Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 376 202
  • 3 266

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitko JHag kertoa, miksi Kimmo Kuhta on Raimon epäsuosiossa? Koska tämä epäsuosioon joutuminen on tapahtunut?

Mielenkiinnolla seuraan, mitä tuleman pitää. Vasen kassini kertoo, että jos ei verkot heilu, IFK:n loppukausi menee puolustusvoittoisesti. En uskalla odottaa, mitään suurta viihdeplajäystä, mutta jos ympärillä olevat ihmiset ovat innoissaan jo pelkästään Summasen hankinnasta, heijastuu se eittämättä hallin yleiseen ilmapiiriin ja pelitapahtumasta tulee viihdyttävämpi.

Odottavalla kannalla. Utelias olen näkemään, minkäslainen kaveri tämä Summasen Raimo nykyisin onkaan.
 

scholl

Jäsen
Hifk tv:n haastattelussa kun näkyi keskialueen ylitystä taustalla niin vauhti oli kova ja kiekko ei lentänyt ristikulmaan. Siinä varmaan se näkyvin ero huomiseen, eli kovaa keskialueelta yli ja alueelle. Toivottavasti myös pelinkääntämistä nopeutetaan. Sopan aikana kun lähdettiin hitaalla lähdöllä niin jäätiin aina keskialueelle..

Ilta-Sanomien haastattelussa Raato puhui Tapparan keskialueen pelaamisesta. Oli siis hyvin kartalla jo nyt, mitä Tappara tekee, joten eiköhän nyt harjoiteltu jo sitä silmällä pitäen.
 
Kelasin ihan samaa. Jokelan kanssa Raato ei tullut ollenkaan juttuun. Myöskään Kibe ei ole kuulunut ainakaan aiemmin Ramin suuriin suosikkeihin. Nämä eivät ole mutuja, vaan ihan yleisesti tiedossa olevia asioita.

Niin, vuodelta 1998? Vai onko tuoreempaakin muistikuvaa/tietoa? Vai oliko tämä Kiben ja Köllin ulostamisyritys vasta -99? Mikäänhän tuskin on muuttunut. Kibe on kuitenkin pelannut 2000-luvun puolivälissä nimenomaan Raadon maajoukkueessa ja jos heillä olisi oikeasti niin kovaa skismaa, kuin jostain 15 vuoden takaisista jutuista voi päätellä, tuo olisi kuulostanut melko vaikealta yhtälöltä. Ja eikös se ollut juuri Summasen alaisuudessa, kun Kibe laitettiin kentälle Izvestija -turnauksessa loppuhetkille, kun Suomi saalisti ensimmäistä ko. turnauksen voittoaan ja Kibehän lätkäisi about kymmenen sekuntia ennen loppua voittomaalin. Vai olikohan edellinen.
 

scholl

Jäsen
Niin, vuodelta 1998? Vai onko tuoreempaakin muistikuvaa/tietoa? Vai oliko tämä Kiben ja Köllin ulostamisyritys vasta -99? Mikäänhän tuskin on muuttunut. Kibe on kuitenkin pelannut 2000-luvun puolivälissä nimenomaan Raadon maajoukkueessa ja jos heillä olisi oikeasti niin kovaa skismaa, kuin jostain 15 vuoden takaisista jutuista voi päätellä, tuo olisi kuulostanut melko vaikealta yhtälöltä.

Mä luulen, että Rami on kehittynyt. Tänään sanoi Ilta-Sanomien haastattelussa jotain siitä, että on oppinut valmentamaan niillä palikoilla, mitä on ja joka matsia ei tarvitse pelata hyvin. Sanoi, että arjessa yleensä molemmat joukkueet pelaavat paskasti. Olennaisempaa on voittaa se vastustaja. Toki pyytää varmasti pari lisäpelaajaa, jos huomaa, että on vakavia puutteita, mutta muuten luulen, että hän on oikeasti kehittynyt ja yrittää muokata systeeminsä sen mukaan, keitä on käytettävissä. Hän sanoi, että se ei ole hänen joukkueensa, vaan hän on tullut auttamaan jonkun muun kokoamaa joukkuetta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla löytyy täysi luotto Ramiin. Sitä en tiedä kerkeekö mies vielä täksi kaudeksi mitään taikoja tekemään, mutta peli-ilme tulee muuttumaan se on varma! Mielelläni näkisin miehen vielä kaudella 2013-14 niin päästäisiin näkemään koko kausi Ramin hokia...
 

lihaani

Jäsen
Pitänee tulla ihan Stadin kirkkaisiin valoihin katsomaan helmikuussa HIFK-Pelsu peli. Summasen ja Suikkasen välinen nokittelu kiinnostanee useita katsojia. Edellisestä pelistä jäikin sopivasti jotain hampaankoloon, vaikka syyttömiähän hifkiläiset ovat, jos tuomari on sokea.

Hieno veto HIFK:in johdolta kertakaikkiaan! Kummasti alkaa taas liiga kiinnostamaan täällä Lahdessakin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja eikös se ollut juuri Summasen alaisuudessa, kun Kibe laitettiin kentälle Izvestija -turnauksessa loppuhetkille, kun Suomi saalisti ensimmäistä ko. turnauksen voittoaan ja Kibehän lätkäisi about kymmenen sekuntia ennen loppua voittomaalin. Vai olikohan edellinen.

Juttu päättyi Summasen maajoukkueaikoina niin, että Kibe ei saanut MM-kisapaikkaa. Pääsi pelaamaan vielä Sweden Hockey gamesissa lisänäyttöjen takia, teki sielläkin maalin, pari - ja jäi kylmästi ulos MM-jengistä. Muistaakseni Summasen alaisuudessa ei mentykään kuin yhdet, korkeintaan kahdet MM-kisat ja melko huomiotaherättävästi Kibe jäi tulloin ulos kisajengistä. Ei noilla Izvestijoilla ja muilla EHT-turnauksilla ole mitään merkitystä siihen verrattuna. Trust me: Kiben ja Raadon välit eivät pahemmin korjaantuneet tuosta episodista. Voisi jopa sanoa, että Rami söi sanansa. Näyttöjä tuli, paikkaa ei. Mä en tunne Kibeä henkilökohtaisesti toisin kuin esim. Sinner, mutta parikin tuntemaani (HIFK)-pelaajaa on kertonut tämän menneen näin.

Mutta nyt on vuosi 2013. Katsotaan mikä on päivitetty tilanne. Siltikin sanon, että pantteri ei helpolla pääse pilkuistaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viisaammat kertokoot, oliko Villen ja Sopan välillä oikeasti skismaa. Näin erittäin ulkopuolisena veikkaan, että oli.
Kyllähän tästä aikas varmaa tietoa liikkui että ihan parhaita kavereita ei tällä kaudella oltu.
Mutta ei tohdi täällä asiaan enempää mennä, ja itse en paikalla ollut niin 100%:sta varmutta en pysty tuohon antamaan, Luulen kuitenkin että täällä vähän yksi jos toinenkin asiasta tietää, vaan on hiljaa. Kuten ehkä on hyväkin. :-D
 

scholl

Jäsen
Juttu päättyi Summasen maajoukkueaikoina niin, että Kibe ei saanut MM-kisapaikkaa. Pääsi pelaamaan vielä Sweden Hockey gamesissa lisänäyttöjen takia, teki sielläkin maalin, pari - ja jäi kylmästi ulos MM-jengistä. Muistaakseni Summasen alaisuudessa ei mentykään kuin yhdet, korkeintaan kahdet MM-kisat ja melko huomiotaherättävästi Kibe jäi tulloin ulos kisajengistä.

Suomi tuli viidenneksi mm-kisoissa, Summanen ei kommentoinut tv-haastattelussa mitään, vaan sanoi, että palaa asiaan myöhemmin. Ei ole vieläkään palannut. Syksyllä sai world cupin jälkeen fudut, joten tosiaan yhdet mm-kisat vain valmensi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tulipahan ostettua lippu torstain Saipa- matsiin ihan Summasen takia. Tuskin olisi muuten tullut lähdettyä, vaikka en nyt varsinaisesti mitään boikottia pystyssä pitänytkään. Toivottavasti tulee lähes täysi halli, vaikkei torstai ja Saipa ihan paras mahdollinen kombo olekaan. Nyt on faneillakin paikka näyttää, että arvostavat tätä liikettä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Welcome back Raato.

Johan tässä on odoteltu, että saadaan auktoriteetti penkille. HIFK tarvitsee auktoriteetin pelaajien yläpuolella. Nordiksella on aina ollut liian suuria tähtiä, jotka ei osaa pitää turpaansa kiinni, kun valmentaja vetää. Auktoriteetti on Summasessa kirjoitettuna otsaan. KJ oli edellinen sellainen, jolla sitä oli.

Caccalla ei sitä ollut. Mä luulen, että esimerkiksi Matikaisella on helpompi olla auktoriteetti OMSKsissa ulkomaalaisena ja maailmanmestarina, kuin täällä Suomessa, missä liikkuu kaiken maailman alasti kopissa -jutut.

Natri Bro:sin haastattelusta näkyy, että Ramin ei tarvitse enää vauhkota ollakseen auktoriteetti. Hän osaa ja tietää. Se riittää auktoriteetin saamiseksi.

Uskon, että viimeistään maajoukkuetauon jälkeen nähdään Nordiksella ihan eri jääkiekkojoukkue kuin viimeiseen puoleentoista vuoteen. Raatelee ja taistelee.

Liput hankittu pariin seuraavaan matsiin. Näin se menee. HIFK hankki uskottavuutensa mun silmissä takaisin.
 

scholl

Jäsen
Caccalla ei sitä ollut. Mä luulen, että esimerkiksi Matikaisella on helpompi olla auktoriteetti OMSKsissa ulkomaalaisena ja maailmanmestarina, kuin täällä Suomessa, missä liikkuu kaiken maailman alasti kopissa -jutut.
Pari asiaa. Ensinnäkin PS oli Suomessa ensisijaisesti paskansyöjä ja IFK:lle hävinnyt. Siinä on sitten paha lähteä rakentamaan. Toiseksi Venäjällä on kova auktoriteettiusko. Sitä paitsi kyllähän tuollainen Leninin näköinen hahmo menee kuin häkä pönttöön siellä. Venäläiset miehethän ovat ihan karmeannäköisiä, joten Petu on vertailuryhmässä ykkösketjun jengiä, vaikkei kävisikään ikinä parturissa tai suihkussa. Kolmanneksi poliisi, miliisi ja kaikki vastaavat ovat kovaa valuuttaa siellä. Ville Haapasalonkin kaitsijaksi lähetettiin joku kyttä, joka esitti pappia. Petu "esittää" coachia, mutta kaikki pelkäävät siellä, kun tietävät, että hän on poliisi. Petulla on aivan loistava tausta Venäjää ajatellen ja jos sekoilee kopissa niin se lisää vain paikallisten pelkoa ja arvostusta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Uskon joulupukkiin. Uskon hyvän voittoon ja rakkauden loputtomuuteen. Uskon jopa pikkuisiin vihreisiin ukkoihin ikkunalaudalla Absintti-viikonlopun jäljiltä. Mä en kyllä silti usko, etteikö Petun lähteminen Omskiin, ja Summasen muutamaa päivää aiemmin ilmoittama irtisanoutuminen Omskista, liittyisi toisiinsa muutenkin kuin Omskin aktiivisuuden takia...

(Loput on pelkkää fantasiaa ja kuvitelmaa, jonka suuntaista todellisuutta on kiva luoda)
Oikeastihan tämä kuvio on se hahmottelemani maailmanhistorian jäätävin syväkyykytys, jolle annoin todennäköisyyden next-to-none. HIFK:n olisi pitänyt maksaa Omskille sopimuksen alaisen valmentajan kaappaamisesta eikä toisinpäin. Sitten puheet mediassa ja puolen vuoden karenssi oli vain silmälumetta. Sormunen treenautti joukkuetta pelaamaan valtakunnan hitainta lätkää, joka osataan nyt paljon paremmin kuin muut ja päästään sitä myöhemmin keväällä kokeilemaan muita joukkueita vastaan samalla nopeudella, sillä Summasen arsenaaliin kuuluu Muiden Jengien Etäjarrupoljin. Sillä aikaa Summanen ei suinkaan kuntouttanut olkapäätään, vaan oikeasti Summanen on loihtinut puoli vuotta meille aivan järkyttävän tehokkaan ja nykyaikaisen nopean lätkän pelikirjan. Hannula, Järventie ja Dixon (please dear god) on niitä Summasen palikoita.

Silmälumetta on tietenkin sekin, että kerrotaan sopimuksen syntyneen viikonloppuna. Suullinen sopimus on ollut kauan, kassakaappisopimuskin varmasti. Sitten Summanen esiintyy mediassa joku kulahtanut villapaita päällä ja puhelee verkkaisesti ja leppoisasti, kuin hämätäkseen jollain "olen tullut vanhaksi ja itse asiassa aika kiltiksikin" -setillä, mutta kuin salama kirkkaalta taivaalta tämä kyykytys lyö koko kiekkosuomen järkytyksen valtaan.

Allekirjoittanut on kahden hankinnan päässä antamasta kaiken anteeksi Nybarille, tältä kaudelta. Uskomatonta, mutta totta. Yksikin hankinta ("Dixon"/"Hamilton" tai "Fernholm") niin olisin jo tyytyväinen. Tässä projektissa on vielä toivoa, joten miksi luoda paskaa todellisuutta maalaamalla piruja seinille ja vakuuttamalla itselleen ja toisille, ettei muka ole mitään enää tehtävissä pelastaakseen kautta? Luokaamme hyvää todellisuutta. Sellaista, joka johtaa mm. keväiseen "Kaikki pomppii IFK:lle" -spåramatkaan Nordikselta ytimeen, joka kestää reilusti yli puoli tuntia, koska kuski pelkää spåran nousevan raiteiltaan. Tai vierashallin täydelliseen kaappaamiseen ja siihen, että Kibe tsiigaa meteliä ja kuulee väriä. Punaista väriä.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Summasen tapauksessa voi jopa olla parempi myöhään kuin aikaisin. Pelikirjat on kasassa, mutta henkilökemioiden yhteentörmäykset eivät ole ehtineet aiheuttaa vielä tuhoa.
 
Viimeksi muokattu:

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kibe tsiigaa meteliä ja kuulee väriä. Punaista väriä.

Saattaa kuulla, mutta toivottavasti se ei ole Raimo "Raivona" huutamassa pää punaisena 20cm päästä.

Hyvää on se, että nyt jokainen pelaaja joutuu ansaitsemaan pelipaikkansa uudestaan, nimistä piittaamatta.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Hieno hankinta IFK:lta ja samalla nousi koko liigan kiinnostavuus 100%. Kotoinen potkupallo voi vain haaveilla vastaavasta media näkyvyydestä mitä eilinen tiedotustilaisuus oli.
IFK palaa varmasti perinteisille juurille ja jossa kova työnteko ja periksiantamattomuus ovat tunnusmerkkejä.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkele, olin kaukopartiossa (duunireissulla) Savossa ja faxin ulottumattomissa, niin eikö prkl The Tiedote lävähdä just silloin. No, onneks kipinässä oltiin hereillä ja tällä kertaa myös toimistossa.
Veikkailin jossain välissä KJ:ta, voihan Nokka seisoa ensi kaudella Nordiksen penkin takana, mutta tähän rakoon Raato on varmasti paras vaihtoehto kääntämään IFK:n pelaamisen voitolliseksi. Uskon että nimenomaan siitä on kysymys, ei välttämättä peli nättiä tule olemaan. Voiton eteen tullaan tekemään varmasti enemmän hommia, kuin tällä kaudella kertaakaan, se riittää mulle tässä vaiheessa.
Ensi kauden sopimus olis varmaan jo eri juttu, silloin alkaa Summasen riskit konkretisoitua, mutta tuskin tällä kaudella saa toimistoa hirveän sekaisin. Rami joutuu kohdistamaan energiansa joukkueeseen ja siihen että pelaaminen saadaan kuosiin. Kiitän toimistoa rohkeasta liikkeestä, meni sitten vituiks tai ei; ainakin tehtiin jotain.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aamu-tv:ssä haastateltiin aiemmin Göran Stubbia ja juuri äsken Summasta ja Peltos-Villeä. Eipähän nuo mitään ihmeellistä kommentoineet mutta pari hajahavaintoa:
Stubb: IFKoon oli pakko tehdä jotain uskottavuuden vuoksi, Summanen paras mahdollinen, vaikka vaikea persoona. Sopalle respektit kun IFK menetti viime kauden jälkeen viisi mj-pelaajaa.
Summanen: Ei suuria muutoksia jengiin. Paljon kovempaa mennään kuin viisi vuotta sitten.
Peltonen vastasi kysymykseen mahdollisesta apuvalmentajan pestistä, ettei ole asiaa ajatellut eikä ajattele niin kauan kuin pelaaminen maistuu.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Summanen: Ei suuria muutoksia jengiin. Paljon kovempaa mennään kuin viisi vuotta sitten.
Peltonen vastasi kysymykseen mahdollisesta apuvalmentajan pestistä, ettei ole asiaa ajatellut eikä ajattele niin kauan kuin pelaaminen maistuu.

Itse veikkaan, että Summanen laittaa trapin päälle ja näemme ensimmäiset 5-10 peliä todella puuduttavaa kiekkoa. Normi käytäntö kesken kauden uuteen joukkueeseen siirtyvälle valmentajalle.

Villen valmennuskuviosta sen verran, että sanoi itse pari viikkoa sitten ajatuksen kiinnostavan tulevaisuudessa, mutta luultavammin lähtee tälle uralle junioreita.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Summanen Jarno Kultaselle 90-luvun lopulla: "Tee palvelus lajille ja lopeta". Sieltä saattaa tulla aika hyytävää settiä pahimmillaan.

Tämä toki silloin aikoinaan, kun Rami kuvitteli tietävänsä kaikesta kaiken. Nythän Rami jo haastattelussa tunnusti, että "voi jo nykyään sanoa reilusti, että en tiedä". Lisäksi sanoi, että on valmentanut monenlaisia jengejä: puolihulluja, taitavia ja todella vähän taklaavia joukkueita. On kuulemma kokemusta monenlaisista jengeistä.

Nyt, kun Ramia kuuntelee ja katsoo, onhan mies tosiaan hioutunut ja voi oikeastaan sanoa, että se pesti maajoukkueessa tuli Ramille ihan liian aikaisin. Ei Rami varmaan nyt haluaisi muuttaa kaikkea liitossa ja ympärillä olevaa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Summanen Jarno Kultaselle 90-luvun lopulla: "Tee palvelus lajille ja lopeta". Sieltä saattaa tulla aika hyytävää settiä pahimmillaan.

Jarskille ei vittuilla! Tosiasiassa ihmettelen että jannu osasi tulla edes kaukaloon. Tuohon aikaan mulla oli vielä kausari ja frendien kanssa tuon törpön toilauksia kirottiin/naurettiin.
 

Animal

Jäsen
Pari asiaa. Ensinnäkin PS oli Suomessa ensisijaisesti paskansyöjä ja IFK:lle hävinnyt. Siinä on sitten paha lähteä rakentamaan. Toiseksi Venäjällä on kova auktoriteettiusko. Sitä paitsi kyllähän tuollainen Leninin näköinen hahmo menee kuin häkä pönttöön siellä. Venäläiset miehethän ovat ihan karmeannäköisiä, joten Petu on vertailuryhmässä ykkösketjun jengiä, vaikkei kävisikään ikinä parturissa tai suihkussa. Kolmanneksi poliisi, miliisi ja kaikki vastaavat ovat kovaa valuuttaa siellä. Ville Haapasalonkin kaitsijaksi lähetettiin joku kyttä, joka esitti pappia. Petu "esittää" coachia, mutta kaikki pelkäävät siellä, kun tietävät, että hän on poliisi. Petulla on aivan loistava tausta Venäjää ajatellen ja jos sekoilee kopissa niin se lisää vain paikallisten pelkoa ja arvostusta.

Ihan jäätävän hyvä analyysi, miksi Matikainen pärjää Venäjällä.
 

Animal

Jäsen
Itse veikkaan, että Summanen laittaa trapin päälle ja näemme ensimmäiset 5-10 peliä todella puuduttavaa kiekkoa. Normi käytäntö kesken kauden uuteen joukkueeseen siirtyvälle valmentajalle.

Totta ja kekenkään ei kannata tästä yllättyä. Kun huippuvalmentaja tulee katastrofijengiin kesken kauden, niin ensiksi laitetaan puolustus kuntoon ja se ei välttämättä ole yleisölle kaunista katsottavaa. Tämä sen vuoksi, että puolustaminen on suurimmalta osin asennekysymys ja sitä kautta helpompi laittaa kuntoon kuin hyökkäyspeli ynnämuut siihen liittyvät hienoudet. Katsotaan osunko oikeaan, mutta sieltä alkanee tulla pikkuhiljaa tasaisia ja vähämaalisia pelejä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen suurin ja kaunein sai valmentajakseen ehkä parhaimman ja hulluimman mahdollisen. Kelpaa! Meikäläinen vieläkin ihan liekeissä tästä signauksesta ja tuntuu että kiekkokausi alkaa vasta nyt!

Helmikuun HIFK - Jokerit on todella mielenkiintoinen, kun ottaa huomioon mitä Rami kommentoi joulukuussa Veikkaajalle case Ben-Amorista.

"IFK on täysin jumissa näiden tapahtumien takia ja kuka tästä hyötyy? Jokerit.

Jokerit käytännössä tuhosi IFK:n käymällä Peltosen kimppuun. Miksi he antavat tilanteen olla ennallaan? Koska suurimmat pomot ovat kieltäneet heitä tekemästä yhtään mitään. Joukkotappelu on tulossa, olen varma siitä. Jossain vaiheessa lahdataan Teuvo Teräväinen tai Valtteri Filppula, siihen tämä menee."


Täällä kun on näitä tietäjiä, niin minulla on kysymys. Oliko Rami haastattelun annettua jo signattu "ekaa" kertaa HIFK:n päävalmentajaksi, kunnes tuli mutkia matkaan? Varmasti ainakin lähellä on ollut.

Mun puolesta asia saisi jo olla, mutta pahoin pelkään, että Rami menee vielä ja toteuttaa nämä. Sellaisessa sanasodassa ukko oli Kekäläisen kanssa.
 

Jotva

Jäsen
Hyvä ja ehdottomasti koko liigankin kannalta mielenkiintoinen veto HIFK:lta. Muutama asia tuli mieleen eilisen aikana, kun tätä mediamylläkkää seurasi.

Ensinnäkin Summanen halusi selvästikin antaa kuvan muuttuneesta, tietyllä tapaa henkisesti kasvaneesta valmentajasta. Hän viittasi muutamaan otteeseen siihen, että nuorempani olisi toiminut joissain asioissa toisin kuin nyt. Ehkä hän on jo ottamassa roolia "vanhempana valtiomiehenä", mitä hän jo jossain määrin onkin kokemustensa kautta. Nähtäväksi jää, onko muutos todellista ja pysyvää.

Toiseksi Summanen ohjeisti mediaa olemaan kysymättä mitään tuomareista tai kurinpidosta. Tämä mielestäni osoittaa myös, että hänellä on pyrkimystä pois vanhoista tavoistaan reagoida liiankin kärkkäästi ja ajattelemattomasti. Taustalla on tietysti myös pelko siitä, että mopo karkaa käsistä ja mahdollisten toimitsijakieltojen takia joukkue kärsisi. Tämä pyyntö osoittaa myös, että Summanen on hyvin tiedostanut itseensä kohdistuvan riskin ja pyrkii näin sitä suitsimaan. Toisaalta voi olla, että se kääntyy häntä vastaankin, jos häntä asiasta median taholta provosoidaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Kolmantena mieleeni tulivat Summasen aikaisemmat lausunnot, kun nokittelu Kekäläisen kanssa oli julkisuudessa. Silloin hän totesi mm., että Jokereiden ja HIFK:n välinen joukkotappelu on vielä tulossa ja Peltosen kohtelu on kostettava. Seuraavaa paikallisottelua odotetaan siis erityisen suurella mielenkiinnolla, jotta nähdään, muuttuvatko puheet teoiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös