Huh-huh, toivottavasti kukaan IFK:n johtoportaassa ei ajattele vastaavalla tavalla. Tämä on vähän sama juttu, jos kuvaputkitelevisiokauppias toteaisi nykyaikana, että "kokeillaan nyt vielä myydä näitä kuvaputkitelkkareita tämä tilikausi, vaikkei niitä sitten lopulta menisikään kaupaksi yhtäkään".
Jos "mennään Raimon kanssa tämä kausi loppuun vaikka hävittäisiin kaikki pelit", niin riittäisikö teikäläisellä mielenkiintoa käydä niissä viimeisissä 10 kotipelissä, joissa ei olisi enää panosta. Tuskin - ja ei muuten riitä tuhansilla muillakaan, joten siinä otettaisiin myös taloudellisesti tukkaan ns. isosti. Jotkut (mukaan lukien itseni) eivät käy edes tällä hetkelläkään Nordiksella, kiitos Raimon.
Mikä on muuten "loppuun saakka"? V**tu, alkuunkaan ei olisi pitänyt tätä sairasta miestä päästää enää IFK:n organisaatioon minkään tason vaikuttajaksi.
Ei varmaan pitäisi noteerata, mutta...
Tällaisista bollon kaltaisista kirjoittelijoista tulee mieleen väkisinkin tietynlainen ihmisryhmä, peruspessimistit. Sellaisten ihmisten mielestä kaikki asiat on aina aivan perseestä. Ihan aina, ihan kaikki. Ja ihan kaikesta myös maristaan ääneen, ja kun toisinaan jälkeenpäin tarkasteltuna valitus olisi alun perin osunut kohdalleen, niin itseä pidetään jonain ihme messiaana, joka kyllä tiesi kaiken jo ennalta ja oli kyllä ilmoittanut mielipiteensä jo silloin. Luultavasti jo ennen syntymää oli ollut tämä tuleva epäkohta tiedossa. Ja todellisuudessa ketään, yhtään ketään muuta ei kiinnosta hyttysen kikkareen vertaa se, kuka sanoi vuosi sitten ja mitä. Ei etenkään silloin, kun murina on tullut tällaisen perusnegailijan suusta.
Mitä sitten tulee itse viestiin, niin aikamoista tuubaa taas tarjotaan. Valmentajaa pitäisi vaihtaa, koska ainakaan paskemmin ei voisi mennä, vaikka ketään tiettävästi kovaa tekijää ei ole tarjolla. Ja kun joukkue häviää, tuhannet paikat Nordiksella ammottavat tyhjyyttään. Jos tämän joukkueen faneista löytyy sellaisia glory huntereita, niin harvinaisen pieleen en joukkueen valinta osunut.
Jos joku aikoo jäädä kotiin siksi, että joukkue ei ole tehnyt maaliakaan viimeiseen seitsemään erään (hui, salee siis joku ennätys), niin oikein hyvä. Ei se varmaan joukkueelta ole pois, jos joku muutenkin hiljaa jurottava tyyppi on pois katsomosta valittamassa kotona, kuinka vaimon lihakeitto taas paloi pohjaan.
Hyvä, bollo,
Olet nyt valittanut noin tuhannen viestin verran Summasesta. Olet myös lähes yhtä usein hämmästellyt, miksi kaikki eivät jaksa negailla yhtä paljon kuin sinä. Olisiko aika lopettaa? Levyä voi aina välillä vaihtaa, tai ainakin LP-maailmassa sitä kannattaa välillä kääntää.
Pyysit myös, että pro-Summaset ilmoittautuisivat täällä. Hep! Mihin voin jättää puumerkkini? Minä jaksan uskoa, että kyllä tämä tästä ja käydä peleissä. Jos kausi kuitenkin menee aivan reisilleen, niin voin tulla kertomaan jälkiviisaana, että väärässä olin. Tekisikö se sinut onnelliseksi? Siis sekä se, että reisilleen meni ja se että olin väärässä?
Ystävällisin terveisin,
Ishmael