Viestin lähetti DanC
Itselleni on taas jäänyt kuva että "isotpojat" vedättävät "pikkupoikia". Tuo em. henkilöiden tietämyksen määrä tässä tapauksessa nähdään kun Niinimaa ja muut ovat avautuneet julkisesti. Tai eipä taideta nähdä kuitenkaan.
Mielestäni tässä ei nyt ole kuitenkaan kyseessä kilpailu nettiuskottavuudesta (en edelleenkään tiedä mitä sillä saa? ilmaisen pizzan kotipizzasta?), vaan keskustelu Raimo Summasen kiirastulesta. Kuinka monta ketjua tästä aiheesta muuten tarvitsee avata? Tuenilmaisut / vastustukset Summaselle tulevat hyvin ilmi esimerkiksi tämän ketjun keskusteluista. Seuraavaksi varmaan Niinimaan tukiketju? Itse kuulun Summasen tukijoihin siinä mielessä, että mikäli pelaajien luottamus on säilynyt, en näe mitään syytä vaihtaa valmentajaa. Mulla on vain aihetta epäillä sitä, joten Summas-dissaajia sitten varmaan ollaan. Eiku kenkää ja heti!
Viestin lähetti flintstone
Juuri tätä asennetta Summanen on yrittänyt saada meistä suomalaisista pois, eli että hävitään pelit jo etukäteen. Vai vihjailetko että Summanen lähtee joka tapauksessa yön pelin jälkeen, vaikka Suomi WC:n finaaliin olisikin selvinnyt?
No eiköhän me saada Summasen jälkeen taas maajoukkueen peräsimeen kaveri jolle tyyli on tärkeänpää kuin peli kentällä, se kun on aina kiva katsella kun isot pojat korjaa pytyt ja me saadaan näitä turnauksen fair play (hymypoika-patsaita) -palkintoja.
Tässä mennään kyllä yli siitä mistä aita on matalin. Ymmärrän raivoisan Summasen puolustelun asenteena hyvin, mutta turha tässä on päätellä sellaisia, että kyseessä olisi salaliitto, jonka tarkoitusena on saada peräsimeen kivakiva -kaveri. Summanen itse on saanut mahdollisuuden johtaa Leijonia silkoilla työansioillaan ja jos hän tästä joutuu lähtemään, hän on ryssinyt homman tasan tarkkaan itse. Syyllinen löytyy peilistä. Enkä muutenkaan ymmärrä särmikkäiden tyyppien yli-ihannoimista silläkin perusteella, että särmikäs valmentaja ei merkitse automaattisesti särmikästä kiekkojoukkuetta jäällä. Tämä on nähty Jortikan Tepseistä ja varsinkin Summasen 01/02 -Jokereista. Menstysnäytöt ovat tietenkin huikeat ja jokerien statuksesta ei tarvitse olla jatkossakaan huolissaan:
Jos Summaselle etsitään pikapuoliin korvaajaa ja aloitetaan kotimaasta, kenen arvelisit olevan ensimmäisenä sillä listalla, mitä aletaan kiertää hattu kourassa? Aivan, Jortikka, jokerivalmentaja. Kakkosena Rautakorpi ja muita ei sitten ollutkaan täällä päin.
Jäitä hattuun, ensin WCup, sitten tilanneselvitys juuri sen jengin kesken, mikä asialliseksi katsotaan ja sitten jatketaan niinkuin parhaaksi katsotaan.
(lisäys)
edit: Panzerfaust - itsekin olisin nähnyt ennemmin Niinimaan "loukkaantuneena" katsomossa ja härdellin vasta kisojen jälkeen. Siinä mielessä samaa mieltä. Mutta oletan tilanteen olleen hyvin poikkeuksellinen - ja oliko silloinkaan syytä ottaa maksimijulkistusta heti? Ikuisuuskysymyksiä.