Herroilla on hieman erilainen tilanne, toinen jo ehkä parhaat pelivuotensa pelannut maalivahti, jonka taso oli ollut laskemaan päin ja toinen nuorehko lupaava maalivahti, jolla jo näyttöjäkin alla, mutta nyt ollut vaikea kausi. Parhaat pelivuodet kuitenkin vielä Laurikaisella edessä, kun Tuokkolalla ne mahdollisesti takana.
Vaikka argumentti olisi sama, niin tilanne on aivan erilainen. Yhteistä molemmissa toki se, ettei kumpikaan ollut osastoa varma hankinta, jos Laurikainen nyt JYPiin saapuisi.
Saari olisi arpakortti isoon rooliin myönnän, mutta mitä Saarea olen nuorissa, mestiksessä ja liigassa seurannut, niin kyseessä on sellainen pelimies, että hän kyllä iskee liigassa läpi ja kovaa. Onko se sitten ensi kausi, en tiedä. En yllättyisi kuitenkaan Saaren kohdilla tuollaisesta Suomelamaisesta läpimurrosta. Saarella oikeastaan kaikki tarvittavat työkalut on jo siihen, että tekee läpimurtonsa liigan kärkikastiin. Loukkaantumiset ovat hidastaneet miehen läpimurtoa, toinen on sitten hieman vajaa fysiikka, mutta tällä kaudella ei tuokaan enää ongelma ollut. Mikäli saa terveen ja ehjän kesän alle, niin ensi kaudella luulen, että kaikki tietävät Micke Saaren.
Topi Nättistä taas on valmistettu JYPin joukkueeseen jo vuosia, hyökkäyspäässä mies ollut liigatasoa jo pidemmän aikaa, mutta fysiikan puutteet rajoittaneet puolustuspään pelaamista. Mies kuitenkin oli valmis lähtemään vuodeksi RDn kouluun, että olisi valmis isompaan rooliin JYPissä. Pelasi Jukureissa paljon puolustavassa roolissa kolmosketjun sentterinä ja mitä itse näin onnistui roolissaan hyvin. Kyllä minä näen, että tuolta tulee paljon valmiimpi Topi takaisin. En myöskään ihmettele yhtään, jos ja kun JYPissä pelaisi taas laidassa ja hyökkäävämmässä roolissa.
Varmasti Kanninen riittää siitä samaa mieltä, tosiasia on kuitenkin se, että Miika Lahdella ja JYPillä on sopimus ensi kaudesta ja en pidä ihmeenä jos Lahti myös paluun tekee. Toisaalta naurettavaa ajatella, että olisi haitta jos JYPin sentteristö olisi mallia Immonen - Suomela - Hytönen - Lahti ja Kanninen pelaisi alustavasti laidassa. Mikäli JYP pääsisi tuolla sentteristöllä liigaan se voisi olla JYPin isoin etu ja mahdollisuus, ei negatiivinen asia tai uhka.
En tiedä onko ehdotukset päättömiä, ne kun on tehty JYPin sopimustilanteen mukaan ja näiden "varmojen" huhujen kuten Immosen paluu.