Mainos

Ralliketju

  • 1 838 973
  • 14 827

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Todella ikävä uutinen sarjan kannalta, sillä niin mielenkiintoiselta on lajin tulevaisuus näyttänyt ja ehdottomasti tämä sitä intoa hieman latistaa. Eiköhän Ogier paikan jostakin saa, jos vain sellaisen haluaa. Kuitenkin ylivoimaisesti sarjan paras kuljettaja tällä hetkellä. Siitä Ogierille paikka Toyotalta ja mestaruuksien ottaminen jatkuu. Toyotalle lottovoitto, mutta sarjan kannalta olisi varmastikkin melko huono skenaario. Mielenkiintoista nähdä, että miten tämä ensi kauteen vaikuttaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi tärkeä asia mikä helposti unohtuu eli Volkkarilta vapautuu aika monta varsin ammattitaitoista insinööriä joilla on tietoa Volkkarin ensikauden autosta... Ei välttämättä ehdi auttaa ensivuoden alkuun mutta jatkoa ajatellen kyllä...

VW joutuu maksamaan palkat kuskeille ensikaudelle joten se on etu Fordille. Ei tarvitse antaa kun auto käyttöön. M-Sport on tuomassa kolme autoa ja DMack Fiestoja ilmeisesti myös kolme joten siellä paikkoja on. Tänak oli nousemassa ykkösteamiin jo muutenkin Camillin kaveriksi joten Östbergin tilanne alkaa käydä ahtaaksi tämän VW casen myötä...
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Mahtaakohan Latvalalle jäädä luu käteen? Ei ole tällä(kään) kaudella suorittanut lainkaan niin vakuuttavasti, että automaattisesti ansaitsisi paikan tehdastallissa. Toisaalta Latvalan kohdalla siellä taustalla aina kytee se potentiaali kovaankin vauhtiin, mutta jos ei ole pian kymmenessä vuodessa saanut yhdistettyä nopeutta varmuuteen niin ei se varmaan sieltä enää tule. Toivotaan että se paikka jostain löytyy. Voi olla että aika moni kuljettaja kiittää onneaan, että soppari tuli tehtyä ennen kuin Volkkari ilmoitti poistumisestaan.

Mielenkiintoista nähdä, mitä Ogier tekee. Ajoi silloin uransa alussa Citikalla lupaavasti, hönstäsi vuoden Skodalla ja sitten Volkkarilla neljä mestaruutta putkeen vailla kunnon vastusta. Esim. Ogier Fordin ratissa voisi olla mielenkiintoista seurattavaa. Lajille tekisi varmaan hyvää saada vihdoin joku muu kuin ranskalainen mestari. Eihän siitä ole nyt kuin 13 vuotta aikaa...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kotimaan mediathan hekumoivat Jari-Mattia Toyotalle, mutta veikkaan että Tommilla voi olla vaikeaa vakuuttaa Japanin päätä antamaan jenejä Latvalaan jos Ogierkin on tarjolla.

Oikeastaan tilanne ja VW:n vetäytymisen ajoitus on Latvalalle melkoisen huono, molemmilta tallikavereilta on tulossa kuonoon MM-pisteissä ja vapaita paikkoja on heikosti.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Faktoissa jos pysytään niin Fordilla (Camilli) ja Toyotalla (Hänninen) on molemmilla kaksi kuskipaikkaa auki, kun 2017 WRC haluaa että tallit ajattaa kolmea autoa. Hyundain ja Citroenin paikat on täynnä. Neljästä vapaasta paikasta neuvottelevat siis Ogier, J-M, Mikkelsen, Tänak, Evans, Östberg, Lappi, Suninen, Tidemand muunmuassa. Mielenkiintoinen loppuvuosi tulossa näiden kuvioiden osalta, kun kuluva kausikin on vielä kesken. Saas nähdä millä motivaatiolla "kansanauton" kuskit ajaa Australiassa. Vai jättääkö VW viimeisen kisan kokonaan väliin, kun merkkimestaruus ja Ogierin mestaruus on jo otettuna eikä tuo toiselle puolelle maapalloa reissaaminen tuota kuin kuluja?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ford on vähän tietysti oma asiansa koska tallin resurssit ovat aika rajalliset verrattuna muihin, eli mestaruuskalustoa tuskin on tarjolla ja mahdollisesti rahaa pitää tuoda sisäänpäin jos sinne päätyy. Toyota ei taas tule tuota kolmatta autoa tuomaan mukaan kuin vasta myöhemmin kauden aikana. Tietysti voidaan spekuloida pudottaisiko Tommi Hännisen siihen kolmosautoon jos saisikin 2 VW-kuskia mukaan?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ford on myös ajattamassa DMack teamissa kolmea autoa ennakkotietojen mukaan joten paikkoja on vielä... Ja VW maksaa Ogierin, JM:n ja Mikkelsenin palkan joten Malkolmin ei tarvitse siitä huolehtia. Luulen että tuosta kolmikosta kaksi ajaa Fordilla ensi kaudella...
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
OK, Latvalalla on ollut tällä kaudella jonkin verran huonoa tuuria kiesinsä kanssa, kun se on muistaakseni lauennut muutaman kerran ilman JM:n syytä ja sitten siihen päälle ne omat hölmöilyt. Ei taida vaan riittää enää Latvalalla ja jotenkin kaverista tule vaan hasbeen fiilis. Toisaalta Latvala on jo aikamies, jolla on elätettävänä yksi blondi, niin minua vituttaa tuossa Latvalassa se ainainen itku haastatteluissa keskeytysten ja perseelleen menneiden skabojen jälkeen. Ja sitten se kauden ainoo voitto Jyskälästä näyttää olevan kuin maailmanmestaruus ja pikkupojan hymy on korvasta korvaan. Mestaria siitä ei kuitenkaan tule, ellei Ogier lopeta, eli sama kohtalo kuin Hirvosella.

Toivottavasti tämä Volkkarin perseily ei jarruta pahasti Lapin ja Sunisen urien kehitystä. Mielenkiintoiset nimet ehdottomasti, kun molemmat ovat aivan kärjessä WRC2:n puolella. Lappi on todennäköinen mestari ja Suninen jaettu kakkonen.

E. Lähteeköhän muuten Skoda pois WRC2 puolelta?
 
Viimeksi muokattu:

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Olisiko siis paikat jotakin tämänsuuntaista mahdollisesti:

M-Sport: Camilli, J-M, Tänak
DMack: Mikkelsen, Evans, Lappi
Toyota: Ogier, Suninen (kesken kauden tuleva kolmosauto)
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
E. Lähteeköhän muuten Skoda pois WRC2 puolelta?
Ei ole tainnut olla mitään mainintaa Skodasta, joten kai se toiminta jatkuu ensi kauden ennallaan. 2018 onkin sitten aivan toinen juttu kun VW tuo oman R5:nsa markkinoille, joten epäilisin, että kehitystyötä noiden osalta ei jatketa, mutta nykyisiä ajatetaan vanhaan tapaan. Mistä päästäänkin ihmetykseen, että miksei VW anna jonkun yksityistiimin pyörittää toimintaa noilla uusilla, todennäköisesti voittoihin kykenevillä WRC-autoilla M-Sportin tai sitikoita ajattaneen tiimin tapaan. Ne autot ovat kuitenkin jo valmiita ja budjetti niitä varten on taatusti ollut kohdillaan. Onko pelko siitä, että jollain toisella valmistajalla olisikin parempi auto niin suuri, että on parempi lopettaa huipulta kuin lähteä antamaan jollekin ulkopuoliselle taholle mahdollisuutta "tahria" VW:n mainetta?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko pelko siitä, että jollain toisella valmistajalla olisikin parempi auto niin suuri, että on parempi lopettaa huipulta kuin lähteä antamaan jollekin ulkopuoliselle taholle mahdollisuutta "tahria" VW:n mainetta?

Esimerkiksi varaosia tuskin on tuotettu vielä uusiin autoihin kovin paljoa ja veikkaan ettei näin nopealla aikataululla millään taholla ole resursseja ottaa VW:n uusia autoja ajatettavakseen.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Esimerkiksi varaosia tuskin on tuotettu vielä uusiin autoihin kovin paljoa ja veikkaan ettei näin nopealla aikataululla millään taholla ole resursseja ottaa VW:n uusia autoja ajatettavakseen.
Tekniikaltaan autot ovat melkein samanlaisia nykyisten kanssa, joten kyllähän valtaosa varaosista pitäisi siirtyä suoraan vanhasta mallista jos tuolla ei ole lähdetty keksimään pyörää uudestaan. Eikä noiden uusien siipien ja muiden korin osien valmistaminen maksa "käytännössä mitään", joten mahdollinen ongelma osien saatavuudessa voisi olla vain tuohon kuristimen muutokseen liittyvä. Lähinnä tuossa ihmetyttää se, miten nopeasti ja suoraan VW ilmoitti, ettei autoilla ajeta. Jos olisi jätetty portti auki, niin aivan hyvin joku "alqassimi" tai vaikka Saksan liitto jonkun ison tukijan kanssa olisi voinut lähteä rahoittamaan touhua. Tämä nyt oli huono ratkaisu vähän kaikkien osapuolien kannalta...paitsi muiden valmistajien (lyhyellä tähtäimellä).
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autot levenevät tämän vuotisesta joten alustat on erit. Keskilukko muuttuu aktiiviseksi joten voimansiirto muuttuu. Kone tehdään uusiksi koska tuo kuristimen koon suurentaminen muuttaa koko koneen luonnetta. Eli käytännössä autoissa ei ole mitään samaa tämänkauden vehkeiden kanssa... VW ilmoitti jo kauan sitten tullessaan sarjaan että he eivät tee WRC-autoja myyntiin joten siihen ihan linjassa tuo ilmoitus.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tänak oli nousemassa ykkösteamiin jo muutenkin Camillin kaveriksi joten Östbergin tilanne alkaa käydä ahtaaksi tämän VW casen myötä...
Boldaus oma.

Ei muuten haittaa meikäläistä yhtään, koska pidän Madsia jo aika nähtynä tapauksena. Östbergillä on ollut omat hetkensä, mutta vastapainoksi joukkoon mahtuu liuta keskinkertaisia suorituksia. Toki mielummin häntä Fordilla katsoisi kuin Camillia, mutta minkäs teet.

Vähän sellainen 2010-luvun Henning Solberg; taidot kyllä ihan OK-tasoa, mutta viimeinen vaihde puuttuu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo taas vähän surulliselta Latvalan kohdalta näyttää tää kausi, tallikaverit käy sekunttitaistoa voittotaistelusta niin Latvala käy minuuttitaistelua pisteistä Lappia vastaan. Nyt vieläpä ilmeisesti oma virhe.

Tommilla paljon mietittävää jos harkitsee Latvalaa, varmasti toisi kokemusta ja osaamista talliin, mutta onko järkevämpää sitten noihin nuoriin tulevaisuuden nimiin satsata. Kokemus varmaan tässä se mitä haetaan jos haetaan, oikein Latvalasta ei välttämättä semmoista "mestarikuskia" enää välttämättä saa. Myös kaikki sisäpiirin tiedot volkkarilta varmaan auttaa jatkon suhteen, minkälainen auto siellä on ollut ajettavana ym.

Onko muuten noista volkkareista kuulunut mitään uutta, alkaako ihan lopullisesti homma olemaan kuopattu, jossain kohti taidettiin puhua esim. Red bullin lähtemisestä ajattaan noita autoja.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos Tojotalla on tarpeeksi iso budjetti, niin Latvalahan on oiva valinta kuskiksi. Mekaanikot pääsevät harjoittelemaan auton korjaamista jokaisessa kisassa. Menestystä ei sitten ole tulossa ollenkaan. Toivottavasti Mäkinen ei tule tekemään sopimusta Latvalan kanssa, olisi todella huono valinta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Tojotalla on tarpeeksi iso budjetti, niin Latvalahan on oiva valinta kuskiksi. Mekaanikot pääsevät harjoittelemaan auton korjaamista jokaisessa kisassa. Menestystä ei sitten ole tulossa ollenkaan. Toivottavasti Mäkinen ei tule tekemään sopimusta Latvalan kanssa, olisi todella huono valinta.

Toki olisihan se Lappikin esimerkiksi hieman riskialtis hankinta sen kannalta että vauhti on ehä hieman kysymysmerkki WRC tasolla. Olisihan tuossa myös Mikkelsen tarjolla jos ei Ogieria ole saatavissa. Että tarjontaa nyt ainakin Mäkisellä on jos ei muuta. Ei latvalakaan olisi varmaan huonompia vaihtoehtoja kuitenkaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko muuten noista volkkareista kuulunut mitään uutta, alkaako ihan lopullisesti homma olemaan kuopattu, jossain kohti taidettiin puhua esim. Red bullin lähtemisestä ajattaan noita autoja.

Autoja tuskin on paria enempää valmiina ja varaosiakaan tuskin on tuotettu ennalta varastoon(esimerkiksi moottorit eivät kai suoraan vanhoista autoista käy uusiin, kuten eivät voimansiirrot etc), joten tuo taisi olla enemmänkin toiveajattelua.VW on kyllä suostunut myymään tämän vuoden autonsa yksityisille, mutta niillä taas ei oikein kerkiä ensi vuonna.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autoja tuskin on paria enempää valmiina ja varaosiakaan tuskin on tuotettu ennalta varastoon(esimerkiksi moottorit eivät kai suoraan vanhoista autoista käy uusiin, kuten eivät voimansiirrot etc), joten tuo taisi olla enemmänkin toiveajattelua.VW on kyllä suostunut myymään tämän vuoden autonsa yksityisille, mutta niillä taas ei oikein kerkiä ensi vuonna.

Joo ja toki jos sattuisikin nyt joku ostamaan toiminnan niin taitaisi nyt muutama kuukausi tulla tasoitusta + se että resurssit sen oston jälkeen olisi muita alemmat, joten taitaa vain olla toiveajattelua nuo ensikauden volkkarit ajamassa. Olisi vain tää päätös saanut tulla edes vähän hetken myöhemmin niin saattaisi olla paljon realistisempaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aika suuret säästötoimet volkkarilla käynnissä, kun tehtailtakin saa lähteä vaivaiset 30 000 ihmistä. Ei siis ihme, että laittoivat stopin myös rallitoiminnalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös