Queen tekee comebackin

  • 72 413
  • 407

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippujen hinnat on kyllä aika huimat: 90-110 euroa, periaatteessa kiinnostaisi nähdä tämä, mutta noilla hinnoilla taitaa jäädä väliin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippujen hinnat on kyllä aika huimat: 90-110 euroa, periaatteessa kiinnostaisi nähdä tämä, mutta noilla hinnoilla taitaa jäädä väliin.
Hyvin näkyi noillakin hinnoilla kelpaavan, kun status on nyt "toistaiseksi täyteen varattu". Arvelin, että olisi jäänyt enemmän miettimisaikaa, kun ei se Kaisaniemen keikkakaan mennyt kovin nopeasti loppuun. Eiköhän lippuja kuitenkin jossain vaiheessa vielä tule myyntiin.

News of the Worldin 40-vuotisteema jossain määrin kiinnostaisi, vaikkei se suurin suosikkini olekaan. Ja mitä lie tarkoittaakaan, suunnilleen koko albumin soittamista vai "soitetaan yksi muukin biisi kuin We Will Rock You ja We Are the Champions".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko tuokin nyt jo muka loppuunmyyty? Höpö höpö. Lippuja vapautuu varmasti myyntiin koko ajan. Suunnilleen jokainen areenakeikka - paitsi Saara Aallon keikka - on muka myynyt loppuun heti. Silti en tunne oikein ketään, joka ei olisi saanut lippua tuollaiselle keikalle, jos on sitä halunnut.

Itse en jaksanut tuon takia nyt liikahtaa. Tuli Kaisaniemessä nähtyä jo. Päätän menemisestä lähempänä keikkaa. Lippuja saa aina.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse en jaksanut tuon takia nyt liikahtaa. Tuli Kaisaniemessä nähtyä jo. Päätän menemisestä lähempänä keikkaa. Lippuja saa aina.

Lippuja saa aina. Huomasin vasta nyt, että kiertuetta pukkaa ja pari kiinnostavaa ja mahdollista päivää olisi joskus syksyllä. Päätän menemisestä lähempänä keikkaa.

Tässä on kesä ja paljon esimerkiksi urheiluotteluita muun sirkuksen ohella. Tuonne pääsee, jos haluaa ja se päätetään sitten myöhemmin. Ensi kauden otteluohjelmia ei tietenkään ole vielä julkaistu, mutta enemmän ne pelit kiinnostaa ja tänne mennään, jos ehkä. Lippuja saa aina.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lippuja saa aina.

Lippuja saa aina. Käytännössä Suomessa ei ole enää loppuunmyytyjä keikkoja. Biebereistä ja muusta teinipaskasta en kyllä tiedä, mutta rahalla niistäkin selviää, jos muu ei auta.

Tunteeko joku jonkun, joka ei ole päässyt jollekin keikalle, vaikka olisi kuinka yrittänyt? Rahattomuus, ikä ja pitkä välimatka eivät nyt kelpaa syiksi.

Ei mullakaan ole vielä lippua Kissin keikalle. Odotetaan kaikki muut vaihtoehdot tappiin asti, sitten vasta ostamaan. Ja vanhana fanina mä olen kyllä siellä.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippuja saa aina. Käytännössä Suomessa ei ole enää loppuunmyytyjä keikkoja.
Eilinen Ghost keikka nyt uusin esimerkki loppuunmyydystä keikasta. Ei ollut teinipaskaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on sitten lempibändikin nähty, joten voi huoletta elää loppuelämän. Viime vuonna keikkapäivänä iski sellainen morkkis, että nyt oli pakko varmistaa paikalle pääsy.

Oli mielestäni täyden kympin veto, toki puolet ajasta olin lähinnä haltioissani, että näin Brian Mayn ja Roger Taylorin livenä. Valoshow oli hyvin vaikuttava enkä tuollaista tykitystä ollenkaan osannut odottaa. Love of my life oli keikan ylivoimainen kohokohta, Freddiekin pääsi mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nyt on sitten lempibändikin nähty, joten voi huoletta elää loppuelämän. Viime vuonna keikkapäivänä iski sellainen morkkis, että nyt oli pakko varmistaa paikalle pääsy.

Oli mielestäni täyden kympin veto, toki puolet ajasta olin lähinnä haltioissani, että näin Brian Mayn ja Roger Taylorin livenä. Valoshow oli hyvin vaikuttava enkä tuollaista tykitystä ollenkaan osannut odottaa. Love of my life oli keikan ylivoimainen kohokohta, Freddiekin pääsi mukaan.
May ja Taylor olivat mahtavia. Lambert hyvä, ja koko setti oli loistava.

Ja sitten kun miettii mitä kaikki olisi jos Rockin Jumala olisi vielä kuvioissa..
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
YLE Teemalta tulee par'aikaa tuo -92 muistokonsertti. Aiemmin jo tuli pari tuntia Queenia, oli ihan uuttakin matskua ja perään tuo Lontoon 1975 keikka mikä lienee myös jokseenkin uusi, jostain kasattu tallenne.
Pojat puhui tuossa dokkarissa muistokonsertista ja Axl Rosen&Elton Johnin Bohemian Rhapsodysta.. josta tuli kaiken jälkeen varmaan yksi ikimuistoisimmista vedoista. Vielä vuosienkin jälkeen kostuu silmät näistä jutuista, Queen on aina vaikuttanut jokseenkin syvästi meikäläiseen.
Kuunteliko kukaan muu muuten radiosta tuota Wembleyn settiä silloin 1992? Tuli suorana jostain YLEn kanavalta, löytynee vieläkin C-kaseteilta jostain muistojen pölyisestä laatikosta;)

EDIT: Tuo oli ja on kyllä aivan mieletön konsertti, nyt kun viikatemies on korjannut tuosta Bowienkin jo pois, kastuu silmä taas lisää ja lisää. ..all the young dudes.. ei oo enää niin nuoria. tuo keikka on kyllä hauska katsaus neljännesvuosisadan taakse.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Kuunteliko kukaan muu muuten radiosta tuota Wembleyn settiä silloin 1992? Tuli suorana jostain YLEn kanavalta, löytynee vieläkin C-kaseteilta jostain muistojen pölyisestä laatikosta;)

EDIT: Tuo oli ja on kyllä aivan mieletön konsertti, nyt kun viikatemies on korjannut tuosta Bowienkin jo pois, kastuu silmä taas lisää ja lisää. ..all the young dudes.. ei oo enää niin nuoria. tuo keikka on kyllä hauska katsaus neljännesvuosisadan taakse.
Ainakin osittain kuuntelin sen silloin suorana radiosta ja myöhemmin televisiosta tullut versio lienee vieläkin jossain kaapissa VHS:nä. Nyt en katsele, mutta onko nyt tulevassa lähetyksessä Robert Plantin Innuendo mukana? Planthan kaiketi halusi kaupallisista julkaisuista poistaa oman osuutensa, kun veti omasta mielestään päin persettä. Ei sitä oikein teininä osannut tajutakaan, miten nimekäs esiintyjälista tuolla oli.

Bowieta taisi säestää syövän runtelema Mick Ronson, joka oli jo aika lähellä lähtöä tuossa vaiheessa. Lisää lisäarvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Crapbag , mäkin itken! Ei häärreguud mikä keikka!!! Toki olin tietoinen että tollanen muistokonsertti on järjestetty, mutta että tollasella kokoonpanolla! HUH HUH! Nyt tietää mikä pyörii seuraavan kerran ruudussa kun kalsarikännejä vetää
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuunteliko kukaan muu muuten radiosta tuota Wembleyn settiä silloin 1992? Tuli suorana jostain YLEn kanavalta, löytynee vieläkin C-kaseteilta jostain muistojen pölyisestä laatikosta;)

Ei tullut radion ääressä oltua, mutta tupla-CD tuli sittemmin hankittua. Onhan tuo kaikilla tavoin ihan mieletön veto yli kannattajarajojen.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
@Crapbag , mäkin itken! Ei häärreguud mikä keikka!!! Toki olin tietoinen että tollanen muistokonsertti on järjestetty, mutta että tollasella kokoonpanolla! HUH HUH! Nyt tietää mikä pyörii seuraavan kerran ruudussa kun kalsarikännejä vetää
Tuo esiintyjänippu oli jotain ihan uskomatonta, kaikki vielä laittoi parastaan pöytään mikä sinällään oli varmaan kohtuu "helppoa" tuon yleisön edessä. Tunnelma jokseenkin käsittämätön, ymmärrettävistä syistä.

Ei tullut radion ääressä oltua, mutta tupla-CD tuli sittemmin hankittua. Onhan tuo kaikilla tavoin ihan mieletön veto yli kannattajarajojen.
Onko se tallenne muuten täyspitkä versio?? Mutta joo, Axelit ja muut kaulailemassa yhteisen asian puolesta, eipä tuollaista rajojen rikkomista tapahtu ihan joka vuosi ja jokaisissa bileissä.

Ainakin osittain kuuntelin sen silloin suorana radiosta ja myöhemmin televisiosta tullut versio lienee vieläkin jossain kaapissa VHS:nä. Nyt en katsele, mutta onko nyt tulevassa lähetyksessä Robert Plantin Innuendo mukana? Planthan kaiketi halusi kaupallisista julkaisuista poistaa oman osuutensa, kun veti omasta mielestään päin persettä. Ei sitä oikein teininä osannut tajutakaan, miten nimekäs esiintyjälista tuolla oli.

Bowieta taisi säestää syövän runtelema Mick Ronson, joka oli jo aika lähellä lähtöä tuossa vaiheessa. Lisää lisäarvoa.

Oli joo, Ronson. Ja tosiaan nyt tuli telkusta se lyhennetty versio, Plantin Innuendo oli pois, kuten paljon muutakin. Tuohan kesti aikanaan joku neljä tuntia?
Pitää tutkia vähän tota wikipedian sepustusta että menee taatusti oikein nämä muistelot.

E: Joops, muistin ainakin alun oikein, Metallica tosiaan painoi kolme omaa biisiä heti kärkeen, samat mitkä vielä tänäkin päivänä vedetään jokaisella keikalla, arvaatte varmaan;)

Tuossa lopussa kun jengi kerääntyi lavalla kaulailemaan huomasin vasta Duffin ja Slashin aivan jäätävän kondiksen, eihän tuotakaan silloin omista sankareistaan huomannut kun ala- ja ylä-asteen rajamaastossa tallailtiin.

E2: Wikipediasta vielä haeskelin hiukan mitä julkaisuja tuosta tribuutista on tehty, tällainen löytyi:

"On 24 June 2013, Queen announced on their Facebook page that a new remastered version of the concert would be released in late 2013 on DVD and Blu-Ray.[8] The DVD and Blu-Ray was released on 2 September 2013. Like the earlier, VHS release, this version excludes Extreme's "Love of My Life" and "More Than Words", Def Leppard's "Animal" and "Let's Get Rocked", Spinal Tap, U2 and Mango Groove from the opening acts segment of the show, and Robert Plant's "Innuendo" from the Queen+ segment of the show."

Vähän harmi ettei kaikkea ole mukana, en oikeastaan muista miten Plant veti Innuendon (on muuten tod.näk todella vaikea ralli painaa läpi), mutta kunnioitettakoon tässä kohdin artistin toivetta mikäli ei itse koe että esitys tekee kunniaa Freddielle. Nuo Extreme ja Def Leppardkin olivat tuohon aikaan kovaa kamaa ja soivat MTV:lla taukoamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Löytyyhän tuo setti VHS-nauhoina, kun sain sen joskus kauan sitten lahjaksi. Lisa Stansfield jäi jo tuolloin mieleeni kovana tulkitsijana eikä nyt uudemmallakaan katselu/kuuntelukerralla tarvinnut muuttaa mielipidettä. Kova mimmi.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
On toi muistokonsertti kyllä yksi huikeimmista konserttitallenteista, minkä olen nähnyt. Olen sen jo joskus aiemmin itselleni tallentanut ja on ollut kyllä kovalla kulutuksella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli käytyä katsomassa Bohemian Rhapsody. Ei ole leffana ihan yhtä kova kuin mitä biisi on, mutta kyllähän tuon katsoi. Toki on mainittava että enemmän tuo ehkä tuntui sellaiselta pitkältä musiikkivideolta kuin leffalta, mutta olen nähnyt paskempiakin leffoja. Onhan tuo yhtyeen tarina sellainen että sitä on kahteen tuntiin aika mahdotonta laittaa, vaatisi melkeinpä tv-sarjaa. Musiikkihan tuossa on pääosassa ja hahmojen yksityiselämää ei turhan tarkasti käsitelty.

Roolisuoritukset oli hyviä. Rami Malek oli kelpo Freddie, mutta kyllähän kovin rooli oli Gwilym Leen suoritus Brian Mayna. Välillä piti oikeasti miettiä että onko ruudussa näyttelijä vai nuori Brian May, sillä niin täydellinen kopio oli kyseessä. Harvoin näkee näin onnistunutta castausta missään roolissa.

Mutjoo, sellainen 3/5 tai 7/10 ehkä. Viihdyin katsoessani, mutta paljon parempaankin olisi tuon yhtyeen kohdalla ollut aineksia.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Roolisuoritukset oli hyviä. Rami Malek oli kelpo Freddie, mutta kyllähän kovin rooli oli Gwilym Leen suoritus Brian Mayna. Välillä piti oikeasti miettiä että onko ruudussa näyttelijä vai nuori Brian May, sillä niin täydellinen kopio oli kyseessä. Harvoin näkee näin onnistunutta castausta missään roolissa.
Jep, tuli käytyä myös katsomassa. Brian Mayn näyttelijä oli kyllä hämmentävän hyvä roolissaan. Wembleyn Live Aid oli myös hienosti toteutettu.

Katsomisen arvoinen leffa mun mielestä vaikkei kriitikot ja Queen-entusiastit ja virhebongarit eivät ole tykänneetkään. Onpa jotkut pahoittaneet mielensä siitäkin kun Mercuryn pitkäaikainen nuoruuden naisystävä Mary Austin oli leffassa suuressa roolissa alusta loppuun.

Helposti läpi katsottava, suurille massoille suunnattu elokuva, mikäs siinä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katsomisen arvoinen leffa mun mielestä vaikkei kriitikot ja Queen-entusiastit ja virhebongarit eivät ole tykänneetkään. Onpa jotkut pahoittaneet mielensä siitäkin kun Mercuryn pitkäaikainen nuoruuden naisystävä Mary Austin oli leffassa suuressa roolissa alusta loppuun.
Joo siis en minäkään kyllä ihan täysin ymmärtänyt sitä kaikkea kritiikkiä mitä joistain asioista annettiin. Pakkohan sille Austinillekin oli iso rooli antaa kun merkitys Mercuryn elämässä oli kuitenkin vähintäänkin iso.

Pistetään nyt pieni spoilereihin pientä juttua jos joku ei ole nähnyt...

Leffassa siis ei käsitellä Mercuryn AIDSia muuten kuin sen verran että Freddie käy lääkärissä jossa asia todetaan ja sen jälkeen asiasta kerrotaan bändikavereille. Leffa loppuu siihen 1986 Live Aid -konserttiin. Toki ruudussa lukee sitten milloin Freddie kuoli yms, mutta esimerkiksi viimeisiä hetkiä ei käsitellä mitenkään. Sinänsä ymmärrettävää ja periaatteessa tarina on looginen tuohon saakka, mutta kun tietää miten tarina päättyy niin se jättää pienen kyssärin ilmaan että miksi se lopetettiin juuri tuohon? Toki aikaa oli tähänkin käytetty jo kaksi tuntia, ja jos tuosta vuodesta 1986 olisi menty vielä Freddien kuolemaan saakka niin se olisi vaatinut ainakin vielä tunnin-kaksi lisää jotta sen olisi voinut kertoa järkevästi. Eipä sekään olisi ollut hyvä ratkaisu että tuohon olisi joku 10 minuutin loppurykäisy tehty jollain "viisi vuotta myöhemmin" tyylillä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
@Roger Moore

Live Aid oli 13.07.1985. Sinänsä ei sinun pointtiasi muuta, mutta Queenin viimeinen ja massiivisin kiertue jäi siis leffasta pois kokonaan. Aikajanaa on muutettu leffassa aika paljonkin, joten täytynee nyt vaan hyväksyä että tämä oli nyt vaan kirjoittajien näkemys toimivasta tarinasta. Tämä AIDS -diagnoosihan tapahtui oikeasti vasta vuonna 1987, joka muuttaa tuota tarinaa ja elokuvassa esitettyä Live Aidin tunnelatausta aikalailla. Itse olen elinikäinen Queen -nörtti ja päätin jo ennen leffaan menoa etten takerru nyt yksityiskohtiin vaan otan elokuvan sellaisena kuin se tarjotaan. Mielestäni tässä oli sydän paikallaan, joten se riittää minulle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore

Live Aid oli 13.07.1985. Sinänsä ei sinun pointtiasi muuta, mutta Queenin viimeinen ja massiivisin kiertue jäi siis leffasta pois kokonaan. Aikajanaa on muutettu leffassa aika paljonkin, joten täytynee nyt vaan hyväksyä että tämä oli nyt vaan kirjoittajien näkemys toimivasta tarinasta. Tämä AIDS -diagnoosihan tapahtui oikeasti vasta vuonna 1987, joka muuttaa tuota tarinaa ja elokuvassa esitettyä Live Aidin tunnelatausta aikalailla. Itse olen elinikäinen Queen -nörtti ja päätin jo ennen leffaan menoa etten takerru nyt yksityiskohtiin vaan otan elokuvan sellaisena kuin se tarjotaan. Mielestäni tässä oli sydän paikallaan, joten se riittää minulle.
Joo totta, nyt tuli ajatus ja näppäilyvirhe itselleni.

Periaatteessa tuota AIDS-diagnoosia ei olisi tarvinnut leffassa välttämättä edes ottaa esille, koska loppujen lopuksi sen käsittely oli niin pintapuolinen kuin olla ja saattaa. Ideana oli kuitenkin päättää leffa siihen Live Aid -konserttiin, joten se olisi varmasti toiminut ilman AIDSiakin.

Mutta juu viihteeksihän tuo on tarkoitettu ja kun kyse on Queenista ja keskiössään kun on heidän musiikkinsa, niin kyllähän se toimii. Live Aid -konsertti oli hienosti toteutettu tähän leffaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Heitänpä kysymyksen kun nokkamiehen kuolemasta tulee pian kuluneeksi 27 vuotta.

Miten Mercuryn kuolemasta uutisoitiin aikoinaan Suomessa? Olin tuolloin itse noin puolitoista vuotta vanha joten hirmu paljon ei muistikuvia ole. Oliko miten kova uutinen Suomessa aikana ennen internetiä? Ja miten paljon miehen AIDSista oli juttua kun mies kertoi sairautensa päivää ennen kuolemaansa. Kuolinuutinen taisi tulla silloin marraskuun 24. päivän aamuna, eli oliko vielä tuon päivän lehdessä siitä että Mercurylla on AIDS ja sitten seuraavana päivänä uutinen kuolemasta?

Iso-Britanniassa taisi tulla suunnilleen koko päivä jotain Queen-settiä tuolloin (ainakin näin osasin etsiä netistä) ja ilmeisesti MTV:llä ei muuta tullutkaan kuin Queenia tuolloin useana päivänä, mutta oliko tämä miten iso pommi Suomessa?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miten Mercuryn kuolemasta uutisoitiin aikoinaan Suomessa? Olin tuolloin itse noin puolitoista vuotta vanha joten hirmu paljon ei muistikuvia ole. Oliko miten kova uutinen Suomessa aikana ennen internetiä? Ja miten paljon miehen AIDSista oli juttua kun mies kertoi sairautensa päivää ennen kuolemaansa. Kuolinuutinen taisi tulla silloin marraskuun 24. päivän aamuna, eli oliko vielä tuon päivän lehdessä siitä että Mercurylla on AIDS ja sitten seuraavana päivänä uutinen kuolemasta?

Oli iso uutinen Suomessa ja muistaakseni meni niin, että kuolinsyy ilmoitettiin saman tien. Itse olin tuolloin 12 vee ja juuri Freddie Mercuryn kuoleman yhteydessä kuulin ensi kertaa sanan bi-seksuaali.

Tässähän oli sellainenkin juttu että Earvin "Magic" Johnsonin hiv-tartunta ja Freddien kuolema menivät ajallisesti aika päällekkäin ja liittyivätkin yhteen seuraavana vuonna tulossa olleiden Barcelonan kesäolympialaisten kautta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässähän oli sellainenkin juttu että Earvin "Magic" Johnsonin hiv-tartunta ja Freddien kuolema menivät ajallisesti aika päällekkäin ja liittyivätkin yhteen seuraavana vuonna tulossa olleiden Barcelonan kesäolympialaisten kautta.

Freddiesta en muista mitään, mutta pitkän uran koripalloijana tehneenä Magic oli toki kaikkien huulilla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eihän tuo HIV nyt ihan puskista tullut tuolloin. Paparazzit saivat toki Freddienkin tähtäimeen, ja riutuneesta olemuksesta spekuloitiin. Hiviä tietysti epäiltiin myös. Mutta pitkään tuo pysyi salassa, ja varmistus tosiaan vasta juuri ennen kuolemaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös