Itsekin tätä ihmetellyt, että poikkeuksetta mediakin tyrmää täysin tämän jääkiekkolegendan taidot toimia joukkueen päävalmentajana. Olisi jopa suhteellinen uskaliasta olla se toimittaja, joka kirjoittaisi jutun tämän narratiivin ulkopuolelta ja arvioisi edellytykset, miksi Raipe tulisi onnistumaan kyseisessä tehtävässä. Tietenkään tämän puolesta ei välttämättä ole helppo kovin montaa argumenttia todeta, koska kautta ei olla vielä startattu.Hyvin usein sitä tulee mietittyä yksinkertaista kysymystä pienessä päässään eikä vastausta löydy.. Kertokaa joku viisaampi? Taitaa olla seitsemän vuotta siitä kun Raipe on ollut päävalmentaja seurajoukkueessa.. Sen jälkeen kiertänyt apukoutsina KHL:ssa ja lyhyt pesti Nuorten maajoukkueessa.. Mikä tekee Raipesta niin paskan että se lytätään ihan joka puolella?
Tämäkö kertoo sen että on sysipaskaakin huonompi ja satavarma floppi?Joku voisi tähän laittaa Raipen mestaruudet, mitalit, palkinnot ja saavutukset viimeisen 10 vuoden aikana. Lista on niin pitkä etten itse jaksa laittaa.
Tämäkö kertoo sen että on sysipaskaakin huonompi ja satavarma floppi?
Joku voisi tähän laittaa Raipen mestaruudet, mitalit, palkinnot ja saavutukset viimeisen 10 vuoden aikana. Lista on niin pitkä etten itse jaksa laittaa.
Tuota just mielessä pyöritellyt että on ainakin saanut opetella ja katsella läheltä miten ammattilaiset toimii.No... Toki jos Raipe on kehittynyt hyvien pelitapavalmentajien alaisuudessa näkemään pelin kokonaisuutta paremmin, niin hyvä, mutta… niin seurajoukkueessa (Ilves) että U20 joukkueessa isot puuteet olivat nimenomaan pelitavallisia.
Mies saa joukkueen tsemppaamaan ihan hullun lailla, mutta kun dumb and chase kiekko ei oikein riitä. JA tähän aina palataan, mitä tiukummaksi tilanne menee. Syynä itse olen pitänyt sitä, että Raipen mielestä pelaajine taidot ei vaan riitä parempaan. Ainakin kommenttien perustella valitteli usein sitä, ettei pelaajat osaa syöttää. Näin taktiikaksi tuli hirvellä tsempillä kiekonlyöminen aina kohti päätyä ja sen taisteleminen sillä itselle. Samalla laitakaistalla oli usein kolme pelaajaa jotka laidan kautta roiskivat kiekkoa eteenpäin aina vuorotellen kirmaten sen perään. Auta armias jos se kiekko menetettiin, oli puolustussuuntaan kaikki kaistat avoinna vastustajalle.
Kuten sanottu, Jalosen ja Marjamäen alaisuudessa on toivottavasti tarttunut kokonaisnäkemystä paremmin (ainakaan tää U20 jälkimmäinen pesti ei siltä näyttänyt)..
Mutta … toivottavasti.
Ei mun ole vaikeeta ymmärtää että on epäileviä tuomaksia.. Mutta on vain samanlaisia viestejä kuin tämä sinun.. Epäilys ilman mitään selitystä miksi se on näkemättä paska.-
-
- kenkää
- kenkää
-
-
Kai nyt jokainen tietää miksi joukossamme on epäileviä tuomaksia...
Ei kukaan voi sanoa Raipen olevan onnistunut huippu valmentaja, joka oli just oikea valmentaja kaivamaan joukkueen epäonnistumisten suosta.
Ei mun ole vaikeeta ymmärtää että on epäileviä tuomaksia.. Mutta on vain samanlaisia viestejä kuin tämä sinun.. Epäilys ilman mitään selitystä miksi se on näkemättä paska.
En mä ole tässä puolustamassa Raipea, kiinnostaisi vaan tietää miksi se on niin paska että kaikki ei anna minkäänlaista armoa arvosteluissaan.. Onko Raipe vähän kuin Turku, pitää haukkua koska.. Se on vaan Turku ja niin on ennenkin aina tehty.
Olet ilmeisesti todella hyvin perillä Raipen valmennus tavoista joten voisitko kertoa että miten tämä punaisenlangan puuttuminen näkyy joukkueen tekemisessä? Onko joukkueen sisällä jo alkavaa kapinaa Raipea kohtaan? Luulisi myös pelaajien ymmärtävän näin ison puutteen ja tämähän näkyy perus tekemisessä kun joukkueella ei ole luottoa valmentajiin. Mutta kiitos jo etukäteen syväluotaavasta analyysistä. Välillä aina alkaa harmittamaan kun oma ymmärrykseni jääkiekosta ja valmentajista ei ole sillä tasolla että pystyisin tässä vaiheessa kautta tekemään tälläisiä faktoihin perustuvia johtopäätöksiä mutta pystyt varmasti sivistämään meitä muita.Yksilötaidon ja tuurin varassa ei mennä kolmen sakkiin. Raipella ei ole mitään punaista lankaa toiminnassaan eikä apuvalmentajista ole kyllä mitään hyötyä.. peli tulee olemaan hervotonta kimpoilua, joissa yksilötaidot ajoittain väläyttävät.. bottom 3 on realistinen.
Tässä hyvä esimerkki siitä miksi kysyin Raipen lynkkaamisesta. Leuat lonksuu ilman mitään perusteluja. Koska esimerkiksi viimeksi seurajoukkuetasolla on ollut tilanne että Raipen punaiset langat on ollut käytössä? Apuvalmentajat rajaat ilmeisesti Saloon ja Rintsiin?Yksilötaidon ja tuurin varassa ei mennä kolmen sakkiin. Raipella ei ole mitään punaista lankaa toiminnassaan eikä apuvalmentajista ole kyllä mitään hyötyä.. peli tulee olemaan hervotonta kimpoilua, joissa yksilötaidot ajoittain väläyttävät.. bottom 3 on realistinen.
Yksilötaidon ja tuurin varassa ei mennä kolmen sakkiin. Raipella ei ole mitään punaista lankaa toiminnassaan eikä apuvalmentajista ole kyllä mitään hyötyä.. peli tulee olemaan hervotonta kimpoilua, joissa yksilötaidot ajoittain väläyttävät.. bottom 3 on realistinen.
Ei mun ole vaikeeta ymmärtää että on epäileviä tuomaksia.. Mutta on vain samanlaisia viestejä kuin tämä sinun.. Epäilys ilman mitään selitystä miksi se on näkemättä paska.
En mä ole tässä puolustamassa Raipea, kiinnostaisi vaan tietää miksi se on niin paska että kaikki ei anna minkäänlaista armoa arvosteluissaan.. Onko Raipe vähän kuin Turku, pitää haukkua koska.. Se on vaan Turku ja niin on ennenkin aina tehty.
"En saanut ihan kymmentä kansalaisuutta mutta ei se etäälle jäänyt. Turkulaiset, tamperelaiset, suomalaiset, venäläiset, ruotsalaiset , amerikkalaiset, jos Snazko lasketaan niin slovakialaiset" :DJos Raipen trackrecordia ei saa käyttää apuna, niin se on vähän sama kuin Tps olisi palkannut ykkösen keskelle Turo Asplundin ja sulle koitettaisiin selittää ilman statseja, miksi Turo ei ole riittävän hyvä kyseiseen rooliin.
Jos Raipe ei ole onnistunut oikein missään valmentajana, niin miksi hän yllättäen Turussa olisi valmentajavelho, joka sitoo kymmenet kansalaisuudet yhteen ja peluuttaisi lätkää joka saa muut valmentajat haromaan hiuksiaan?
Pakko nyt kuitenkin vielä vähän sörkkiä muurahaispesää ja muistutella Kaskisesta. Muistatteko kun viime kauden alla Kaskinen totesi ettei oikein ole tavoitteita? Sen jälkeen mies syötiin elävältä. No mitäs tykkäätte Raipen lauseesta : " Joukkueen kanssa ei olla vielä lyöty tavoitteita lukkoon. On kuitenkin selvää, että kun kilpaurheilussa ollaan mukana, niin halutaan taistella voitosta. "
Kunhan nyt vähän tökin... Itse kyllä luen molemmat kommentit (Kaskinen viime kaudella, Raipe nyt) niin, että halutaan paineet pois joukkueelta.