Ralliketju

  • 1 680 786
  • 13 385

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miksikäs Andersson ajoi ennen Räkää?
Kyseessä on käännetty lähtöjärjestys ja se määräytyy tämän aamun lähtöjärjestyksen mukaan.

***

Ja Loeb otti piikkipaikan PS:llä pienellä erolla, mutta eihän pätkäkään pitkä ole.

EDIT. Ja Ogier piikkiin, ehkä hieman yllättäen. 0,3 sek. Loebia nopeampana.

EDIT2. Latvala jäi Citroenin tehdaspoikien taakse muutamalla sekunninkymmennyksellä.

EDIT3: Ja Petter heitti sitten yllättäen kartturinsa ajohommiin. Outo ratkaisu Petteriltä.

EDIT4; Ja Mikolta varma ajo viidenneksi vikalla pätkällä. Samalla se tarkoittaa Mikon aloittavan kauden voitolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei riittänyt Latvalan vauhti, 0,7 sekuntia kärkeen ja kolmas tila.

EDIT: Mitä ihmettä? Solbergin autoa ajaa kartturi!
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Mitäs helvettiä, Sohlbergin kartturi ajamassa Peterin autoa vikalla etapilla!?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitähän ihmettä tämä nyt on? Siinä menee Petteriltä neljäs sija ainakin. Halusikohan Citroen pelata pisteitä Ogierille?

EDIT: Ja nyt on jotain ongelmia Loebilla, työntävät autoa kartturin kanssa. Saas nähdä muuttuuko tulokset vielä.

EDIT: Ei ollut kovin hyvä aika Östbergiltä. Viidenneksi meni ja saattaapa olla että tuolla ei nousta Hirvosen ohi mikäli ei Mikolle tule jotain ongelmia.

EDIT: ESPN:n selostajat epäilevät että Solbergilta on otettu ajokortti pois ylinopeuden takia, ja sen takia Patterson ajoi tämän pätkän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei riittänyt Mikonkaan vauhti lisäpisteille, mutta voitto tuli! Mahtava ajo tänään Hirvoselta ja upea voitto.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi varmaan tullut emotallilta noottia ja taloudellisia menetyksiä jos olisi ollut Ogierin edellä.

Ralliradiossa oli kuulemma sanottu että Petter on ajanut siirtymällä ylinopeutta ja Ruotsin påliisit on ottaneet kortin pois. Siksi siis Patterson oli ratissa koska Petterillä ei ollut enää ajokorttia.

Chris Patterson pätkän jälkeen radiossa: "No problem. Petter lost license on Friday and allowed to drive for 48h after."
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ralliradiossa oli kuulemma sanottu että Petter on ajanut siirtymällä ylinopeutta ja Ruotsin påliisit on ottaneet kortin pois. Siksi siis Patterson oli ratissa koska Petterillä ei ollut enää ajokorttia.

Ajokortti vaaditaan myös kartturin hommiin, joten jos huhu pitää kutinsa Petter pitäisi hylätä.

No, odotellaan rauhassa mitä tuleman pitää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on sitten ensimmäinen ralli näillä uusilla autoilla ajettu ja kyllähän tämä ihan lupauksiaherättävä avaus oli. Se oli erittäin positiivista että yksityiskuskit ja satelliittitiimien autot (Östberg, Solberg) oli täysillä voittotaistelussa mukana, se toisi huomattavasti lisämielenkiintoa sarjaan kun muutkin voisi taistella voitoista kuin Fordin ja Citroenin tehdastiimin kuljettajat.

Östberg ajoi upeasti koko rallin ja vei tärkeitä pisteitä Citroen-kaksikolta (vei niitä tosin myös Latvalalta). Ansaitsi todella kakkossijansa eikä voittokaan olisi ollut huutava vääryys, mutta parempi näin ainakin suomalaisittain. Hirvoselta oli myös todella hieno comeback vaikean viime kauden jälkeen. Hirvonen ei paljon pohja-aikoja ajellut mutta eteni koko ajan tasaisen varmasti ja osasi iskeä silloin kun oli tarvis (esim. tänä aamuna kun kaikki odotti että Hirvonen on vaikeuksissa aura-autona). Upea ajo Mikolta ja toivottavasti tämä tuo takaisin sen "vanhan Mikon" joka taisteli toissa kaudella mestaruudesta loppuun saakka. Tai toivottavasti tuo esiin vielä paremman Mikon että tällä kertaa se taistelu ei jäisi pari pistettä vajaaksi.

Latvala teki muutaman pikkuvirheen ja ne maksoi jonkin verran aikaa, ja Fordin päätös pudottaa Latvala eilen neljänneksi taisi olla sittenkin väärä, mutta kaiken kaikkiaan hyvä ajo myös häneltä.

Citroenien tehdasautojen kohdalla oli erikoista että he eivät kyenneet tasaiseen vauhtiin kuten esim. Hirvonen. Välillä menivät ihan järjettömän kovaa kyytiä ja tekivät pohja-aikoja liukuhihnalta, välillä taas jäivät sekuntikaupalla Fordeille. Loeb kärsi jonkin verran parista rengasrikosta, kärsi paljon perjantaina aura-autona, mutta ei silti ollut koko ajan niin nopea että olisi välttämättä taistellut voitosta ilman noita ongelmiakaan. Power Stagelta sitten kuitenkin molemmille ylimääräisiä pisteitä joten sillä saivat vähän pelastettua.

Kimi ajoi erinomaisen kisan minun mielestäni. Perjantaina kävi vielä penkassa ja se maksoi aikaa, ja aamun erikoiskokeilla oli vähän hakemista vauhdin suhteen mutta muutamilla pätkillä Kimi tuli todella kovaa ja ajoi kärjenkin kanssa ihan vertailukelpoisia aikoja, ja mikä tärkeintä niin perjantain jälkeen ei tullut mitään isoja virheitä ja Kimi eteni varmasti kohti maalia. Toivottavasti se varmuus alkaa pikkuhiljaa löytyä ja ulkoilut vähenee jatkossakin.

Noin yleensä ottaen nämä uudet WRC-autot näytti minusta varsin hyvältä. Vauhti on ihan kohdallaan ja autot laulavat varsin hienosti. Ja kun kaikkia teknisiä apuvälineitä on poistettu ja autot on muutenkin pienempiä niin meno on oikein kunnon reuhaamista välillä. Entisten WRC-autojen meno oli välillä vähän tylsää katsottavaa kun autot meni kuin kiskoilla.

Mutta itse sarjassa olisi vielä mielestäin jonkin verran kehitettävää. Ensinnäkin tämä vanha tuttu aihe eli lähtöpaikat: alkaisi olla jo aika tehdä jotain tuolle ettei homma menisi aina siihen että kaikki pyrkii vain välttämään ykköspaikkaa ettei saisi seuraavalle päivälle huonoa lähtöpaikkaa. Tuolle olisi olemassa helppo korjaus mutta jostain syystä sitä ei haluta käyttää. Ja vaikka tämä Power Stage tietyllä tavalla onkin ihan mielenkiintoinen konsepti niin minä en kyllä oikein pidä siitä että yhden EK:n perusteella jaetaan pisteitä. Tämä asettaa aiemmin rallissa epäonnistuneet ja keskeyttäneet kuljettajat etulyöntiasemaan kun heillä ei ole mitään hävittävää ja pystyvät hyökkäämään ihan apinanraivolla tuolle Power Stagelle. Nytkin esim. Loeb säästeli renkaitaan jo aiemmilla pätkillä tuota viimeistä EK:ta varten, asia johon esim. Hirvosella ja Östbergillä ei ollut varaa. On aika perseestä jos tällainen ratkaisee lopulta esim. mestaruuden. En tykkää tästä konseptista.

Tuo viimeisen EK:n suora televisiointi tosin oli hyvä juttu. Televisioinnin taso ei kylläkään ollut lähelläkään esim. IRC:n Monte-televisiointia mutta hyvä lisä silti. Lisää pitäisi vaan saada kameroita tai esim. incar-kuvaa ettei tarvitsisi katsella katsojia tien varressa odottelemassa autoja. Ja myös kameroiden paikkoja pitäisi miettiä paremmin, nyt nähtiin liikaa lumipöllyä autojen sijasta. Mutta jospa se siitä kehittyisi vielä kauden edetessä.


EDIT: Jahas, taas arpaillaan että saiko Loeb sääntöjenvastaista apua tuossa tilanteessa kun hänen autoaan työnneltiin maalin jälkeen. Saas nähdä muuttuuko tulokset vielä jotenkin. MTV3:n uutinen (Loeb sai ulkopuolista apua - seuraako rangaistus?)

EDIT: Ei tullut mitään penalttia Loebille, ja oikeastaan ihan hyvä niin. Kuljettajat oli muuten ehdottaneet varsin hyvää muutosta tuohon Power Stageen. Eli kuljettajien toivomus olisi että se ajettaisiin ikäänkuin erillisenä kisana, jolloin sen tuloksia ei laskettaisi mukaan varsinaiseen kisaan. Silloin tietyt kuljettajat (keskeyttäneet ja kärjen ulkopuolelle ongelmien takia jääneet) eivät saisi epäreilua etua voitosta taisteleviin kärkikuljettajiin nähden.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Empä nähnyt tuota suoraa live ek:ta, mutta mitä hirvosen ajamisen kerkesin katsoa niin laatu ei päätä huimaa. Incar kuvaa voisi olla enemmän ja muutenkin parannettavaa kyllä viellä.

Tuo lähtöjärjestystouhu on kyllä tosiaan aika perseestä. Miksei voida palata siihen että käänetyssä järjestyksessä mentäisiin niin että nuo yksityistallien ym.. kuljettajat auraisivat tietä sillä ovat muutenkin jo niin hitaita ettei nyt merkittävästi vaikuta mihinkään.

Tai sitten siinä voisi joku Harri Rovanperä käydä jollain ralliautolla vetämässä erikoiskokeen ennen kärkiautoa.. ajaisi erikoiskokeen ihan rallivauhtia ja samalla voisi infota myös mahdollisista vaarapaikoista ym, eli olisi joku nolla-auton lisäksi viellä ajamassa ensin tuon läpi eli on "aura-auto"

Eka päivä voisi mennä ihan mestaruustilanteen mukaan, mutta seuraavat päivät käänetyssä järjestyksessä olisi kyllä paras systeemi. Näin taisi olla muutaman vuosi sitten niin miksei nyt. Toki onhan siinä hieman epärailua jos joku hitaampi kuljettaja on maksanut isot rahat jotta pääsee rallia vetään, mutta näin ei ainakaan mene kärkikamppailu pelleilyksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä taas sanoisin, että kuljettajat saavat itse valita lähtöpaikkansa. Ykkönen ensimmäisenä. Sitten kakkonen jne.. Katsojille ei toki olisi niin hyvä, mutta kyllä se auto pitää tunnistaa.

Onnea Mikolle hienosta voitosta!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä taas sanoisin, että kuljettajat saavat itse valita lähtöpaikkansa. Ykkönen ensimmäisenä. Sitten kakkonen jne..

Juuri näin. Tämä olisi selkeästi paras ratkaisu että kun päivän viimeinen EK on ajettu niin sen jälkeen kuljettajat järjestyksessä ilmoittaisivat miltä paikalta haluaa lähteä seuraavana päivänä. Tällä systeemillä jokainen ajaisi aina täysillä loppuun saakka eikä näitä hidasteluja päivän viimeisillä pätkillä nähtäisi. Eihän tuossa ole mitään järkeä että ensin ajetaan koko päivä täysillä ja yritetään repiä eroa muihin, ja sitten viimeisellä tai toiseksi viimeisellä EK:lla luovutetaan tuo päivän aikana saavutettu johto ihan vapaaehtoisesti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin. Tämä olisi selkeästi paras ratkaisu että kun päivän viimeinen EK on ajettu niin sen jälkeen kuljettajat järjestyksessä ilmoittaisivat miltä paikalta haluaa lähteä seuraavana päivänä. Tällä systeemillä jokainen ajaisi aina täysillä loppuun saakka eikä näitä hidasteluja päivän viimeisillä pätkillä nähtäisi. Eihän tuossa ole mitään järkeä että ensin ajetaan koko päivä täysillä ja yritetään repiä eroa muihin, ja sitten viimeisellä tai toiseksi viimeisellä EK:lla luovutetaan tuo päivän aikana saavutettu johto ihan vapaaehtoisesti.

Jep ja touhusta tekee järjettömän yleensä se viellä kun kärkikymmenikkö on täynä vain Ford ja Citroenin autoja.. Eli siinä voi useamman auton avulla tehdä tuota taktikointia ja yleensä ne kakkoskuskit kärsivät vaikka ovat olleet rallissa paljon nopeampia. En sano etteikö jokainen talli tätä tee, mutta välillä alkaa menemään maku miten vaikkapa Loeb tuosta välillä on hyötynyt, toki ford tekee samaa kuten teki ruotsissakin Latvalan kohdalla
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuo Solbergin ajokorttijupakka tässä meikäläistä hieman häiritsee, mutta eipä siinä kait sitten mitään väärä ollut, vaikka Petter toimi kartturina ilman lisenssiä. Nimittäin viralliset tulokset Ruotsista on julkistettu, ja Petter ottaa viidennen sijan tuomat 10 pistettä plakkariinsa.

Ja ei, ei minulla ole mitään sitä vastaan, etteikö Petter tuota sijaansa ansaitsisi ja saisi pitää, mutta muistelin vaan säännön olevan tässä kohtaa varsin tarkan. Jos joku epäilee, niin voi kokeilla asiaa ilmoittautumalla MM-ralliin ilman ajokorttia. Hieman kyllä epäilen, tuleeko sitä työlupaa kartturiksi siinä kohtaa.

Loeb sai apua Solbregin autokunnalta viimeisen pätkän jälkeen, kun Citroen ei suostunut käynnistymään. Tuomaristo on tutkinut asian, eikä mitään sääntöjen vastaista asiassa ollut, joten Loebille kuudes sija. Ford ei tehnyt asiasta mitään protestia, joka oli ihan hyvä juttu. Ajetaan ne sijoitukset ja jätetään kabinettipeli pienemmälle, joskin sääntöjä on hyvä noudattaa.

Joka tapauksessa hyvä tulos Fordin leiriin kolmoisvoiton myötä. Ihan ongelmaton kisa ei heillekään ollut, vaan esim. ohjaustehostin kiusasi aika monen Ford-kuskin viikonloppua. Toivottavasti talli pystyy ratkaisemaan ongelman nopeasti. Jokainen muistaa vielä Hirvosen rajun ulosajon viime vuoden Neste-rallissa. Siinäkin oli kyseessä ohjauksen hetkellinen lukkiutuminen, joten mistään pienestä asiasta ei ole kysymys.

Karavaani jatkaa matkaansa Meksikoon, josta valitettavasti Räikkönen jää pois. Ajo-ohjelma ei käsittänyt alunperinkään koko sarjaa, ja tämä kisa on varmasti järkevää jättää pois ohjelmasta. Viime vuonnahan Kimi ajoi autonsa lunastuskuntoon nimenomaan Meksikossa, joka on varmasti vaikuttanut päätökseen olla nyt menemättä sinne.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
PowerStage oli hyvä lisä ja mielenkiintoinen seurata tv:eestä. Mutta tosiaan parempaa televisiointi odottaisi ja enemmän kameroita reitille. Lisäksi ehdottomasti ainakin yksi väliaika pitäisi saada. Ja näin suomalaisittain pitäisi saada Tuomisen aisapariksi, joku asiantuntija kommentoimaan. Vaikka Grönholm, Gardemaister, Rovanperä tmv.

Itse ralli meni suomalaisittain erittäin hyvin. Hirvonen haki toisen perättäisen voiton ja toivottavasti niitä tulee myöskin lisää. Latvalalla oli paljon ohjelmaa koko rallin, mutta hienosti selvisi maaliin. Ehkä ensi ralli kertoo sitten paremmin voimasuhteista. Luulisi Loebinkin tuosta piristyvän.

Kimi oli myös erittäin pirteä ja joillakin pätkillä haastoi jo tosissaan kärkeä. Meksiko jää väliin Kimiltä väliin, mutta Portugalissa nähdään mihkä riittää Kimin vauhti soralla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Solbergin ajokorttijupakka tässä meikäläistä hieman häiritsee, mutta eipä siinä kait sitten mitään väärä ollut, vaikka Petter toimi kartturina ilman lisenssiä.

Ilta-Sanomissa oli tänään kerrottu tuosta tapauksesta. Eli Petter oli perjantai-iltana ajanut ylinopeutta ja Ruotsin poliisi oli antanut hänelle 48 tuntia aikaa tulla poliisiasemalle selvittämään tapaus. Petter oli jättänyt menemättä poliisiasemalle joten EK21:n ja EK22:n välisellä siirtymällä poliisi oli sitten pysäyttänyt autokunnan ja määrännyt Petterin ajokieltoon. Korttia häneltä ei kuitenkaan ole otettu pois vaan ainoastaan annettu kielto ajaa autoa itse. Kuulostaa oudolta menettelyltä mutta ilmeisesti tämä pelasti Petterin pisteet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meksikon MM-rallin osanottajalista on julkaistu ja on kyllä todella vähän kilpailijoita mukana tuossa kilpailussa. Mukaan on ilmoittautunut ainoastaan 25 autokuntaa, mutta se on tietysti hyvä juttu että lähes puolet (12) noista on WRC-autoja. Sen verran vähän on kyllä porukkaa että superrallisäännöstä tulee olemaan todella paljon hyötyä jos vaan saadaan auto mahdollisen keskeytyksen jälkeen parsittua kuntoon. Käytännössä homma menee niin että kun maaliin vaan ajat niin olet suurella todennäköisyydellä pisteillä...

Kimi ja Al Qassimi on ainoat MM-sarjan "vakiokiertäjistä" jotka eivät lähde Meksikoon mukaan, ja tietenkin Mini-kuskeja ei vieläkään nähdä viivalla yhtään. Ruotsin väliin jättäny Villagra aloittaa sen sijaan kautensa Meksikosta. Yllättävä nimi on neljännellä Stobartin Fordilla ajava venäläinen Evgeny Novikov, joka ei toissa kaudella Citikalla oikein onnistunut. Saas nähdä onko klopille jo tullut vähän järkeä päähän että malttaisi vähän jarrutellakin välillä.

Suomalaisista on mielenkiintoista nähdä Juho Hännisen vauhti Skodan S2000-Fabialla. Sandell vei kyllä Ruotsissa tosi komeasti ja nopeasti tuota Skodaa mutta saas nähdä miten auton vauhti riittää Meksikossa. Voi olla että nuo vapaastihengittävät ovat vähän alakynnessä kun ajetaan niin korkeassa ilmanalassa. Mutta jos Hänninen pitää auton tiellä ja ajaa ilman ongelmia niin saattaa ollaa hyvinkin pisteillä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Chris Pattersonin köröttely viimeisellä ek:lla löytyy myös youtubesta.
Patterson puikoissa

Ajoi jopa yllättävän kovaa vaikka näyttääkin, että köröttelee hitaasti maaliin. Siinä voi jokainen kokeilla lähteä ajamaan WRC autoa lähes kylmiltään ilman mitään testejä ja edes nuotteja ei taidettu tuossa lukea. Toki varmaan on selvästi ralliautoa joskus ajanut jossain muodossa sillä ei muuten vauhti olisi edes tuota varmaan, mutta kuitenkin. Hieno suoritus ja kerrankin voidaan sanoa kuinka tärkeää työtä kartturit tekevät eikä heidän panostaan voida aliarvioda.

Loebin kartturihan taisi ajaa montessakin rallia, en tiedä sijoitusta tai pääsikö maaliin, mutta ei tuosta harrastuksessa selvästi ole haittaa edes kartturille jos ajaa myös rallia itse. Tuossa kun jos enemmän olisi petterson rallia ajanut niin olisi pari sekunttia ajasta voinut saada pois. Toki 50 sekunttia takkiin muille parin kilometrin matkalla on paljon, mutta kylmiltään kyllä jo ihan hyvä suoritus..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki varmaan on selvästi ralliautoa joskus ajanut jossain muodossa sillä ei muuten vauhti olisi edes tuota varmaan, mutta kuitenkin.

Minä kun muistelen että Patterson kertoi tuon pätkän jälkeen että ei ole koskaan ajanut ralliautoa ja lumella sanoi ajaneensa kerran siviiliautolla kotona Irlannissa. Kyllähän 50 sekuntia tuonmittaisella pätkällä on ikuisuus mutta silti tuolla kokemuksella hyvä suoritus että yleensä piti auton tiellä ja sai sen ajettua noinkin nopeasti maaliin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä kun muistelen että Patterson kertoi tuon pätkän jälkeen että ei ole koskaan ajanut ralliautoa ja lumella sanoi ajaneensa kerran siviiliautolla kotona Irlannissa. Kyllähän 50 sekuntia tuonmittaisella pätkällä on ikuisuus mutta silti tuolla kokemuksella hyvä suoritus että yleensä piti auton tiellä ja sai sen ajettua noinkin nopeasti maaliin.

Aijaa jos todella näin on niin pakko nostaa hattua! Jos ei ole edes lumella ajanut koskaan niin se nostaa arvoa sillä ihan erilaista kyllä ajaa kun soralla..
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä voi jokainen kokeilla lähteä ajamaan WRC autoa lähes kylmiltään ilman mitään testejä ja edes nuotteja ei taidettu tuossa lukea.
Kyllähän 50 sekuntia tuonmittaisella pätkällä on ikuisuus mutta silti tuolla kokemuksella hyvä suoritus että yleensä piti auton tiellä ja sai sen ajettua noinkin nopeasti maaliin.
Siis mitä ihmettä? Ogierin keskinopeus pätkällä oli noin 105 km/h ja Patterssonin noin 77 km/h. Mihin tossa vauhdissa enää nuotteja tarvitaan? Pystyn omalla siviiliautollakin vetämään samaa vauhtia, jos voin luottaa siihen, ettei vastaantulijoita tule ja renkaissa olisi samanlaiset piikit kuin noissa ralliautoissa. Kaveri on kuitenkin työnsä puolesta ralliautojen kanssa tekemisissä, joten se on vielä hieman eri asia kuin istuttaa joku ummikko ratin taakse ensi kertaa. Pattersson teki turistiajelullaan mitä oli tehtävissä, mutta en mä nyt sitä sentään kehumaan lähtisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis mitä ihmettä? Ogierin keskinopeus pätkällä oli noin 105 km/h ja Patterssonin noin 77 km/h. Mihin tossa vauhdissa enää nuotteja tarvitaan? Pystyn omalla siviiliautollakin vetämään samaa vauhtia, jos voin luottaa siihen, ettei vastaantulijoita tule ja renkaissa olisi samanlaiset piikit kuin noissa ralliautoissa. Kaveri on kuitenkin työnsä puolesta ralliautojen kanssa tekemisissä, joten se on vielä hieman eri asia kuin istuttaa joku ummikko ratin taakse ensi kertaa. Pattersson teki turistiajelullaan mitä oli tehtävissä, mutta en mä nyt sitä sentään kehumaan lähtisi.

Niin no miten tuon nyt ottaa. Jos kerta kaveri ei ole koskaan ajanut juurikaan lumella ja ekakertaa ralliauton ratissa niin kyllä minä ainakin nostan hattua. 77km/h voi kuulostaa hitaalta, mutta se on tommoisella mikkipätkällä jossa ei ole pitkiä suoria ihan hyvää vauhtia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös