Mainos

Ralliketju

  • 1 865 120
  • 15 013

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Itseäni käy kyllä Neuville vähän sääliksi. Kaksi voittoa jo menettänyt suht pieniin mokiin. Varsinkin Ruotsin rallin moka ihan oikeasti kirpaisi itseänkin. Yli 40 sekunnin johto ja yleisöpyörityksessä ei edes kovin kovanoloinen osuma ja ralli jää siihen. Sääliksi käy. Mutta toisaalta Hyundai on mielestäni ollut alkukaudesta nopein auto. Varsinkin nyt Meksikossa Neuvillella on kyllä iskun paikka, kun lähtöpaikka on takana ja Latvala ja Wilsonin pulju auraavat tietä ensimmäisen päivän.

Itseänikin harmittaa Neuvillen tunarointi, mutta ei kyllä ainakaan tuon Ruotsin virheen takia saa minulta sääliä. Eipä tuollaiseen Betonimurikkaan tarvitse ihan koko auton voimalla osua, jotta leikki jää siihen. Rengas ulos käännettynä napsahti kyllä aivan riittävän kovaa. Uskomaton virhe kylläkin. Neuvillen uskallan itse ainakin laskea mestaruustaistosta pois, sillä varmuutta ei näytä löytyvän. Tuskinpa Meksikoon saapuu kovinkaan itsevarma Belgialainen, joten samanlaista on odotettavissa sieltäkin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellaista se ralli on että pienetkin mokat kostautuvat. Eihän nuo Latvalankaan mokat ole aina isoja olleet (aika usein hyvin saman tyylisiä kuin tuo Neuvillen Monten töksäytys) mutta kun sopivasti osuu niin vahingot ovat sitten sen verran isoja että matka katkeaa. Neuvillellakin on näköjään vielä oppimista ja kasvamista ennen kuin hänestä tulee mestaritason kuski. Mestari kun osaa yleensä himmaillakin vähän silloin kun ei ole enää pakottavaa tarvetta repiä täysillä. Loebhan oli tässä ihan kurko ja myös Ogier osaa tämän. Ja hyvänä esimerkkinä toimii minusta myös Bosse Grönholm joka oli nuorempana aikamoinen sähläri mutta sitten jossakin vaiheessa muutti asennoitumistaan ihan täydellisesti ja alkoi miettimään MM-sarjaa kokonaisuutena. Että hänen ei tarvitse voittaa joka ikistä pätkää, eikä edes joka ikistä rallia, vaan ainoastaan kerätä mahdollisimman paljon pisteitä ja kerätä niitä tasaisesti.

Enemmän minua säälittää Hyundain puolesta koska ovat ilmiselvästi rakentaneet todella hyvän auton, todennäköisesti koko sarjan parhaan, mutta silti tulokset ovat ensimmäisistä kilpailuista jääneet aika laihoiksi johtuen suurimmaksi osaksi kuljettajien mokailuista. Montessa sekä Paddon että Neuville ulos, Ruotsissa Neuville ulos ja Paddon oli oudon hidas ja epävarma koko viikonlopun. Sordo on ainoa joka on tuonut auton molemmissa maaliin mutta Sordon vauhti alkaa olla nykyisellään aika keskinkertaista joten ei ole ollut kärkitaistelussa mukana millään tavalla vaikka onkin ollut molemmissa lopulta neljäs.

Jos nyt kahden rallin perusteella listaa tämän kauden yllättäjiä ja pettymyksiä niin menee minusta näin:
+++ Toyota Gazoo Racingin kokonaisuudessaan
+++ Uudelleensyntynyt Jari-Matti Latvala
+ Fordin nopeus

--- Citroen kokonaisuudessaan
-- Kris Meeke
- Hayden Paddon

Tavallaan myös Juho Hänninen menisi tuohon pettymyslistalle, mutta tavallaan Hänniseltä oli kyllä jo odotettavissakin jotain tällaista koska näinhän se hyvin pitkälti meni Hyundaillakin. Siksi nostan ennemmin tuohon Meeken ja Paddonin koska heidän kohdallaan odotukset oli korkealla. Tietenkin myös Neuvillen tulokset ovat jääneet pettymykseksi mutta ainakin hänellä on nopeutta, kunhan vaan saa nuo virheet karsittua pois.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille

Byvajet

Jäsen
+++ Uudelleensyntynyt Jari-Matti Latvala

Kunpa uskaltaisinkin luottaa Latvalan uudelleensyntymiseen, mutta vaikeaa se on. Uskoin Latvalaan ja hänen varmuutensa kehittymiseen vuosia, mutta enää en usko.

Vaikka juuri nyt vaikuttaa siltä, että uusi talli ja Mäkisen tuki auttavat, niin pidän lähes varmana, että sählääminen alkaa taas. Kysymys ei ole ajokykyjen puutteesta vaan kykyjen puutteesta. Keskittyminen ja taktinen ajattelu eivät riitä. Latvala on helposti hätääntyvä pikkupoika. En tarkoita tällä mitään pahaa, se nyt vain on hänen luonteensa. Hän aiheuttaa itselleen stressiä ja sisäistä säätämistä, mikä johtaa sähläämiseen.

Pahinta on, että Latvala on MM-kärjessä. Siinäpä asetelma, joka on omiaan suistamaan Latvalan pois henkisestä tasapainosta. Ehkä jo seuraavassa kisassa helvetinmoisella yrittämisellä pöpelikköön, koska Latvalan on vaikea ymmärtää, että voittaakseen täytyy kilpailuja osata myös hävitä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka juuri nyt vaikuttaa siltä, että uusi talli ja Mäkisen tuki auttavat, niin pidän lähes varmana, että sählääminen alkaa taas. Kysymys ei ole ajokykyjen puutteesta vaan kykyjen puutteesta. Keskittyminen ja taktinen ajattelu eivät riitä. Latvala on helposti hätääntyvä pikkupoika. En tarkoita tällä mitään pahaa, se nyt vain on hänen luonteensa. Hän aiheuttaa itselleen stressiä ja sisäistä säätämistä, mikä johtaa sähläämiseen.
Ruotsissakin nähtiin tilanne, olikohan lauantain ensimmäisen tv-pätkän haastettelussa, kun JM sätti itseään että I made a mistake ja oli aika hätääntyneen oloinen. Syy: kaikki muut oli yhdellä vararenkaalla matkassa ja hän oli ottanut kaksi. Kyllä tuo varmaan sekunnin sinne tänne merkitsee, mutta aika paljon enemmän merkitsee se jos alkaa puristaa ylimääräistä tuollaisen takia.

Tein tässä nyt siis viiden sekunnin hikihaastattelun perusteella psykologisen arvion, mutta voisin kuvitella että tuollaiset pienet virheet, takaiskut tai häiriötekijät tyyliin "Ogier teki noin, miksi minä tyhmä tyhmä tyhmä Jari Matti tein näin" ne varmaan on Ralli-Matin usein ojan puolelle saatelleet.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Latvala on helposti hätääntyvä pikkupoika.
Tässä on varmasti jotain perää, siitä olemme saaneet esimerkkejä useasti. Haluaisin tuoda esille asian mitä nyt on korostettu Jari-Matin osalta mitä ei voi väheksyä. Ogier oli aika sisäänpäin sulkeutuva ainakin mitä tulee tallikaveriaan kohden, maailmanmestari joka varmasti käärii koko tallin pikkusormensa ympärille, autoa kehitetään hänen ehdoillaan ja silti ei jaa tietoa tallin sisällä Latvalalle joka ajaa tallille pisteitä?! En edes ymmärrä miten tämä on sallittu VW:n leirissä.
Tämä ajaa väkisin JM:n siihen tilanteeseen että on koko ajan piirun jäljessä ja on yritettävä kaikkensa ja vähän ylikin, jolloin ajo on varmasti virheherkkää.

Uskon että nykyisellä ilmapiirillä on todella suuri vaikutus tekemiseen, eikä voi väheksyä härmäläistä kommunikaatiotakaan jos Hännisen ja Mäkisen kanssa puhut suomea, etkä kuuntele muiden kuskien rallienglantia.
Näihin perustuen en ihmettele yhtään että Jari-Matti on löytänyt happy place:nsa ja tulos voi hyvinkin olla nähdyn kaltaista jatkossakin.

Paineen alla Latvala tekee ehkä virheitä enemmän kuin muut, jos sitä painetta olisi nyt vähemmän kuin männä vuosina.

_
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
...Näihin perustuen en ihmettele yhtään että Jari-Matti on löytänyt happy place:nsa ja tulos voi hyvinkin olla nähdyn kaltaista jatkossakin...

Niin, eiköhän se happy place ole löytynyt sieltä kotioloista. Siinä, kun lykkii Maisaa takaapäin tissien välistä suihin, niin eiköhän siinä ole JM:lle happy placea kerrakseen. Muutoin minusta tuntuu, että Tommi ja muu tiimi osaa suomalaisina käsitellä Jari-Mattia oikeammin. En tiedä, onko tässä mitään perää, kunhan mutuilen, mutta ehkä se on vähän eri, kun niitä komentoja karjuu nelinkertainen maailmamestari ja voimasanat ym. tsemppaukset tulee suoraan ja suomeksi.

...Latvala on helposti hätääntyvä pikkupoika...

Tältä se on vaikuttanut pitkin uraansa. Kun auto löytyy jälleen kerran metsähallituksen puolelta, niin hyvä ettei JM itke haastattelussa. Jyskälässä, sen kauden ainoan osakilpailuvoiton jälkeen, kaveri juhlii kuin maailmanmestaruutta ja hyvä kun pystyy nauramiseltaan ja hymyilyltään puhumaan haastattelussa, eikä jätkä meinaa pysyä millään kasassa. Tuolta väliltä ei tunnut löytyvän mitään. Jotenkin tuosta saa sellaisen kuvan, ettei henkinen puoli ole jotenkin täysin kuosissa, mutta siksihän tuo on kai jollain "urheilumentalistilla" käynytkin, jos en väärin muista.

Mielenkiintoisesti on kausi alkanut, katsellaan nyt skaba kerrallaan, mihin suuntaan setit lähtee kehittymään. Ihan kaikkien osalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kunpa uskaltaisinkin luottaa Latvalan uudelleensyntymiseen, mutta vaikeaa se on. Uskoin Latvalaan ja hänen varmuutensa kehittymiseen vuosia, mutta enää en usko.

Joo, en minäkään ihan vielä usko tähän pitkässä juoksussa ennen kuin on nähty että tällainen meno jatkuu pidemmän aikaa. Mutta tuossa listailinkin näiden kahden rallin perusteella noita onnistujia ja pettymyksiä. Kausi on vielä pitkä ja muutoksia ehtii tapahtua moneen suuntaan niin autojen kuin kuljettajien kohdalla. Mutta tosiaan viime kauteen verrattuna Latvala on kuin uudestaan syntynyt. Viime kaudellahan hän oli koko kauden jotenkin ihan alamaissa, ei ollut vauhtia eikä varmuutta, ja koko hommasta paistoi lannistuminen ja tuskaisuus.

EDIT: Paljon ratkaisee varmaan se miten Latvala onnistuu käsittelemään kauden ensimmäisen kunnon epäonnistumisen/mokansa. Sellainenkin vääjäämättä tulee koska eipä ole varmaan yhdeltäkään kuljettajalta koskaan nähty täysin virheetöntä kautta. Jos Latvala osaa käsitellä tuon päässään (joko Tommin avulla tai ihan yksin) oikein eikä hätäänny niin lopputulos voi olla jotain todella hyvää. Toinen asia mikä minullakin särähti korvaan oli nuo puheet maailmanmestaruudesta Ruotsin palkintokorokkeella, että nyt pitäisi pystyä riemusta huolimatta pitämään pää kylmänä eikä lähteä ajattelemaan vielä mitään mestaruuksia. Turhaan kasailee itselleen paineita siitä. Toivottavasti Tommi saa tässäkin lyötyä Latvalalle jäitä hattuun samalla tavalla kuin Ruotsissa lauantai-iltana, että ei ajattele asioita liian pitkälle vaan keskittyy vaan seuraavaan ralliin, seuraavaan pätkään ja seuraavaan nuottiin.
 
Viimeksi muokattu:

Byvajet

Jäsen
Tältä se on vaikuttanut pitkin uraansa. Kun auto löytyy jälleen kerran metsähallituksen puolelta, niin hyvä ettei JM itke haastattelussa.

Täytyy toivoa, että Latvala saisi ehjän kauden, sijoituksia kärkipäähän, vaikka voittoja tai aina edes palkintopallisijoja ei tulisi. Tasaisia ajoja, jotka kasvattaisivat luottamusta.

Videossa nähdyt reaktiot kertovat siitä, että pään sisässä juoksee ihan helvetinmoista kyytiä. Päänsisäinen laukka pitäisi saada rauhoittumaan, eikä se todennäköisesti ainakaan ilman onnistumisia rauhoitu.

Saavatko kuljettajat käyttää rauhoittavia lääkkeitä? Vai heikentääkö se sitten suoritusta niin paljon, ettei kannata.

Jari Matti Latvalla accident - YouTube
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saavatko kuljettajat käyttää rauhoittavia lääkkeitä? Vai heikentääkö se sitten suoritusta niin paljon, ettei kannata.

Veikkaisin kyllä että reaktiot kärsii niin paljon että ei ole kovin viisasta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Rallipassi ensikesän nesterallissa 75e. Viimekesänä oli 65e.

Aikamoinen korotus. Nyt ystävänpäivänä kannattaa tosin ostaa AKKn sivuilta ennakkoon, toinen puoleenhintaan eli 120e suurinpiirtein yhteensä kun ottaa toimituskulut huomioon. (kesäkuussahan nuo tosin postitetaan)
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Täytyy toivoa, että Latvala saisi ehjän kauden, sijoituksia kärkipäähän, vaikka voittoja tai aina edes palkintopallisijoja ei tulisi. Tasaisia ajoja, jotka kasvattaisivat luottamusta.

Videossa nähdyt reaktiot kertovat siitä, että pään sisässä juoksee ihan helvetinmoista kyytiä. Päänsisäinen laukka pitäisi saada rauhoittumaan, eikä se todennäköisesti ainakaan ilman onnistumisia rauhoitu.

Saavatko kuljettajat käyttää rauhoittavia lääkkeitä? Vai heikentääkö se sitten suoritusta niin paljon, ettei kannata.

Jari Matti Latvalla accident - YouTube
Tuossahan oli muistaakseni sellainen tilanne, että Wilsonilta oli juuri tullut aika rajuakin palautetta töhöilyistä ja sitten heti seuraavassa kisassa mennään taas metsään. Tuolta siis varmasti näyttää, kun itseluottamus on nollissa ja sitten tulee vielä yksi kolaus. Ei mikään ihannetilanne lähteä menestymään. Itsekin muistaa jotain ensimmäisiä kesäduuneja lapsena, kun ei oikein ollut selvillä mitä pitäisi tehdä, tuli sanomista, jonka jälkeen yliyrittämistä, josta ei yleensä seuraa ainakaan vähempää virheitä.

Ja eihän tuo mentaalivalmentajaan "turvautuminen" ole mikään häpeä, päinvastoin. Henkistä valmennusta käyttää suuri osa urheilijoita ihan maailman huipultakin, menestyviä tai ei. Turha mistään kymmenen vuoden takaisesta muutamankymmenen sekuntin videoklipistä on tehdä mitään syväluotaavia analyyseja Latvalan persoonasta. Tulevaisuushan tämän näyttää, mutta minusta tuntuu, että Latvala olisi vihdoin oikeasti ottamassa sitä viimeistä askelta rallikuskina, jonka ansiosta hänellä on aito mahdollisuus taistella mestaruudesta. Latvalan tilanne on vähän sama kuin esimerkiksi jollain KHL-pelaajalla, jolla ei ole suurseurassa paineen alla kulkenut, mutta "kotiin" palattuaan on taas Liigan ehdottomia tähtipelaajia.

Ja Mäkiseltä hyvä veto, ettei lähtenyt (ainakaan julkisesti) Hännistä dumaamaan. Tämä olisi ollut omiaan viemään ne itseluottamuksen viimeisetkin rippeet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvin pitkälti samaa mieltä LikaisenLegandan kanssa. Jos en ihan väärin muista niin tuo Latvalan videossa nähty ulosajo tapahtui 2006 Saksan rallissa ja tuo 2006 kausi oli Latvalalle kokonaisuudessaan ihan karmea. Ajoi tuolla kaudella Ännäläisellä Subarulla ja osan kaudesta Stobartin WRC-Fordilla, ja ihan viimeisiä kisoja lukuunottamatta kaikki kisat meni aivan pieleen. Ja minäkin muistelen että tuossa olisi ollut taustalla jotain vähän tiukempaa palautetta tallin johdolta aiemmista töhöilyistä ja sitten tulee tuollainen helppo virhe joka pilaa kisan. Ja olihan se Latvala tuolloin vielä ihan junnu, vasta 21 vuotias. Erikoinen reaktio silti, ja harvemmin näkee tuollaista panikointia keneltäkään kuljettajalta, mutta toisaalta itkeskelihän se Häkkinenkin joskus Monzan pusikoissa ulosajon jälkeen eikä Häkkisen henkistä kanttia kovin monta kertaa ole kuullut kritisoitavan. Että sattuu sitä välillä henkisesti kovemmillekin kavereille vaikeita hetkiä.

Mielenkiintoista on kyllä nähdä miten Latvala pystyy hanskaamaan tämän vähän yllättävänkin tilanteen, ja onko Tommi oikeasti niin hyvä tuossa tallipäällikön hommassa että saa nämä molemmat suomalaiset "ongelmatapaukset" suorittamaan sillä tasolla mihin heidän ajotaitonsa riittää. Kun minä näkisin että sekä Latvalalla että Hännisellä tuo homma on hyvin pitkälti henkisistä asioista kiinni. Ja tiedä sitten miten iso rooli tuolla uudella henkisellä valmentajallakin on Latvalan suorituksissa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jos en ihan väärin muista niin tuo Latvalan videossa nähty ulosajo tapahtui 2006 Saksan rallissa ja tuo 2006 kausi oli Latvalalle kokonaisuudessaan ihan karmea. Ajoi tuolla kaudella Ännäläisellä Subarulla ja osan kaudesta Stobartin WRC-Fordilla, ja ihan viimeisiä kisoja lukuunottamatta kaikki kisat meni aivan pieleen. Ja minäkin muistelen että tuossa olisi ollut taustalla jotain vähän tiukempaa palautetta tallin johdolta aiemmista töhöilyistä ja sitten tulee tuollainen helppo virhe joka pilaa kisan.
Jos en ihan väärässä oo niin oliko jopa ensimmäinen pätkä jolla veti pihalle... muutenkin kun ewrcn kautta vilkuilee 2006 tuloksia niin joka kisassa on tainnut vähän ulkoilla.

Minähän en mistään tiedä mutta oiskohan tähän saattanut vähän vaikuttaa hänen isäukkonsakin toiminta...

Oon joskus aikaisemminkin tainnut toimittaa tällä palstalla mut muutama vuosi sitten jollain pätkällä sattui järjestyksenvalvoja tulemaan lähistölle rupattelemaan rallista ja siinä sitten kun puhe kääntyi kaikennäköisten perusjargoneitten (eli mistäpäin oot tullut rallia kattomaan, kauanko seurannut jne) niin tuli puhe sitten J-Mn suorituksista. Tää järkkäri sitten tiesi sellaistakin jonkun hevosmiesten tietotoimiston kautta et tallipäälliköllä oli meinannut mennä tämän isän kanssa ilmeisesti sukset ristiin ja vähän siihen malliin vihjaillut et "Joko te ette oo täällä kokoajan tai sit J-M ei aja tässä teamissa rallia".

Enkä kyllä ihan palturiksi menisi kyseistä löpinää heittämään. Pariin otteeseen on tullut vilkuiltua sitä kun J-M kurvaa auton huoltoon ja aikalailla ekojen ihmisten joukossa siellä isä-Latvala tulee juttusille. Muutenkin tuli tuossa tutkimustyötä tehdessä sellainen pieni yksityiskohta huomioitua et samana vuonna ajoi Jyväskylän mm-rallin Corollalla ja Japanin, Australian ja Uudenseelannin kisat Imprezalla. (kaikki nämä rallit ajettiin siis just tuon Saksan rallin jälkeen)
Walesissa taas Stobartin väreihin. (kaikkea sitä tuleekin tutkittua...)

(Ja jottei ihan loanheitoksi mene niin todella innokastahan J-M:n koko perhe on seuraamaan rallia mitä erilaisista haastatteluista on tullut ilmi)

Menipäs taas historiikin puolelle :D Voi hyvänen aika...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rallipassi ensikesän nesterallissa 75e. Viimekesänä oli 65e.

Aika iso korotus loppupeleissä, varmasti vaikuttaa siltä kannalta että ne jotka on perjantaina töissä eivät välttämättä rallipassia hanki jatkossa vaikka varmasti yksittäisien lippujen hinnatkin kohoaa. Toki katsojamäärät saattaa tänävuona olla moneen vuoteen kyllä nousussa jokatapauksessa. Sinällään eihän tuo vieläkään ihan posketon pyynti ole varsinkin jos tuon ystävänpäivähinnan hyödyntää, toki olisihan tuossa voitu myydä vaikka jotain 55e ennakkolippuakin yksittäin niin olisi varmaan laajemminkin kiinostusta lipuille ostaa ennakkoon. Itsekin monena vuotena harkinnut ostoa, mutta päättynyt lopulta aina kaupungilla tai festareille, nyt ei taida tarvita miettiä korotuksen jälkeen vaikka itse rallipassi toki pienimpia kulueriä kokonaisuutena itse tapahtumassa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aika iso korotus loppupeleissä, varmasti vaikuttaa siltä kannalta että ne jotka on perjantaina töissä eivät välttämättä rallipassia hanki jatkossa vaikka varmasti yksittäisien lippujen hinnatkin kohoaa. Toki katsojamäärät saattaa tänävuona olla moneen vuoteen kyllä nousussa jokatapauksessa. Sinällään eihän tuo vieläkään ihan posketon pyynti ole varsinkin jos tuon ystävänpäivähinnan hyödyntää, toki olisihan tuossa voitu myydä vaikka jotain 55e ennakkolippuakin yksittäin niin olisi varmaan laajemminkin kiinostusta lipuille ostaa ennakkoon. Itsekin monena vuotena harkinnut ostoa, mutta päättynyt lopulta aina kaupungilla tai festareille, nyt ei taida tarvita miettiä korotuksen jälkeen vaikka itse rallipassi toki pienimpia kulueriä kokonaisuutena itse tapahtumassa.
Ite tuli hommattua tuon ystävänpäiväalen takia ennakkoon. 30e säästöä "vaan" mut tulee sekin eduksi kun ottaa huomioon et ite erittäin todennäköisesti tulee mentyä jo yöllä jonnekkin peltoparkkiin josta pitää aikalailla joka kerta maksaa... n. 120e postikuluineen on aikalailla sama hinta kun viimevuonna joltain Nesteeltä ostettuna. Tänävuonna jos ostat jostain Nesteeltä niin se on 150e.

Niinjuu. Ralli-illan tapainen oli Yle Puheella (löytyy Areenasta, Rovanperän poikaa mm haastateltiin...). 23.3. tulee reitti julki.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ite tuli hommattua tuon ystävänpäiväalen takia ennakkoon. 30e säästöä "vaan" mut tulee sekin eduksi kun ottaa huomioon et ite erittäin todennäköisesti tulee mentyä jo yöllä jonnekkin peltoparkkiin josta pitää aikalailla joka kerta maksaa... n. 120e postikuluineen on aikalailla sama hinta kun viimevuonna joltain Nesteeltä ostettuna. Tänävuonna jos ostat jostain Nesteeltä niin se on 150e.

Tulee mieleen että olisikohan ollut järkevämpää jopa laskea hieman hintaa ja yrittää saada paljon ihmisiä reitin varrelle, toki liikenteet ja muut toimii paremmin jos tulee vähemmän yleisöä korkealla hinnalla. Tulee vain mieleen että pitäisikö yrittää enemmän rahastaa muilla keinoin kun lipulla ja saada isommat tulot kun saa ihmiset liikkeelle.. vähän samahan se monessa lätkähallissakin että hinataan hintaa ylös eikä asiakkailta osata ottaa rahoja kun siitä lipunhinnasta.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Aikamoinen noteeraus Rovanperältä ensimmäisellä eklla Vaakuna-rallissa, 2 sekuntia nopeampi 1.5km pätkällä kuin edellisen rallin voittaja. On se kova! Tästä se lähtee!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aikamoinen noteeraus Rovanperältä ensimmäisellä eklla Vaakuna-rallissa, 2 sekuntia nopeampi 1.5km pätkällä kuin edellisen rallin voittaja. On se kova! Tästä se lähtee!

Katsotaan toki tuo toinen erikoiskoe vielä näyttää enemmän suuntaa kun ravirata kun ajetaan kunnon nuoteilla, mutta onhan tuo semmoista vauhtia että muilla on tekemistä varmasti :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttäisi olevan 9,9 sekunttia nopeampi kakkoserikoiskokeella kun Nikara ja johto kasvoi 12,6 sekunttiin eli melkein sekunnin per kilometri tähän mennessä ollut muita nopeampi. Mitenköhän onkohan näissä kalustoissa hirveitä eroja vai onko Rovanperä ihan samalla viivalla näihin muihin nähden?
 

ShowStopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttäisi olevan 9,9 sekunttia nopeampi kakkoserikoiskokeella kun Nikara ja johto kasvoi 12,6 sekunttiin eli melkein sekunnin per kilometri tähän mennessä ollut muita nopeampi. Mitenköhän onkohan näissä kalustoissa hirveitä eroja vai onko Rovanperä ihan samalla viivalla näihin muihin nähden?

Ihan samanlainen kalusto,joten samalla viivalla Kalle muihin r5 kuskeihin.Kyllähän tää oli arvattavissa että pyyhkii muilla lattiaa,jos vaan pysyy ladulla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan samanlainen kalusto,joten samalla viivalla Kalle muihin r5 kuskeihin.Kyllähän tää oli arvattavissa että pyyhkii muilla lattiaa,jos vaan pysyy ladulla.

Toivottavasti pysyy ja antaahan tuo vähän paineita niille konkareillekin, tulee varmaan ulosajoja kun yrittävät haastaa tätä poikaa.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Kalle pistelee menemään sellaista vauhtia kuin saattoi ounastellakin. Tuo poika ei turhia stressaile, vaan ajaa rennosti tulemaan. Jos tiellä pysyy, niin sm-sarjan konkari-kuskit ovat haasteen edessä. No kisaa on vielä edessä, kaikenlaista ehtii sattumaan ja tapahtumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös