Ralliketju

  • 1 831 973
  • 14 795

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Power Stagessakin kuva oli suurimmaksi osaksi ihan kuin katsoisi colin mcrae 1 rallipeliä ylhäältä päinä katsottuna. Kärpäsen kokoista kuvaa ja vain aina hetkittäin oli auton sisältä kuvaa. Toki itselle tuli vessahätä niin pari kärkikuskia missasin, mutta ainakin muiden kohdalla näytettiin ties mitä ilmakuvaa missä ei meinannut edes erottaa sitä pikkuautoa neppailuradalta, jossa joku pikkuinen poika sitä liikuttelee etenpäin.

En haluaisi puolustella MAXia, koska kyllä rallilähetysten tasoa pitäisi saada nostettua ja paljon. Esim. MTV3:lla kymppiuutisten jälkeen tulleissa extroissa tutustutaan johon WRC.comin radiojuontajaan. Siis mitä vit...?? Eikö 10min extraa voida näyttää se 10min ralliautoja. Thäts it. Vai onko tämänkin ideana että katso MAXilta loput.
Mutta, siis palaten tohon Power Stageen, totuushan on että tuo on sarjan promoottorin kuvaa, ja siihen maikkarilla ei ikävä kyllä ole paljoa sanottavaa. Eipä ole promoottori jaksanut lähettää tarvittavaa kuvausryhmää paikanpäälle ja lopputulos oli sitten nähdynlainen: Kuvaa ilmasta, hypyltä, viimeisestä mutkasta ja maalista. Jee. No toivotaan parempaa lähetystä Porttugalista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En haluaisi puolustella MAXia, koska kyllä rallilähetysten tasoa pitäisi saada nostettua ja paljon. Esim. MTV3:lla kymppiuutisten jälkeen tulleissa extroissa tutustutaan johon WRC.comin radiojuontajaan. Siis mitä vit...?? Eikö 10min extraa voida näyttää se 10min ralliautoja. Thäts it. Vai onko tämänkin ideana että katso MAXilta loput.
Mutta, siis palaten tohon Power Stageen, totuushan on että tuo on sarjan promoottorin kuvaa, ja siihen maikkarilla ei ikävä kyllä ole paljoa sanottavaa. Eipä ole promoottori jaksanut lähettää tarvittavaa kuvausryhmää paikanpäälle ja lopputulos oli sitten nähdynlainen: Kuvaa ilmasta, hypyltä, viimeisestä mutkasta ja maalista. Jee. No toivotaan parempaa lähetystä Porttugalista.

Niin, mutta ongelma on kun sama eri tarinnan kertomiset tulee myös maxilta..

Power Stagesta sen verran, että ei siinä tarvita kameramiehiä vaan homma toimisi jo aika pitkälle pelkillä In car kuvilla ja sitten pari kameramiestä sinne maalin luo kuvaamaan maalin tulon, mutta nyt mennään niihin ilmakuviin lähinnä ja parissa kohti ne kameramiehet. Kuitenkin auton sisällä näytti ainakin suurimassa osasta autoista olevan kamerat ja lisäksi sunnuntaina yömyöhään taitaa tulla tunnin lähetys maxilla jossa juuri tätä incar kuvaa näytetään pelkästään, mutta miksi vasta tuolloin.. :D

Eli materiaalia on ihan hyvään lähetykseen tuolta power stagelta, mutta ilmeisesti lähetyksien laatuun ei haluta panotaa vaan yritetään luottaa siihen, että erikoiskokeen kattominen kiinostaa kun siitä saa pisteitä. Kaikkein naurettavinta tuossa on se, että erikoiskoe lasketaan ralliin mukaan eikä sitä ajeta erikseen jolloin kaikki olisi enemmän ja vähemmän samalla lähtöviivalla. Itseasiassa jos haluttaisiin näyttävyyttä ja kunnon taistoa niin tuohon viimeiselle erikoiskokeella voisi ottaa myös keskeyttäneet autot mukaan jos auton kunto sen sallii. Saataisiin kunnon taistelua eikä niin paljon pelkoa keskeytyksistä kun monet vain varmistelee ja pari häntäpäässä olevaa taistelee tosissaan jotta saa sen pari pistettä vielä enemmän. Toki nyt tässä rallissa kävi, että kärkikuskit veivät pisteet, mutta eipä ollut montaa enää rallissa mukanakaan..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Suomalainen yhtiö vastaa aika paljon WRC:n TV-lähetysten teknisestä toteutuksesta, joten ei voi kuin hävetä kun Eurosportin IRC-lähetykset edelleen pyyhkivät lattiaa MM-sarjan tv-lähetyksillä
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Power Stagessakin kuva oli suurimmaksi osaksi ihan kuin katsoisi colin mcrae 1 rallipeliä ylhäältä päinä katsottuna. Kärpäsen kokoista kuvaa ja vain aina hetkittäin oli auton sisältä kuvaa. Toki itselle tuli vessahätä niin pari kärkikuskia missasin, mutta ainakin muiden kohdalla näytettiin ties mitä ilmakuvaa missä ei meinannut edes erottaa sitä pikkuautoa neppailuradalta, jossa joku pikkuinen poika sitä liikuttelee etenpäin.

Minä katsoin tuota ESPN:n kautta ja ihan samanlainen se lähetys oli sielläkin, eli tuota ei voi laittaa MTV3:n piikkiin. Tässä syyttävät sormet pitäisi osoittaa sarjan promoottoriin joka näistä lähetyksistä vastaa. Ruotsissakaan tuo Power Stagen televisiointi ei ollut ihan huippuluokkaa, kameroita oli hieman liian vähän ja muutama kuvakulma aika epäonnistunut, mutta kyllä tuo Ruotsin lähetys silti oli ihan toista luokkaa kuin tämä Meksikon viritelmä joka näytti joltain ikivanhalta autopeliltä.

Ikävä kyllä, IRC pyyhkii tosiaan edelleen lattiaa MM-sarjan lähetyksillä. Paljon olisi vielä parantamisen varaa.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Minä katsoin tuota ESPN:n kautta ja ihan samanlainen se lähetys oli sielläkin, eli tuota ei voi laittaa MTV3:n piikkiin. Tässä syyttävät sormet pitäisi osoittaa sarjan promoottoriin joka näistä lähetyksistä vastaa. Ruotsissakaan tuo Power Stagen televisiointi ei ollut ihan huippuluokkaa, kameroita oli hieman liian vähän ja muutama kuvakulma aika epäonnistunut, mutta kyllä tuo Ruotsin lähetys silti oli ihan toista luokkaa kuin tämä Meksikon viritelmä joka näytti joltain ikivanhalta autopeliltä.

Ruotsinrallin power stagen televisioinnista täytyy sanoa sen verran että sinne oli varattuna myös helikopterikamera kattamaan nuo metsäisimmät osuudet. Tuo kopterikamera kuitenkin hajosi pakkasessa heti lähetyksen alussa, joten ilmakuvien sijaan jouduttiin välillä näyttämään katsojia.

Asiasta mainittiin ainakin ESPN kanavalla.
 

scholl

Jäsen
Rallisarjan mielenkiinto kasvaa. Volkswagen AG on päättänyt lähteä Pololla mukaan rallin mm-sarjaan. Vuosibudjetti on 100 miljoonaa, autoa kehittämässä Carlos Sainz ja MTV3:n mukaan Petter Solbergia kosiskellaan kuskiksi, kun Loebia eivät ole saaneet. 2013 täysi mm-sarja, ensi vuonna jo jotain skaboja.

Citroën, Ford, Mini, VW jne. Kyllähän tuosta nyt pikkuhiljaa taitaa tulla mielenkiintoisempi sarja.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tosin Volkswagenin on pitänyt jo 15 vuotta olla "ihan kohta" tulossa mukaan MM-sarjaan, silloin ensimmäisellä kerralla Juha Kankkunen ykköskuskinaan. Hyvä juttuhan tuo on jos ei jää vain puheiden asteelle tällä kertaa. Japanilaismerkkiähän tuo vielä huutaa, katseet kääntyvät kovasti Toyotan suuntaan nyt kun Toyotan Kölnin moottoriurheilupyhäkössä ei taida hirveästi säpinää olla. http://www.youtube.com/watch?v=0JHryAh0F9U&feature=channel_video_title
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Tosin Volkswagenin on pitänyt jo 15 vuotta olla "ihan kohta" tulossa mukaan MM-sarjaan, silloin ensimmäisellä kerralla Juha Kankkunen ykköskuskinaan. Hyvä juttuhan tuo on jos ei jää vain puheiden asteelle tällä kertaa.

No kaksi kertaa ovat tulleet tytäryhtiöidensä kautta (Seat ja Skoda). Kyllähän se on niin ollut, että VW ei ole oikein ikinä ollut motorsport puolella aktiivinen, vaan se on jätetty Audin harteille, joka on ollut lähinnä kiinnostunut rataluokista kuten DTM ja Le Mans. Tuo Dakar-panostus näytti, että VW on muuttanut mielensä ja sieltä on haettu kyllä kokemusta, mitä voi hyödyntää mm-ralleissakin. Kris Nissen vetää aika pätevänoloista ohjelmaa VW:llä. Lisäksi uudet säännöt ja uudentyyppiset autot ovat tehneet rallista autotehtaille mielenkiintoisemman.

Japanilaistehtaiden ongelma on se byrokratia. Pitäisi löytää joku eurooppalainen toimija kuten Subarulla oli aikanaan. Niinpä ehkä ainoa realistinen on Toyota, joka on pohtinut paluutaan ralliin. Tosin en tiedä, miten Köln toimii Ove Anderssonin jälkeen.

Mitä tulee Kankkuseen niin en yhtään yllättyisi, mikäli hän ajaisi ensi kaudella pari rallia VW:llä.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Joo, nämä VW:n puheet on jo kuultu monta kertaa.

Skodan kohdalla ymmärrän haahuilun, kun siellä pistettiin koko merkin imago uusiksi, mutta eihän VW kovin tosissaan ole vielä ollut näiden Ralli panostusten kanssa.

Hienoahan se olisi jos VW olisi mukana ja nimenomaan tuolla kansan autollaan.
 

Theone

Jäsen
Rallisarjan mielenkiinto kasvaa. Volkswagen AG on päättänyt lähteä Pololla mukaan rallin mm-sarjaan.

Tästähän oli jo yli kuukausi sitten juttua joillain automessuilla jossa Volkswagenin oma edustaja tästä kertoi. Tämä päätöshän oli saanut lopullisen sinetin siitä, että Toyota oli juurikin päättänyt liittyä ralliin mukaan. Toyota liittyy sarjaan huhujen mukaan viimeistään vuonna 2013 Yariksella.

Eli ainakin nuo kaksi tehdastallia on tulossa mukaan, vielä muutama ja sarjassa saattaisi olla viiden vuoden kuluttua jotain mielenkiintoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minäkin suhtaudun vähän skeptisesti näihin VW-huhuihin koska näitä on kuultu jo niin pitkään ja yleensä ovat jääneet pelkästään huhujen asteelle. Mutta kyllähän tuossa viimeisimmässä huhussa nyt tuntuisi olevan vähän enemmän uskottavuutta joten josko se "ikuisuushuhu" lopultakin toteutuisi.

Olisihan tuollaisen ison tehtaan mukaantulo ehdottomasti hyvä juttu rallille ja MM-sarjalle, mutta vähän tietysti arveluttaa se jos tuo huhu jättibudjetista pitää paikkansa niin miten se sitten alkaa taas nostamaan kustannuksia kun muut (esim. Toyota) lähtevät budjettikisaan mukaan. Toivottavasti tuo iso budjetti tarkoittaisi edes sitä että VW tarjoaisi esim. satelliittitiimien kautta autoja useammankin kuljettajan käsiin.

Mutta katsellaanhan miten käy, tuleeko sieltä loppujen lopuksi kumpikaan näistä huhutuista mukaan. Toyota-huhujakin kun on ollut jatkuvasti siitä asti kun merkki edellisen kerran lähti sarjasta pois.

Japanilaistehtaiden ongelma on se byrokratia. Pitäisi löytää joku eurooppalainen toimija kuten Subarulla oli aikanaan.

Tuo on täysin totta. On jo niin monta kertaa nähty että nuo Japanilaiset toimintamallit ei vaan toimi autourheilussa. Parhaat tulokset japsitehtaat on tehneetkin juuri silloin kun toimintaa on pyörittänyt joku ihan ulkopuolinen (Toyota/Andrsson, Subaru/Richards, Mitsubishi/Cowan). Anderssonin vetäytymisen ja kuoleman jälkeenhän tuota Toyotan F1-projektia ainakin taidettiin vetää ihan japanilaisvoimin joten en tiedä onko toiminta Kölnissä tälläkin hetkellä japsien johtamaa. Toivottavasti tajuavat ottaa tuota mahdollista ralliprojektia vetämään jonkun sellainen joka saa kitkettyä tuon Japanilaisen byrokratian/jäykkyyden pois.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki tallit ovat kyllä tervetulleita. Nyttenkin kun katsoi kisan tuloksia niin. Citroen, citroen, citroen, ford, ford, ford, ford ford, skoda. Hyvää luettavaa siis kärjen osalta kun kaksi tallia miehittää kympin kärjen ja sitten pari S2000 luokan autoa häntäpään sijoitukset.

Varsinkin olisi hyvä jos tulisi uusia talleja jotka tarjoavat enemmän kuin sen kaksi autoa mukaan. Tulisi edes vähän tallipaikkoja tätä myöten mielenkiintoisia kuskivalintoja myös mukaan. Nyt on poissa melkein kaikki varsinaiset tähdet ja persoonat.

VW jos tulisi mukaan niin varmaan Petter Sohlberg voisi olla yksi kärkinimiä jotka sinne siirtyisi. Nykyisellään Loebilla ykköskuskin paikka tallissa eikä varmaan Fordillakaan pariin kauteen tule mielenkiintoa vaihtaa suomalaiskaksikkoa pois ja jos tulee niin varmaan joku oma poika Wilson tilalle.

Tosin Petterin ongelmaksi muodostuisi se, että talli olisi vasta joskus 2013 mukana joten ensikausi menisi vain melkein testailuksi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
VW jos tulisi mukaan niin varmaan Petter Sohlberg voisi olla yksi kärkinimiä jotka sinne siirtyisi. Nykyisellään Loebilla ykköskuskin paikka tallissa eikä varmaan Fordillakaan pariin kauteen tule mielenkiintoa vaihtaa suomalaiskaksikkoa pois ja jos tulee niin varmaan joku oma poika Wilson tilalle.

Pikku-Wilsonista ei koskaan tule sen luokan kuskia että Ford tulisi häntä heittämään ykköstiimiin. Keuliihan isä-Wilson sillä että poika on kehittynyt, ehkä tuo on mahdollista, mutta täytyy muistaa että sinä aikana kun poika-Wilson on mukana ollut, on kärkipään kuskien määrä vähentynyt. Lisäksi tuolta tulee noita Latvalan, Ogierin, Östbergin ja Novikovin kaltaisia nuoria joilla on jo nyt enemmän perusvauhtia kuin poika-Wilsonilla. Oikeastaan mietityttää eikö pappa-Wilsonia edes hävetä kun ajeluttaa poikaansa tuolla suhteilla vuodesta toiseen, kun kehitys on uhrattuihin rahoihin hävettävän vähäistä. Moneen muuhun kaveriin sijoittamalla sama vaiva ja aika oltaisiin jo saatu tulostakin

Tosin Petterin ongelmaksi muodostuisi se, että talli olisi vasta joskus 2013 mukana joten ensikausi menisi vain melkein testailuksi.

Eiköhän Solberg hyppää silti tuollaiseen projektiin mukaan, oman tallin pyörittäminen kun on taloudellisesti vähän turhan raskasta. Phil Millskin joutui lopettamaan kartturin työt yksinkertaisesti vain siitä syystä että Solberg ei pystynyt hänelle maksamaan enää palkkaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/03/1292097/saab-liittymassa-rallin-mm-sarjaan

Eli Saab myös on suunittelemassa liittymistä MM-sarjaan. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa jos molemmat eli saab ja VW olisi liittymässä sarjaan tai edes toinen. Sitten olisi ainakin 4 valmistajaa mukana jos toinen edes liittyisi. Mitä enemmän niin ehkä parempi vaikkakin jos tulee paljon porukkaa mukaan niin joku ampuu itseään jalkaan ja lopettaa kohta kun menestystä ei tule, mutta jokatapauksessa kaikki ovat tervetulleita mukaan. Toivottavasti tallit ajattaisivat useampaa autoa ja näin saataisiin mukaan reilusti kuljettajia kun nyt hyvä jos edes 10 autoa on mukana.

Jokatapauksesaa tällähetkellä näyttää siltä, että kustannuksia ollaan saatu jo sen verran alaspäin, että valmistajilla on halukkuutta lähteä mukaan. Toivottavasti kustannukset saadaan pidettyä alhaalla, mutta autot edes jotenkin tehokkaina ettei ihan polkuautoilla ajeta, mutta niin että autoja on paljon mukana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jokatapauksesaa tällähetkellä näyttää siltä, että kustannuksia ollaan saatu jo sen verran alaspäin, että valmistajilla on halukkuutta lähteä mukaan. Toivottavasti kustannukset saadaan pidettyä alhaalla, mutta autot edes jotenkin tehokkaina ettei ihan polkuautoilla ajeta, mutta niin että autoja on paljon mukana.

Ehkä suurempi syy oli se että uusien tallien oli turha tulla vanhoilla WRC-säännöillä enää mukaan kun Citroenilla ja Fordilla oli niin valtava etumatka autojen kehityksessä, jonka kiinniottamiseen olisi tarvittu useiden kausien työ. Nyt kun säännöt tavallaan "resetoitiin" kynnys tulla mukaan psykologisesti laski, koska on oletettavaa että menestystä saa nopeammin.
 

scholl

Jäsen

Tuo Saabhan oli tässä ketjussa jo joskus viime vuonna. Vanha juttu, mutta heidän resurssinsa ovat aika kyseenalaisia. Eihän ole vielä mitään takeita edes siitä, että uusi 9-2 saadaan markkinoille. Siihen verrattuna VW:n ja Toyotan resurssit ovat ihan eri.

VW haluaa maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi, joten siinä mielessä joku autourheilusatsaus on luonteva. Dakar on vähän liian pienten piirien hommaa ja jos ajatellaan ihan merkkien positiointia konsernin sisällä niin älytöntähän se on antaa halpamerkki Skodan puuhastella rallin parissa. Kyllä tsekkejen tehtävä on rakentaa halpoja autoja huonoihin oloihin ja siihen suuntaan kai nyt mennäänkin kun varusteita karsitaan, jotta ero VW:hen suurenisi. Sitten tulee vielä se uusi Felicia (UVP Saksassa vain joku 13000e).

Eli siis Saabin mukaantuloon suhtaudun kyllä skeptisesti, mutta VW:n ja Toyotan uskon kyllä pystyvän pitkässä juoksussa haastamaan nykyiset kärkitallit, Ministä on vähän vaikea sanoa vielä mitään. Bemarilla on vähän soutamista ja huopaamista tuo homma tehtaan taholta, formuloistakin lähdettiin kiireellä ja nyt laittavat 3 tallia, 6 autoa DTM:ään M3:lla, joten mitenköhän panostus Minin suhteen on.
 

scholl

Jäsen
Ehkä suurempi syy oli se että uusien tallien oli turha tulla vanhoilla WRC-säännöillä enää mukaan kun Citroenilla ja Fordilla oli niin valtava etumatka autojen kehityksessä, jonka kiinniottamiseen olisi tarvittu useiden kausien työ. Nyt kun säännöt tavallaan "resetoitiin" kynnys tulla mukaan psykologisesti laski, koska on oletettavaa että menestystä saa nopeammin.

Nimenomaan noin ja mitä enemmän Citikalla ja Fordilla tulee olemaan tällä kaudella ongelmia niin sitä helpompi heidän on haastaa. Ei se menestys silti tule salamannopeasti, mutta tilanne tulee olemaan helpompi kuin entisillä WRC säännöillä olisi ollut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Saabhan oli tässä ketjussa jo joskus viime vuonna. Vanha juttu, mutta heidän resurssinsa ovat aika kyseenalaisia. Eihän ole vielä mitään takeita edes siitä, että uusi 9-2 saadaan markkinoille. Siihen verrattuna VW:n ja Toyotan resurssit ovat ihan eri.

Tavallaan joo vanha juttu, mutta tuosta uutisessa sai sen käsitteen, että nyt huhut ovat enemmän vahvistuneet ja viikon päästä julkaistaan tuo suunitelma seuraavan rallin yhteydessä.

Tiedä sitten enempää, mutta totta varmaan tuokin, että vanhojen WRC autojen aikaan uudet tallit eivät halunneet mukaan, mutta varmasti myös kustannukset yksi syy miksi monet tallit ovat nyt tulossa mukaan. Vanhojen autojen hinnathan kohosi ihan älyttömiin ja melkein vain isolla rahakasalla pystyi niitä kuljettamaan. Toki ei nykyään varmaan jatkossakaan palkkaa kuskit saa, mutta ei varmaan joudu maksamaankaan niin isoja summia.. Saapa nähdä mitä tulevaisuus tuo. Hyvältä jokatapauksessa näyttää kun kiinostusta monelta taholta tuntuu olevan vaikkakin uudet tallit tuleekin vasta muutaman kauden päästä mukaan. Monella valmistajalla varmaan on myöskin nuo autot jo ajat sitten suuniteltu, eli kehityksessä ei välttämättä olla paljon jäljessä nykytalleihin verrattuna
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Portugalin rallissa takana yksi EK ja yksi WRC-kuljettaja on jo kokonaan ulkona kisasta ja toinen ulkona kärkitaistelusta. Ken Block nimittäin veti ulos oikein huolella jo testipätkällä ja autoa ei ehditty parsia kuntoon kisaan, ja nyt Mads Östberg teki "latvalat" ja teloi autonsa etupyörän kokonaan irti kisan avanneella yleisö-EK:lla.

Muuten ei mitään ihmeellistä, Hirvonen kärjessä ja takana kolmen auton Citroen-rintama. Mutta tämän asfaltilla sorasäädöillä ajetun EK:n perusteella ei kannata vauhdin suhteen tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Hirvonen aloitti hyvin, vaikka lähti ensimmäisenä niin Löppönen jäi 3,8 sekuntia 2 EK:lla (22,99km). Latvalakin pysyi tiellä ollen Hirvosta 2,4 s. hitaampi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiukkaa on tällä kertaa kärjessä, erot ei ole ainakaan vielä hirveän suuriksi kasvaneet vaan neljän kärki on kuuden sekunnin sisässä. Neljäntenä oleva Latvalakin oli ilmeisesti vähän himmaillut viimeisimmällä pätkällä (sama pätkä missä veti viime kaudella oikein tunteella ulos) joten hänkin pystynee vielä parantamaan tuosta vauhtia. Hyvältä näyttää siis kilpailu tällä hetkellä.

Harmi että Petter Solberg kärsi jälleen rengasrikosta ja on jäänyt jo vajaan minuutin päähän. Jos erot pätkäajoissa pysyy koko ajan tällaisella tasolla niin aika vaikea on tuollaiselta takamatkalta enää kärkeen nousta mikäli muille ei tule ongelmia. Harmi myös tuon erinomaisesti kautensa aloittaneen Östbergin keskeytys heti kisan alkuun.

EDIT: EK5:llä puolestaan Räikköselle rengasrikko, ja eroa kärkeen tuli puolitoista minuuttia lisää. Kahdeksas sija vaihtui sijaan 11.


EDIT: Citikat näköjään taas taktikoivat itselleen paremmat lähtöpaikat huomiselle. Hirvonen ei kyllä tänään hirveästi näyttänyt kärsivän lähtöpaikastaan joten saapa nähdä saako Citikka-kaksikko tuosta kovin suurta hyötyä. Saattaahan se olla että huomenna ajetaan sellaisilla teillä joissa tuolla lähtöpaikalla on suurempi merkitys. Latvala lähtee huomiseen päivään keulilta, eroa kakkosena olevaan Hirvoseen 11,5 sekuntia. Loeb on sitten Hirvosesta perässä 2,2 sekuntia ja Ogier 5,2 sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä ihme siinä on, ettei tuota lähtöjärjestyskikkailua saada lopetettua. Eli saada jonkinlainen sääntö, ettei kärjessä olevan kuljettajan tarvitse lähteä ekana seuraavana päivänä. Ketä tämä kikkailu nykyään palvelee ja kuka vastustaa sitä, ettei muutosta voida tehdä? Luulisi, ettei kilpailijatkaan ole nykysysteemiin tyytyväisiä? Entä tallit?

Mitenkäs Portugalissa on tuo tuo viimeinen lisäpiste-ek/powerstage hoidettu? Ymmärsin, että ko. pätkän piti olla lyhyt rykäisy joka voidaan kokonaan televisioida. Portugalissa on viimeinen pätkä 31,04 km, joten tuo ei kovin lyhyeltä tunnu.

Aika hiljaista on ollut myös noiden uusien tallien tiimoilta toistaiseksi. Portugalissahan piti VW:n ja Saabin julkaista WRC-projektinsa. Tosin tuohon Saabiin en kyllä usko pätkääkään ennenkuin jotain virallista tulee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkäs Portugalissa on tuo tuo viimeinen lisäpiste-ek/powerstage hoidettu? Ymmärsin, että ko. pätkän piti olla lyhyt rykäisy joka voidaan kokonaan televisioida. Portugalissa on viimeinen pätkä 31,04 km, joten tuo ei kovin lyhyeltä tunnu.

Power Stagen ei ole pakko olla viimeinen pätkä, riittää kun on viimeisenä päivänä.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Power Stagen ei ole pakko olla viimeinen pätkä, riittää kun on viimeisenä päivänä.

Tuota en muistanutkaan, mutta Portugalissa ajetaan viimeisenä päivänä vain kaksi eri ek:ta ja molemmat kahteen kartaan. Pituudeltaan nämä ovat 21,39 km ja 31,04 km, joten kumpikaan ei kovin lyhyt ole. Itse asiassa Portugalin rallissa ainoastaan torstain yleisö-ek oli ainoa alle 20 km:ä pitkä pätkä, joten näistä ei oikein mikään taivu tuohon Power Stage muottiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota en muistanutkaan, mutta Portugalissa ajetaan viimeisenä päivänä vain kaksi eri ek:ta ja molemmat kahteen kartaan. Pituudeltaan nämä ovat 21,39 km ja 31,04 km, joten kumpikaan ei kovin lyhyt ole. Itse asiassa Portugalin rallissa ainoastaan torstain yleisö-ek oli ainoa alle 20 km:ä pitkä pätkä, joten näistä ei oikein mikään taivu tuohon Power Stage muottiin.

Niinpä onkin näköjään. Yritin vähän googletella ja ainakin Rallybuzz-sivuston mukaan tuo yli 30-kilometrinen pätkä on se Power Stage. Eli ilmeisesti Portugalilaisille on annettu jotain erivapauksia tuon suhteen koska sääntöjen mukaanhan tuo ei mene. En muista mikä se maksimimitta oli mutta alle 20 kilometrin mittainen sen Power Stagen piti olla sääntöjen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös