Mainos

Ralliketju

  • 1 839 769
  • 14 835
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ihan turhaan Loeb taktikoinnista valitteli, ajoi silti nopeammin Hassin EK:lla kuin kaksi seuraa kuljettajaa (Ogier ja Latvala) ja näin ollen etumatka kasvaa... Hirvonen nousee pisteille, jos vain kalusto pysyy kunnossa, eikä tule enää mitään ylimääräisiä tilanteita. Veikkaanpa, että Mikko nousee viiden joukkoon ja power stagelta sitten kolme lisäpistettä.

Mikko teki vaatimattomasti 11 sek. pohjat Hassin pätkälle, ei paha :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika jäätävä aloitus Hirvoselta tähän päivään, harmi vaan että mahdollisuudet kärkisijoille menivät eiliseen koska vauhtia näyttää löytyvän.

Ketomaa ei ikävä kyllä onnistunut Hassissa ihan yhtä hyvin ja eroa kärkeen liki puoli minuuttia. Samoin eilen hyvin ajaneet Minit oli nyt vähän vaikeuksissa kun kärkikin ajaa täysillä.

Kimiltä ihan hyvä aloitus koska hänelle nämä aamun pätkät on yleensä olleet vaikeimpia. Nyt jäi mm. Ketomaa ja Minit taakse, ja myös Wilson ja H. Solberg hävisivät sen verran että tippuivat kokonaistilanteessa Kimin taakse.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Loeb valittaa taktikoijista (MTV3)

Kummasti vaan ranskan pojalta näyttää unohtuvan että itse on tehnyt ihan samaa vitutukseen asti jo monta vuotta. Nyt kun on itse joutunut kärsiväksi osapuoleksi niin eipä se olekaan enää niin mukavaa.

Tämä on aika yleinen asenne Suomessa.

Loeb on voittanut noin sata maailmanmestaruutta peräkkäin ja tottunut olemaan sillä paskimmalla, eli ekalla paikalla joka avauspäivä. Siinä joutuu helvetin usein kärsimään, sehän nyt on ihan itsestäänselvää.

Ihan hyvin on on ranskan poika silti pärjännyt jo monta vuotta. Aika kohtuullisesti mielestäni myös niellyt tuon älyttömyyden ajojärjestyksen suhteen, melko harvoin hän siitä on jaksanut mitään ääneen sanoa. Onneksi tuo järjestys nyt ensi kaudelle korjataan, niin nähdään alusta loppuun rallia. Kuten Alen sanoi eilen Maxilla, olisi tuo valintakäytäntö pitänyt ilman muuta ottaa käyttöön myös Jyskälässä.

Rantasen puolesta harmittaa, olikohan viimeinen kerta näin kilpailukykyisellä kalustolla? Mitä miehen mietteitä on pitkin SM-sarjaa tullut kuultua, niin tiukkaa tekee saada rahoitus kasaan edes niihin karkeloihin.

Ketomaan vauhtikin näyttäisi vähän realistisemmalta nyt, kun kärki ajaa oikeasti tosissaan. Kimin vauhti toistaiseksi 8-. Ihan ok pysyy Minien kannassa, toki saisi olla lähempänäkin.

Veikkaus, Loeb hoitaa voiton Jyväskylästäkin kotiin. Sen verran häntä tuntuu harmittavan Ogierin kukkoilut, että tahtoo varmasti voiton joka kisasta eikä pelkkää maailmanmestaruutta. Sinällään hyvä, että Ogier on näin kova kaveri, ei ole muista kuitenkaan Loebia haastamaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kimiltä ihan hyvä aloitus koska hänelle nämä aamun pätkät on yleensä olleet vaikeimpia. Nyt jäi mm. Ketomaa ja Minit taakse, ja myös Wilson ja H. Solberg hävisivät sen verran että tippuivat kokonaistilanteessa Kimin taakse.

Toden totta, toivottavasti iceman on nimensä veroinen ja pysyy tiellä rallin loppuun asti + tekniikka kestää. Tuollaisilla ajoilla ollaan pistesijoilla aivan varmasti. Erittäin hienoksi suorituksen tekee se, että taakse jäivät Minin tehdaskuljettajat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on aika yleinen asenne Suomessa.

Loeb on voittanut noin sata maailmanmestaruutta peräkkäin ja tottunut olemaan sillä paskimmalla, eli ekalla paikalla joka avauspäivä. Siinä joutuu helvetin usein kärsimään, sehän nyt on ihan itsestäänselvää.

Tarkoitin siis sitä että nyt pitkästä aikaa Loeb on ollut tällä kaudella siinä tilanteessa että joku pystyy hänet haastamaan ihan täysillä tasavertaisella kalustolla ja näillä pikkujutuillakin alkaa olla merkitystä. Loeb on ollut välillä niin ylivoimainen että sillä ei ole ollut mitään merkitystä miten muut taktikoivat ja sen takia on ollut helppo pitää se suu kiinni, mutta nyt kun hän joutuu selvästi kärsimään tästä taktikoinnista niin alkaa heti itku vaikka hän itsekin on tuota harrastanut aina kun vaan on pystynyt saamaan siitä hyötyä.

Se on ihan turha itkeä kun säännöt on nämä ja itsekin on tuota sääntöä käyttänyt hyväksi vaikka miten monta kertaa.


EDIT: On muuten yllättävää kuinka lähelle S2000-luokan kärkiautot pääsee WRC-autojen vauhtia. Hänninen Hassissa nopeampi kuin Sordo, Wilson, Meeke, Novikov, H. Solberg, Kuipers, Qassimi, Araujo jne. ja aika ihan samaa luokkaa Kimin ja Ketomaan kanssa. Yhteistilanteessakin siellä on kymmenkunta WRC-autoa Ott Tänakin ja Hännisen takana. Ilmeisesti ainakin nämä tähän asti ajetut pätkät ovat olleet luonteeltaan sellaisia että tasaavat vähän noita WRC:n ja S2000:n eroja.

Veikkaus, Loeb hoitaa voiton Jyväskylästäkin kotiin. Sen verran häntä tuntuu harmittavan Ogierin kukkoilut, että tahtoo varmasti voiton joka kisasta eikä pelkkää maailmanmestaruutta. Sinällään hyvä, että Ogier on näin kova kaveri, ei ole muista kuitenkaan Loebia haastamaan.

Loebhan kertoi moneen otteeseen ennen kisaa että ei tule ottamaan yhtään riskejä vaan ajattelee MM-tilannetta ja pyrkii varmasti pisteille. Ajattelin jo silloin että jos ja kun Ogier lähtee täysillä hakemaan voittoa niin näinköhän Loeb malttaa ajella varman päälle, ja kyllähän tuo vähän siltä nyt näyttää että Loebkin hyökkää ihan täysillä.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimiltä ihan hyvä aloitus koska hänelle nämä aamun pätkät on yleensä olleet vaikeimpia. Nyt jäi mm. Ketomaa ja Minit taakse, ja myös Wilson ja H. Solberg hävisivät sen verran että tippuivat kokonaistilanteessa Kimin taakse.
Tuskin sillä ajankohdalla niinkään on merkitystä. Räikkönen perinteisesti parantaa silloin, kun samat pätkät ajetaan kaksi kertaa. Kimin kannalta valitettavasti tänään ajetaan vain Hyväneula kahteen kertaan. Mutta hieno aloitus päivään Kimiltä. Hirvosella huikea vauhti ja nousu sijalta 36. sijalle 20. Kyllähän Hirvonen pisteille nousee, jos ei tule ongelmia. Vaikka mm. Hesarin laadukas urheilutoimitus jo julisti, että Hirvoselle tulee Jyväskylästä 0 pistettä.

Ketomaan vaisu aloitus hämmästytti, oliko jotain ongelmia? P-luokkaa johtanut Jarkko Nikara jäi luokan kärjelle yli 2 min ja romahti tuloksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ketomaan vaisu aloitus hämmästytti, oliko jotin ongelmia? P-luokkaa johtanut Jarkko Nikara jäi luokan kärjelle yli 2 min ja romahti tuloksissa.

Oli kuulemma ajanut vain liian varovaisesti tuon Hassin pätkän, ei pitäisi olla mitään tekniikkamurheita. Päivän eka pätkä oli myös aiheuttanut lukuisia ulosajoja, youtube-pätkiä odotellessa. Muutenkin ollut näillä parilla ekalla pätkällä yllättävän paljon poistumisia...

edit. Nikaralla oli jarruongelmia ja sen seurauksena oli lipsauttanut auton katolleen ja tuon takia tuhraantui reilu kaksi minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tukin sillä ajankohdalla niinkään on merkitystä. Räikkönen perinteisesti parantaa silloin, kun samat pätkät ajetaan kaksi kertaa.

On se Kimi joskus itsekin sanonut sen että ei vaan jostain syystä saa aamulla ajoa kulkemaan, ja useimmiten hän on suhteessa hitaampi juuri aamun pätkillä kuin iltapäivällä vaikka kaikki pätkät olisivatkin uusia. Mutta täysin totta tuokin että Kimi ajaa yleensä aina paremmin silloin kun pätkä ajetaan toiseen kertaan koska hänen kohdallaan suurin ongelma taitaa edelleen olla tuo nuotitus ja nuotista ajaminen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli kuulemma ajanut vain liian varovaisesti tuon Hassin pätkän, ei pitäisi olla mitään tekniikkamurheita.

Ja kyllä se Ketomaakin taisi valitella tuota samaa asiaa kuin Latvala, eli hitaammissa paikoissa Fordissa ei vaan ole oikein pitoa.


EDIT: Ei vaan riitä millään Ketomaan ja Latvalan vauhti Citroeneille. Latvala sanoi että tuli EK5:llä niin kovaa kun vain pääsi mutta kun ei riitä niin ei riitä. Ketomaalla oli ollut pari virhettä pätkällä mutta aika lailla tapissa oli hänelläkin ollut vauhti ja silti 9 sekuntia turpaan. Pidon puutetta on molemmat valitelleet.

Loeb tulee kyllä nyt tosi kovaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Loeb laittaa edelleenkin päihin Ogierille ja Latvalalle (vaikka Ogier olikin korjauksena hiukan nopeampi Hassissa). Varsinkin Latvalan ajo ei ole tällä hetkellä kovinkaan kaksista, auto ei toimi soratiellä ja takkiin tulee. Säätöjäkin on aika hankala muuttaa, kun ei ole kunnon huoltoa koko päivänä...

YLE teksti-tv tulospalvelu rallikärki Evon jälkeen

edit. Joku nutipää pöllinyt Riku Tahkon lompakon ulosajon jäljiltä, vittu mitä porukkaa. Ja Hirvonen teki jälleen pohja-ajan, 0,2 sek. turvin.

edit. 2 Räikkönen jatkaa hyvää ajamistaan ja on lähes yhtä nopea kuin Ketomaa. Erittäin positiivinen yllätys, en ihan odottanut näin kovaa vauhtia kuitenkaan.

Tomi Tuominen ja Markku Alen tuota H.Solbergin ajamista puivat eilisessä maikkarin lähetyksessä. Päätyivät pohdinnoissaan siihen, että kaveri ajelee enää ajamisen ilosta ja se suurin menestyksen haku on jo taakse jäänyttä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Latvala taisi valitella jo Hassin jälkeen että alustan säädöt on liian kovat ja tuo pidon puute saattaa johtua siitä. Lieneekö Ketomaalla samaa ongelmaa mutta vauhti ei kyllä nyt vakuuta yhtään kun Minitkin pistävät päihin. Sekä Meeke että Sordo tuli Evon nopeammin kuin Ketomaa.

Toivottavasti Latvala saisi noita säätöjä korjattua ja saisi kunnon vauhdin päälle ennen kuin eroa tulee liikaa. Kyllä tuosta Fordistakin nimittäin vauhtia löytyy haastamaan Citroenit, sen todisti Hirvonen Hassissa.


EDIT: Mielenkiintoista muuten että Malcolm Wilson oli ilmoittanut että Hirvosen auton moottorissa ei ole mitään vikaa ja ulosajo olisi Hirvosen oma vika. Mutta kun tuon incar-videon näin niin jotenkin oudosti se auto rykii siinä mutkassa ja sekä Hirvonen että Lehtinen alkaa saman tien ihmettelemään että "Veto hävis, veto hävis!". Voihan se olla että Mikko itsekin jotenkin aiheutti tuon moottorin hyytymisen mutta ei se ulosajo ainakaan minusta siltä näyttänyt että hän olisi liian lujaa tullut tuohon mutkaan.

EDIT: Mitä ihmettä muuten on tapahtunut Henning Solbergille? Vielä pari kautta sittenhän Henning oli ihan kohtuullisen nopeakin kuljettaja ja pystyi välillä haastamaan veljeäänkin ihan tosissaan, mutta nyt ei pysy edes Räikkösen ja Wilsonin vauhdissa. Tämä kausi on ollut kokonaisuudessaan aika heikko esitys Henningiltä.

edit. Joku nutipää pöllinyt Riku Tahkon lompakon ulosajon jäljiltä, vittu mitä porukkaa.

Todella mulkkua toimintaa! Toivottavasti saavat tyypin kiinni, voisivat vähän vielä kurmoottaa porukalla sen jälkeen!


EDIT: S2000-luokassa hyvin aloittanut Joonas Lindroos oli vetänyt ulos ja jatkaminen on kiikun kaakun. Harmin paikka koska vauhti oli varsin hyvää ja erityisesti siksi koska VW-Motorsportilta oli erityisesti teroitettu että auto pitää tuoda maaliin.


EDIT: Helvetti että nuo Hänninen ja Tänak tulevat kovaa! Pojilla on kova kisa keskenään (enää reilu sekunti eroa) ja siinä sivussa pätkivät päihin isolle joukolle WRC-autoja. Olisipa kyllä mielenkiintoista nähdä Hänninen Jyväskylässä kilpailukykysen WRC-laitteen ratissa.
 
Viimeksi muokattu:

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Loebia ei tunnu paljon aura-autona oleminen häiritsevän.. kovaa on kaveri mennyt. Näyttää että tästä kisasta tulee ranskalaisten jäsentenvälinen voittoskaba.

Mites Ketomaan vauhti on noin hiipunut eilisestä ? tuota tahtia sijoitus tipahtaa muutamalla ainakin. No jospa se vielä tuosta lähtisi. Pisin ek menossa parhaillaan.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tuosta Rantasesta oli jo aiemmin puhetta.

Mieshän jätti kisan kesken tuon eilisen kaatonsa jälkeen. Auto olisi kyllä saatu kuntoon (tämä kuultu jo monesta paikasta), mutta yksinkertaisesti rahat ovat loppu ja homma jouduttiin jättämään kesken.

Helvetin iso harmi.


Loeb on kyllä uskomaton. Ei kukaan muu vetäisi ekana noita aikoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loebia ei tunnu paljon aura-autona oleminen häiritsevän.. kovaa on kaveri mennyt. Näyttää että tästä kisasta tulee ranskalaisten jäsentenvälinen voittoskaba.

Vähän pahasti alkaa kyllä siltä näyttämään, jos ei Latvala keksi jostain lisää vauhtia huollossa. Kyllä se vauhti siellä on koska Hirvonenkin tulee noin kovaa mutta pitäisi vaan löytää oikeat säädöt.

Östberg on ilmeisesti keskeyttänyt Hyväneulassa.


EDIT: Tiukkaa on kyllä ranskalaisten kesken. Nyt 0,2 Ogierin hyväksi. Ja väliaikojen perusteella Latvala on taas jäämässä reilusti.

Loeb on kyllä uskomaton. Ei kukaan muu vetäisi ekana noita aikoja.

Ilmeisesti siellä on nyt sellainen kelikin että tuosta ykköspaikasta ei ihan valtavasti kärsi. Ja Jyväskylä on muutenkin sellainen ralli jossa tuo lähtöpaikka ei ole niin tärkeä kuin monessa muussa rallissa, vaikka eilenkin taktikointia nähtiin. Mutta kovaa tulee kyllä Loeb, sitä ei käy kiistäminen!


EDIT: Ei kun jäihän se Loeb enemmän kuin 0,2. Latvala tulikin lopun hyvin ja hän jäi tuon 0,2 Ogierista. Ketomaan väliajat näyttää taas huonolta.


EDIT: Kyllä se Ketomaa sittenkin ihan kohtuullisesti tuli. Minit kuitenkin jäämässä ihan selkeästi taakse ja eroa kärkeen reilut 13 sekuntia. Ei niin hyvää kuin mitä eilinen lupasi mutta parempi tämä pätkä oli Ketomaalta kuin aiemmat tämän aamun pätkät. Hirvosen väliajat näyttää hyvältä, toisella splitillä on pari sekuntia ranskalaisia edellä.

EDIT: Ei se Östberg keskeyttänytkään, oli vaan pyörähtänyt pätkän alussa ja jäänyt siinä reilusti. Loppuosa pätkästä ei itse asiassa ole tullut yhtään hullummin ja eroa lopulta vain parikymmentä sekuntia.

EDIT: Ja taas pohjat Hirvoselle, tällä kertaa 3,2 sekunnin erolla. Perkeleen perkele kun sitä eroa tuli niin paljon eilen.

EDIT: Räikkösen väliajat näyttää todella heikolta. On jäämässä reilusti jopa Wilsonille joka oli pyörähtänyt pätkällä ja joutunut peruuttelemaan. Onkohan Kimilläkin jotain ongelmaa?

EDIT: Pyörähtänyt oli Kimikin, joten siitä tuo ero. Kaato ollut todella lähellä.

EDIT: Ja Hänniselle taas ihan huippuaika! Taakse jäi molemmat Minit, Östberg, Novikov, Wilson, H. Solberg, Räikkönen jne. Ja mikä tärkeintä niin myös Ott Tänak jäi nyt reilusti ja Hänninen siirtyi luokan kärkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Aikamoista housuunpaskomista tuo eilinen Hirvosen osalta.

Kaverilla ei tainnut pää kestää, kävi pihalla ja syytti saman tien mystistä teknistä vikaa. No, mitään vikaa ei löydy, mutta faktaa siitä, että Hirvonen tuli mutkaan 20km/h kovempaa, kuin Latvala ja Ketomaa samanlaisilla autoilla kyllä löytyy. Tämän lisäksi Hirvonen vielä alkoi jarruttaa lähes sekunnin Latvalaa myöhemmin. Miksiköhän se pito loppui?

Nyt onkin sitten hyvä ajella paineetta loppukisa täysillä.

Tämä päivä on kyllä todella mielenkiintoinen, uusia teitä ja tuo pikahuolto-aspekti. Saa nähdä tuleeko tänään vielä lisää keskeytyksiä, minä veikkaan, että tulee.

Kovaa hommaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä päivä on kyllä todella mielenkiintoinen, uusia teitä ja tuo pikahuolto-aspekti. Saa nähdä tuleeko tänään vielä lisää keskeytyksiä, minä veikkaan, että tulee.

Aika paljon on kyllä tullut jo pieniä ulosajoja ja pyörähdyksiä, vauhti näyttää olevan niin kovaa että tänään rytisee vielä kunnollakin. Toivottavasti ei nyt enää ainakaan suomalaisille tule mitään ongelmia. Tämä perjantai on kyllä muuten sikälikin mielenkiintoinen että samoja pätkiä ei ajeta moneen kertaan vaan ainoastaan Hyväneula on mukana kaksi kertaa. Minä tykkään tällaisesta systeemistä vaikka käytännön järjestelyiden kannalta se ei olekaan kovin helppo ratkaisu.

Kohta lähtee seuraava pätkä (Koukunmaa) liikenteeseen ja ralliradio kertoo että tuolla on todella paljon väkeä reitin varressa ja liikenne aika lailla tukossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kärkikolmikko ajaa kyllä ihan samoja aikoja. Ogier löi EK7:llä sekunnin nopeammin kuin Loeb ja väliaikojen perusteella Latvala on tulossa ihan samaa vauhtia.

EDIT: Ja Latvala tekee sekunnin pohjat Ogieriin nähden. Kyllä tuo Latvalakin taitaa vielä sittenkin ilmoittautua mukaan voittotaisteluun, 7 sekuntia on nyt eroa Loebiin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
EDIT: Ja Latvala tekee sekunnin pohjat Ogieriin nähden. Kyllä tuo Latvalakin taitaa vielä sittenkin ilmoittautua mukaan voittotaisteluun, 7 sekuntia on nyt eroa Loebiin.

Minkäslaista säätä on luvattu Keski-Suomeen huomiseksi, tullaanko näkemään jälleen taktikointia viimeisellä pätkällä? Huomenna siitä ei tosin ole niin paljon haittaa, kun ajetaan tuplasti pätkiä...

Hyvä aika Latvalalle ja homma kiikasti aamupäivällä vain jäykästä niskasta+syömisestä :) Saadaan kunnon taistelu, mikä on todella hieno asia koko rallin kannalta.

edit. Riku Tahkon lompakko oli palautettu Hassin at-asemalle, lähes kaikki sisältö tallella. Ralliradiolla ollut ehkä osaa tähän asiaan, kun antoivat aika kovaa palautetta tapahtumasta...
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkäslaista säätä on luvattu Keski-Suomeen huomiseksi, tullaanko näkemään jälleen taktikointia viimeisellä pätkällä?

Foreca ainakin näyttää lupailevan poutaa, joten eiköhän ne pojat taas järjestelle Loebin aura-autoksi...

Östberg tulee muuten väliaikojen perusteella tosi lujaa.

EDIT: Ja Hirvonen näyttää tulevan vielä lujempaa. Jos tulee lopun yhtä hyvin niin tulee taas pohjat.

EDIT: Ei tullut pohjia, vaan jäi 0,2 sekuntia Latvalalle. Pienet on kyllä erot ja hirveästi ei saa Hirvonen kärkeä kiinni vaikka on tullut tänään todella lujaa.
 
Viimeksi muokattu:

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Aikamoista housuunpaskomista tuo eilinen Hirvosen osalta.

Kaverilla ei tainnut pää kestää, kävi pihalla ja syytti saman tien mystistä teknistä vikaa. No, mitään vikaa ei löydy, mutta faktaa siitä, että Hirvonen tuli mutkaan 20km/h kovempaa

Hirvonen Crash (youtube)

Rantanen Crash (youtube)

...

Huomenna pääsen koko päiväksi rallireitin varteen. Monta ek:ta on mahdollista katsoa, jos tarkoituksena on ainakin joltain pätkältä katsoa kaikki autot? Mietin että hommaisiko passin vai maksaisiko 15e/ek
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on jo ranskalaiset EK8:n maalissa, ja jälleen Ogier nipistää sekunnin. Nyt miesten ero kokonaistilanteessa on huimat 0,7 sekuntia!

EDIT: Ja Ketomaalla jotain ongelmaa. Voi paska!

EDIT: Ja myös Latvala nipistää taas sekunnin Ogieriin nähden, ja kärkikolmikko on viiden sekunnin sisällä.

EDIT: Ketomaa ilmeisesti kaatanut, ja ralli taitaa jäädä hänen osaltaan siihen.

EDIT: Hirvoselle taas pohjat 3 sekunnin erolla Latvalaan.

EDIT: Harmin paikka! Ott Tänak pysähtynyt EK8:lla ja tuo S2000:n mahtava kärkitaistelu taisi latistua siihen, Prokop ei nimittäin ihan tuon kaksikon vauhtiin ole pystynyt. Hänninen jatkaa silti mahtavaa vauhtia ja lyö taas monta WRC-autoa.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EK9:llä Latvala käynyt vähän ojassa ja eroa pohjat ajaneeseen Ogieriin n. 3 sekuntia. Ogier nousee Loebin edelle huiman 0,4 sekunnin turvin. Tiukkaa on kun Latvalankaan ero ei ole kuin rapiat 7 sekuntia.


EDIT: Kyllä voi sanoa kun katsoo tuota tuloslistaa että iso osa WRC-autoista on kyllä ihan väärissä käsissä. Siellä kaiken maailman Rene Kuipersit, Araujot, Oliveirat ja Al Qassimit ajaa WRC-autoilla pahimmillaan hitaammin kuin S2000:t, N-ryhmäläiset ja jopa etuvetoiset autot! Ja samaan aikaan siellä on Hännisen, Tänakin ja Prokopin kaltaisia kavereita pikkuluokan autoilla liikenteessä. Ei mene ihan oikein kyllä tuo mutta money talks and bullshit walks...
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja taas taktikoidaan... Loeb tuli myöhässä Mynnilän AT:lle ja otti 10 sekunnin aikasakon. Ja kuin ihmeen kaupalla Ogier jää Loebista juuri vähän yli 10 sekuntia... On tämä kyllä vittu pelleilyä! Ottaisivat vaan jo tällä kaudella käyttöön tuon uuden lähtöpaikkasäännön, tämä pelleily vituttaa vaan joka kerta enemmän ja enemmän.

EDIT: Ja myös Latvala taktikoi itselleen hyvät asemat huomiselle. Eroa kärkeen tämän päivän jälkeen 2.6 sekuntia. Solberginhan tästä pitäisi myös hyötyä koska saanee ajettua tuon reilun puolen minuutin eron lähes kiinni.
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Pelleilyksi menee toi lähtöpaikkakikkailu. Ensin Loeb ottaa tarkoituksella 10s aikasakon, Ogier tietää tämän ja hidastelee myös ja nyt Latvalankin on pakko hidastella ettei joudu huomenna auraamaan. Eli ihan turhaa pelleilyä, kukaan ei koko kolmikosta hyötynyt tuosta mitään!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli ihan turhaa pelleilyä, kukaan ei koko kolmikosta hyötynyt tuosta mitään!

Latvalahan tuosta kyllä hyötyi nyt sikäli että ennen viimeistä pätkää hänen eronsa kärkeen oli yli 8 sekuntia ja nyt sitä on vain 2,5. Ja silti hänen lähtöpaikkansa on parempi kuin Loebilla ja Ogierilla. Latvala oli siis oikeastaan ainoa hyötyjä tuosta kikkailusta. Voi kuvitella vitutuksen määrää Citroenin leirissä jos Latvala tämän huomenna vie sekunnin-parin erolla Citikoihin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös