Ralliketju

  • 1 832 028
  • 14 795

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Pattersson teki turistiajelullaan mitä oli tehtävissä, mutta en mä nyt sitä sentään kehumaan lähtisi.

Tuskin Pattersson kaikkeaan antoi. Ennen viimeistä pätkää Ogier oli 7,7 sekuntia takana. Selvää siis oli, että hän menee ohi. Seuraavaan kilpailijaan Loebiin ero taas oli minuutti ja 42 sekuntia, joten häntä ei tarvinnut pelätä.

Pattersson ajoi varmasti maaliin. Yksi sija meni, mutta se olisi mennyt, vaikka hän olisi kuinka yrittänyt.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuskin Pattersson kaikkeaan antoi. Ennen viimeistä pätkää Ogier oli 7,7 sekuntia takana. Selvää siis oli, että hän menee ohi. Seuraavaan kilpailijaan Loebiin ero taas oli minuutti ja 42 sekuntia, joten häntä ei tarvinnut pelätä.

Pattersson ajoi varmasti maaliin. Yksi sija meni, mutta se olisi mennyt, vaikka hän olisi kuinka yrittänyt.

Mä ajattelin tuon tilanteen live-lähetyksessä aluksi niin että nyt tuollaisella "vitsillä" kikkaillaan Ogier Sohlbergin edelle, eikös viime kaudellakin Sohlberg tehnyt tilaa tehdaskuskeille parissakin rallissa?

Miksei saman tien hidastanut vähän vielä enemmän että Loebikin olisi tullut ohi. Vai saako tuollaisesta selvästä "tallimääräyksestä" FIA:lta sakkoja?


_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmi että Ouninpohja taitaa olla ikuisesti mennyttä, aito ja alkuperäinen "power stage" ansaitsisi kyllä edelleen olla osa Jyväskylän MM-rallia.

Perjantailla näkyy olevan jokunen ihan uusi pätkä, nuo on ilmeisesti osa tätä uutta Lahden lenkkiä? Hyväneula, Koukunmaa, Koivukehä ja Evo kuulostaa ainakin sellaisilta pätkiltä joita ei olla ajettu ennen MM-rallissa. Jokimaa on ilmeisesti yleisö-EK raviradalla ja Mynnilähän on ainakin joskus ennenkin ajettu. Power Stage on näköjään Jyväskylässäkin melko lyhyt, säännöthän muistaakseni mahdollistaisivat pidemmänkin pätkän. Mutta TV-kuvauksen kannaltahan tuo on helpompi mitä lyhyempi pätkä on joten sen takia varmaan aika monessa rallissa nähdään viimeisenä EK:na näitä lyhyempiä pätkiä.
 

Sambody

Jäsen
Jokimaa on ilmeisesti yleisö-EK raviradalla ja Mynnilähän on ainakin joskus ennenkin ajettu.

Mynnilä tosiaan on jeesuksen vanhoja suurajopätkiä ja ehdottoman hienoa, että tuo pätkä pääsi taas mukaan kilpailuun sillä sen verran upeeta baanaa tuo on. Ouninpohjaahan tuo huutaa, mutta taitaa nuo jäätävät keskinopeudet pitää ehkä sen kaikkein legendaarisimman ek:n pois reitiltä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Perjantailla näkyy olevan jokunen ihan uusi pätkä, nuo on ilmeisesti osa tätä uutta Lahden lenkkiä? Hyväneula, Koukunmaa, Koivukehä ja Evo kuulostaa ainakin sellaisilta pätkiltä joita ei olla ajettu ennen MM-rallissa.

Evo on ainakin joskus aikoinaan ollut Jyväskylän Suurajojen reitillä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ouninpohjaahan tuo huutaa, mutta taitaa nuo jäätävät keskinopeudet pitää ehkä sen kaikkein legendaarisimman ek:n pois reitiltä.

Ei se vauhti vaan Kakariston alueen maanomistaja, joka kuvitteli EK:n markkina-arvon oikeuttavan pienet hinnankorotuspaineet järjestäjien suuntaan. "Eihän ne sitä voi pois jättää reitiltä"
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei se vauhti vaan Kakariston alueen maanomistaja, joka kuvitteli EK:n markkina-arvon oikeuttavan pienet hinnankorotuspaineet järjestäjien suuntaan. "Eihän ne sitä voi pois jättää reitiltä"

Niin, kait tässä Kakariston tapauksessa kävi kuitenkin niin, että kaksi ahnea osapuolta päätyi samaan neuvottelupöytään. Ja kun tulos ei tyydyttänyt Mahosta niin kyseinen risteys piti jättää ohjelmasta pois. Liikaa voittoa jollekin muulle taholle kuin AKK:lle.

***

Mitä sitten tulee itse Neste-rallin reittiin, niin minä en ole tämän uudistuksen kannalla, vaan korkeuseroistaan ja ajettavuudestaan tunnetut Keski-Suomen tiet olisivat sopineet paremmin rallin ohjelmaan. Toki ymmärrän että rallia pitää näyttää myös lähempänä pääkaupunkiseutua, jotta saadaan uusia katsojia ja VIP-tapahtumia aikaiseksi.

Nyt mukaan tulee myös 15 minuutin remoteservice, joka on yhtä pelleilyä. Auto pitää tunkea täyteen varaosia, koska vain autossa mukana olevia osia voidaan käyttää huollossa. Kyllähän esim. turvakaariin ja muuallekin saadaan kiinni tukivarret sun muita osia, mutta jonkinlainen turvallisuusriski sekin kuljettajakaksikolle on. Aina voi joku osa irrota, eikä kellään ole kivaa kun tukivarsi lentelee yht´äkkiä ympäri ohjaamoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Evo on ainakin joskus aikoinaan ollut Jyväskylän Suurajojen reitillä.

Tätä minä vähän mietinkin että onkohan sittenkin ollut joskus mukana rallissa tämä pätkä. Vaan en sitten saanut oikein mitenkään kiinni milloin tämä olisi ajettu ja minkälainen pätkä tämä on, niin arvelin että onkohan tämä sittenkin ihan uusi pätkä.

Muuten olen kyllä reitistä vähän samoilla linjoilla Jytyn kanssa että olisin mieluummin pitänyt rallin ihan vaan Keski-Suomessa. Mutta ymmärrän kyllä syyt minkä takia reittiä halutaan venyttää lähemmäs pääkaupunkiseutua.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei se vauhti vaan Kakariston alueen maanomistaja, joka kuvitteli EK:n markkina-arvon oikeuttavan pienet hinnankorotuspaineet järjestäjien suuntaan. "Eihän ne sitä voi pois jättää reitiltä"

Tai ei nyt ihan noinkaan, Kakariston läheisyydessä asuneet ihmisethän pistivät pystyyn oman yhtiönsä jonka kautta tallit yms tahot hoitivat tuonne omat VIP-alueensa jne. Kun AKK ei päässyt osalliseksi näistä tuloista pistettiin Ouninpohja jäihin ja AKK yritti luoda tuonne Moksi-Leustun varteen samanlaista VIP-kylää jonka tuotot olisivat menneet AKK:n taskuun.

Toinen ongelmahan oli se että Ouninpohjaan oli oikeasti massiivisia vaikeuksia saada tarpeellinen määrä järjestysmiehiä kun Jämsän seudulla innokkuus hommaan alkoi laskea. Viimeisinä vuosina Ouniin on kalasteltu järkkäreitä vielä muutamaa päivää ennen rallia.

Evo on ainakin joskus aikoinaan ollut Jyväskylän Suurajojen reitillä.

Evo oli muistaakseni joskus 80-luvulla vielä. Ja tuo Hassi on todellisuudessa kombinaatio vanhoja Konivuoren ja Rapsulan EK:ita, Ouninpohjaa siinä ei oikeasti ole kuin ehkä 2 kilometriä.
 

fakiiri

Jäsen
Evo on ajettu viimeksi vuonna 1985. On nopea, aikoinaan tunnettiin "röykkypätkänä". Pätkällä oli "paikkoja" ainakin takavuosina runsaasti. Kaikkiaan hieno tie.

Vanha Hassin tie on myös hieno. Paikoin hienompaa kuin Ouninpohja. Korkeuseroja Hassissa riittää.

Koukunmaa, Hyväneula ja Koivukehä ovat SM- ja kansallisista ralleista tuttuja pätkiä. Varsinkin Koukunmaa on oikein hyvä pätkä. Mynnilä on klassikko-osastoa, mutta ajetaan nyt väärään suuntaan. Siksi viimeinen hieno, pudottava takapiikkivasuri jää pois.

Ouninpohjan osalta on useampia ongelmia. Keskinopeudet on yksi iso syy. Ison tien osuus on yksinkertaisesti niin nopeaa, että riskit ovat kasvaneet turhan suuriksi. Rallin järjestäjä ei uskalla ottaa riskiä siitä, että isolla tiellä tapahtuu jokin massiivinen ulosajo. Pätkää pitävät liian nopeana ennen kaikkea FIA:n turvatarkkailijat.

Tuo järkkäriongelma on toinen syy. Pitkä erikoiskoe ja paljon yleisöä. Tämä on yhdistelmä, joka vaatii suuren määrän järkkäreitä. Vuonna 2007 pätkä meinattiin ralliviikon alussa peruuttaa, kun tekijöitä ei tahtonut olla riittävästi.

Oma lukunsa on tuo AKK Sports Oy:n ja Kakaristo Oy:n sapelien heiluttelu. Pattititilanteeseen syytä on molemmissa osapuolissa, ahneus ei edistä sovun löytämistä.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Taas mennään! (Linkki WRC Ralliradioon)

Päivän ekalla pätkällä Östberg ainakin näyttää jäävän reilusti muiden kyydistä.

Ken Block jatkaa Superrally-säännöllä. Kymmenen minuuttia penalttia kun jäi pari ekaa pätkää ajamatta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika ronskisti tulee Hirvoselle turpaan Citikoilta, kuten jo vähän osattiin odottaakin. Meksikossa reitillä ensimmäisenä ajava on aina pulassa ja Hirvosen pitää vaan pyrkiä pitämään tänään tuo ero kärkeen mahdollisimman pienenä, ja kokeilla sitten iskeä huomenna.

Tällä hetkellä näyttää aika Citroen-voittoiselta kärki, Loeb ja Ogier ovat vähän karussa muilta ja Solberg taistelee Latvalan kanssa kolmossijasta. Hirvonen viidentenä.

WRC-kuskeista ongelmiin on joutuneet jo heti kisan alussa ainakin Östberg (rengasrikko), Villagra (rengas irti) ja Block (sähkövika). Myös S2000-Skodalla ajavalla Juho Hännisellä oli ollut kakkospätkällä jotain ongelmaa ja eroa kärkeen tullut lähes kolme minuuttia saman tien.

Ken Block jatkaa Superrally-säännöllä. Kymmenen minuuttia penalttia kun jäi pari ekaa pätkää ajamatta.

Tässä rallissa kannattaa kyllä jatkaa jos vaan saa auton edes jotenkuten kulkemaan. Sen verran vähän on osanottajia että WRC-autolla saattaa päätyä pisteille isojenkin ongelmien jälkeen.


EDIT: Latvalalla ilmeisesti jotain ongelmaa EK4:llä, on pysähtynyt pariksi minuutiksi pätkälle mutta ilmeisesti päässyt jatkamaan.

EDIT2: Rengasrikko on ollut Latvalankin viivästyksen syynä. Ja Hirvoselle edelleen liki 10 sekuntia turpaan Ogierilta, vaikka Hirvonen kehui maalissa että pätkä sujui erittäin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Ylen mukaan Ogieria uhkaa hylkäys, koska hän on ajanut väärää reittiä huoltoparkkiin eikä ole käynyt punnituksessa.

Lähteenä YLE

Petter Solbergilla moottori taitaa olla aika finaalissa, yli kuusi minuuttia jäi pohjista 6. ek:lla
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylen mukaan Ogieria uhkaa hylkäys, koska hän on ajanut väärää reittiä huoltoparkkiin eikä ole käynyt punnituksessa.

Toivottavasti saa vain jonkun aikasakon, tai ei rangaistusta ollenkaan, koska hylkäys olisi aika kova tuomio tuollaisesta. Käsittääkseni Ogier oli itse nimittäin huomannut virheensä ja mennyt sen jälkeen punnitukseen. Eli en usko että tuossa mistään tarkoituksellisesta filungista on ollut kyse.

Mutta lauantain pätkille siis lähdetään Citikoiden kaksoisjohdossa ja Ogier joutuu aura-auton rooliin. Hirvonen on jo sen verran paljon jäljessä että kiinniajaminen voi olla aika vaikea tehtävä. Uskoisin että jos mitään ongelmia ei tule niin Loeb tulee tämän viemään. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, aika paljon on tullut rengasrikkoja tällä kaudella ja kuljettajat sanovat ettei nämä uudet Michelinit kestä niin hyvin soralla kuin vanhat Pirellit. Ja kun ihan uusilla autoilla ajetaan niin tekniset viatkin on aina mahdollista, molempien merkkien satellittitiimien autoissa on nyt Meksikossa ollut jo ongelmia.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Eipä Ogier saanut penaltia. Saa nähdä saako Hirvonen yhtään kiinni sitikoita toisena päivänä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa nähdä saako Hirvonen yhtään kiinni sitikoita toisena päivänä.

En oikein jaksa uskoa että ainakaan kovin paljoa saisi. Näyttää vähän siltä että Citroen on nopeampi ja paremman lähtöpaikan turvinkaan Hirvonen tuskin ajaa yli 10 sekuntia nopeampia pätkäaikoja kuin Citikat. Fordillahan on aina ollut ongelmana että moottori ei ole toiminut kunnolla Meksikon korkeassa ilmanalassa, ja näyttää että uudessa Fiestassakaan tuota ongelmaa ei olla saatu kokonaan ratkaistua ja Citikkat toimii edelleen paremmin tuolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lauantain ensimmäinen EK käynnissä ja eipä tuolla lähtöpaikalla taida olla merkitystä ainakaan Fordien ja Citroenien välisessä taistelussa. Edelleen Hirvoselle tuli takkiin 8 sekuntia ja Latvalalle vielä enemmän, joten taitaa olla vain niin että suomalaisten vauhti ei yksinkertaisesti riitä ranskalaiskaksikolle.

Loeb sen sijaan ajoi liki viiden sekunnin pohjat verrattuna Ogieriin, joten siellä saattaa jonkinmoista ratkaisua tullakin tänään. Ford-miesten toiveet taitaa levätä rengasrikkojen tms. ongelmien varassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näyttää siltä että Loeb menee menojaan ja Citroenit muutenkin hyvässä vauhdissa. Nyt Loebin johto Ogieriin on vajaat parikymmentä sekuntia ja Hirvonen on kolmantena jo 1.40 jäljessä. Käytännössä Ford-miesten ainoa sauma on Citroenin ongelmat, mutta aika ohut sauma taitaa olla sekin.

Mutta kaikkihan on aina mahdollista, kovasti on nimittäin käynyt kato Meksikossa. Tätä menoa kun jatkuu niin puolet pisteille ajavista on S2000-kalustolla ajavia. Siellä on nyt ainakin Wilson, Kuipers ja Novikov keskeyttäneet ja Blockilla ja Villagralla tuntuu olevan koko ajan jotain ongelmia. Siellä on nyt ongelmista kärsineet Solbergin veljekset ja Mads Östberg nousseet takaisin pisteille ja näillä kaikilla on vielä mahdollisuudet viiden sakkiin. Henning Solberg on tällä hetkellä siinä viidennessä sijassa vahvimmin kiinni mutta pikkuveli ja Östberg on parin minuutin päässä ja Petter menee tosi kovaa tällä hetkellä.

Novikovin keskeytyksen myötä Juho Hänninenkin taitaa nyt nousta viimeiselle pistesijalle mikäli ei joudu itse ongelmiin.


EDIT: Loeb saapunut EK15:n lähtöön viisi minuuttia myöhässä ja tulossa on 50 sekunnin aikarangaistus. Saas nähdä onko taktikointia vai jotain ihan oikeita ongelmia.

EDIT: Loebin omien sanojen mukaan jotain vikaa auton keppilinjassa ja tuo viivästys johtui siitä. Eipä kuitenkaan näkynyt ongelma itse EK:lla vaan jälleen useampi sekunti päihin sekä Ogierille että Hirvoselle.

EDIT: Ja kato käy... Nyt on ilmeisesti Henning Solberg joutunut jättämään pelin kesken ohjauksen rikkoutumisen vuoksi. Paljon on ollut teknisiä ongelmia WRC-autoissa verrattuna Ruotsiin. Saas nähdä kestääkö tuo Loebinkään viritys, ilmeisesti siellä oli pojat ihan itse tien päällä korjanneet tuota vikaa ottamalla osia mm. takapuskurista.
 
Viimeksi muokattu:

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Päivän ensimmäisellä pätkällä Ogier on ajanut ulos ja rikkonut vasemman eturenkaansa. Jäänyt pätkällä ainakin kolme minuuttia, eli putoaa suomalaisten taakse.

Hyvältä näyttää nyt muiden epäonnen takia.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aikamoinen moka Ogierilta johtoasemassa, mutta Loeb oli sen verran lähellä että varmaan löi vähän painetta kokemattomammalle tallikaverilleen. Suomalaisillehan tämä on ehdottomasti hyvä juttu, vaikka näyttääkin että Loeb saa nyt lasketella ihan helppoon voittoon.

EDIT: Tosi isoja on erot tällä hetkellä, melkein jokaisella on joku minuutin ero kumpaankin suuntaan ja mukana on enää kourallinen autoja joten on mielenkiintoista nähdä miten kovalla hyökkäyksellä kuljettajat lähtee Power Stagelle. Uskoisin että Loeb ei tuossa johtoasemassa ainakaan ihan täysillä lähde hyökkäämään, ja epäilen että Hirvonenkaan lähtee riskeeraamaan kun on muutenkin ollut pätkäajoissa koko ajan Citroeneja hitaampi. Petter saattaa olla aika vahvoilla kolmen lisäpisteen ottajaksi, ja Ogier riippuen siitä minkälaisessa kunnossa auto on ja miten kauas kärjestä hän tippuu. Veikataan että lisäpisteet menee Solbergille (3), Latvalalle (2) ja Ogierille (1).

EDIT: Ogier on keskeyttänyt kilpailun. Käsittääkseni hänellä kuitenkin on mahdollisuus osallistua Power Stagelle mikäli vaan auto ei ole niin pahasti rikki ettei sitä ehditä parsimaan kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä suoritus Hirvoselta Meksikon rallissa. Kakkossija ja Power Stagella Hirvonen veti kaikkien ennakko-odotusten vastaisesti pohja-ajan ja kolme extrapistettä plakkariin. Harmi vaan että Loeb ajoi tuolla Power Stagella nipinnapin kakkoseksi ja otti myös kaksi lisäpistettä. Kolmas extrapiste Petter Solbergille joka ajoi saman ajan Loebin kanssa.

Mutta voitto siis Loebille ja vielä kaksi lisäpistettä Power Stagelta, joten Loeb nousee MM-taulukossa. Hirvonen jatkaa kuitenkin MM-sarjan kärjessä edelleen ja Latvala säilyttää kolmostilansa joten ihan hyvin on sarja alkanut suomalaisilta. Se tosin oli vähän huolestuttavaa että Citikat näytti menevän Meksikossa jonkin verran kovempaa kuin Fordit, ja Fordin satelliittitiimeillä oli paljon tekniikkamurheita. Ja ilman Ogierin mokaa Loeb olisi päässyt pisteissä jo ihan Hirvosen tuntumaan joten vähän pitäisi Fordin taikoa lisää vauhtia soralle. Toivottavasti kuitenkin tässä olisi kyse vaan siitä vanhasta tutusta ongelmasta että Fordin moottorit ei toimi Meksikon korkeassa ilmanalassa yhtä hyvin kuin Citikan vastaavat. Ruotsissahan tuo Fordin vauhti kuitenkin oli ihan lupaavan näköistä.

Myös Juho Hänninen nappasi pari pistettä vaikka ehti tänään ilmeisesti kaataakin autonsa kertaalleen. Sen verran kovana kävi kato, ja osanottajajoukko oli alun alkaenkin aika ohkainen, joten peräti kolme S2000 autoa ajoi pisteille. Näistä parhaana Nasser Al Attiyah joka otti peräti kuusi pistettä seitsemännellä sijallaan. Jotain kertoo sekin että koko rallin ajan pahoista ongelmista kärsinyt Federico Villagra nappasi kymmenennen sijan ja yhden pisteen vaikka hänellä oli kärkeen eroa yli 48 minuuttia!

Seuraavaksi sitten Portugaliin. Saattaapi olla mielenkiintoinen ralli edessä koska Portugalin tiet on aika kovia renkaille ja nämä Michelinin kumit ei näytä olevan niin vahvoja kuin entiset Pirellit. Portugalissa rengasrikot saattaa siis näytellä aika isoa roolia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En oikein jaksa uskoa että ainakaan kovin paljoa saisi. Näyttää vähän siltä että Citroen on nopeampi ja paremman lähtöpaikan turvinkaan Hirvonen tuskin ajaa yli 10 sekuntia nopeampia pätkäaikoja kuin Citikat. Fordillahan on aina ollut ongelmana että moottori ei ole toiminut kunnolla Meksikon korkeassa ilmanalassa, ja näyttää että uudessa Fiestassakaan tuota ongelmaa ei olla saatu kokonaan ratkaistua ja Citikkat toimii edelleen paremmin tuolla.

Tuota on jo aiemmin selitetty sillä että Citroen saa etua useampipykäläisestä vaihteistostaan olosuhteissa joissa tehoa ja vääntöä ei ole tarjolla niin paljoa kuin normaalisti.

Sinänsä Ogierin kohdalla oikeus tapahtui kun kilpailun tuomaristo ei meinannut Ogieria rangaista huoltoalueen tapahtumista mitenkään, varsinkin kun Fordilaisia on aiemmin rangaistu naurettavimmistakin asioista (0.1 milliä liian ohuet takasivulasit johtivat pari vuotta sitten hylkäykseen). Tiettävästihän Fordilla oli myös kuvamateriaalia siitä kuinka Citikan mekaanikot työskentelevät Ogierin auton kimpussa kielletyllä alueella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota on jo aiemmin selitetty sillä että Citroen saa etua useampipykäläisestä vaihteistostaan olosuhteissa joissa tehoa ja vääntöä ei ole tarjolla niin paljoa kuin normaalisti.

Näinhän se on ilmeisesti ollut. Mutta nyt myös Fordilla on kiertävämpi moottori ja myös enemmän pykäliä laatikossa, ja siltikin Citikka näytti olevan edellä. Tämä on vähän huolestuttavaa mutta saattaahan se olla että Citroenin moottori vaan jostain syystä toimii edelleen paremmin Meksikon olosuhteissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin osaa ärsyttää tuo maikkarin lähetysten taso. Koitin pari kertaa kytätä tv lähetyksiä ja lähetyksien pituus oli 15 minuuttia joista ensin puhuttiin ties kuinka pitkään jostain vanhoista b-luokan autoista, sitten näytettiin edellisen päivän kuvaa ja kerrottiin minuutin ajan ensimmäisen erikoiskokeen tuloksista. Parituntia tuota ennen oltiin taidettu jo ajaa erikoiskoe kaksi. Sitten lähetyksen lippuun taas jotain hölynpölyä ja siinä oli koko lähetys. Seuraavana päivänä samaan aikaan ja taas sama homma.. Okei on tuola pitempiäkin lähetyksiä, mutta kun niissä on ihan sama formaatti. Näytetään vanhaa kuvaa ja puhutaan paskaa sen sijaan, että itse rallia tai saati tuoretta kuvaa voisi näyttää.

Power Stagessakin kuva oli suurimmaksi osaksi ihan kuin katsoisi colin mcrae 1 rallipeliä ylhäältä päinä katsottuna. Kärpäsen kokoista kuvaa ja vain aina hetkittäin oli auton sisältä kuvaa. Toki itselle tuli vessahätä niin pari kärkikuskia missasin, mutta ainakin muiden kohdalla näytettiin ties mitä ilmakuvaa missä ei meinannut edes erottaa sitä pikkuautoa neppailuradalta, jossa joku pikkuinen poika sitä liikuttelee etenpäin.

Näin voisi kuvailla tuota telkkarilähetyksen tasoa jos saan sanoa.. Kameroita tuntui olevan ties missä auton sisällä, mutta niitä näytettiin vain harvoin ja sen sijaan näytetään ilmakuvaa mistä ei saa mitään selvää... Ottaa pettiin kun kanavapaketista pitää melkein turhaan maksaa kun lähetyksien taso on jokaisen lajin kohdalla tämmöinen. Miksei mitään asiaa voi tehdä kunnolla, toki hommaa rajoittaa varmaan raha ettei haluta maksaa kunnon kuvista jne.. mutta silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös