JHag: Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että valmentajalla pitää olla rima korkealla. Jääkiekko nyt ei lajina oikein ole sellainen, että siellä kuuluisi kovasti halailla treeneissä. Ne säästetään sitten matseihin, kun on treeneissä on oltu peräsuolet pellolla. Eli korkea vaatimustaso tai mediaesiintymiset eivät ole Raadossa koskaan tökkineet, vaan ne henkilökohtaisuudet ja muut pimenemiset, jotka ovat menneet rankasti yli.
Kojostahan tuli suorastaan huikea mediaesiintyjä, kun hän meille tuli. Ennen sitä hän oli rasittava turhasta vinkuja, joka narisi tuomareista ja kaikesta muustakin kovaa ja korkealta. HIFK:ssa hän sitten luopui tästä kaikesta, vaikka muutaman kerran vähän kiehuikin yli. Tuomareista olisi voinut muutamaan kertaan vähän avautuakin, koska niin tekee kaikki muutkin. Nekin, jotka selkeästi hyötyivät linjasta (kuten Dufvan Jyp). Mutta turha näitä nyt on enää muistella.
Mä salaa diggaan siitä, että Rami on ihan kukkuu noissa mediajutuissa. Ne hommat ei kiinnosta sitä pätkääkään eikä niissä oikeasti kysytä mitään maailmaa mullistavia kysymyksiä. Harva koutsi niissä sanoo mitään järkevää muutenkaan, vaan pyörittävät niitä samoja levyjä, ainoastaan "kaveri" vaihtuu.
Ja joukkuettahan tässä kannatetaan. Silti jotkut pelaajat ja koutsit jäävät paremmin mieleen kuin toiset. Diggasin Sheddenin kaudesta, mutta Sheddenissä mulla meni maku siihen, että julkisesti arvosteli pelaajia siitä, että neuvottelevat sopimuksia muualle kesken kauden, kun itse samaan aikaa houkutteli pelaajia omaan jengiinsä. Samaten se, että hän on toistuvasti todennut HIFK:n kannattajille oma-aloitteisesti, että ei pidä Jokereista ja kuitenkin hetken kuluttua järjestää narrijengille grillijuhlia. Tällaiset ihmiset vituttaa ja kyllä se mun mielestä on noloa ns. äijälle. Näistä herää kysymys, että mitkä kaikki muut hänen sanomisistaan onkaan lopulta paskaa. Mä en vaan diggaan henkilöistä, jotka sanovat lähinnä sen, mitä kuulija haluaa kuulla kiillottaakseen omaa sädekehäänsä.
Nyt mennään näillä ja fokus on tässä kaudessa. Nybarilla tosin pitää keskittyminen olla jo ensi kaudessa. Summanen on saanut jätkät nyt pelaamaan hyvää kiekkoa ja mun mielestä nämä ketjulotot ovat aika lailla tarkoituksenmukaisia eikä mitään täysin random-juttuja. Nyt on vielä hyvä kokeilla kaikenlaista. Luotto Summaseen on tällä hetkellä kovalla tasolla.