Hei, ei kausi vielä ole ohi. Ok, pari matsia jäljellä ja alkaa tosipelit, eikä jengin peli näytä ollenkaan vakuuttavalta. Loukkaantumisiin ja flunssa-aaltoon pystyy osittain nojaamaan. Kausi ollut vaikea, kun joukkueen rakentaminen ollut sekavaa, joten pelin kehittäminen on ollut todella haastavaa. Monet ulkomaalaiset osoitautuivat tyhjiksi arvoiksi, vaikka esim. Thiessen ei mun mielestä saanut tarpeeksi aikaa, vrt. Lukon ulkkariveskari. Rami ei kyllä muutenkaan osaa käsitellä veskareita. Lunkalle toivoisin yksinoikeutta päättää veskarien peluutuksesta. Se varmasti toteutuu, kunhan Rami jättää laivan kauden jälkeen.
Mutta kausi ei ole vielä ohi. Rami sanoi että tauoksi on sapluuna ja sen jälkeen tullaan kovaa. Luotan tähän täysin. Eikö eräänkin tauon jälkeen IFK tullutkin kovaa. Kunhan saadan flunssat kuriin ja Pude&Söde takaisin, sekä tauon spesiaaliohjelma käytyä läpi, voi odottaa parempaa. Toki voi olla että peli on yhtä paskaa tauonkin jälkeen. Luotan kuitenkin että tauon jälkeen tullaan kovaa.
Joku voi sanoa että kausi on nyt jo epäonnistunut. Mun mielestä on mennyt ihan ok, jos katsotaan taulukkoa. Erot ovat pienet ja viimeiseen suoraan POff -paikkaan on VAIN 3 PISTETTÄ. Saipallakin ollut nyt vaikeaa (hakeneet viimeistä silausta ennen tosipelejä?), joten vain neljä kärkipaikkaa ovat karanneet. Siinä on viisi jengiä meidän lisäksi taistelemassa kahdesta suorasta paikasta pudotuspeleihin. Villikortti on jo varma, mutta mahikset ovat vielä suoraankin paikkaan. Kotietua ei tule, mutta Top-6 oli ainakin omissa papereissa tavoite ennen kautta ja se on vieläkin mahdollista toteutua. Ei arvostella keskeneräistä työtä. Katsotaan miten viimeiset 7 matsia menee ja kuinka pudotuspeleissä kulkee. Sen jälkeen haukutaan ja lytätään kaikki, jos tarvitsee. Kärsivällisyyttä. Pelataan ensin ja katsotaan sitten miten on mennyt. Ne, jotka hallille menevät: tukekaa omia! Itse asun sen verran kaukana, että katson n. 2-3 matsia kaudessa. Ei tää mene niin huonosti kuin täällä maalataan. Top-6 aivan otettavissa.
Jäjellä 7 matsia:
Kärkijengit: Kärpät (hima), Jyp (hima)
Taistellaan samoista sijoista: Jokerit (Stadikka), Ilves (hima)
Bottom 4: Ässät, Kalpa (hima), HPK
Ei mikään vaikein ohjelma viimeisten matsien osalta. Olympiatauon ihmeeseen, mä ainakin uskon.