Mainos

Ralliketju

  • 1 839 904
  • 14 835

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Jotenkin tuntuu että ei ole Citikalla mikään kovin loistava yhteishenki, tuskin on Loeb ja Ogier kovinkaan lämpimissä väleissä keskenään... No, Latvalalla herkullinen paikka lähteä huomenna ajamaan voitosta kun on vain 2,6s Loebia perässä ja lähtöpaikka on silti kärkikolmikosta paras. Tosin jos keli on huomenna samanlainen niin eipä tuolla lähtöpaikalla suurta merkitystä ole, ja hyvä niin, voitto otetaan siis ajamalla :)
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Latvalahan tuosta kyllä hyötyi nyt sikäli että ennen viimeistä pätkää hänen eronsa kärkeen oli yli 8 sekuntia ja nyt sitä on vain 2,5.

Ajallisesti toki Latvala tuosta hyötyi, mutta tarkoitin ettei järjestykseen saatu tuolla värkkäämisellä muutosta.

EDIT. Olis kyllä mukava näpäytys Citikalle jos Latvala huomenna tosiaan voittaisi sopivasti parin sekunnin erolla!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EDIT. Olis kyllä mukava näpäytys Citikalle jos Latvala huomenna tosiaan voittaisi sopivasti parin sekunnin erolla!

Kieltämättä, varsinkin kun Latvala vaikutti olevan maalissa ihan oikeasti pihalla siitä mikä tilanne on ja taisi päästä ihan vahingossa noin hyviin asetelmiin huomiselle.

EDIT: Tosi hyvä porukka muuten tuossa Radio Keski-Suomen ralliradiossa. Hyvää läppää ollut koko päivän ja silti myös pysyy hyvin koko ajan tilanteesta selville.

EDIT: Harmi että tuo Ott Tänak joutui ongelmiin ja tippui ulos S2000-kärkitaistelusta. Siihen asti nimittäin Hänninenkin takoi ihan järjettömän kovia aikoja ja oli menossa kovaa vauhtia hyvälle pistesijalle, mutta nyt kun Hännisellä ei enää ole sekuntitaistelua luokkavoitosta niin hänenkin vauhti on hiipunut ja Solberg, Wilson ja Räikkönen on nousseet jo aika lähelle, ja Minitkin on päässeet vähän karkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Kimi ajanu mukavan ehjää ajoa, lukuunottamatta Hyväneula 1:llä tapahtunutta spinnausta. Sijoitus on toki vasta 12 mutta eteen ei ole pitkästi. Ainakin Matthew "pappa betalar" Wilson pitäis Kimin kuitata huomenna, ja miksei tuo vanhempi Solbergikin olisi voitettavissa. Saas nährä miten huomisen aikaisin aamulla ajettavat pätkät sopii Kimille, yleensä on ollu aamuisin hieman hukassa.

EDIT. aivopieru korjattu
 

TJ MACKEY

Jäsen
KTosi hyvä porukka muuten tuossa Radio Keski-Suomen ralliradiossa. Hyvää läppää ollut koko päivän ja silti myös pysyy hyvin koko ajan tilanteesta selville.
Ihan loistavaa settiä ollut koko päivän. Niki Juusela on ihan kurko tällaisessa foorumissa.

Aika herkullinen asema huomiselle. Latvalalla on takanaan ihan hyvä päivä siihen nähden, että on valitellut omaa ajoaan päivän mittaan, eli jos se rentous siitä huomiselle löytyisi. Kuivaa on Jyväskylän seudulle luvassa ja edessä Urria, Leustu ja Surkee, kaikki kahteen kertaan, joilla Latvala oli liekeissä viime vuonna.

Ja oli Hirvosen ulosajo eilen kenen syy tahansa, niin aika huikea juttu ottaa tänään 35 sekuntia kärkeä kiinni.

Kimi ajanu mukavan ehjää ajoa
Mukavaa, ja ennen kaikkea ehjää, WRC:n ja S2000:n kärjen takana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan loistavaa settiä ollut koko päivän. Niki Juusela on ihan kurko tällaisessa foorumissa.

Kyllä! Ja tuo nainen on myös aika hauska, kuka sitten lieneekään.

Herkulliset on tosiaan asetelmat huomiselle kun kärkikolmikko on n. 2,5 sekunnin sisällä ja kaikki kolme ovat ajaneet koko päivän hyvin pitkälti samaa vauhtia.

Ja tuolla "harrastelijasarjassakin" on ihan hyvä taistelu viimeisistä pistesijoista Hännisen, Solbergin, Wilsonin ja Räikkösen välillä. Eikä siinä Meekekään kovin kaukana vielä ole edellä.

Harmi tosiaan että tuo S2000-luokan tiukka voittotaistelu lässähti Tänakin ongelmiin, siellä oli nimittäin myös todella hyvää taistelua aamupäivällä ja molemmat taisi vetää ihan limitillä.
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Silmiinpistävää on ollut se, ettei yksikään kärkikuski ole tehnyt yhtään suurta ajovirhettä, eikä tekniikkafibojakaan ole ollut. Hirvonen toki poikkeuksena, oli sitten ajovirhe tai tekniikkafiba.

No huomenna laitetaan kärkikolmikon paineet toiseen potenssiin, eiköhän siellä joku ajovirheeseen sorru. Latvalalla on paha tapa ottaa ihan liikaa paineita, mutta isot ajovirheet on onneksi radikaalisti vähentyneet ja viime vuoden voitto varmasti vähentää paineita. Loeb ei tunnetusti juurikaan virheitä tee mutta Ogier on ollut toista maata tällä kaudella. Ogier on tällä kaudella ryssinyt jo kaksi kertaa voiton johtoasemasta omaan ajovirheeseen, eli jos joku ajovirheen tekee, niin laittaisin roposeni Ogierin puolesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb ei tunnetusti juurikaan virheitä tee mutta Ogier on ollut toista maata tällä kaudella.

Kyllä se Loebikin on tehnyt virheitä silloin kun hänelle on laitettu kunnolla painetta. Loeb ja Citroen on vaan olleet monta vuotta niin ylivoimaisia että Loebin ei ole tarvinnut ajaa paineen alla kuin muutaman kerran, tallikaverikaan kun ei ole tähän kauteen saakka Loebia haastanut. Toki Ogier ja Latvala tuosta kolmikosta ne virheherkimmät on, mutta ei Loeb ole mikään täysin virheettömästi ajava kone hänkään.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No niin

Hyväneulassa käyty tänään ja kärkipään vauhti näytti kyllä hyvältä. Hirvosella ja Loebilla näytti olevan eniten yritystä. Yksi tilannekin nähtiin, kun #89 Oscar Ortfeldt parkkeerasi Imprezan ulkokaarteen puoleiseen ojaan pitkässä oikeassa Tässä kohtaa ja sitä kaivettiin viitisen minuuttia ylös.

Huominen seuranta jääkin medioiden varaan.

(linkki google mapsiin)
 

TJ MACKEY

Jäsen
Kyllä! Ja tuo nainen on myös aika hauska, kuka sitten lieneekään.
Juuri sanoin kaverille, että olisi aika huimaa nähdä tämän tiimin tekevän tätä showta tv:n puolelle. On niin ikävä Pekka Kaidesojan ja Olli Koivusalon aikoja, siis silloin kun YLE oli vielä vastuussa MM-Rallin televisioinnista. Jotenkin Tomi Tuominen MTV3:n kumppaneineen on vähän ärsyttävää kuultavaa ja nähtävää.

Mutta onhan tuo Ralliradio jo ihan käsite. Seuraaminen pikiksilläkään ei olisi sama juttu ilman tätä porukkaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä oikein estää tuota säänön muuttamista jo nyt? ihme perseilyä kyllä ja vie jopa mielenkiinon ja maineen lajilta. Ihme pelleilyä kun päivän nopein ei ole päivän nopein.

Eikös formuloissakin ole joitakin sääntöjä muuteltu kesken kauden, mutta miksei rallissa sitten voida? varsinkin kun luulisi että jokainen talli haluaisi vaihtaa tätä
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihme pelleilyä kun päivän nopein ei ole päivän nopein.

Se minusta tuntuu oikein erityisen hölmöltä että ensin ajetaan koko päivä - kymmeniä erikoiskoekilometrejä - ihan apinan raivolla ja vedetään ihan riskirajalla, ja sitten viimeisellä pätkällä luovutetaan ihan vapaaehtoisesti kaikki ne sekunnit mitä on ehkä tuon päivän aikana saatu tikistettyä eroa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se minusta tuntuu oikein erityisen hölmöltä että ensin ajetaan koko päivä - kymmeniä erikoiskoekilometrejä - ihan apinan raivolla ja vedetään ihan riskirajalla, ja sitten viimeisellä pätkällä luovutetaan ihan vapaaehtoisesti kaikki ne sekunnit mitä on ehkä tuon päivän aikana saatu tikistettyä eroa.

Ainut positiivinen asia on varmaan se, että kisat on tiukkoja, mutta esimerkiksi eka päivä täälä Suomessa oli melkein täysin merkityksetön päivä kun kaikkien erot niin pienet ja sitten aletaan pelleilemään lähtöpaikkojen kanssa..

Niin ja toinen positiivinen asia sittten että loeb ei ole tämän säänön takia niin ylivoimainen, mutta väärin taas sen kannalta kun loeb olisi ilman tätä pelleilysääntöä täysin ylivoimainen..
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Niin ja toinen positiivinen asia sittten että loeb ei ole tämän säänön takia niin ylivoimainen, mutta väärin taas sen kannalta kun loeb olisi ilman tätä pelleilysääntöä täysin ylivoimainen..

Tuossahan tuo on kiteytettynä. Tuohon nähden Loeb tosiaan todella vähän tuosta ikinä purnaa, jos mietitään ihan oikeasti paljonko nämä säännöt häntä tällä hetkellä jarruttavat. Miehen pitäisi nimenomaan saavuttaa etua tuosta valintavuorosta, mutta nykytilanne on tämä. Nopeasti tuo sääntö vaan uusiksi. Tämä on todella huono juttu lajin uskottavuuden kannalta.

Ja tuosta Räikkösen vauhdista voisin vielä kommentoida, että tuolla yhdellä virheelläkin höystettynä miehen vauhti on Jyväskyllässä todellakin ihan ok. Se on ihan sama, mitä joku 30 kertaa enemmän kokemusta omaava kuski vieressä tekee, Räikkösen vauhti on oikeassa elämässä melko kovaa jo nyt. Toivottavasti jaksaa vääntää vielä pari kolme kautta, niin hiljenee haterit aika varmasti. Kova rattimies, vaikkei olekaan syntynyt mihinkään maatilalle susirajan taakse.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja toinen positiivinen asia sittten että loeb ei ole tämän säänön takia niin ylivoimainen, mutta väärin taas sen kannalta kun loeb olisi ilman tätä pelleilysääntöä täysin ylivoimainen..
Enpä nyt oikein tiedä. Tuntuu siltä, että ainkaan tässä rallissa auraajan rooli ei ole ollut erityisen paha. Ja kyllähän Ogier, Latvla ja Hirvonen ovat moneen kertaan osoittaneet, että pystyvät Loebin vauhtiin ja vielä kovempaan. Suurin ero on se tasaisen kova ajaminen ja tietysti Citikan etu Fordiin.

Alen puhuu Maikkarilla aika ennalta-arvattavia ja itsestäänselviä juttuja. Siinä oli mielestäni oikeassa, että Ketomaan olisi kannattanut vetää eka päivä loppuun täysillä. Kärkiautona olisi voinut ainakin laittaa vauhdin hyytymisen aura-autoroolin piikkiin. Olisihan se ollut kova meriitti johtaa rallia ekan ajopäivän jälkeen, toista tilaisuutta ei välttämättä enää ikinä tule. Nyt saldona oli yksi huippu-ek ja ei valitettavasti juuri muuta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimillä hyvä vauhti heti aamusta ja ollut kahdella ekalla pätkällä 8. Nyt nousi jo Wilsonin edelle ja tällä vauhdilla myös Henning ja Meeke jäävät kohta taakse, Hänninen varmaan jo Surkeen jälkeen. Mitä onkaan iltapäivällä luvassa, kun samat pätkät ajetaan uudestaan?

Loebin vauhti näyttää valitettavasti olevan liikaa Latvalalle, eikä Hirvonenkaan ole saanut Östbergiä merkittävästi kiinni.

EDIT: Aamukosteus ollut siis Loebille etu eli kuten jo eilen arvelin, ei Loeb ole tässä rallissa toistaiseksi kärsinyt paikastaan ensimmäisenä autona - tänään jopa päinvastoin. Hirvonen sanoo tehneensä väärän jousitusvalinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jaahas, Latvala on osoittaunut olevansa täysin tuhnu ranskalaisia vastaan ja on jo käytännössä luovuttanut taistelun. Hirvosella hyvä taistelu Östbergin ja Solbergin kanssa, toivottavasti pystyisi kiristämään ajoaan niin paljon, että nousisi neljänneksi. Räikkönen on ajanut myös hyvin ekan lenkin, H.Solberg vain reilun neljän sekunnin päässä, joten 8. sija on aivan mahdollinen.
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Harmittavan myöhään sai Latvala säädöt kohdalleen, mutta nyt näyttää kulkevan sen verran mukavasti että Ogier jäi jo taakse ja tuskin takas ohi tulee. Loeb on liian kaukana. Ja Hirvonen nousi viidenneksi Östbergin ohi, Petteriin on matkaa ainoastaan 7,5s joten Mikko tullee nousemaan vielä neljänneksi!

EDIT: Kimi ottaa hieman kiinni Wilsonia, 0,7 eroa Wilsonin hyväksi Surkee II:sen jälkeen. Eiköhän Kimi vielä Wilsonin taaksen jätä. Harmi että Kimi spinnas ja sammutti autonsa Leustu II:lla, olis voinu ihan hyvin ohittaa Henningin ja ottaa kahdeksannen paikan...
 
Viimeksi muokattu:

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Tuleehan tästä vielä huikea taistelu ykkössijasta! Nyt kun JML sai vihdoin autonsa säädöt oikein ja Loeb tietää sen, tullee tästä vielä mieletön loppukiri! Ja mitäs Hirvonen? Vetää vielä 4. sijalle. Toivottavasti Ogierin perseily kostautuu vielä yliyrittämisen kautta ja päätyy vielä ulos. You never know...
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Tuleehan tästä vielä huikea taistelu ykkössijasta! Nyt kun JML sai vihdoin autonsa säädöt oikein ja Loeb tietää sen, tullee tästä vielä mieletön loppukiri!

Hyvän lyönnin on kyllä Latvala saanut päälle, mutta eroa on kuitenkin 13s ja 4 pätkää jäljellä. Eiköhän Loeb pysty sen verran tarvittaessa kiristämään että saa hallittua tilanteen. Toki jos aivan hurmoksessa JML vetää niin kaikki on mahdollista, pidetään peukkuja pystyssä!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Juuri sanoin kaverille, että olisi aika huimaa nähdä tämän tiimin tekevän tätä showta tv:n puolelle. On niin ikävä Pekka Kaidesojan ja Olli Koivusalon aikoja, siis silloin kun YLE oli vielä vastuussa MM-Rallin televisioinnista. Jotenkin Tomi Tuominen MTV3:n kumppaneineen on vähän ärsyttävää kuultavaa ja nähtävää.

Mutta onhan tuo Ralliradio jo ihan käsite. Seuraaminen pikiksilläkään ei olisi sama juttu ilman tätä porukkaa.

Tämähän on ihan vakiokeskustelu oli urheilulaji mikä tahansa. Mistä lie johtuu...

Rallilähetyksiä ei ole paljoaa tarvinnut katsella sen jälkeen, kun oikeudet siirtyivät maikkarille. Tomi Tuominen on maailman väsynein kaveri ja Markku Alen latelee latteuksia jatkuvalla syötöllä. Olikohan perjantain lähetys mitä satuin katsomaan, kun Markku latoi lähes samat litanjat 10min välein... Hommaa sitten vielä joku MTV3 Max tämmöisen takia. Kiitos ei.

Ralliradio on todellakin käsite ja onkin vaikea kuvitella rallia ilman YLEn porukkaa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Rallilähetyksiä ei ole paljoaa tarvinnut katsella sen jälkeen, kun oikeudet siirtyivät maikkarille. Tomi Tuominen on maailman väsynein kaveri ja Markku Alen latelee latteuksia jatkuvalla syötöllä. Olikohan perjantain lähetys mitä satuin katsomaan, kun Markku latoi lähes samat litanjat 10min välein... Hommaa sitten vielä joku MTV3 Max tämmöisen takia. Kiitos ei.

Tuli ostettua erehdyksissä tälle viikonlopulle tämä Katsomo-palvelu. Hintahan ei tosiaan nyt mikään kamala ollut (12€), mutta on tosiaan järkyttävää kuunneltavaa. Tuominen sentään vielä menee jos verrataan esim. "asiantuntija" Jani Paasoseen. Siis ei yhtään mitään kerrottavaa! Ralliradio päälle ja äänet vittuun Katsomosta. Sillä selvä. Onhan noita pätkiä ihan kiva seurailla kopterista kuvattuna toki.

Saas nähdä millanen pätkä tuo Laajavuori nyt sitten on. Renkaat alkaa olla lopussa kaikilla. Kuka uskaltaa ottaa enää riskiä lisäpisteiden toivossa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on ihan vakiokeskustelu oli urheilulaji mikä tahansa. Mistä lie johtuu...

Rallilähetyksiä ei ole paljoaa tarvinnut katsella sen jälkeen, kun oikeudet siirtyivät maikkarille. Tomi Tuominen on maailman väsynein kaveri ja Markku Alen latelee latteuksia jatkuvalla syötöllä. Olikohan perjantain lähetys mitä satuin katsomaan, kun Markku latoi lähes samat litanjat 10min välein... Hommaa sitten vielä joku MTV3 Max tämmöisen takia. Kiitos ei.

Ralliradio on todellakin käsite ja onkin vaikea kuvitella rallia ilman YLEn porukkaa.

En tiedä muistelenko ihan omiaan, mutta kun rallilähetykset tuli yleltä niin silloin lähetyksistä käytiin paljon laajemmin läpi erikoiskokeiden aikoja kun taas maikkarin lähetyksistä käydään nopeasti jokaiselta erikoiskokeelta 3-5 nopeimman ajat ja sitten kun viisi minuuttia on näytetty ja kerrottu noita aikoja niin loput 25 minuuttia lähetyksestä on sitä että kerrotaan kaikkea paskaa ja haastatellaan Markku Alea , Mika Saloa ja ties ketä jotka ei edes sinällään kuulu mitenkään tähän ralliin, miksei voida näyttää livekuvaa pätkiltä tai edes jotain kuvaa sen sijaan että kokoajan siellä joku alenin kuva pyörii ruudulla.. Kaiken lisäksi taitavat näyttää melko usein vanhaa kuvaa joten enemmän saisi irti teksti tv:stä kun katsoo aikoja...

Mutta tämä on tämmöistä, itse olisin jo odottanut nykytekniikalla ja nykyaikana, että telkkarista voitaisiin lähetää melkein jokaiselta pätkältä livekuvaa, vähän irc kisan tyyliin mitä Monte Carlosta tuli. Jokaisella erikoiskokeella ei ehkä tarvitsisi edes olla asiantuntijaa vaan kuunellaan kartturia ja auton ääniä joten kustannuksetkin tuolta osin jäisi pieneksi. Onko tässä sitten tv oikeuksista vika kun tämmöistä ei voida toteuttaa, en tiedä, mutta kunnon markkinoinilla varmasti plustv:tä menisi myös kaupaksi jos jotain tommoista palvelua olisi Suomessa ollut. Sinne ei tarvitsisi edes helikopterikuvaa tai kameramiehiä metsään vaan ihan incar kuva riittäisi loistavasti. Noh aina saa haaveilla, mutta ei luulisi olevan vaikeaa toteuttaa kun autoissa on muutenkin kamerat.. maxilla kun ei tuu päivällä muutakaan lähetystä niin voisivat näyttää rallia vaikka 24h.. Noh onneksi on ralliradio

On muuten Latvalan vauhti ollut melkoisen pettymys. Nyt vaikka sanoi saaneensa auton säädöt kohdilleen niin silti jää sekunttitolkulla Hirvoselle. Ihan ajamalla olisi pystynyt ainakin haastamaan Loebia paremmin kuin nyt, nyt Loeb pääsee himmaileen kun ei kunnolla edes yritetty tai yritettiin , mutta ei vauhti riittänyt. Saapa nähdä miten Latvalan ura tästä etenee, saattaa jopa olla viimeinen kausi menossa jos näytöt ei parane, Suomi kuitenkin oli yksi tärkeä paikka menestyä ja ottaa loebilta pisteitä nyt kun Hirvoselelkin tuli avauspäivällä ongelmia..

Paljon muuten oli Hirvosen ja Latvalan ero ekan päivän jälkeen? näkeekö jostain, ihan mielenkiintoista olisi nähdä paljonko Hirvonen on saanut kiini tähän mennessä. Toki Latvala osallistui taktiikkapelleilyyn, että siinä meni aikaa, mutta onhan tuossa toista minuuttia hirvonen ottanut kiini.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt olisi Hirvosen Mikon, Latvalan Jari-Matin ja miksei Kovalaisen Heikinkin aika ottaa radikaalit otteet käyttöön. Ei muuta kuin nimenmuutospaperit maistraattiin, sillä ei nykypäivän autourheilussa noilla nimillä pärjää.

Sebastian Hirvonen, Sebastian Latvala ja Sebastian Kovalainen. Eiköhän alkaisi voittoja ropista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös