Nyt, pari päivää asioita kypsyteltyäni ja mieltäni rauhoitellen olen ihan omassa päässäni tullut seuraaviin subjektiivisiin johtopäätöksiin:
a) Käskytys; ymmärrän käskytyksellä sitä, että valmentaja kehottaa määrättyjä pelaajia ottamaan kovempaa vastustajan määrättyjä pelaajia. Tässä tilanteessa ne pelaajat, joita käskytetään, ovat poikkeuksetta ns. nelosketjun pelaajia tai se 13. hyökkääjä. Vastustajan määrätyt pelaajat ovat ykköskentän miehiä, tai muuten vaan hankaliksi koettuja vastustajia. Käskytyksellä ei kai koskaan käsketä ajamaan ketään lasarettikuntoon, mutta kehotetaan ajamaan kunnolla, ja joka vaihdossa. Siis valmentaja kehottaa. Jos sitten pelaaja ymmärtää asian yli, on valmentajan helppo vetäytyä vastuusta. Sen verran on Kovaa lakia ja muita sarjoja itsekin katsottu.
b) R.S on nyt tehnyt itse itsestään surkean itkupellen. Jääkiekosta mitään ymmärtämätön sivullinenkin sanoi Summasen tv:ssä nähtyään, että tuo jätkä nauraa sisimmässään ja että ura on nyt väärässä paikassa. Teatterikorkeakoulu olisi oikea paikka.
c) Miettikääpä, jos tilanne olisi ollut toisin päin. Pelle V. telottu loppukaudeksi syrjään, Aalto kuukaudeksi ja Pakaslahti muuten vaan viikoksi. IFKoota oltaisiin par´aikaa sulkemassa sarjasta Hjarkimon toimesta...
d) Ihmetyttää tuo Jokeri-"fanien" yksisilmäisyys. Ainoa oikea Jokeri-fani, Risa, on tuonut julki aidon tuntemuksensa siitä mitä oikeasti tapahtui. Joku hull16 (olisiko tuo luku ikä?) ja sen jutut, ei hyvää päivää...
e) Summasen myötätunnon aitous (vrt. b) on verrattavissa siihen afrikkalaiseen sananlaskuun, jossa pupu pistää päänsä pensaaseen. Ei siksi että häpeäisi sitä mitä on tehnyt, vaan sitä että on jäänyt kiinni.
f) Monien muiden joukkueiden fanit ovat lähes poikkeuksetta asiassa asettuneet selkeästi Summasta vastaan. Miksiköhän?
g) Summanen jatkaa sotaa, koska ei heti itse alussa osannut lopettaa. Vaati Apelta anteeksipyyntöä ja nyt matkaa lausunto lausunnolta itse syvemmälle suohon. Apella on ollut kanttia sanoa suorat sanat Summasen tyylistä, asia johon muilla ei ole ollut pokkaa pitkään aikaan. Ei se Summanen mikään ylijumala kuitenkaan ole. Parhaimmillaan kova jätkä, mutta jatkuvat ylilyönnit osoittavat että kusi on noussut päähän.
Edit: Apelle huomautus liigalta. Entäs Summaselle? Ei mitään....