Ralliketju

  • 1 694 899
  • 13 459

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika suuret säästötoimet volkkarilla käynnissä, kun tehtailtakin saa lähteä vaivaiset 30 000 ihmistä. Ei siis ihme, että laittoivat stopin myös rallitoiminnalle.

Sinällään joo, vaikea varmaan olisi ollut perustella rallitoiminnan jatkamista, mutta toisaalta tammikuussa jo olisi ralli alkanut joten montaa kuukautta ei olisi mennyt siihen että selviäisi olisiko alla voittaja-auto myös seuraavalla kaudella. Toki kesken kauden on vielä vaikeampi lähteä pois ja enemmän taitaa sanktiotakin tulla, mutta isoin kysymys ehkä on että olisiko vain säästötoimet alkuun riittänyt ja sitten 2017 jälkeen lopettanut kokonaan ja myynyt kaluston pois. Nyt kuitenkin kuluja juoksee ja ilmeisesti jokatapauksessa pitä maksaa sanktiota siitä että lähtee pois kesken sopimuksen ralleista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sinällään joo, vaikea varmaan olisi ollut perustella rallitoiminnan jatkamista, mutta toisaalta tammikuussa jo olisi ralli alkanut joten montaa kuukautta ei olisi mennyt siihen että selviäisi olisiko alla voittaja-auto myös seuraavalla kaudella. Toki kesken kauden on vielä vaikeampi lähteä pois ja enemmän taitaa sanktiotakin tulla, mutta isoin kysymys ehkä on että olisiko vain säästötoimet alkuun riittänyt ja sitten 2017 jälkeen lopettanut kokonaan ja myynyt kaluston pois. Nyt kuitenkin kuluja juoksee ja ilmeisesti jokatapauksessa pitä maksaa sanktiota siitä että lähtee pois kesken sopimuksen ralleista.

Veikkaanpa, että nuo sanktiot ovat kuitenkin huomattavasti pienemmän kuin kulut, mitä yksi kokonainen rallikausi aiheuttaa. Volkkarin tehdastiimi ei ole kuitenkaan sieltä pienimmästä päästä, hehän panostivat ralliin oikein huolella, kun tekivät paluun. Joten sen puolesta on ihan ymmärrettävää, että pistivät lapun luukulle kertaheitolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veikkaanpa, että nuo sanktiot ovat kuitenkin huomattavasti pienemmän kuin kulut, mitä yksi kokonainen rallikausi aiheuttaa. Volkkarin tehdastiimi ei ole kuitenkaan sieltä pienimmästä päästä, hehän panostivat ralliin oikein huolella, kun tekivät paluun. Joten sen puolesta on ihan ymmärrettävää, että pistivät lapun luukulle kertaheitolla.

On, mutta kyllähän tuossa melko isot kulut myös tulee vaikka kukaan ei aja metriäkään. Nyt jää johonkin varaston nurkkaan pölyttymään mahdollinen mestariauto muutama kuukausi ennen kauden alkua. Varmaan sitä olisi ollut vaikka panos ei täysiä läpi kauden enää. Samalla olisi voinut pönkittää volkkarin mainetta. Toki iso kassavaje taitaa olla että rahaa ei yksinkertaisesti ole.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Kai se on vaan imagon takia täysin poissuljettua, että jatkaa kallista moottoriurheiluprojektia samalla, kun porukkaa potkitaan pihalle. Peugeot teki saman jokunen vuosi sitten Le Mans protoissa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaahas ensi kausi tulee päivä päivältä lähemmäksi ja taistelu viimeisistä jakkaroista on "kova". Kuskeja olisi markkinoilla, mutta ei jakkaroita mihin istua. Se nyt on sanomattakin selvää että Ogierilla on paikka varma, mutta missä tallissa ?, Mielenkiintoista on myös mikä on herrojen Lappi ja Latvala osoite ?

Iltasanomat Kertoo, että myös Toyota haluaa tottakai Ogierin mikä nyt on ihan luonnollista. Samainen lehti kertoo myös, että Lappi olisi varma tallikuski ensi kaudella ja osoite olisi myös Toyota ? Näin on Veiby sanonut ?. Mielenkiintoista sillä aiemminhan on kerrottu että Hänninen ajaa täyden sarjan Toyotalla. Ja tiedossa on että Toyota ei saa kauden alkuun kuin 2 autoa ! Siinä jäisi Esa-Pekka soitteleen alttoviulua jos Ogier tulee talliin.

Edelleen sama lehti sanoo että Latvala ei ainakaan Fordilla aja. Enkä kyllä yhtään ihmettele ! Sen verran paljon romua JM siellä teki. Wilssoni haluaa vain ja ainoastaan Ogierin, sopparit ovat jo Tänakin ja Camillin kanssa.

Mikäli Ogier menisi Fordille ja Mäkiselle jäisi siis luu vetävän käteen Ogierin suhteen, en miettisi yhtään kumpi pitäisi palkata, Latvala jolla varmasti on kokemusta kehittämään autoa vai Lapin joka on nuori ja selvästi lahjakas. Valinta olisi saletisti Lappi ! Siinä on tulevaisuuden mestari ! Latvalan aikakaudet MM-sarjassa ovat auttamatta ohi. Jos niitä autoja on jo kohta 10 vuotta vetänyt tavalla tai toisella paskaksi niin ei se tahti siitä mihinkään muuttu !
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäli Ogier menisi Fordille ja Mäkiselle jäisi siis luu vetävän käteen Ogierin suhteen, en miettisi yhtään kumpi pitäisi palkata, Latvala jolla varmasti on kokemusta kehittämään autoa vai Lapin joka on nuori ja selvästi lahjakas. Valinta olisi saletisti Lappi ! Siinä on tulevaisuuden mestari ! Latvalan aikakaudet MM-sarjassa ovat auttamatta ohi. Jos niitä autoja on jo kohta 10 vuotta vetänyt tavalla tai toisella paskaksi niin ei se tahti siitä mihinkään muuttu !

Toki olisihan sekin jonkinsortin riski lähteä ensimmäiseen kauteen Hänninen/Lappi kaksikolla myöskin. Varsinkin jos muille talleille on tarjolla noi hyviä kuskeja. Vaikeeta toki suoraan sanoa mitä lisäarvoa Latvala suoraan toisi, mutta olisihan se myöskin tuolla kaksikolla riski yksinään mennä. Missähän kohti Toyota saisi tuon kolmannen auton käyttöön jos palkattaisiin Ogier/Latvala/Mikkelsen ja Lappi ajaisi sitten jossain kohti kolmatta autoa?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Itse lähtisin nimenomaan päinvastoin kuin yllekirjoittanut. Palkkaisin Lapin ja katsoisin sitten myöhemmin, että onko tarvetta Latvalalle kolmanteen autoon. Latvala ei tule viime aikojen näytöillä saamaan paikkaa mistään muualta kuin Mäkisen tallista, joten valtit on Mäkisellä ja voi katsoa rauhassa tilanteiden kehittymistä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missähän kohti Toyota saisi tuon kolmannen auton käyttöön jos palkattaisiin Ogier/Latvala/Mikkelsen ja Lappi ajaisi sitten jossain kohti kolmatta autoa?
Muistaakseni ovat ilmoittaneet että Korsikalla(tai missä Ranskan MM-ralli sitten ikinä ajetaankaan) huhtikuussa olisi tarkoitus olla kolmella autolla...

Oma dream-team Toyotalle olisi edelleen se Mikkelsen-Lappi-Hänninen... Nuoruutta ja kokemusta hyvässä suhteessa ja nopeutta sekä suoritusvarmuutta... Mielelläni edelleen JM:n näkisin myös kisoissa mutta menkööt Fordille...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Wilssoni ei vaan "ota" Latvalaa kuten on maninnut noissa mun linkittämissä uutisissa.
Ei Latvalan välttämättä tarvitsekaan Autovuokraamolle mennä päästäkseen Fiestan rattiin, sillä DMACK osallistuu myös ensi kaudella MM-sarjaan. DMACK muuten ottanee ensi kaudeksi käyttöön toisenkin auton, nythän nuo ovat ajattaneet pelkkää Tänakia.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Tuli tuossa pidettyä yllä pientä tilastointia tämän vuoden ralli kilpailuista, joissa on tullut käytyä katsomassa. Laskin kaikki ajetut kilometrit ja kaadot/ulosajot jokaisesta kisasta. Vielä olisi pitänyt laskea kuinka paljon meni rahaa bensaan tässä touhussa. No ensi vuonna sitä rahaa sitten vasta kuluukin kun tuli kaksi viikkoa sitten hommattua ralli auto.

16.1.2016, Heinola junnu-cuppi, 500 km. (5+4)

23.1.2016, Delta Bavaria ralli, Kouvola 670 km. (0+3)

6.2.2016, F-Cup Kangasniemi, 380 km. (1+0)

20.2.2016, HRT Pohjanmaa, 320 km. (0+1)

26.2 - 27.2.2016, Sm-ralli, Mikkeli 650 km. (0+3)

4.3.2016, F-Cup Jämsä, 350 km. (0+1)

23.4.2016, Defa ralli, Kerava 650 km. (0+0)

14.5.2016, Perniö junnu-cuppi, 1040 km. (1+0)

21.5.2016, HRT Mäntsälä, 425 km. (0+1)

28.5.2016, F-Cup Uusikaupunki, 760 km. (5+3)

11.6.2016, Enset Sm-ralli, Sastamala 720 km. (0+0)

18.6.2016, Mänttä 200-ajo, 610 km. (0+1)

2.7 - 3.7.2016, Future Cup, Keuruu 240 km. (0+0)

16.7.2016, Autoglym ralli, Tampere 505 km. (2+1)

28.7.- 31.7.2016, Neste ralli 950 km. (1+0)

5.8.2016, Em-historic ralli, Lahti, 470 km. (0+0)

13.8.2016, Kitee junnu-cuppi, 985 km. (2+1)

28.8.2016, Keuruun harrasteralli, 130 km. (0+0)

3.9.2016, Black Rocket ralli, Loppi, 800 km. (0+0)

10.9.2016, Abc-ralli, Savitaipale, 500 km. (0+1)

17.9.2016, Lammi ralli, 530 km. (0+0)

24.9.2016, Sm-ralli, Tampere, 570 km. (0+0)

1.10.2016, Salpausselkä ralli, Lahti, 630 km. (0+0)

8.10.2016, Lapua junnu-cuppi, 640 km. (1+0)

22.10.2016, Rantaralli, Naantali, 670 km. (0+0)

Yhteensä 14695 kilometriä. 25 kilpailua. 38 kaatoa/ulosajoa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jälleen Iltasanomat Uutisoi Toyotan tarjoavan 10 miljoonaa Ogierille kaudesta ? Olisihan toi ihan järjetön potti rahaa. Mutta kyllä 4 kertaiselle maailman mestarille voikin maksaa. Toi ainakin osoittaisi, että Toyotan on tosissaan tekemässä paluuta heti huipulle ? Fordilta Ogier ei ikinä tule vastaavaa summaa tienaamaan....
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei Latvalan välttämättä tarvitsekaan Autovuokraamolle mennä päästäkseen Fiestan rattiin, sillä DMACK osallistuu myös ensi kaudella MM-sarjaan. DMACK muuten ottanee ensi kaudeksi käyttöön toisenkin auton, nythän nuo ovat ajattaneet pelkkää Tänakia.

On ollut puhetta että mukana saattaisi olla kuusikin Fordia ensi kaudella (3 Wilsonin tiimillä ja 3 Dmackin tiimillä) joten sieltä saattaisi vielä järjestyä paikka, riippuen miten Dmack haluaa panostaa. Wilsonin tiimiin Latvalalla tuskin on asiaa kuten Wilson jo sanoikin. Käytännössä Latvalan mahdollisuudet lienevät siis Toyota ja Dmack-Ford. Latvalan puolesta puhuu kokemus ja raaka nopeus (parhaina päivinään) mutta tuo suoritusten epätasaisuus on kyllä sitä luokkaa että tasoaan nostanut Mikkelsen alkaisi olla minunkin papereissani houkuttelevampi vaihtoehto kuin Latvala.

Mutta kyllä minä edelleenkin toivon että Latvalakin löytäisi jonkun paikan, ei suomalaisia koskaan liikaa mukana ole, mutta toivoisin että se ei tapahtuisi Lapin (ja Sunisen) kustannuksella. Lappi on kyllä jo ansainnut näytönpaikan WRC:n ratissa joten toivottavasti saa mahdollisimman laajan ohjelman riippumatta siitä mihin Ogier ja Latvala päätyvät. Ja toivottavasti Suninenkin saisi jostakin auton alleen edes joihinkin ralleihin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Wilson ja Mäkinen puhuvat totta, niin kyllähän se hyvin pitkälti tarkoittaa että J-M:n tie tehdastallissa on ainakin nyt tiensä päässä. Vaikka Ogier menisi Fordille, niin en usko siltikään J-M:n pääsevän Toyotalle.

Yksityispuolelle J-M pääsee, kun takana on kuitenkin muutama hyvä tukija, jotka jatkavat varmasti mukana.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Olisi hienoa nähdä yksityisvolkkarit mukana sarjassa. Toisaalta kyllä toivon, että Ogier saataisiin jonkun toisen auton ohjaimiin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olisi hienoa nähdä yksityisvolkkarit mukana sarjassa. Toisaalta kyllä toivon, että Ogier saataisiin jonkun toisen auton ohjaimiin.

Noinkohan Ogier tuota arpomista odottelee? Toisaalta sanoihan hän jossain ettei hänen ole mikään pakko ajaa ensi vuonna. Oma veikkaus on kuitenkin se, että Ogier menee Fordille tai Citikalle. Latvalan ollessa nyt menossa Toyotalle, jäänee Mikkelsen tämän mahdollisen Volkkarin yksityistallin kuljettajaksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Noinkohan Ogier tuota arpomista odottelee? Toisaalta sanoihan hän jossain ettei hänen ole mikään pakko ajaa ensi vuonna. Oma veikkaus on kuitenkin se, että Ogier menee Fordille tai Citikalle. Latvalan ollessa nyt menossa Toyotalle, jäänee Mikkelsen tämän mahdollisen Volkkarin yksityistallin kuljettajaksi.

Mikäli Ogier menee vaikka Citroenille tai Fordille ja JM tosiaan romuttamaan Tojotia niin Lappihan voisi olla hyvä vaihtoehto yksityisvolsuille ? Mikkelsen - Lappi kaksikko olisi varmasti mielenkiintoinen kaksikko ja siihen vielä 3 autoa ajamaan tämä arabi kaveri....
No aika näyttää
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Memorial Bettegan shakedownissa Kalle pesi kaikki muut kuskit, vaikka kilometrin oli ehtiny ajaa tuolla Fordin WRC:llä. Poika olisi jo nyt valmis kiertämään vaikka wrc2 mm-sarjaa, mutta vielä pitää hetki odottaa iän puolesta..

eWRC-results.com - rally database
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier Fordille. Juuri vahvistettu...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo ja huomenna sitten taitaa Toyota julkaista mitä ilmeisimmin julkaista latvalan sopimuksen.

Iltalehti kertoilee jo "nyt" että tosiaan JM ois menossa Toyotalle mutta vahvistetaan huomenna. Sääli, olisin ennemmin toivonut että EP olisi saanut näytön paikan. Nyt taitaa käydä niin että EP:lle jää luu vetävän käteen tässä tivolissa ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös