Pitää sen verran olla eri mieltä, että kyllähän tuo Lambert on puhtaasti tekniikaltaan Freddy-miestä huomattavasti edellä. Ääni pysyy paremmin hallinnassa ja vibraattokin on ns. oppikirjamainen ja luonnollinen toisin kuin Zanzibarin miehellä. Ja skaalaa piisaa ihan tarpeeksi, ettei jopa enemmän kuin alkuperäisellä. Ei ole äijällä vaikeuksia noita biisejä vetää.
Äänenväri ja maneerit sitten tietysti ovat mitä ovat. Mercuryltä irtosi tarvittaessa varsinkin keskirekisterissä aika komea rokkiräsö siihen paketin päälle kirsikaksi. Mutta tekniikan tms. vuoksi Lambertia on turha aliarvioida, se on oikeasti tosi kova veikko luikauttelemaan.
Minä olen ollut myös siinä käsityksessä, että teknisesti Lambert on varsin pätevä laulaja. Vaan tuohonpa se sitten tyssääkin, kun verrokiksi otetaan Freddie. Freddie oli niin paljon enemmän kuin pelkkä ääni. Uskomaton keulakuva, tuollaista karismaa ja esiintymistä ei löydy mistään muualta.
Ymmärrän Taylorin ja Mayn halun soittaa ja kierrellä ympäri maailmaa. Varmasti se ihailu ja fanitus imartelee edelleen, ja äijät selvästi nauttii hommastaan. Mutta, olisin nähnyt herrat mieluummin jonkun toisen nimen alla. Se on toki selvää, ettei joku toinen nimi vetäisi läheskään sitä määrää jengiä mitä Queen, mutta ei Queen ole Queen ilman harvahampaista laulajaansa. Kuten
@Musta Nuoli kirjoitti, linja olisi pitänyt vetää aikanaan uusiksi. Freddie on kasvanut vuosien aikana sellaiseksi legendaksi, ettei häntä voi yksinkertaisesti korvata ikinä missään. Aivan sama vaikka tilalle hankittaisiin neljänkymmenen oktaavin mies, niin saappaat jää silti tyhjäksi.
@Jupe :n ehdottama Patton on helvetin kova laulaja ja keulakuva, muttei minun papereissa täytä edes Freddien toista kenkää.
Muistokonsertin kaltainen tapahtuma olisi kuitenkin kiva nähdä uudestaan. Eri laulajia veivaamassa biisejä, ja vielä kun saataisiin vanha kunnon Deacon bassoon, niin hommahan olisi lähes täydellistä. Tuosta ei jäisi itelle niin "paha" fiilis, vaan kyseessä olisi enemmänkin yhden hienoimman bändin kunnioittamisesta.
Taidankin illalla lyödä Youtubesta Wembleyn keikan pyörimään..