Mainos

Ralliketju

  • 1 846 202
  • 14 888

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jaahas, Citikka uhkailee taas että kohta lopetetaan WRC. Tai ainakin päätös on tehty että joko WTCC tai WRC-projekti loppuu 2017 mennessä ja Citikan viesti siitä että Kiinan markkina-alue ratkaisee, on aika selvä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jaahas, Citikka uhkailee taas että kohta lopetetaan WRC. Tai ainakin päätös on tehty että joko WTCC tai WRC-projekti loppuu 2017 mennessä ja Citikan viesti siitä että Kiinan markkina-alue ratkaisee, on aika selvä.

No ei muuta kuin PSA-konsernista Peugeot tilalle. Pitkäaikaisena Pökötti-fanina tervehtisin tätä muutosta suurella ilolla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Puolan ralli käynnissä. SS14 peruttu yleisömäärän takia, tai siis katsojien jotka on ihan väärässä paikassa olleet.

Tällähetkellä tilanne:

1. Ogier (VW): 1:54:25.8, 2. Mikkelsen (VW): 7.2s, 3. Tanak (Ford): 20.0s, 4. Latvala (VW): 20.1s, 5. Paddon (Hyundai): 51.5s

Tänakilla vauhti ollut hyvää tänäviikonloppuna, vaikka onkin virheitäkin tehnyt. Latvala ollut pienimuotoinen pettymys viimekisat. Jyväskylässä ois melkeinpä viimeinen mahdollisuus näyttää mihin pystyy, vaikka tekikin jo aiemmin jatkosopimuksen.

WRC2:ssa Lappi johtaa rapealla 30 sekunnilla Tidemandia, sitten Kruuda.

WRC3:ssa Haapamäki 3:s, 1min jäljessä.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Puolan ralli käynnissä. SS14 peruttu yleisömäärän takia, tai siis katsojien jotka on ihan väärässä paikassa olleet.

Tällähetkellä tilanne:

1. Ogier (VW): 1:54:25.8, 2. Mikkelsen (VW): 7.2s, 3. Tanak (Ford): 20.0s, 4. Latvala (VW): 20.1s, 5. Paddon (Hyundai): 51.5s

Tänakilla vauhti ollut hyvää tänäviikonloppuna, vaikka onkin virheitäkin tehnyt. Latvala ollut pienimuotoinen pettymys viimekisat. Jyväskylässä ois melkeinpä viimeinen mahdollisuus näyttää mihin pystyy, vaikka tekikin jo aiemmin jatkosopimuksen.

WRC2:ssa Lappi johtaa rapealla 30 sekunnilla Tidemandia, sitten Kruuda.

WRC3:ssa Haapamäki 3:s, 1min jäljessä.

WRC2:ssa lisäksi Ketomaa 4. ja Suninen 6. Ihan ok ajoa ollut nuorelta Suniselta. Samaan malliin neljän viikon päästä Jyskälässä, niin isojen tallien pomotkin tykkää.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Puolassa on ollut ihan tasaista menoa. Neljällä kuskilla on yhä voittomahdollisuudet, vaikka VW-kaksikko Ogier-Mikkelsen onkin pienessä karussa Tänäkiltä ja Latvalalta.

Latvala ollut pienimuotoinen pettymys viimekisat.
Vähän vaikuttaa siltä, että Jari-Matin heikot suoritukset(ja huono tuuri) ovat ajaneet miehen itseluottamuksen aika alas. Nyt tarvittaisiin onnistumisia loppukaudesta tai pelkään Latvalan olevan menetetty mies, tällä kertaa jopa lopullisesti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Powerstage ajettu, Ogier vei sen. Tänak ja Mikkelsen loput pisteet.

Mehu-Katti näytti taas vaihteeksi osaamistaan, eli lipsautti powerstagella puuhun. Tällähetkellä Latvala on pätkän maalissa korjaamassa autoaan (sääntöjen mukaanhan auto pitää saada ajamalla serviceparkiin) ja muut klonkswagenit on jo huoltoparkissa.

Ei oikeen lupaavalta näytä Latvalan näytöt Nesteralliin....
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Powerstage ajettu, Ogier vei sen. Tänak ja Mikkelsen loput pisteet.

Mehu-Katti näytti taas vaihteeksi osaamistaan, eli lipsautti powerstagella puuhun. Tällähetkellä Latvala on pätkän maalissa korjaamassa autoaan (sääntöjen mukaanhan auto pitää saada ajamalla serviceparkiin) ja muut klonkswagenit on jo huoltoparkissa.

Ei oikeen lupaavalta näytä Latvalan näytöt Nesteralliin....

Mahtaakohan JM päästä Ouninpohja 1:n maaliin vai vetääkö perjantaiaamuna heti pihalle? Veikkaus Oy voisi laittaa voittajavedon käyntiin siitä, millä pätkällä VW Polo kolisee puihin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mahtaakohan JM päästä Ouninpohja 1:n maaliin vai vetääkö perjantaiaamuna heti pihalle? Veikkaus Oy voisi laittaa voittajavedon käyntiin siitä, millä pätkällä VW Polo kolisee puihin.
Eiköhän Mökkiperän hyppyrisuoraa ennemmin löydy se tuttua tutumpi melkeinpä okt-talon kokoinen kivi johon Latvala jysäyttää 7v tauon jälkeen.

4 sija vaihtui aikasakkojen sijaan 5. sijaksi, eli ei nyt kovin hyvin WRC-luokassa mennyt. Positiivisempia uutisia tuli WRC2-luokasta jossa Lappi voitti. Ketomaa 4:s ja Suninen 6:s. Ihan vahva kisa kaikilta, kun ottaa huomioon Ketomaan ongelmat ja Sunisen kokemattomuuden.

JWRC:ssä taas Haapamäki 3:s. Samaten Max Vatanen DMACK Cupissa 3:s.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
REIS VOOS PÄÄT PUT KAAR VOOS KUUT. Näillä(kin) hienoilla saatesanoilla Tommi Mäkinen teki itsensä tunnetuksi rallimaailmassa ja erityisesti Ylen ralliradiossa. Toinen hieno selitys on sitten muuan Carlos "El Matador" Sainzin keskeytys Iso-Britannian mm-rallissa 1998, josta Mäkinen saa tiedon suorassa tv-haastattelussa. Muistin virkistämiseksi, kyseinen haastattelu

Jaa, että miksikö näin paljon tekstiä ja alustusta yhdessä viestissä? (verrattuna siihen paljonko olen viimeisestä kahdesta WRC-kalenterin kisasta kirjoittanut)

No siksi että Puuppolan paholaisesta ollaan leipomassa Autosportin uutisen mukaan WRC-Yariksella pöristelevän Toyotan tiimipäällikköä. Vuonna 2017, kun Toyota tekee comebackin WRC:hen. Eli positiivista synkkyyteen.

The four-time WRC champion has been linked to Toyota since building a private GT86 rally car for Toyota Motor Corporation president and CEO Akio Toyoda last year.

Makinen has remained close to Toyoda since and sources in Japan say the Finn's new deal will be inked in Nagoya this week.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tommi Mäkisen palkkaaminen Toyotalle on hieno asia suomalaiselle rallijohtamiselle. Ensimmäinen finski, joka saa noin ison roolin tallin toiminnassa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP (WRC 2017): WRC PROMOTER HAILS 2017 WORLD RALLY CAR RULES « RallyReportWRC

Mielenkiintoisia uutisia MM-sarjan ja tekniikan tulevaisuudesta. Kiteytetysti voisi sanoa, että luvassa on ulkonäöltään ja tehoiltaan sellaiset "köyhän miehen b-ryhmäläiset". Nyt kun kuninkuusluokka on vaipumassa kiinnostukseltaan paria pykälää alaspäin, rallin MM-sarjalla on hyvä paikka iskeä ja kerätä uusia faneja ympäri maailmaa. Toivottavasti vaan uudistuspaketissa pidetään rallin ja sarjan luonne lähellä sitä mitä se on aina ollut eikä lähdetä liikaa uudistamaan ja tekemään liian showmaista. Toyota tekee paluun, autot uudistuvat. Mitä seuraavaksi? Lisää autotehtaita mukaan? Peugeot tulee PSA:sta Citroenin tilalle? Uusia maita kilpailukalenteriin?

Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Toivottavasti vaan uudistuspaketissa pidetään rallin ja sarjan luonne lähellä sitä mitä se on aina ollut eikä lähdetä liikaa uudistamaan ja tekemään liian showmaista. Toyota tekee paluun, autot uudistuvat. Mitä seuraavaksi? Lisää autotehtaita mukaan? Peugeot tulee PSA:sta Citroenin tilalle? Uusia maita kilpailukalenteriin?

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Tuosta jutusta ei käy ainakaan minusta selväksi, onko uudistuksissa kuunneltu niitä jotka määrittävät oikeasti WRC:n kiinnostavuuden, eli autotehtaita. Mainitaan vaan lähetyskumppanit sekä rallifanit.

Toivo on tietysti siinä että uudistus pitää Citröenin sarjassa mukana ja vaikka edes yksi talli tulisi lisääkin. Kiinan ralliahan Citikka vaati pysyäkseen sarjassa, saa nähdä kuuntelevatko ohjelmanlaatijat tätä "toivetta".
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuosta jutusta ei käy ainakaan minusta selväksi, onko uudistuksissa kuunneltu niitä jotka määrittävät oikeasti WRC:n kiinnostavuuden, eli autotehtaita.

Rallin MM-sarjaan isoja teknisiä uudistuksia – katso havainnekuva - Uutiset - Ralli - Sport - MTV.fi

– Tämä on alku WRC-sarjan uudelle, jännittävälle aikakaudelle. Autot tulevat näyttämään upeilta, minkä lisäksi saamme lisää tehoa ja suorituskykyä, M-Sportin Malcolm Wilson hehkuttaa FIA:n verkkosivuilla.

Ja hienoa, että ensimmäisenä kuljettajista asiaan antaa positiivista palautetta lajin tämän hetkinen kuningas.

Ogier innoissaan rallin MM-sarjan uudistuksista - Uutiset - Ralli - Sport - MTV.fi

Helvetin hyvältä vaikuttaa, minä ainakin tykkään! Vielä kun äänet pistetään sille tasolle mitä ne rallissa kuuluukin olla niin ai että on kivaa taas olla 2017 heinä-elokuussa Keski-Suomen metsissä katsomassa autourheilun todellista kuninkuusluokkaa! : )
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsellaan mitä sieltä tulee, mutta kuulostaa ainakin hyviltä uudistuksilta, toki olisi hyvä myös tietää mitä nämä uudistukset tekevät autojen kustannuksille, jos pysytään samalla tasolla ja saadaan näyttävempää menoa niin kuulostaa hyvälle. Tosin kun lian paljon taas aletaan kustannuksia miettiä niin monesti sitten unohtuu ne katsojat ja mennään liikaa turvallisuuden ja kustannuksien hinnalla. Lajiin kun kuuluu kuitenkin se vaara aina ja nykytekniikka kuitenkin kokoajan myös tässä on kehittynyt ja kuolemantapauksia ei enää niin paljon tule. Nykyään taitaakin olla nuo loukkaantumiset ja kuolemantapaukset lähinnä silloin kun auton sivussa tulee isku tai törmätään puomiin kuten Kubica.

Mutta jos viedään entiseen suuntaan niin varmasti autovalmistajat kiinostuu, olkoon vaikka sitten kustannukset hieman suuremmat, mutta jos katsojamäärätkin nousee niin laji saadaan takaisin suosioon.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kiinan ralliahan Citikka vaati pysyäkseen sarjassa, saa nähdä kuuntelevatko ohjelmanlaatijat tätä "toivetta".
Aivan varmasti kuuntelevat. Kiina on iso markkina-alue, jonka valloittaminen varmasti kiehtoo WRC-sarjaa. Kerranhan sitä yritettiin(tarkkaan ottaen 1999), mutta kyseinen Kiinan ralli on toistaiseksi ainoa kerta, jolloin Kiinassa on ajettu MM-osakilpailu. Ehkä aika olisi tällä kertaa suotuisampi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vapaammat kädet valmistaa auto kuulostaa loistavalta uudistukselta, vaikka siihen sisältyy myös omat riskinsä. Vaatii enemmän rahaa, että pystyy maksimaalisesti hyödyntämään sääntöjen sallimat muutokset. Ja isompi rahakasa on taas astetta hankalampi kerätä nykypäivänä.

Okei, mukana on jo VW, Hyundai ja jatkossa Toyota, jotka kaikki toimivat isolla rahalla. Tuskin jää siis kenenkään kassasta kiinni, jos vaan emoyhtiö katsoo lisärahoitustarvetta suopein silmin.

Ford tarvitsee hyvän maksajan, (emoyhtiön käytännössä) ja samoin vielä PSA mukaan, niin sitten on tehdasautoja jo aika mukava määrä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hirvosmikko piti välivuoden rallipoluilta kruisailemalla BDA-Escortilla ja höpisemässä Tuulilasille ja WRCn Liveradiolle - ja nyt uusia haasteita kohti - X-raidin Minillä Dakariin 2016.

Onko ensimmäinen Suomea edustava Dakarissa vai onko joku muukin edustanut aiemmin? (Vatanen?)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko ensimmäinen Suomea edustava Dakarissa vai onko joku muukin edustanut aiemmin? (Vatanen?)
Juha Kankkunen ja Ari Vatanen ovat voittaneetkin Dakar-rallin. Hieno homma, että Hirvonen ottaa aavikkohaasteen vastaan. Legendaarinen ralli ja legendaariset kuskit, harmittavasti suomalaisia ei olla aavikkoteillä pahemmin nähty.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pyöri siellä myös Timo Salonen ajelemassa Citroenilla Vatasen jätettyä homman, sekä Jukka Jalonen(ei jääkiekkovalmentaja) myös kuorma-autolla, taisi Kari Tiainenkin käydä kokeilemassa moottoripyöräpuolella. Nykymuotoista Dakaria, jolla ei ole muuta tekemistä alkuperäisen kanssa kuin nimi ja ajankohta, ei ole tainnut näinkään moni suomalainen ajella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ksml:n uutisen mukaan Ketomaan Jari ei osallistu Jyskälään, johtuen Portugalin aika ilmavan ulosajon seurauksena tulleista niskakivuista. Nikaran Jarkko ilmeisesti korvaa Ketomaan. Sääntöpykälistä johtuen kartturia ei saa kuitenkaan vaihtaa, eli Lindström istuu Nikaran kartturina.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Perkeleen perkele, tulis nyt se säätänän mm-ralli, mie halluun penkalle seisomaan, ristus notta!

Samat sanat tulee myös venäläislupaus Alexey Lukyanukilta, mutta hänen kiroilun syyt on aivan muita kuin katsojien murheisiin liittyviä. 4km testeissä, hyppyyn sata lasissa ja lopputulos: http://m.youtube.com/watch?v=0IW1orMRBJI

Game over. Kalliit testikilsat. Turvakaari sai senverran siipeensä ettei vissiin ehdi enää mistään uuttakaan saamaan. Sääli, ERC-vauhdin perusteella ois saattanut olla positiivinen yllättäjä Jyskälässä.

Minnekkäs päin maholliset Jatkislaiset lähtee kattomaan rallia?
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Perjantaina Päijälään sillan nurkille. Siinä on hyviä paikkoja sekä ennen että jälkeen sillan, jos ei sitä siltaa halua katsella. Lauantaina todennäköisesti Jukojärvelle. 2,5km kohdan risteykseen tai loppupään risteykseen isolta tieltä pienemmälle. Jälkimmäisessä myös vauhdikas sillan ylitys ja S-mutkat.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Lauantaina todennäköisesti Jukojärvelle. 2,5km kohdan risteykseen tai loppupään risteykseen isolta tieltä pienemmälle. Jälkimmäisessä myös vauhdikas sillan ylitys ja S-mutkat.
Meinaatko ässänmutkilla tuota Jukojärven uutta osuutta?

Ruuhimäen shakedown houkuttelis mutta herätys ois pirun aikasin ja loppuviikon ohjelmasta ei mitään muuta varmaa kuin se että pikataipaleilla ja Paviliongissa nährään!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juha Kankkunen ja Ari Vatanen ovat voittaneetkin Dakar-rallin. Hieno homma, että Hirvonen ottaa aavikkohaasteen vastaan. Legendaarinen ralli ja legendaariset kuskit, harmittavasti suomalaisia ei olla aavikkoteillä pahemmin nähty.

5v putkeen Finskit juhlivat tuossa rallissa. 87 Vatanen, 88 Kankkunen, 89-91 Vatanen...

Reilu 20v sitten tuo ralli olikin oikea seikkailu vaikka toki sitä on myös nyt 2010-luvulla. Mutta samalla lailla sekin on muuttunut kuin mm-rallit, joissa ennen vedettiin tunnista toiseen ja välillä pilkkopimeässä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minnekkäs päin maholliset Jatkislaiset lähtee kattomaan rallia?
Jos tässä(tod.näköisesti tulee) tulee lähdettyä Jyskälään, niin Myhinpää olisi se kohde. Siellä en olekaan ennen käynyt eli olisi ihan uusi pätkä "listaan lisättäväksi".

Harmi, ettei Nasser Al-Attiyah ole mukana tämän vuoden kisassa. Minusta "Nasu" on todella kova kaveri, ihan kohtalainen rallikuski ja haulikkoammunnan olympiapronssimitalisti, ei voi kuin arvostaa!

5v putkeen Finskit juhlivat tuossa rallissa. 87 Vatanen, 88 Kankkunen, 89-91 Vatanen...

Reilu 20v sitten tuo ralli olikin oikea seikkailu vaikka toki sitä on myös nyt 2010-luvulla. Mutta samalla lailla sekin on muuttunut kuin mm-rallit, joissa ennen vedettiin tunnista toiseen ja välillä pilkkopimeässä.
Kuten totesitkin, eipä nyky-Dakarilla ole muuta yhteyttä vanhaan Pariisi-Dakar -kisaan kuin nimi, nykyisinhän ralli ajetaan Etelä-Amerikan alueella. Mutta, siitäkin huolimatta kyseessä on erittäin kova kilpailu, jonka voittaminen on edelleen suuri meriitti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös