Hyvin näkyi noillakin hinnoilla kelpaavan, kun status on nyt "toistaiseksi täyteen varattu". Arvelin, että olisi jäänyt enemmän miettimisaikaa, kun ei se Kaisaniemen keikkakaan mennyt kovin nopeasti loppuun. Eiköhän lippuja kuitenkin jossain vaiheessa vielä tule myyntiin.Lippujen hinnat on kyllä aika huimat: 90-110 euroa, periaatteessa kiinnostaisi nähdä tämä, mutta noilla hinnoilla taitaa jäädä väliin.
Itse en jaksanut tuon takia nyt liikahtaa. Tuli Kaisaniemessä nähtyä jo. Päätän menemisestä lähempänä keikkaa. Lippuja saa aina.
Lippuja saa aina.
Eilinen Ghost keikka nyt uusin esimerkki loppuunmyydystä keikasta. Ei ollut teinipaskaa.Lippuja saa aina. Käytännössä Suomessa ei ole enää loppuunmyytyjä keikkoja.
May ja Taylor olivat mahtavia. Lambert hyvä, ja koko setti oli loistava.Nyt on sitten lempibändikin nähty, joten voi huoletta elää loppuelämän. Viime vuonna keikkapäivänä iski sellainen morkkis, että nyt oli pakko varmistaa paikalle pääsy.
Oli mielestäni täyden kympin veto, toki puolet ajasta olin lähinnä haltioissani, että näin Brian Mayn ja Roger Taylorin livenä. Valoshow oli hyvin vaikuttava enkä tuollaista tykitystä ollenkaan osannut odottaa. Love of my life oli keikan ylivoimainen kohokohta, Freddiekin pääsi mukaan.
Ainakin osittain kuuntelin sen silloin suorana radiosta ja myöhemmin televisiosta tullut versio lienee vieläkin jossain kaapissa VHS:nä. Nyt en katsele, mutta onko nyt tulevassa lähetyksessä Robert Plantin Innuendo mukana? Planthan kaiketi halusi kaupallisista julkaisuista poistaa oman osuutensa, kun veti omasta mielestään päin persettä. Ei sitä oikein teininä osannut tajutakaan, miten nimekäs esiintyjälista tuolla oli....
Kuunteliko kukaan muu muuten radiosta tuota Wembleyn settiä silloin 1992? Tuli suorana jostain YLEn kanavalta, löytynee vieläkin C-kaseteilta jostain muistojen pölyisestä laatikosta;)
EDIT: Tuo oli ja on kyllä aivan mieletön konsertti, nyt kun viikatemies on korjannut tuosta Bowienkin jo pois, kastuu silmä taas lisää ja lisää. ..all the young dudes.. ei oo enää niin nuoria. tuo keikka on kyllä hauska katsaus neljännesvuosisadan taakse.
Kuunteliko kukaan muu muuten radiosta tuota Wembleyn settiä silloin 1992? Tuli suorana jostain YLEn kanavalta, löytynee vieläkin C-kaseteilta jostain muistojen pölyisestä laatikosta;)
Tuo esiintyjänippu oli jotain ihan uskomatonta, kaikki vielä laittoi parastaan pöytään mikä sinällään oli varmaan kohtuu "helppoa" tuon yleisön edessä. Tunnelma jokseenkin käsittämätön, ymmärrettävistä syistä.@Crapbag , mäkin itken! Ei häärreguud mikä keikka!!! Toki olin tietoinen että tollanen muistokonsertti on järjestetty, mutta että tollasella kokoonpanolla! HUH HUH! Nyt tietää mikä pyörii seuraavan kerran ruudussa kun kalsarikännejä vetää
Onko se tallenne muuten täyspitkä versio?? Mutta joo, Axelit ja muut kaulailemassa yhteisen asian puolesta, eipä tuollaista rajojen rikkomista tapahtu ihan joka vuosi ja jokaisissa bileissä.Ei tullut radion ääressä oltua, mutta tupla-CD tuli sittemmin hankittua. Onhan tuo kaikilla tavoin ihan mieletön veto yli kannattajarajojen.
Ainakin osittain kuuntelin sen silloin suorana radiosta ja myöhemmin televisiosta tullut versio lienee vieläkin jossain kaapissa VHS:nä. Nyt en katsele, mutta onko nyt tulevassa lähetyksessä Robert Plantin Innuendo mukana? Planthan kaiketi halusi kaupallisista julkaisuista poistaa oman osuutensa, kun veti omasta mielestään päin persettä. Ei sitä oikein teininä osannut tajutakaan, miten nimekäs esiintyjälista tuolla oli.
Bowieta taisi säestää syövän runtelema Mick Ronson, joka oli jo aika lähellä lähtöä tuossa vaiheessa. Lisää lisäarvoa.
Jep, tuli käytyä myös katsomassa. Brian Mayn näyttelijä oli kyllä hämmentävän hyvä roolissaan. Wembleyn Live Aid oli myös hienosti toteutettu.Roolisuoritukset oli hyviä. Rami Malek oli kelpo Freddie, mutta kyllähän kovin rooli oli Gwilym Leen suoritus Brian Mayna. Välillä piti oikeasti miettiä että onko ruudussa näyttelijä vai nuori Brian May, sillä niin täydellinen kopio oli kyseessä. Harvoin näkee näin onnistunutta castausta missään roolissa.
Joo siis en minäkään kyllä ihan täysin ymmärtänyt sitä kaikkea kritiikkiä mitä joistain asioista annettiin. Pakkohan sille Austinillekin oli iso rooli antaa kun merkitys Mercuryn elämässä oli kuitenkin vähintäänkin iso.Katsomisen arvoinen leffa mun mielestä vaikkei kriitikot ja Queen-entusiastit ja virhebongarit eivät ole tykänneetkään. Onpa jotkut pahoittaneet mielensä siitäkin kun Mercuryn pitkäaikainen nuoruuden naisystävä Mary Austin oli leffassa suuressa roolissa alusta loppuun.
Joo totta, nyt tuli ajatus ja näppäilyvirhe itselleni.@Roger Moore
Live Aid oli 13.07.1985. Sinänsä ei sinun pointtiasi muuta, mutta Queenin viimeinen ja massiivisin kiertue jäi siis leffasta pois kokonaan. Aikajanaa on muutettu leffassa aika paljonkin, joten täytynee nyt vaan hyväksyä että tämä oli nyt vaan kirjoittajien näkemys toimivasta tarinasta. Tämä AIDS -diagnoosihan tapahtui oikeasti vasta vuonna 1987, joka muuttaa tuota tarinaa ja elokuvassa esitettyä Live Aidin tunnelatausta aikalailla. Itse olen elinikäinen Queen -nörtti ja päätin jo ennen leffaan menoa etten takerru nyt yksityiskohtiin vaan otan elokuvan sellaisena kuin se tarjotaan. Mielestäni tässä oli sydän paikallaan, joten se riittää minulle.
Miten Mercuryn kuolemasta uutisoitiin aikoinaan Suomessa? Olin tuolloin itse noin puolitoista vuotta vanha joten hirmu paljon ei muistikuvia ole. Oliko miten kova uutinen Suomessa aikana ennen internetiä? Ja miten paljon miehen AIDSista oli juttua kun mies kertoi sairautensa päivää ennen kuolemaansa. Kuolinuutinen taisi tulla silloin marraskuun 24. päivän aamuna, eli oliko vielä tuon päivän lehdessä siitä että Mercurylla on AIDS ja sitten seuraavana päivänä uutinen kuolemasta?
Tässähän oli sellainenkin juttu että Earvin "Magic" Johnsonin hiv-tartunta ja Freddien kuolema menivät ajallisesti aika päällekkäin ja liittyivätkin yhteen seuraavana vuonna tulossa olleiden Barcelonan kesäolympialaisten kautta.
Freddiesta en muista mitään, mutta pitkän uran koripalloijana tehneenä Magic oli toki kaikkien huulilla.