Quo vadis – mihin menet HPK?

  • 449 419
  • 2 238
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Laskeskelin huvikseni eilen ennen nukkumaanmenoa HPK:n nykyisen, 35 kautta kestäneen Liiga-jakson (1988–2024) mitalit:

Ajanjaksolla 1988–2010 (eli 21 kauteen):
1-2-8=11 mitalia, 13 (!) kertaa neljän parhaan joukossa

Ajanjaksolla 2010–2024 (eli 14 kauteen)
1-0-0=1 mitali, TASAN KERRAN (1) NELJÄN PARHAAN JOUKOSSA

Toki aikoinaan totuttiin "suhteettoman hyvään" menestykseen, ja sittemmin Kerho on taantunut 2010-luvun jälkeen sinne minne se resurssiensa puolesta kuuluu, eli Liigan häntäpäähän. On silti uskomatonta, millä tehokkuudella ja vauhdilla Lintumäen(-Hietasen) 1990-luvulla rakentama "pieni-suuri dynastia" on tuhoutunut vajaassa parissakymmenessä vuodessa.

Organisaation pitkän linjan suuntaviivathan hukkuivat käytännössä Jukka Jalosen valmennusjakson päätyttyä, kun samaan aikaan tuli yhtäkkiä kohtalokkaita vaihdoksia sekä valmennukseen, pelaajiston runkoon että kabinettiin (Jokeri-Tervosen tj-jakso oluthanoineen), ja etenkin siksi, että Lintumäki jättäytyi sivuun seuran puheenjohtajuudesta (juuri 2010, ks. kausivertailu viestin alusta). Liian paljon avainhenkilöitä vaihtui liian lyhyessä ajassa, ja kokonainen toimintakulttuuri, menestyksen kyky, meni sitten siinä mukana.

Harri Lintumäki itse, henkilönä, on malliesimerkki siitä, mikä aikoinaan toimi sekä HPK:ssa että Hämeenlinnassa: hommia vietiin rohkeasti ja määrätietoisesti eteenpäin, välillä "jyräämälläkin", mutta aina kaupungin ja seurayhteisön parhaaksi – ei koskaan itsekkäistä lähtökohdista. Voi siis ihan perustellusti sanoa, että menestysajan HPK oli hämeenlinnalaisen Lintumäen henkilökohtainen luomus, huipputsekkeineen kaikkineen; asiat tehtiin helkkarin hyvin, pitkäjänteisesti ja ennakkoluulottomasti: pienillä resursseilla, laadukkaalla johtamisella sekä erinomaisella strategisella ymmärryksellä.

Nyky-HPK:sta ovat jo pitkään vaikuttaneet puuttuneen kaikki nämä elementit: tilalle on tullut lähinnä päämäärättömältä vaikuttava puuhastelu, jossa hymyillään kyllä ja lauotaan pitkät litaniat korulauseita, vaikka vähintään urheilullinen tulos on vuodesta toiseen järkyttävän kehno. Lisäksi vaikuttaa, että seuran myynti ja markkinointi ovat jatkuvasti ajastaan jotakin 20 vuotta jäljessä, mikä on todella surkea juttu.

Samaan aikaan Hämeenlinna itse, kaupunkina, tuntuu jämähtäneen johonkin 1970-lukulaisen ummehtuneen kaupunkikehittämättömyyden murheen alhoon; suuria suunnitelmia esitellään kyllä milloin Hämeensaaren ja Everin bulkkiareenan, milloin korkeakoulukampuksen toteuttamiseksi. Samaan aikaan Hämeenlinnan merkittävin julkinen rakennus (linnan jälkeen siis), historiallisesti ainutlaatuinen lyseo, lahoaa mottokirjaimiaan myöten pystyyn kaupungin keskustassa, ja entinen kauppakeskus Linnan betonikolossi on graffiteineen kuin jostain itäblokkiajan Bulgariasta. Kummankin tila, ja saamattomuus niiden suhteen, on häpeäksi hienolle, perinteikkäälle kaupungille.

Summa summarum: minusta sekä HPK että talousalueensa veturi Hämeenlinna eivät tarvitse enää yhtään "tittelijohtajaa", vaan uskottavaa, ryhdikästä ja ennakkoluulotonta tekemistä kautta linjan. Sekä HPK-yhteisöltä että hämeenlinnalaisilta saa varmasti kovillekin ratkaisuille tuen, kunhan rohkenee yrittää. Muun muassa Jatkiksessa pitkään puhutut avaukset motarin kansiareenasta ovat tässä mielessä hyvä, raikas alku. Nyt vaan tarvittaisiin uusi "Lintumäki" viemään hyvät ideat käytäntöön.

Ja palauttamaan seura takaisin huipulle.
 
Viimeksi muokattu:

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Tässä yllä on niin väkevä kirjoitus mikä niputtaa aika lailla kaiken sen mitä itsekin olen pohtinut, ja parempaa aikaa odotellessa suunnitellut sen ulos kirjoittamista.

Erityisesti resonoi jääkiekkotekemisen ja kaupungin alakulon yhteys.

Olen miettinyt erityisesti sitä henkilöstövuokrausasiaa ja siitä odotettavia tuloja, koittanut vähän klubiaskin kanteen tehdä skenaarioita enkä saa sieltä oikein mitään rohkaisevia tuloksia.

Loistava teksti, mikä olisi voinut olla uuden ketjun avausviesti @Ikävänkantaja.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itse olen sponsoreiden puutteen ollessa ilmeisen kiljuva pohtinut, että millainen talousalue HPK:n ympäriltä löytyy? Esitänkin hieman yleisestä konsensuksesta eroavan mielipiteen, että noin 50 kilometrin säteeltä Hämeenlinnasta pitäisi löytyä kyllä riittävästi papattia HPK:n sponsorointiin. Alueella toimii kuitenkin jossain määrin Suomen mittapuulla mammuttimaisia yrityksiä. 50 kilometrin säteeltä löytyy isoista firmoista, jotka eivät Kerhoa sponsoroi. Muun muassa Fiskars (Iittala + logistiikkakeskus Moreenissa), Kone (Perustettu Hyvinkäällä, iso tehdas Hyvinkäällä), Paccor (Hämeenlinna), Patria (Hämeenlinna), Sako (Riihimäki), Canpack (Hämeenlinna), Lidl (jättimäinen logistiikkakeskus Janakkalassa), Kamux (pääkonttori Hämeenlinnassa). Kyllä noista isommista firmoista luulisi hyvällä myynnillä ja diilillä muutaman hilun keräävän. Olikos vielä niin, että sponsoroinnista firmat hyötyvät jotain verovähennyksiä?

On totta, että sitten kun tullaan näistä isommista firmoista alas sellaisiin keskisuuriin niin siellä käy kyllä kato ja firmoja alkaa olla vähemmän, mutta kyllä sielläkin tuntuu firmoja olevan joista voisi rahaa irrota. Itselle tutulta toimialalta tulee mieleen insinööritoimistot Rejlers ja Etteplan, joita ei näy Kerhon sponsoreissa. Lisäksi Tiiriöön nousseista uusista kaupoistakaan ei sponsoreita ole tullut ainakaan vielä.

Eniten itseäni huolestuttaa vahvat huhupuheet HPK:n myynnin tasosta. Ei olisi uskonut, että kun aikoinaan täälläkin lynkattiin markkinointipäällikkö Hannu Savolaista, että häntä tulisi ikävä. Ehkä Hanskilla oli vähän harhaanjohtava titteli, mutta sponsoreiden suuntaan mies oli todella tärkeä henkilö.

Ehkä HPK:n touhussa näkyy juuri tuollainen Hämeenlinnan henki, jota Ikävänkantaja hyvin yllä kuvasikin. Suuria suunnitelmia ja selvityksiä tehdään, mutta suuria tekoja ei niinkään. Seuraavissa kunnallisvaaleissa valittanee taas kerran samat suuret Hämeenlinnan kehittäjät, jotka ovat siellä valtuustossa sen edelliset 20 vuotta jo istuneet, mutta aikaansaannoksina on vain Goodman ja Sairaala. Kolikon kääntöpuolella mieleen tulee tältä istumalta Nummen-hasardi koulu, mätänevät julkiset rakennukset (esimerkiksi se Lyseo, myös Kaurialan koulun ja Ahveniston koulun saneeraukset olivat oikein hyvät investoinnit viimeisen 20 vuoden sisällä. Ahvenisto on vielä pystyssä, mutta ei käytössä. Kaurialan tilalle on jo uusi laitos rakennettu), tapettu keskusta ja paljon kaikkea muuta. Ikävintä on näissä myös se, että virheitä ei voida myöntää ja sen takia niitä ei ikinä korjata. Tästä aiheutuu sitten lopulta kierre että ei kehitytä, ei ylläpidetä nykyistä ja lopulta taannutaan ja mennään pikkuhiljaa alaspäin kiihtyvällä vauhdilla.

Mutta se Hämeenlinnasta ja palataan takaisin Kerhoon. Sponsorointiyhteistyön pitäisi mielestäni olla molempiin suuntiin menevä hissi. Se että HPK saa rahaa ei voi nykymaailmassa olla ainoa syy sponsoroinnille. Kyllä sieltä pitää olla myös kättä HPK:n suunnasta sponsorille, ei tietenkään rahan muodossa vaan vaikka niillä Game-worn pelipaidoilla ja muilla oheisjutuilla. HPK voisi järkätä sponsoreille erilaisia tapahtumia, vaikka jotkin sponsoripäivät pari kertaa kauteen. Sponsoripäivien ohjelma voisi vaikka alkaa siitä että aamulla käytäisiin katsomassa jonkun seuran oppaan vetämänä liigajoukkueen treenejä ja sponsorit voisivat vaikka itse päästä mukaan muutamiin harjoitteisiin. Tästä syömään ja vähän verkostoitumista sponsoreiden kesken. Illalle vaikka Kerhon peli ja siitä hyvällä mielillä kotiin tai jatkoilla keskustaan. Muutenkin mentaliteetti voisi olla se, että Kerho näkyisi sponreidenkin tapahtumissa enemmän. Tarjottaisiin pelaajia/valmentajia sponsoreille tärkeisiin tapahtumiin.

Itse koittaisin myös viritellä yhteistyötä Hämeenlinnan Yrittäjät RY:n kanssa. Kerho voisi tarjota heille ihan puhtaita ilmaislippuja ja vaikka Kerho ravintolaa käyttöön Yrittäjien tapahtumiin sopuhintaan, ehtona luonnollisesti että siellä saisi lähestyä yrittäjiä "virallisten" osuuksien jälkeen ja kertoa yhteistyömahdollisuuksista. Uskoisin että noilla puhtailla ilmaislipuilla voitaisiin tämänkaltaisessa kuviossa jäädä vain ja ainoastaan voitolle pitkässä juoksussa.

Paljon on asioita, joita pystyttäisiin tekemään paremmin pienellä effortilla. Se vaan vaatii sen että tullaan pois konttorin suojista ja jalkaudutaan töihin.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@lätkämies Tämä on juuri näin.

Olen itse päässyt seuraamaan erään yrityksen tukea liigaseuralle erittäin läheltä ja siellä järjestetään tuon kaltaista.
On sponsoreista ja seuran entisistä lopettaneista liigapelaajista koostuva joukkue, on ollut turnauksessa ihan ulkomaita myöten. On yhteistapahtumaa, aitiokutsuja ja paljon muuta. On yhteisöllisyyttä niinkuin pitää. Se sitouttaa todella paljon.

Yksi vuosi oli sellanen magee juttu että kun ostaa kausikortin niin haluttu pelaaja toimittaa sen henkilökohtaisesti sponsorille ja samalla siitä otettiin halutessaan kuvat someen jne jne.

Se kysymys kuuluukin miksi asialle ei tehdä mitään?
Tämä myynnin käskeminen tekemään sitä mistä heille maksetaan, eli myyntiä pitäisi olla tehty ensimmäisenä kun taloon tuli toimitusjohtaja.

Vieläkö on varaa ylimielisyyteen?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ehkä hieman pilkunnussimista, mutta mun mielestä ihan ensimmäinen lähtökohta tuossa myynnissä ja tulojen lisäyksessä on, että Kerhon johdossa tulisi unohtaa ja kieltää "sponsorointi" tai "sponsori" sanat. Saattaa olla, että näin on tehtykin. Sponsorointi tarkoittaa aikalailla vastiketonta rahansaantia tai korkeintaan siitä saa lähinnä hyvän mielen. Yleisesti noiden sanojen viljely urheilubusineksessä on nykyään paljon vähentynyt.

Pitää puhua yhteistyökumppaneista tai vielä suoremmin asiakkaista. Rahan houkuttelemiseksi pitää pohtia ja määritellä mitä arvoa tai tuottoa Kerhon organisaatio voi vastavuoroisesti tarjota näille yhteistyökumppaneille. Mitä enemmän arvoa pystytään tuottamaan, sitä todennäköisemmin ja enemmän nämä yhteistyötahot ovat valmiita rahaa Kerhoon laittamaan.
 

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Monesti näissä myyntihommissakin on olemassa tavoitteet ja jos niihin ei päästä, niin käydään keskustelua asiasta työntekijän kanssa. Mahdollisia varoituksiakin voi näistä myös tulla.

Olisi kiva tietää, mitkä ovat myynnin tavoitteet ja onko niihin todellisuudessa päästy. Kausikorttien myynti ei kerro isossa kuvassa yhtään mitään.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
@lätkämies Tämä on juuri näin.

Olen itse päässyt seuraamaan erään yrityksen tukea liigaseuralle erittäin läheltä ja siellä järjestetään tuon kaltaista.
On sponsoreista ja seuran entisistä lopettaneista liigapelaajista koostuva joukkue, on ollut turnauksessa ihan ulkomaita myöten. On yhteistapahtumaa, aitiokutsuja ja paljon muuta. On yhteisöllisyyttä niinkuin pitää. Se sitouttaa todella paljon.

Yksi vuosi oli sellanen magee juttu että kun ostaa kausikortin niin haluttu pelaaja toimittaa sen henkilökohtaisesti sponsorille ja samalla siitä otettiin halutessaan kuvat someen jne jne.

Se kysymys kuuluukin miksi asialle ei tehdä mitään?
Tämä myynnin käskeminen tekemään sitä mistä heille maksetaan, eli myyntiä pitäisi olla tehty ensimmäisenä kun taloon tuli toimitusjohtaja.

Vieläkö on varaa ylimielisyyteen?

Parantamisen varaa toki on aina, mutta ehkä ne kaikki asiat ei ole ihan niin paskasti kuin näyttää. Kerholla on täysin vastaava "yhteisöjoukkue" HC Lamppu, mitä tuossa kerroit. Käyvät muutaman kerran vuodessa katsomassa vieraspelejä ja pelaamassa juuri noita muiden joukkueiden vastaavia porukoita vastaan. Nyt esim. helmikuussa kävivät Tsekeissä turnauksessa ja sieltä kun palasivat niin aitoita + ruokailua + saunaa..

Itse sain pari kautta sitten soiton Artturi Toivolalta, kun en ollut kausikorttiani uudistanut ajoissa. Ei kylläkään tuonut kotiin saakka...
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@Rolf Paski hyvä että on edes joskus näin tehty, mutta onko tehty tällä kaudella? Tai miten yhteistyökumppaneita on huomioitu tämän kauden aikana?

Jotain siellä tehdään selkeästi väärin kun tilanne on mikä on. Toki on ymmärrettävää että Kerhon myynti on vaikeaa kun tuote on epäkunnossa eikä kiinnostava mutta tuo tarkoittaa vain sitä että myyntiin on panostettava entistä enemmän.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
@Rolf Paski hyvä että on edes joskus näin tehty, mutta onko tehty tällä kaudella? Tai miten yhteistyökumppaneita on huomioitu tämän kauden aikana?

Jotain siellä tehdään selkeästi väärin kun tilanne on mikä on. Toki on ymmärrettävää että Kerhon myynti on vaikeaa kun tuote on epäkunnossa eikä kiinnostava mutta tuo tarkoittaa vain sitä että myyntiin on panostettava entistä enemmän.

Toki pitää panostaa... Lähinnä halusin tuoda esiin, että palstoja kun lukee, niin tulee lähinnä sellainen kuva, että tekevät vain pakollisen, jos sitäkään. Kyllä siellä hommia tehdään, mutta tekevätkö tarpeeksi tai tarpeeksi hyvin tai onko tarpeeksi osaavaa porukkaa, lienee avainkysymys. Selvää on että 6me liikevaihdolla ei kauaa sätkitä. Louhi ainakin on useasti tuonut sitä esiin, että vähintään 8me tai mielummin 10me pitäisi päästä. Täten oletan, että ongelma on tunnustettu ja sen eteen myös tehdään hommia
 
Viimeksi muokattu:

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Hyvä nosto @Rolf Paski että jotakin tehdään. Olen itsekin paljon kritisoinut ja mielestäni aiheesta, mutta onhan siellä ihan hyviäkin settejä ollut, äkkiseltään tulee mieleen Vuokrakontti, Musta lux, Sollo ja tämä lisäravinnefirma, joiden kanssa videoyhteistöitä on tehty ja pääosin hyvällä otteella. Näitä toivoisin näkeväni lisää, muun kehittymisen lisäksi tietysti.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Hyvä nosto @Rolf Paski että jotakin tehdään. Olen itsekin paljon kritisoinut ja mielestäni aiheesta, mutta onhan siellä ihan hyviäkin settejä ollut, äkkiseltään tulee mieleen Vuokrakontti, Musta lux, Sollo ja tämä lisäravinnefirma, joiden kanssa videoyhteistöitä on tehty ja pääosin hyvällä otteella. Näitä toivoisin näkeväni lisää, muun kehittymisen lisäksi tietysti.
Hyviä nostoja! Ja useinhan se keskustelu polarisoituu juuri siihen, että kaikki on paskaa tai jo täydellistä. Kaikki pitää muuttaa vs. mitään ei voi muuttaa.

Myyjät ja heidän tekemisensä on yksi juttu, mutta sitten on myös se myynnin ja myyjien johtaminen. Onko selkeät mallit ja tavoitteet, miten ja mitä tavoitellaan ja miten se on aikaan sidottu. Tässä toivon ja uskon Källarssonilta isompaa roolia, myynnin päivittäistä johtamista. Myyjätkin on ihmisiä kuten esim. pelaajat, hekin kaipaavat johtamista, valmentamista, tukemista ja auttamista. Itse olen huomannut sen, että sellaisessa etäältä ja epämääräisesti johdetussa myyntipumpussa se kovinkin myyntihai voi olla tosi eksyksissä. Yrittää kyllä, mutta numerot ei oikein näy taululla. Ei ne kovat tavoitteet ja vaatiminen kipsaa, vaan epäselvyys ja epämääräisyys.

Kerho on hieno seura ja samalla tuote, jota uskon olevan aika makee myydä, kenelle vaan. Vielä kun itse uskoisivat tämän ja antaisivat sen oranssin liekin loimuta helvetin isosti ja näkyvästi.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Parantamisen varaa toki on aina, mutta ehkä ne kaikki asiat ei ole ihan niin paskasti kuin näyttää….

Itse sain pari kautta sitten soiton Artturi Toivolalta, kun en ollut kausikorttiani uudistanut ajoissa. Ei kylläkään tuonut kotiin saakka...
Hienoa!

Tietäähän myös ne potentiaaliset yhteistyökumppanit jotka ei vielä ole mukana?

Siellä se myynti on.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Hienoa!

Tietäähän myös ne potentiaaliset yhteistyökumppanit jotka ei vielä ole mukana?

Siellä se myynti on.

Toki sielläkin, ja uusasiakashankintakin on äärimmäisen tärkeää.

Mutta hyvin usein enemmän matalalla roikkuvia hedelmiä on jo olemassa olevissa asiakkaissa. Kumppanuustuotteen kehittäminen, sen arvon nostaminen ja sitä kautta liikevaihdon kasvattaminen saattaisi olla Kerhollekin tie johon kannattaa panostaa.

Uusasiakashankinnan osalta kannattaisi kilpailla myös Hämeenlinnan seudun ulkopuolella. Jos Suomen bruttokansantuotteesta ylivoimainen valtaosa taotaan 150 - 200 kilometrin säteellä Hämeenlinnasta, on siellä potentiaalisia kumppaneita muillekin kuin IFK:lle, Tapsulle, Tepsulle ja Ilveelle. Näkisin, että Kerholla voisi jo pienemmän koon myötä oikein hyvät mahdollisuudet tarjota tietyille segmenteille joustavampia ja ketterämpiä paketteja, kuin mainituilla kilpailijoilla. Vaatii tietenkin innovatiivista palvelukehitystä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tästä päätellen uutta omistusta ja pääomaa tulossa sisään. Veikkauksia kuka tai mikä taho? Tai voihan niitä olla useampiakin.


EDIT: lisätietoa eli suunnatulla osakeannilla tulossa noin 2,2m€ omaa pääomaa sisään. Oho ja melkoinen suoritus tässä yleisessä tilanteessa!!! Uutena omistajana mukaan perustettava yhtiö HML Sports Oy, joka merkitsee tuosta vajaa puolet. Tämän yrityksen taustasta en löytänyt mitään, kuka tai ketkä homman takana on. Muut suunnatun osakeannin merkitsijät HPK Edustusjääkiekko Ry, Pohjantähti, Etelä-Hämeen OP, Timo Virtanen ja HPK Juniorijääkiekko ry.

Ihan hyvältä kuullostaa, mutta toki tuon HML Sports Oy:n taustat kiinnostaa.

Lisäksi tämän tilikauden tulos näyttää maaliskuun loppuun mennessä -430k€. Liikevaihto hieman viime kautta suurempi, mutta edelleen ne henkilöstökulut ovat aika kovia. Tällä hetkellä vain 280k€ vähemmän kuin viime kaudella ja vielä on yksi kuukausi edessä eli aikalailla samoihin menee.

Joka tapauksessa uuden johtoporukan melkoinen hauiksen näyttö palstan neganiiloille.
 
Viimeksi muokattu:

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Ehdottomasti pitkästä aikaa positiivisia uutisia Kerhon suunnalta!

Merkittävä pääoman lisäys tuo vajaat 2,2M€ on kiistatta. Vähin erin järkevää polkua kulkemalla voisi pikkuhiljaa alkaa uskoa, että pahin kurimus voitaisiin selättää. Huolimatta siitä, että ainakin ensi kausi on urheilullisesti vielä pitkälti selviytymistä, mutta toivottavasti myös jo jossain määrin uskottavuuden palauttamista. Taustat HML Sports Oy:stä tietysti kiinnostavat. Eivätköhän piakkoin selviäkin
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehdottomasti pitkästä aikaa positiivisia uutisia Kerhon suunnalta!

Merkittävä pääoman lisäys tuo vajaat 2,2M€ on kiistatta. Vähin erin järkevää polkua kulkemalla voisi pikkuhiljaa alkaa uskoa, että pahin kurimus voitaisiin selättää. Huolimatta siitä, että ainakin ensi kausi on urheilullisesti vielä pitkälti selviytymistä, mutta toivottavasti myös jo jossain määrin uskottavuuden palauttamista. Taustat HML Sports Oy:stä tietysti kiinnostavat. Eivätköhän piakkoin selviäkin
Ainakin ensi kausi urheilullisesti selviytymistä? Ihan oikeasti?

Yleisöä on saatava lehtereille ja joukkue kilpailemaan pudotuspeleistä. Vain sillä voit palauttaa uskottavuuden ja parantaa taloudellista tulosta.

Toinen vaihtoehto toki on. Lähteä minimibudjetilla ja niin heikolla rosterilla kuin nyt suinkin kehtaa lähteä, ja toivoa nollatulosta tai pientä tappiota.

Siinä vaiheessa yleisö kaikkoaa vielä suuremmin, ja ainakin allekirjoittaneen kausikortti- ja kahvirahat jäävät saamatta. Näin ajattelee varmasti joku muukin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tai sitten tässä ajatellaan pikkaisen pidemmälle kuin ensi kautta näiden kuvioiden kanssa.

Joukkueessa useampi nuori kaveri, joilla potentiaalia aina rapakon taakse asti. Uusia yhteistyökuvioita ja sitä kautta tuloja.

Yleisö tulee lehtereille, kunhan siellä on selkeästi jotain kasvutarinaa jota seurata. Vaikka alkuun oppirahoja maksetaankin.

Sitä positiivista pöhinää.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Lähtisiköhän muuan Juuse Saros tukemaan Kerhoa? Jos ei nyt, niin myöhemmin?
On kuitenkin kohtuullisesti tuolla rapakon takana tienannut jo nyt :)

Ei lähde. Sanoi näin jossakin haastattelussa, olisiko ollu tuo seuran podcast. Junnupuolta sanoin jossain vaiheessa voivansa tukeakin.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Ainakin ensi kausi urheilullisesti selviytymistä? Ihan oikeasti?

Yleisöä on saatava lehtereille ja joukkue kilpailemaan pudotuspeleistä. Vain sillä voit palauttaa uskottavuuden ja parantaa taloudellista tulosta.

Toinen vaihtoehto toki on. Lähteä minimibudjetilla ja niin heikolla rosterilla kuin nyt suinkin kehtaa lähteä, ja toivoa nollatulosta tai pientä tappiota.

Siinä vaiheessa yleisö kaikkoaa vielä suuremmin, ja ainakin allekirjoittaneen kausikortti- ja kahvirahat jäävät saamatta. Näin ajattelee varmasti joku muukin.

Niin, tiedossa olevan pelaajamateriaalin valossa ensi kausi on urheilullisesti selviytymistä ja vähin erin uskottavuuden palauttamista. Ihan oikeasti. Ja kyllä, yleisö on saatava lehtereille ja joukkue kilpailemaan pudotuspeleistä.

Itse näkisin, että tuo tulossa oleva 2,2M€:n uusi pääoma on ensisijaisesti pitkän aikavälin perustaa tukevaa, ehdottoman positiivinen signaali tulevaisuuteen tässä kohtaa. Selvää on, että nykyjoukkue väistämättä tarvitsee ne 2-3 kärkihankintaa tuohon (ja mieluiten Rautiainen, Markkanen, Ruokonen -akselin yhdessäsovittuja lähtöjä, mikäli mahdollista), kyetäkseen uskottavalla tavalla kamppailemaan pudotuspelipaikasta. Mitään epätoivoisia ”all-in” -tyyppisiä satsauksia en kuitenkaan tähän väliin lisäpääomaruiskeesta huolimatta kannata, vaan valitun strategian mukaista, nuoriin läpimurtopelaajiin, muutamalla kärkihankinnalla höystettynä, perustuvaa joukkueenrakennusta. Yleisö kyllä tulee, kun HPK saadaan palautettua nykyistä vakaampaan asemaan ja joukkue jälleen kiinnostavaksi. Tämänpäiväiset uutiset ylimääräisestä yhtiökokouksesta olivat alkuvuoden paras HPK -uutinen.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, tiedossa olevan pelaajamateriaalin valossa ensi kausi on urheilullisesti selviytymistä ja vähin erin uskottavuuden palauttamista. Ihan oikeasti. Ja kyllä, yleisö on saatava lehtereille ja joukkue kilpailemaan pudotuspeleistä.

Itse näkisin, että tuo tulossa oleva 2,2M€:n uusi pääoma on ensisijaisesti pitkän aikavälin perustaa tukevaa, ehdottoman positiivinen signaali tulevaisuuteen tässä kohtaa. Selvää on, että nykyjoukkue väistämättä tarvitsee ne 2-3 kärkihankintaa tuohon (ja mieluiten Rautiainen, Markkanen, Ruokonen -akselin yhdessäsovittuja lähtöjä, mikäli mahdollista), kyetäkseen uskottavalla tavalla kamppailemaan pudotuspelipaikasta. Mitään epätoivoisia ”all-in” -tyyppisiä satsauksia en kuitenkaan tähän väliin lisäpääomaruiskeesta huolimatta kannata, vaan valitun strategian mukaista, nuoriin läpimurtopelaajiin, muutamalla kärkihankinnalla höystettynä, perustuvaa joukkueenrakennusta. Yleisö kyllä tulee, kun HPK saadaan palautettua nykyistä vakaampaan asemaan ja joukkue jälleen kiinnostavaksi. Tämänpäiväiset uutiset ylimääräisestä yhtiökokouksesta olivat alkuvuoden paras HPK -uutinen.
No tämän voin allekirjoittaa itsekin
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Nyt olisi viikko aikaa ottaa omansa 15min julkisuudessa. HML Sports Oy nimistä yritystä ei ole perustettu kaupparekisteriin, eikä sitä löydy myöskään Patentti- ja rekisterihallituksen nimiluettelossa. Pitäisikö perustaa ko. yritys saman tien, niin saisi ainakin HäSaan liikettä? Otsikkona Rolf Paski pelasti Kerhon
 

TekAstin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Blackhawks, Cats
Nyt olisi viikko aikaa ottaa omansa 15min julkisuudessa. HML Sports Oy nimistä yritystä ei ole perustettu kaupparekisteriin, eikä sitä löydy myöskään Patentti- ja rekisterihallituksen nimiluettelossa. Pitäisikö perustaa ko. yritys saman tien, niin saisi ainakin HäSaan liikettä? Otsikkona Rolf Paski pelasti Kerhon
Kannatan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös