Ralliketju

  • 1 699 740
  • 13 484

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jos huomenna säästytään kärjessä ongelmilta, tulee Ogier varmistamaan neljännen perättäisen maailmanmestaruutensa. Sordon ollessa toinen tai kolmas, tulee hän ohittamaan Latvalan pisteissä. Latvala siis todennäköisesti tämän kilpailun jälkeen mm-pisteissä sijalla 6. Hyundai on kyllä ollut tällä kaudella todella kilpailukykyinen, mutta onhan tuo siltikin aika karua, että Latvala on Volkkarin kuskeista ainoa, joka heille on häviämässä. Kolmoskuskiksi pudonnut omassa tallissaan ja koko sarjassakaan ei taida voida puhua missään nimessä top 3 kuljettasta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Latvalan Katalonia meni sitten pieleen jousituksen hajottua. Varsinainen 2010-luvun Colin McRae tuo Latvala; jos mies ei itse riko autoaan, niin se menee rikki kuljettajasta riippumattomista syistä. Harmi homma, J-M:n vauhti Katalonian teillä oli kuitenkin hyvää ennen näitä ongelmia.

Niin siis Latvalahan täräytti kansanautonsa taas vaihteeksi kaiteeseen, jossa tuo rengas taittui alle. Hyvin on taas Suomessa saanut media laitettua auton viaksi tämänkin töhöilyn. Jos tuohon kaveriin joku vielä uskoo niin voivoi. Miten volkkarillakin ollaan noin idiootteja? Noilla tuloksilla olisi pitänyt saada kenkää jo aikaa sitten.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niin siis Latvalahan täräytti kansanautonsa taas vaihteeksi kaiteeseen, jossa tuo rengas taittui alle. Hyvin on taas Suomessa saanut media laitettua auton viaksi tämänkin töhöilyn. Jos tuohon kaveriin joku vielä uskoo niin voivoi. Miten volkkarillakin ollaan noin idiootteja? Noilla tuloksilla olisi pitänyt saada kenkää jo aikaa sitten.
Aa okei, itse olen ollut tässä mediatietojen ja pelkän pysähdyksen näyttävän videon varassa.

En ymmärrä, minkä takia VW:n olisi pitänyt potkia Jari-Matti jo aikoja sitten ulos. Latvala on kuitenkin Volkswagen-aikanaan ollut kaksi kertaa MM-sarjan kakkonen ja kerran kolmas. Tämä kausi on toki mennyt aika tavalla alakanttiin, mutta en sen perusteella olisi jättänyt sopimusta uusimatta. Ja sitä paitsi Latvalaa olennaisesti parempaa kuljettajaa ei markkinoilta olisi löytynyt.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Kovassa mediapimennossa olevan WRC2:n MM-sarja sen kuin tiivistyi kun Kopecky nappasi voiton. Walesiin lähdettäessä neljällä kuljettajalla on yhä mahdollisuus mestaruuteen. Evans siis on edelleen kaikki kisansa ajaneena kärjessä, mutta Sunisella, Lapilla ja Kopeckyllä on yhä mahdollisuus nousta ohi. Jokaisella tuosta kolmikosta on mestaruus omissa käsissä, mutta toisaalta jokainen tarvitsee Walesistä sijoituksen kahden joukossa, jotta mestaruus ei karkaa lopullisesti. Tulee olemaan melkoisen mielenkiintoinen kilpailu Walesin metsissä
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suomalaismenestyksestä puheenollen, Max Vataselle Dmack Cupin hopeasija, 7 pisteellä hävisi jollekulle britille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hänninen saa vihdoinkin suuren mahdollisuutensa. Johan sitä onkin odotettu, mies kun sattuu olemaan jo 35-vuotias eli ei kovinkaan nuori. Ihmeitä en ensi kaudelta jaksa odottaa, koska Toyota on uusi talli ja sellaisilla tuppaa olemaan erinäisiä kasvukipuja.

Nyt vielä Lappi Toyotalle ja Suninen Fordille niin mielenkiinto tulevaa kautta ajatellen kasvaisi kummasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalle Rovanperä sitten nappasi latvian mestaruuden ja voitti viimeisen rallin ylivoimaisesti. Pitäisiköhän Mäkisen napata kuljeksimasta pois, vähän tuoda poikaa talliin sisään ja sitten kun 18v niin tehdä ykköskuskia talliin? :) Noh oli miten oli niin onhan tuossa aika kova lupaus Suomen rallitaivaalle.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Pitäkää nimi Rovanperä mielessä, Kalle on ilman kahta sanaa on yksi tulevista suomalaisista wrc-kuljettajista. Suomessa jannu tuskin tulee kilpailemaan, siinä ei olisi mitään järkeä enää ja olisi vaan steppi kehityskulussa taaksepäin tulla ajokortittomana ajamaan jotain nuortenluokkaa v1600 pelillä. Latvian rallimestaruus-sarjassa poika kun on saanut erikoisluvalla ajaa jo nyt nelivetoisella R5:lla Skodalla ja opetella nuottikilpailuja. Hyvin on Pietiläisen nuotti-oppi mennyt perille :) Todennäköisimmin tulee heti 17v. täytettyään ajamaan Britannian rallisarjaa kuten J-M Latvala teki aikoinaan..
Suomalaisteini nöyryytti kokeneita kuljettajia ja teki rallihistoriaa | Yle Urheilu | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pitäkää nimi Rovanperä mielessä, Kalle on ilman kahta sanaa on yksi tulevista suomalaisista wrc-kuljettajista. Suomessa jannu tuskin tulee kilpailemaan, siinä ei olisi mitään järkeä enää ja olisi vaan steppi kehityskulussa taaksepäin tulla ajokortittomana ajamaan jotain nuortenluokkaa v1600 pelillä. Latvian rallimestaruus-sarjassa poika kun on saanut erikoisluvalla ajaa jo nyt nelivetoisella R5:lla Skodalla ja opetella nuottikilpailuja. Hyvin on Pietiläisen nuotti-oppi mennyt perille :) Todennäköisimmin tulee heti 17v. täytettyään ajamaan Britannian rallisarjaa kuten J-M Latvala teki aikoinaan..
Suomalaisteini nöyryytti kokeneita kuljettajia ja teki rallihistoriaa | Yle Urheilu | yle.fi

EI mitään järkeä tulla enään tänne pohjolanperiferiaan ajaan jotain "hikistä SM -sarjaa". Tuonne sumujen ja sateiden saarelle vaan kuten mainitsit heti kun se on mahdollista. Lisäksi mahdollisimman paljon ralleja vaikka euroopassa, asfalttia jne.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Walesissä ratkesi muuten, että Suomeen tulee rallin maailmanmestaruus. Suninen nousi WRC2:n sarjakärkeen tasapistein Evansin kanssa (sarjasääntöjen perusteella ohi) ja Lappi on ainoa joka voi nousta ohi. Esapekalle riittää Australiassa melkeinpä maaliin ajo, kun tuolla on niin vähän kilpailijoita, mutta kahden parhaan joukossa pitää silti löntystää maaliin. Edellisestä maailmanmestaruudesta (Hänninen 2011) olikin jo aikaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Huonompana uutisena monet autourheilumediat huhuilevat että osittain päästöskandaalin aiheuttamien tappioiden vuoksi VAG ajaa Audin WEC(eli Le Mans)-tallin lisäksi alas Volkswagenin WRC-tallin, asiasta tiedotettaneen huomenna.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huonompana uutisena monet autourheilumediat huhuilevat että osittain päästöskandaalin aiheuttamien tappioiden vuoksi VAG ajaa Audin WEC(eli Le Mans)-tallin lisäksi alas Volkswagenin WRC-tallin, asiasta tiedotettaneen huomenna.

Taitaisi olla aika kova isku kyllä tuo, eli käytännössä volkkarit olisi ehkä jatkossa yksityistallina vähän kuten Ford on tässä vetänyt monena kautena? rahoituksen puuttuminen kyllä taitaisi olla kova isku nyt kun autojen kehityksetkin taitaa olla pahassa vaiheessa, suomalaisitten taitaa olla onni kun Toyota on tulossa mukaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Huonompana uutisena monet autourheilumediat huhuilevat että osittain päästöskandaalin aiheuttamien tappioiden vuoksi VAG ajaa Audin WEC(eli Le Mans)-tallin lisäksi alas Volkswagenin WRC-tallin, asiasta tiedotettaneen huomenna.
Ogier, Mikkelsen ja Latvala siis menettävät tallipaikkansa. Ja jälkimmäinen torpan vielä kaupanpäällisenä.

Hohhoijaa. VWn myyntiä ja Polon brändäystä ei ainakaan tää auta yhtään. Rohkenen epäillä et Peugeotin 206:a ja Ford Focusta oisi myyty hivenen vähemmän jos ei olisi erikoiskokeita vallanneet aikoinaan.

Ja WRClle ylipäänsä. Pitkästä aikaa ois ollut 4-5 tehdasteamia kasassa. No ei näköjään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisikohan toyotalla ollut jotain vihiä tästä joten sen takia noiden kuskivalintojen kanssa myös hieman viivytellyt, jos sieltä olisi Ogier tai Latvala saatavilla?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisikohan toyotalla ollut jotain vihiä tästä joten sen takia noiden kuskivalintojen kanssa myös hieman viivytellyt, jos sieltä olisi Ogier tai Latvala saatavilla?

Tavallaan tuota arvuuteltiin jo tuon VW:n päästöskandaalin aikana että noilla korvauksilla voi olla isoja vaikutuksia Volkswagen Audi Groupin moottoriurheilupuolelle. Ihme kyllä, Porschen LeMans-ohjelmaa ei vielä ole huhuttu alasajettavaksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Voi VW sentään. Kun pitkästä aikaa alkoi näyttää oikeasti hyvältä, niin sitten sakemannit ovatkin nostamassa kytkintä. Toki ymmärrän ne syyt tämän asian taustalla, eivät tehtaat tuolla huvikseen autoja ajata, ja kilpa-autoilu on loppujen lopuksi helppo säästökohde.

Vaan minne vie Mikkelsenin, Ogierin ja Latvalan tie? Vapaita WRC-paikkoja ei taida olla kuin Toyotalla ja Malcolmin autovuokraamolla, eli runsaudenpulaa ei kyllä paikoista ole. Jos WRC-paikkaa ei jollekulle noista avaudu, niin olisiko edessä sitten ERC/WRC2 tai rallicross?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toisaalta, ensi vuodeksi tallien on tuotava 3 autoa kisaan per ralli, mutta nyt en ole varma onko taas säännöissä että tuota kolmatta autoa on ajettava jonkun junnukuskin tms?

Kyllähän tuo välitön vetäytyminen tuntuu hassulta, varsinkin kun VW on testannut uutta autoaan jo viime vuodesta asti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vauhdin maailma teki listauksen kaikkien aikojen rallikuskeista:

1. Sebastien Loeb
2. Tommi Mäkinen
3. Hannu Mikkola
4. Sebastien Ogier
5. Juha Kankkunen
6. Timo Mäkinen
7. Marcus Grönholm
8. Carlos Sainz
9. Walter Röhl
10. Colin McRae

Oma lista on jotakuinkin tällainen:

1. Juha Kankkunen
2. Sebastien Loeb
3. Tommi Mäkinen
4. Carlos Sainz
5. Marcus Grönholm
6. Hannu Mikkola
7. Colin McRae
8. Sebastien Ogier
9. Didier Auriol
10. Walter Röhl
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos VW lähtee tehdastallina pois, uskoisin, että joku ostaa/lainaa/vuokraa uudet Polot ensi kaudelle, koska auto käytännössä valmis ja samalla viivalla muiden kanssa, joten yksityistiiminä sen käyttäminen ensi vuonna ei pahemmin eroaisi kaluston osalta muista tehdastiimeistä.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Autosport väittää että Folkkari lähtee. Ensi kauden autot menee museoon.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Autosport väittää että Folkkari lähtee. Ensi kauden autot menee museoon.
Ens kaudella vaihtuu mestari. Eikä uusi mestari taida olla ranskalainen. Tästä iso peukku, jos jotain positiivista voisi tästä ajatella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jaaha. Voi perkele. Ja mm-sarjan kiinnostus laskee laskemistaan.

Nyt menee kyl kuskiruletti mielenkiintoiseksi. Kovaa valuuttaa vapaana mut saako paikkoja kukaan. Jos saisi veikata niin Ogier taitaa siirtyä perhe-elämään, JML M-Sportille ja Mikkelsen rallikrossiin (tai sit Östberg siirtyy vek).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkohan tallipaikkoja enää muualla kun Toyotalla vapaana? ja onko sielläkin sitten nimi papereissa vai ei, olisiko siellä ehkä tää juttu ollut tiedossa niin ei niin kiirettä pidetty julkaisun suhteen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Formulasuunnitelmista VW/Audi joutui vetäytymään kun välitankkauksia ei tuotukaan takaisin ja siten myöskään öljyn lisääminen kesken kisan ei tullut mahdolliseksi.
Onkohan tässä taustalla jotain samanlaista, oliko suunnitelmissa esim tihentää lähtövälejä, jolloin hiekkapöly rikkoisi volkkarien jakopäät?
Ite keksin, hihiii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös