Kopioin viestini otteluketjusta tänne. Pahoittelen tuplapostitusta, mutta täällä se sopii paremmin aiheeseen.
Itse ottelusta ovat paikalla olleet sanoneet kaiken tarpeellisen, minä tyydyn kommentoimaan mediassa esillä ollutta kuvaa sekä puhetta. Toisin kuin Cimo, minä taas olen vahvasti sitä mieltä, että jos joku tarvitsee ammattiapua, se ei suinkaan ole Suhonen, vaan "Raato" Summanen. Tämä mies on edessauttanut (ja jatkossa tekee sitä vielä vielä näkyvämmin) suomalaisen huippujääkiekon jos ei nyt tuhoutumista, niin ainakin muuttumista huonommaksi ja mielenkiinnottomammaksi. Syitä edellä:
- Yleisön sekä vastustajan älykkyyden aliarvioiminen typerillä, älyttömillä, keskenään ristiriitaisilla kommentoinneilla ja suoraan sanoen heikolla psyykkauksella tyyliin ("jokerit tavitsee maalintekijän", "joskus tulee ylilyöntejä", "Santala ja Miettinen pelaavat pikkusikaa", ja erityisesti uusi lempparini, päivän allekirjoitukseni "Sen olen oppinut, että pitää hoitaa omat asiat ensin" (toki huomionarvoista on että off-topicciin menee tämäkin viesti, mutta minkäs teet, enpähän ole ainoa. Nimim. ~400 viestiä muusta kuin ottelusta and counting) ja miljoona muuta, joita en jaksa luetella. ("Rami" "Raato" Summasen kommenteista mediassahan voisi avata vaikka oman ketjun, hmm...)
- Kaverin itsensä aiemmat kilahteluepisodit valmentajaurallaan (peliurasta puhumattakaan). Kun raimo-haaremin jäsenet ottavat sopivissa väleissä tämän suomi-kortin esiin, vedettäköön se nyt: onko luolamiesmäinen meuhkaaminen sopivaa maajoukkuekoutsin arvolle?
- Summasen valmentamien joukkueiden taipumus ylilyönteihin, kuppien kaatuiluun ja loukkaantumisiin muille. Näissä peleissä on tullut aina tarve jonkun saada turpaansa ja se on aina vähän ikävää jääkiekossa, jossa toki tunteet käyvät kuumina, ei siinä mitään.
- Summasen valmennustyyli - tarkemmin pelityyli. Asiasta tietävät kommentoinevat (ja ovatkin sitä tehneet) harjoitus- ym. olosuhteita, jotka eivät oikeastaan edes mua liikuta, minä kritisoin tätä saatanan sumpputyyliä, peruuttelua ja pitkien läiskimistä, joka jos mikä tappaa jääkiekon. Taitoa olisi, mutta sitä ei käytetä. Yritystäkin pitäisi löytyä, mutta näinkö nähdyllä tavalla se purkautuu? Todellakin, "odotan" "mielenkiinnolla" maajoukkuepelejä "Raimon" valmennuksessa.
Olen myöskin (ylde) taipuvainen uskomaan, ettei tänne (SM-liigaan) mitään poliisisysteemeitä sun muita pelon tasapainoja tarvita (jotkut ovat ihan oikein täälläkin maininneet, etteivät tämän ottelun seurauksena mahdollisesti langetettavat pelikiellot auta uhria), vaan asiansa osaavia, ammattimaisia ja järkeviä (=harkintakykyisiä, omatuntokin löytyy, foto ois kiva ylläri) valmentajia sekä pelaajia. Jälkimmäisiä tuntuisi olevan tällä hetkellä kentillä suhteellisesti enemmän?
Siinä hieman tunteita ja tuoksuja. Loppukevennyksenä ilmoitan pyrkimyksestäni päästä Nordixxxelle seuraamaan 30.1. tapahtuvaa "jääkiekko"-ottelua sekä toivotan Jokerit mitä lämpimimmin tervetulleeksi taas joskus Rinkelinmäelle, vaikken itse siellä paikan päällä välttämättä olisikaan logistisista ja monetaarisista syistä johtuen. Pelataan puhtaasti ja keskitytään kiekkoon, ja jos ei, niin eiköhän meillä sentään vielä osata vastata huutoon "pelin hengen mukaisesti". Aamen.
jk. Raimo heittää löylyä kiukaalle: "Ellei liiga langeta mitään sanktioita, niin sitten minä jatkan tätä sotaa". Eli mitä ilmeisimmin Trevor Doylelle tai vastaavalle pelaajalle tulee sittenkin olemaan käyttöä kuun lopun uusintaottelussa jäähallissa. Toivottavasti HIFK:ssa todella ollaan hereillä.