Raimo Summasen kiirastuli

  • 93 862
  • 779

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti Panzerfaust
kolmannet odottavat (epärealistisinkin toivein) lätkämaajoukkueen näyttävän, mistä heidät on tehty ja voittavan jenkit, Kanadan ja kaikki. Itse kuulun ehdottomasti tähän viimeiseen kategoriaan.

Tuohon kategoriaan minäkin kuulun. Kriisi tarjoaa myös mahdollisuuden kehittyä. Ikävä episodi kaiken kaikkiaan ja syitä lienee enemmän tai vähemmän varmaan kaikissa osapuolissa.

Silti tuntuu, että Niinimaa-jupakasta on tehty mediassa turhankin suuri numero (vaikka en asiasta mitään tiedäkään). Perjantai-iltana Leijonilla on mahdollisuus näyttää kykynsä ja yllättää taas kaikki hyvällä pelillään. Uskon ihan oikeasti, että tämä turnaus voidaan voittaa.
 

KJR_63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa. LA Kings
Viestin lähetti Draco
Ihmettelen kyllä jos Rami on alkanut esim. homoksi haukkumaan ja toivonut sillä tavalla peliesitysten paranevan.

Tuokin on jo törkeää. mutta epäilen olisiko Niinimaa, vielä tuon takia joukkueesta lähtenyt. Ennemminkin voisi kuvitella, että Niinimaa oli Summaselle jonkilainen syntipukki, jonka niskaan kaadetaan kaikki paska, räntäsadekin on Niinimaan syytä.

Tämä on nyt vaan spekulointia, mutta toivottavasti asia selvitetään kisojen jälkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Panzerfaust
Kirjoitin Niinimaaketjussa Jannen jättäneen kaverinsa todella pahaan paikkaan miettimään, kuinka kovia ammattilaisia he ovat.
Juuri tästä on kysymys. Ei siitä ovatko sympatiat Niinimaan puolella ja onko Janne ihan mukava jätkä - molempiin kysymyksiin kun vastaus on suurimman osan pelaajien mielestä kyllä.

Mulla on vakaa käsitys, että Niinimaa on nimenomaan niin hyvä jätkä, että ei lähtenyt joukkueesta totaalisen yksin. Siis keskustelematta asiasta muun joukkueen kanssa. Jos hänen olisi haluttu jäävän, hän olisi jäänyt. On myös syytä muistaa, että valmennus kuuli asiasta todellakin viimeisenä, lähes alkuillasta, joukkueen sisällä se oli käsitelty jo aikaa sitten. Saattoi olla sellainenkin lähellä, että pelaajia olisi lähtenyt lisää. En ollut paikalla kun en tietääkseni pelaa Suomen maajoukkueessa, joten tuo on luonnollisesti spekulaa, mutta ei ilman savua. Tätä taustaa tarkasti funtsien joukkueen tuki on isompi asia kuin sellainen tuki, että mennään juomaan viinaa ja kuuntelemaan heviä kivasti menneen duunin jälkeen. Sehän on perkele ihan normaalia ja vieläpä suotavaa miesten meininkiä!

Viestin lähetti Panzerfaust
Nyt on muiden vuoro näyttää onko joukkueen menestys, eli heidän koko turnauksessa olemassa olon tarkoitus, tärkeämpi kuin henkilösuhteet.

Nimenomaan ja olen pomminvarma, että jo pelkkä ammattiylpeys ajaa joka jätkän painamaan parastaan varsinkin kun heilutaan jääkiekon mekassa. Jos ei, olen pettynyt joukkueeseen.

Viestin lähetti Panzerfaust
Jos tälläinen sirkus tulee, ratkaisevaa on se, olivatko Niinimaa ja Summanen kahdenkesken "rajan ylittyessä". Ja kuten vlad tuossa totesikin, silloin ei mitään totuuksia tule välttämättä koskaan julki ja vastakkain olisivat vain sanat, sympatitat ja antipatiat.

Asia tulee menemään mitä luultavimmin näin.

Viestin lähetti Panzerfaust
Jos Summanen ei vedellyt päihin tai muuten nöyryyttänyt Jannea jollain ihan poikkeuksellisella tavalla, ei Niinimaa tule koskaan saamaan hyväksyntääni tempulleen, ei edes ymmärrystä, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka menestyksen kannalta vaarallisessa paikassa(kotimatsi medioineen, yötä ennen playoffia) hän ratkaisunsa teki.

Juuri tästä syystä oma spontaani ensireaktioni oli "neiti Niinimaa". Myöhemmin, jo seuraavan päivän kuluessa alkoi tihkua tietoja, jotka saivat ymmärtämään ratkaisun. Jo pelkästään se, että Niinimaa ja joukkue käsittelivät asian ensin.

Viestin lähetti Panzerfaust
Tässä on varmaan "kannattajissa" nyt kolmenlaista sakkia: ensimmäisten fiilis on tyhjä ja he vain katsovat mitä tuleman pitää, kuitenkin Suomen puolia pitäen. Toiset taas suorastaan toivovat Suomen tappiota Raimo Summasen takia ja kolmannet odottavat (epärealistisinkin toivein) lätkämaajoukkueen näyttävän, mistä heidät on tehty ja voittavan jenkit, Kanadan ja kaikki. Itse kuulun ehdottomasti tähän viimeiseen kategoriaan.

Olen sekoitus kategoriaa 1 ja 3: fiilis on tyhjä ja toivon silti joukkueen menevän tappiin.

Summas-kantani ei ole muuttunut; loistava valmentaja. Mutta jos pelaajien luottamus on mennyt, asiaa ei voida katsoa läpi sormien.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti JHag
Mulla on vakaa käsitys, että Niinimaa on nimenomaan niin hyvä jätkä, että ei lähtenyt joukkueesta totaalisen yksin. Siis keskustelematta asiasta muun joukkueen kanssa. Jos hänen olisi haluttu jäävän, hän olisi jäänyt. On myös syytä muistaa, että valmennus kuuli asiasta todellakin viimeisenä, lähes alkuillasta,


Jos Niinimaa onkin neuvotellut, tuskin ei kaikkien, mutta luottopelaajien (Selänne, Koivu, Numminen jne.) kanssa ratkaisustaan, ei se oikeastaan lievennä omaa suhtautumistani asiaan ollenkaan. Korkeintaan syytän myös näitä mahdollisia neuvottelijoita, etteivät älynneet selostaa Niinimaalle, mikä sählinki hänen lähdöstään väistämättä seuraa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Summas-kantani ei ole muuttunut; loistava valmentaja. Mutta jos pelaajien luottamus on mennyt, asiaa ei voida katsoa läpi sormien.

Näin se menee. Ilman luottamusta ei voi edes harkita jatkamista. Kaikkien pelaajien täyttä luottamusta ei ole kenelläkään valmentajalla oikeastaan koskaan, mutta normaalitavalla tämäkin tulee käsittää.

Tosin lopullisessa ratkaisussa tulee painamaan myös se, kuka olisi mahdollinen korvaaja ja mitä koko hommeli tulisi maksamaan. Eihän näitä asioiden vaikutusta kukaan myönnä julkisesti, mutta näin se vaan on.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Vetelet taas mutkia suoraksi. Kertoa ruuvaavansa pään irti on eri asia kuin ruuvata pää irti.
Hyväksyin siis tuon kertomisen en sanonut, että hyväksyisin itse tapahtuman. Vääristelet taas tapasi mukaan toisen kirjoituksia. Antaa pontta omille höpinöille eikös vaan.

Mitenkäs se uhkailu ja pelottelu siellä kentällä oikein toimii jos ei ole todellista uhkaa siitä että jotain todella tapahtuu?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti JHag
Muistelin tuossa, että esimerkiksi Italian ja Englannin futismaajoukkueista ovat pelaajat lähteneet kesken turnausten ovia paiskoen, suomalaiseen kulttuuriin tuo ei kuulu.
Eikös yksi tälläinen ämmämäinnen itkijä ollut David Beckham, joka otti itseensä siitä että sai vähän nappulaa otsaansa?

Noh, taisi tapahtumassa jotain muutakin takana olla.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ketjua lukiessa tulee sellainen tunne, että "isotpojat" Isaksson, Cobol ja JHag tietävät asiasta paljon enemmän kuin antavat ymmärtää. Ilmeisesti ovat luvanneet lähteilleen olla niin pitkään hiljaa, kunnes Niinimaa, Summanen ja maajoukkueen muut pelaajat kertovat näkemyksensä.

Itselleni näistä kommenteista on jäänyt käsitys, että Summasen viimeinen peli maajoukkueen päävalmentajana on ensi yönä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Kempes
Itselleni näistä kommenteista on jäänyt käsitys, että Summasen viimeinen peli maajoukkueen päävalmentajana on ensi yönä.

Juuri tätä asennetta Summanen on yrittänyt saada meistä suomalaisista pois, eli että hävitään pelit jo etukäteen. Vai vihjailetko että Summanen lähtee joka tapauksessa yön pelin jälkeen, vaikka Suomi WC:n finaaliin olisikin selvinnyt?

No eiköhän me saada Summasen jälkeen taas maajoukkueen peräsimeen kaveri jolle tyyli on tärkeänpää kuin peli kentällä, se kun on aina kiva katsella kun isot pojat korjaa pytyt ja me saadaan näitä turnauksen fair play (hymypoika-patsaita) -palkintoja.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dana77
Eikös yksi tälläinen ämmämäinnen itkijä ollut David Beckham, joka otti itseensä siitä että sai vähän nappulaa otsaansa?

Noh, taisi tapahtumassa jotain muutakin takana olla.

Mono taisi tulla päähän ihan seurajoukkueessa, eikä DB sieltäkään lähtenyt kuin sitten kauden päätyttyä. Yksi huhu minkä asiasta olen kuullut menee seuraavasti:

SAF: Ashley Cole made a complete fool out of you there!

DB: And Wenger made a complete cunt out of you once again!

Tässä vaiheessa Sir menetti malttinsa ja potkaisi kenkää joka osui DB:tä päähän.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti flintstone
Juuri tätä asennetta Summanen on yrittänyt saada meistä suomalaisista pois, eli että hävitään pelit jo etukäteen. Vai vihjailetko että Summanen lähtee joka tapauksessa yön pelin jälkeen, vaikka Suomi WC:n finaaliin olisikin selvinnyt?


Ei se maajoukkueen menestys ole Flintstonen tai Kempeksen asenteesta kiinni.

Itse katson ottelua vedonlyöjän silmin ja vallitsevassa tilanteessa (mm. joukkueen ympärillä pyörinyt julkisuusmylly, jenkkien kotietu, NHL tuomarit jne.) en tule penniäkään sijoittamaan Suomen voiton puolesta mihinkään pelimuotoon. Joten näihin seikkoihin vedoten uskon Suomen häviävän ensi yönä ja peli on Summasen viimeinen maajoukkueen päävalmentajana.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Kempes
Ketjua lukiessa tulee sellainen tunne, että "isotpojat" Isaksson, Cobol ja JHag tietävät asiasta paljon enemmän kuin antavat ymmärtää. Ilmeisesti ovat luvanneet lähteilleen olla niin pitkään hiljaa, kunnes Niinimaa, Summanen ja maajoukkueen muut pelaajat kertovat näkemyksensä.

Itselleni on taas jäänyt kuva että "isotpojat" vedättävät "pikkupoikia". Tuo em. henkilöiden tietämyksen määrä tässä tapauksessa nähdään kun Niinimaa ja muut ovat avautuneet julkisesti. Tai eipä taideta nähdä kuitenkaan.
 

Pusacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Leijonat, Zidane.
Omasta mielestäni maajoukkueen tekemisiä vahdataan turhankin tarkkaan. Maajoukkueelle kuuluisi työrauha, ei ole median asia ryhtyä työskentelytapoja arvostelemaan. Menestyksen saavuttaminen vaatii huipulla koviakin otteita niin yrityksissä kuin urheilussakin. Nyt on kyse aikuisista miehistä, ei lapsista! Koko kohu on saanut naurettavan suuret mittasuhteet.

Suomen maajoukkue ei ole myöskään mikään punakaarti, jossa johtajat valitaan huutoäänestyksellä. Tapaus antaa aikamoista esimerkkiä junnuille... ei hyvä. On ihan jonkun muun tahon kuin pelaajien päätettävissä, kuka joukkuetta valmentaa. Sinänsä on naurettavaa, että maajoukkueen pitäisi olla joku päiväkerho, jossa kaikilla on hauskaa. Summasellakin tietysti on kehittymisen paikka ja paljonkin, mutta sitä tosiasiaa se ei poista että mies osaa valmentaa.

Tulos ratkaisee!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti DanC
Itselleni on taas jäänyt kuva että "isotpojat" vedättävät "pikkupoikia". Tuo em. henkilöiden tietämyksen määrä tässä tapauksessa nähdään kun Niinimaa ja muut ovat avautuneet julkisesti. Tai eipä taideta nähdä kuitenkaan.

Mielestäni tässä ei nyt ole kuitenkaan kyseessä kilpailu nettiuskottavuudesta (en edelleenkään tiedä mitä sillä saa? ilmaisen pizzan kotipizzasta?), vaan keskustelu Raimo Summasen kiirastulesta. Kuinka monta ketjua tästä aiheesta muuten tarvitsee avata? Tuenilmaisut / vastustukset Summaselle tulevat hyvin ilmi esimerkiksi tämän ketjun keskusteluista. Seuraavaksi varmaan Niinimaan tukiketju? Itse kuulun Summasen tukijoihin siinä mielessä, että mikäli pelaajien luottamus on säilynyt, en näe mitään syytä vaihtaa valmentajaa. Mulla on vain aihetta epäillä sitä, joten Summas-dissaajia sitten varmaan ollaan. Eiku kenkää ja heti!

Viestin lähetti flintstone
Juuri tätä asennetta Summanen on yrittänyt saada meistä suomalaisista pois, eli että hävitään pelit jo etukäteen. Vai vihjailetko että Summanen lähtee joka tapauksessa yön pelin jälkeen, vaikka Suomi WC:n finaaliin olisikin selvinnyt?

No eiköhän me saada Summasen jälkeen taas maajoukkueen peräsimeen kaveri jolle tyyli on tärkeänpää kuin peli kentällä, se kun on aina kiva katsella kun isot pojat korjaa pytyt ja me saadaan näitä turnauksen fair play (hymypoika-patsaita) -palkintoja.

Tässä mennään kyllä yli siitä mistä aita on matalin. Ymmärrän raivoisan Summasen puolustelun asenteena hyvin, mutta turha tässä on päätellä sellaisia, että kyseessä olisi salaliitto, jonka tarkoitusena on saada peräsimeen kivakiva -kaveri. Summanen itse on saanut mahdollisuuden johtaa Leijonia silkoilla työansioillaan ja jos hän tästä joutuu lähtemään, hän on ryssinyt homman tasan tarkkaan itse. Syyllinen löytyy peilistä. Enkä muutenkaan ymmärrä särmikkäiden tyyppien yli-ihannoimista silläkin perusteella, että särmikäs valmentaja ei merkitse automaattisesti särmikästä kiekkojoukkuetta jäällä. Tämä on nähty Jortikan Tepseistä ja varsinkin Summasen 01/02 -Jokereista. Menstysnäytöt ovat tietenkin huikeat ja jokerien statuksesta ei tarvitse olla jatkossakaan huolissaan: Jos Summaselle etsitään pikapuoliin korvaajaa ja aloitetaan kotimaasta, kenen arvelisit olevan ensimmäisenä sillä listalla, mitä aletaan kiertää hattu kourassa? Aivan, Jortikka, jokerivalmentaja. Kakkosena Rautakorpi ja muita ei sitten ollutkaan täällä päin.

Jäitä hattuun, ensin WCup, sitten tilanneselvitys juuri sen jengin kesken, mikä asialliseksi katsotaan ja sitten jatketaan niinkuin parhaaksi katsotaan.

(lisäys)

edit: Panzerfaust - itsekin olisin nähnyt ennemmin Niinimaan "loukkaantuneena" katsomossa ja härdellin vasta kisojen jälkeen. Siinä mielessä samaa mieltä. Mutta oletan tilanteen olleen hyvin poikkeuksellinen - ja oliko silloinkaan syytä ottaa maksimijulkistusta heti? Ikuisuuskysymyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Pusacher
Omasta mielestäni maajoukkueen tekemisiä vahdataan turhankin tarkkaan. Maajoukkueelle kuuluisi työrauha, ei ole median asia ryhtyä työskentelytapoja arvostelemaan.

Muuten hyvä mutta tuo "arvostelu" on median perustehtävä, joka tosin on vaikenemisen kulttuuriin taipuvaisessa Suomessa liian usein päätetty unohtaa "kansallisen edun" tai muun joutopuheen vuoksi. Rähmällään voi olla niin monella tavalla. 70-luvulla CCCP, nyt korni herranpelko urheilukulttuurissa ja -mediassa. Jotenkin tuttua.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti JHag
Jos Summaselle etsitään pikapuoliin korvaajaa ja aloitetaan kotimaasta, kenen arvelisit olevan ensimmäisenä sillä listalla, mitä aletaan kiertää hattu kourassa? Aivan, Jortikka, jokerivalmentaja. Kakkosena Rautakorpi ja muita ei sitten ollutkaan täällä päin.
Mihin unohtui Jukka Koivu tuosta spekuloinnista?

Hämmästyin eilen itsekin ajatuksiani, kun mietin mahdollista korvaajaa Summaselle siinä tapauksessa, että syksyn metsästyskauteen kuuluu myös Raimo season (vrt. duck season - wabbit season). Mieleeni tulivat ensimmäisinä juuri Jortikka ja Rautakorpi. Siis RAUTAKORPI!. Olen vajonnut alas, resetoin itseni tänään oikein kunnolla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Pressiboxi
Muuten hyvä mutta tuo "arvostelu" on median perustehtävä

Tämän taakan ovat maajoukkueen tapauksessa ihailtavalla tarmokkuudellaan ottaneet harteilleen iltapäivälehdistön "hutkivat" journalistit. Kun tosiasiat ovat - ja saattavat jäädä - tietymättömissä, ei mediaväellä toki ole muuta mahdollisuutta kuin arvailla.

Ennen kisoja riekuttiin paheksuen tiettyjen tahojen baari-iltoja - taitaa viuhuna kuulua kun takkeja jo pikapikaa käännellään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti JHag
Tässä mennään kyllä yli siitä mistä aita on matalin. Ymmärrän raivoisan Summasen puolustelun asenteena hyvin, mutta turha tässä on päätellä sellaisia, että kyseessä olisi salaliitto, jonka tarkoitusena on saada peräsimeen kivakiva -kaveri. Summanen itse on saanut mahdollisuuden johtaa Leijonia silkoilla työansioillaan ja jos hän tästä joutuu lähtemään, hän on ryssinyt homman tasan tarkkaan itse.

Mistä salaliitosta mä olen puhunut?

Summasen valinta maajoukkueen peräsimeen ei saanut jääkiekkopiireissä vankkumatonta kannatusta alun alkujaankaan ja nyt kun Summasen ennalta tiedetyt ja valinta tilanteessa hyväksytyt menetelmät onkin johtaneet siihen että Janne Niinimaa lähti Summasen johtamassa maajoukkueesta on tilanne edennyt siihen että Summasen erottamiselle on perusteita. Ja aivan totta Summanen on omalla toiminnallaan johtanut tilanteen tähän pisteeseen ja jos avainpelaajien luottamus Ramiin on mennyt niin ilman muuta Summasen erottaminen on selvää sillä Summanen ei ole suurenpi kuin maajoukkue.

Viestin lähetti JHag
Enkä muutenkaan ymmärrä särmikkäiden tyyppien yli-ihannoimista silläkin perusteella, että särmikäs valmentaja ei merkitse automaattisesti särmikästä kiekkojoukkuetta jäällä.

Ei tietenkään merkitse, mutta vaativan valmentajan alaisuudessa pelaajista pääsääntöisesti saadaan irti enemmän. Kun on liian mukavaa ihmiset tuppaavat mukavoitumaan. Ja minä voin ihan kokemuksen vakaalla rintaäänellä sanoa että minä olen nähnyt kuinka nimekäs joukkue pelaa kuin virkamiehet ja muutos siihen millaiseksi joukkue muuttui kun sinne penkin taakse tuli W&S oli melkoinen.

Ja se miksi nostin nuo Fair Play palkinnot tuohon kirjoitukseen, johtui ihan siitä että tiedän että Summasen joukkueet ovat, ainakin SM-liigassa, uskaltaneet tarvittaessa käyttää myös kovia sääntöjen rajamailla olevia otteita henkisen yliotteen ottamiseksi vastustajista. Aravirta, joka on myös loistava valmentaja, oli ja on kuitenkin eri koulukunnan miehiä. Ja minä olisin nyt kun on tilaisuus halunnut katsoa tämän Rami-kortin loppuun asti.

Viestin lähetti JHag
Jäitä hattuun, ensin WCup, sitten tilanneselvitys juuri sen jengin kesken, mikä asialliseksi katsotaan ja sitten jatketaan niinkuin parhaaksi katsotaan.

Katsellaan, katsellaan.

Edit: pieni lisäys ja typo
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti finnjewel
Tämän taakan ovat maajoukkueen tapauksessa ihailtavalla tarmokkuudellaan ottaneet harteilleen iltapäivälehdistön "hutkivat" journalistit. Kun tosiasiat ovat - ja saattavat jäädä - tietymättömissä, ei mediaväellä toki ole muuta mahdollisuutta kuin arvailla.

Kyllä siellä monella on tietoakin. Kyse on lähinnä siitä, miten tuota tietoa käyttää. Yhdistääkö sen valikoidusti tukemaan omia kaunoja ja aviisin myyntiä vai onko tarkoitus parantaa Suomen jääkiekon toimintaolosuhteita.

Summasen tapaus alkaa muistuttamaan kirjoittelua Nykäsestä siihen aikaan kun Matti vielä hyppäsi. Jos ei muuten saatu Nykäsestä sopivaa aihetta, toimittaja otti ja juotti lehden rahoilla Nykäsen känniin. Ja teki sitten seuraavan päivän lehteen etusivun lööppeineen: "Nykänen täydessä humalassa Innsbruckissa"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti flintstone
Mistä salaliitosta mä olen puhunut?

Heh, pientä liioittelua tälläkin puolella, myönnetään myönnetään.


Viestin lähetti flintstone
..vaativan valmentajan alaisuudessa pelaajista pääsääntöisesti saadaan irti enemmän. Kun on liian mukavaa ihmiset tuppaavat mukavoitumaan. Ja minä voin ihan kokemuksen vakaalla rintaäänellä sanoa että minä olen nähnyt kuinka nimekäs joukkue pelaa kuin virkamiehet ja muutos siihen millaiseksi joukkue muuttui kun sinne penkin taakse tuli W&S oli melkoinen.

Mäkin voin esimerkiksi W&S:n kokeneena sanoa, että tuossa on totta toinen puoli, nimittäin se W. Erkkahan toi räimeen ja ylilyönnit. Ramilta, jonka nosti pelaajanakin vasta nestorina uuteen lentoon muuan Jursinov, tulivat "jalat jalat" ja vain räiskyvä oma käytös. Jursinov on Summasen valmentajaihanne. Särmikkäistä tyypeistä ja veltosta neitijoukkueesta mullakin on esimerkki läheltä: Ika Lehkosen HIFK, jossa Markku Hurmetta pidettiin vakavissaan taklaajana. Ikastahan ei särmää puuttunut. Joten en noin yksinkertaisesti hommaa jakaisi.

Mitäs tekemistä Jukka Koivulla on keskustelussa, jossa puolivakavissaan mietitään näyttöjä antaneita mahdollisia jatkajia Summaselle? Ei mitään palaa Jortikan ja Tukka-Jukan rinnalla vielä kuitenkaan. Jukka Jalonenkin taitaa olla edellä vielä vanhinta Koivua.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti finnjewel
Tämän taakan ovat maajoukkueen tapauksessa ihailtavalla tarmokkuudellaan ottaneet harteilleen iltapäivälehdistön "hutkivat" journalistit. Kun tosiasiat ovat - ja saattavat jäädä - tietymättömissä, ei mediaväellä toki ole muuta mahdollisuutta kuin arvailla.

Jep, siinä on tiettyä ristiriitaa tietysti kun pitää keikkua "journalististen voittojen/ läpilyöntien" ja irtonumeromyyntien välillä. Mutta paljonko esim. UL ampui ohi kohujutussaan? Ei sitten milliäkään Khaled Kummolan ja muiden menneisyyden miesten reagoinnista ("mitään ei ole tapahtunut, tai no on.. mutta se ei kuulu sulle") päätellen. Ainoa negatiivinen asia joka saavutettiin oli Petteri Sihvosen ME-lukemat ylittävä besserwisserismi joka kukkii nyt jo ainutlaatuisen väkevänä uudessa lehdessä.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti cobol
Kyllä siellä monella on tietoakin. Kyse on lähinnä siitä, miten tuota tietoa käyttää. Yhdistääkö sen valikoidusti tukemaan omia kaunoja ja aviisin myyntiä vai onko tarkoitus parantaa Suomen jääkiekon toimintaolosuhteita.

Täsmälleen näin. Ymmärrän täysin sen, että tiedotusvälineet nostavan jonkun asian esille siksi, että se on yleisen edun kannalta välttämätöntä.

Tässä tapauksessa kyseenalaistan lehdistön motiivit kirjoituksissaan. Niistä paistaa osittain eräiden lehtien osalta jopa yksittäisten toimittajien tilaisuus maksaa vanhat kaunat hinnalla millä hyvänsä.

Asioita ei pidä salailla, mutta tämä mediamyllytys ei mielestäni ole palvellut mitään tarkoitusta. Kyllä se valmentajan aseman arviointi kuuluu valmentajan esimiehille. Lehdistöstä ei tähän ole, vaikka ilmeisesti useampikin toimittaja luulee guru olevansa.

Kannanottoni ei ole puolustuspuhe mihinkään suuntaan, mutta kyllä lehdistö on taas kerran "näyttänyt tasonsa" sortumalla sentaatiouutisointiin. Pikemminkin lehtiä lukiessa miettii, että täsmälleen tästä syystä moni haluaa lehdistöltä asioita salata.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti DanC ja sitten JHag
Itselleni on taas jäänyt kuva että "isotpojat" vedättävät "pikkupoikia". Tuo em. henkilöiden tietämyksen määrä tässä tapauksessa nähdään kun Niinimaa ja muut ovat avautuneet julkisesti. Tai eipä taideta nähdä kuitenkaan.

...

Mielestäni tässä ei nyt ole kuitenkaan kyseessä kilpailu nettiuskottavuudesta (en edelleenkään tiedä mitä sillä saa? ilmaisen pizzan kotipizzasta?), vaan keskustelu Raimo Summasen kiirastulesta. Kuinka monta ketjua tästä aiheesta muuten tarvitsee avata? Tuenilmaisut / vastustukset Summaselle tulevat hyvin ilmi esimerkiksi tämän ketjun keskusteluista. Seuraavaksi varmaan Niinimaan tukiketju? Itse kuulun Summasen tukijoihin siinä mielessä, että mikäli pelaajien luottamus on säilynyt, en näe mitään syytä vaihtaa valmentajaa. Mulla on vain aihetta epäillä sitä, joten Summas-dissaajia sitten varmaan ollaan. Eiku kenkää ja heti!

Ei olekaan kyse nettiuskottavuudesta, vaikka sellaisen kuvan tuosta tekstistäni saa. Kyse on siitä, että em. henkilöt tuskin tulevat sanomaan Niinimaa-tapauksen taustojen ja syiden tultua julki, että näinhän minäkin sanoin. Koska turhaahan se olisi, eikä sillä mitään uskottavuutta saa jälkikäteen kertoilla asioita. Varsinkaan kun ei lähteitään voi kertoa (?). Ehkä kertoisivat vaan siinä tapauksessa, että he olivat alunperin eri linjoilla syitä tarkasteltaessa. Joten jollain tavalla uskottavuuteen liittyen kuitenkin.

Mutta OT:han tuo on tässä ketjussa. Itse en pysty olemaan oikeastaan varsinaisesti kenenkään tukija ennenkuin koko paska on julkisesti ladattu pöytään. Mutta tällä hetkellä joukkueen takana ja sitä kautta myös vaaka kallistuu ehkä enemmän Summasen puoleen. Tietystä osasta mediaa ei viitsi paljoa puhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös