Pyöräily harrastuksena

• 51 641
  • 492

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tulipa hankittua vuodenvaihteeseen uusi läskipyörä houkuttelevan tarjouksen innoittamana. Giant Yukon 1 lähti matkaan euroa vajaa tonnilla, joka on pirun halpa hinta mielestäni. Tuolla rahalla sai hissitolpankin, jota on kaivannut edellisen pyörän kanssa.

Tänään tuli teippailtua tubelesta. Mieletön ero kyllä ohjauksessa sisuriin verrattuna. Mielestäni tuossa on vielä isompi ero, kuin edellisessä samanlevyisessä (4,5") 26" renkaassa, kun uudessa on 27,5" renkaat. Tuntui pari lenkkiä ihan urheilulta käännellä tankoa.

Nyt ei ole ongelmana, kuin vanhan myynti. Ei ihan optimaalinen säilyteltävä tuo ylimääräinen läski.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkas täällä kanssapolkijoilla on talvi mennyt?

Mä oon sairastellut harmittavan paljon, eikä kovin montaa ehjää treeniviikkoa ole takana. Mutta semmosta se elämä välillä on, onneksi kesään ja tapahtumiin / retkiin on vielä aikaa.

Rakentelin ens kesäksi fiilistelyfillarin, runko ysärin lopun Colnago Master, vaihdekamat modernia Campagnoloa ja kiekot kuitua. Ei oo aero, ei oo sisäisiä vaijerivetoja ja runkomateriaali on keksitty ennen teollista vallankumousta.

Se mitä tuosta löytyy on perinteitä, käsityötaitoa ja Eurooppalaista osaamista.

Liitteet

• Screenshot_20250215_210637_Photos.jpg
    Screenshot_20250215_210637_Photos.jpg
    648,7 KB · kertaa luettu: 111

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Mä oon sairastellut harmittavan paljon, eikä kovin montaa ehjää treeniviikkoa ole takana. Mutta semmosta se elämä välillä on, onneksi kesään ja tapahtumiin / retkiin on vielä aikaa.

Rakentelin ens kesäksi fiilistelyfillarin, runko ysärin lopun Colnago Master, vaihdekamat modernia Campagnoloa ja kiekot kuitua. Ei oo aero, ei oo sisäisiä vaijerivetoja ja runkomateriaali on keksitty ennen teollista vallankumousta.

Se mitä tuosta löytyy on perinteitä, käsityötaitoa ja Eurooppalaista osaamista.
Komea pyörä tuo Master. Aikoinaan oli kiikarissa myöskin, mutta viimeinen otatus noihin oli Crescentiksi tarroitettu 86 vuoden Eddy Merckx Corsa Extra Team Panasonic värityksellä. Siihen tuli kerättyä kokonainen Campan C-Record sarja niitä ensimmäisiä lukkopolkimia ja delta-jarruja myöten. Sitä pyörää ei olisi ikinä pitänyt kyllä myydä.

Tämä talvi onkin mennyt pääasiassa läskipyöräillen. Kapealla nastallakin tuli kyllä ajeltua jäällä vähän, kun oli jossain välissä siihen optimaaliset kelit. Vuodenvaihteessa tuli vaihdettua läski uuteen Giant Yukon ykköseen, kun oli niin mainio tarjous.

Vähän alavireisesti on vuodenvaihteen ympärys kyllä sujunut pyöräilyn osalta. Tämä sama homma on ollut aiemminkin, että ei vain pariin kuukauteen kiinnosta. Jotenkin tulee aina tuolla loppuvuodesta mitta täyteen. Ehkä tämä tästä alkaa heräilemään taas.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komea pyörä tuo Master. Aikoinaan oli kiikarissa myöskin, mutta viimeinen otatus noihin oli Crescentiksi tarroitettu 86 vuoden Eddy Merckx Corsa Extra Team Panasonic värityksellä. Siihen tuli kerättyä kokonainen Campan C-Record sarja niitä ensimmäisiä lukkopolkimia ja delta-jarruja myöten. Sitä pyörää ei olisi ikinä pitänyt kyllä myydä.
Tässä tuli mukana alkuperäinen Campan ysi-Chorus gen 2 kahvoilla. Laitoin noi talteen kiekkojen kanssa jos joskus tulee fiilis että haluaa palauttaa originaaliksi.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mulla olisi nyt sähköpyörä hakusessa ympärivuotiseen ajoon.
Autoa en omista, enkä ole ihan heti hankkimassakaan.
Polvia vaivaa jo nivelrikko, mutta pyöräily sujuu usein paremmin kuin kävely. Sähköpyöräily toisi myös sitä kaivattua pk-harjoittelua. Pyörä toimisi kauppakassina, työmatkakulkuneuvona ja harrastepyöränä. Minua kiinnostaa metsätiet ja helpohkot metsäpolut.

Pyörä tulee isokokoiselle miehelle. Läskipyörä ei minua kiinnosta, mutta 29 jäykkäperäiset maastopyörät kyllä. Hankinnan aion tehdä ennen kesää, ehkäpä maaliskuun lopulla, jos vaan sopiva löytyy.

Juuri nyt arvon kahden seuraavan välillä. Olisiko arvon palstalaisilla kommentoitavaa noista kahdesta tai ehdotuksia mikä olisi se sopiva pyörä?

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Vuokralainen katsoppas tämä kauppa myös! Mitä itse Torista selailin, niin osa pyöristä hädin tuskin edes sisäänajettu ja hinnasta mielestäni hyvin lähtenyt pois. Ja 12kk takuuta antavat pyörille.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mulla olisi nyt sähköpyörä hakusessa ympärivuotiseen ajoon.
Autoa en omista, enkä ole ihan heti hankkimassakaan.
Polvia vaivaa jo nivelrikko, mutta pyöräily sujuu usein paremmin kuin kävely. Sähköpyöräily toisi myös sitä kaivattua pk-harjoittelua. Pyörä toimisi kauppakassina, työmatkakulkuneuvona ja harrastepyöränä. Minua kiinnostaa metsätiet ja helpohkot metsäpolut.

Pyörä tulee isokokoiselle miehelle. Läskipyörä ei minua kiinnosta, mutta 29 jäykkäperäiset maastopyörät kyllä. Hankinnan aion tehdä ennen kesää, ehkäpä maaliskuun lopulla, jos vaan sopiva löytyy.

Juuri nyt arvon kahden seuraavan välillä. Olisiko arvon palstalaisilla kommentoitavaa noista kahdesta tai ehdotuksia mikä olisi se sopiva pyörä?

Nämä on melko samanlaisia lopulta. Trekissä on aavistuksen parempia osia esim jarrut ja erittäin kiva hissitolppa. Geometria on vähän modernimman oloinen myöskin Trekissä, mutta tuohon käyttöön kumpikin lienee toimivia. Kävisin paikallisissa liikkeissä (jos on) potkimassa renkaat vielä. Saattaa löytyä vastaavia viime vuodelta vielä varsinkin, jos tarvitsee isoa kokoa.

Grafix

Jäsen
Uutta gravelia pitäisi saada alle.

Omat ihan perusspeksit ovat mielellään 1X sähkövaihteisto sekö kuiturunko ja tottakai itselle sopiva geometria. Cuben Nuroad kiinnostaisi todella paljon, mutta saatavuus tai kokeilumahdollisuus tuntuu olevan haastavaa. Kysyntä lienee ollut kovaa, sillä Nuroadien kanssa saanee tällä hetkellä markkinoilta kaiketi parasta hinta-laatusuhdetta.

Pitänee varmaan kääntää katseet muualle, jos aikoo saada fillarin hyvissä ajoin tulevalle kevät-/kesäkaudelle. Olisiko palstalaisilla vinkata jotain muita mahdollisia graveleita tuossa n 3k hintaluokassa? Canyonit on jo kokeiltu, mutta ei oikein istu itselle.

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Vähällä on ollut itselläkin pyöräilyt tänä vuonna ja oikeastaan loppuvuonnakin. Loppuvuosi tuli eniten uitua ja nyt juostua. Luminen aika varmaan tuleekin keskityttyä enemmän saliin, uintiin ja juoksuun kuin pyöräilyyn. Toki työmatkoja on tullut ajettua mutta näillä loskakeleillä sekin melkein mielekkäämpää juosten kuin pyörällä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hyvää sisätreeniä alla, käytiin toki Kanarialla pari viikkoa polkemassa tossa marras-joulukuussa ja oli kivaa päästä ulos polkemaan ja aurinkoon. Nyt on siis menty sisätreeniä, tosin tämä viikko mennyt treenitaukoa pitäen kun kävin pienessä leikkauksessa ja saan tikit pois huomenna niin pääsen taas pyörän selkään lauantaina. Mun pyörillä (2x maantiepyörä ja 1x TT-pyörä) ei talvella pysty ajamaan ulkona joten sisätreeni Zwiftissä ja Rouvyssa on ne mitä tulee talvisin tehtyä. Keväällä ois tarkoitus käydä taas perinteisesti Pajulahdessa suorassa maksimaalisessa testissä.
Kaiken kaikkiaan ihan hyvä talvi takana, lumien puolesta kelit alkaa näyttää siltä että voisi päästä ulos mutta en usko että noita sepeleitä saadaan vielä pitkään aikaan tuolta teiltä siivotuksi.

Tässä Kanarian matkan jälkeen mun Canyon Aeroad kävi rungon vaihdossa (runkotakuu) ja nyt tuo pyörä odottaa et pääsisi ulos kokeilemaan, kaiken kaikkiaan pyörässä meni vaihtoon etu- ja takavaihtaja (SRAM Force Axs eTap), runko (uudempi malli), satulaputki ja eturattaat, näistä kaikki muut paitsi takavaihtaja meni takuuseen. Pyörässä oli siis murtunut etuvaihtajan korvake (osa hiilikuiturunkoa) ja siitä syystä sain uuden rungon runkotakuusta, en ole kaatunut vaan se oli hajonnut käytössä. Mulla olisi siis nyt melkein kuin uusi pyörä ensi kesälle odottamassa. :)

Suosikkijoukkue
KalPa
Talvikausi on ollut kyllä mielenkiintoinen, ensimmäisen influenssa-rokotteen (?) jälkeen ollut kyllä pikku räkätautia koko talven mutta sporttia on kertynyt kuitenkin kivasti. Hiihtäen ja toki Zwiftin parissa. Uutena elementtinä on ollut tekoäly-koutsi (Xert) antamassa vinkkejä.
Zwift on voimassa vielä tämän kuun loppupuolelle, eiköhän tällä viikolla joku pyöristä käy jo ulkonakin. Itse en ole vuosiin harrastanut varsinaista talvipyöräilyä.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikos se niin että se Bikesterin verkkokauppa on nykyään jo taas ihan luotettavalla pohjalla? Jossain vaiheessa taustayhtiöllä oli jotain säätöä mutta muistelen että ne ongelmat olisi saatu selätettyä? Olisi mieleinen graveli nyt ihan hyväsä rabatissa...

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olikos se niin että se Bikesterin verkkokauppa on nykyään jo taas ihan luotettavalla pohjalla? Jossain vaiheessa taustayhtiöllä oli jotain säätöä mutta muistelen että ne ongelmat olisi saatu selätettyä? Olisi mieleinen graveli nyt ihan hyväsä rabatissa...
Juu, omistaja vaihtui. Samalla hinnat nousivat ja valikoima kapeni todella paljon.

Nopeasti katsottuna näyttää että valikoimaa on edelleen ihan hitosti, mutta esim. pyöräilytakkien listauksen kun ottaa esille on sivujen 22-55 tuotteiden kohdalla merkintä "loppuunmyyty". Eli noin puolta tuotteista ei oo todellisuudessa saatavilla. Naurettava tapa luoda illuusio suuresta valikoimasta.

Yhden pienen tilauksen olen muutama kuukausi sitten tuonne tehnyt ja homma meni ihan ok. Sellaisen huomasin että jos teet tilauksen esim. Larun pyörän verkkokaupassa niin toimitus tulee tuolta Bikesteriltä.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, omistaja vaihtui. Samalla hinnat nousivat ja valikoima kapeni todella paljon.

Nopeasti katsottuna näyttää että valikoimaa on edelleen ihan hitosti, mutta esim. pyöräilytakkien listauksen kun ottaa esille on sivujen 22-55 tuotteiden kohdalla merkintä "loppuunmyyty". Eli noin puolta tuotteista ei oo todellisuudessa saatavilla. Naurettava tapa luoda illuusio suuresta valikoimasta.

Yhden pienen tilauksen olen muutama kuukausi sitten tuonne tehnyt ja homma meni ihan ok. Sellaisen huomasin että jos teet tilauksen esim. Larun pyörän verkkokaupassa niin toimitus tulee tuolta Bikesteriltä.
Ok. Hyvä tietää. Tuo fillari olisi ainakin verkkokaupan mukaan hyllyssä oleva sekä 30% alennuksella ja siksipä se kiinnostaakin. Täytyypä funtsia vielä hetki...

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Hyvä tietää. Tuo fillari olisi ainakin verkkokaupan mukaan hyllyssä oleva sekä 30% alennuksella ja siksipä se kiinnostaakin. Täytyypä funtsia vielä hetki...
Jos on merkattu että on varastossa niin eiköhän se silloin ole.

Mitä tulee alennusprosentteihin niin älä luota niihin, suurimmaksi osaksi ne on ihan keksittyä dadaa vaikka sillai ei nykyään saisi enää tehdä. Jos tuota tsygää on saatavilla myös muualta niin hintavertailua kehiin ja ostaa sieltä mikä on luotettava ja edullisin.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos on merkattu että on varastossa niin eiköhän se silloin ole.

Mitä tulee alennusprosentteihin niin älä luota niihin, suurimmaksi osaksi ne on ihan keksittyä dadaa vaikka sillai ei nykyään saisi enää tehdä. Jos tuota tsygää on saatavilla myös muualta niin hintavertailua kehiin ja ostaa sieltä mikä on luotettava ja edullisin.
Toki juuri näin. Olen seurannut ko pyörän hintaa jo tovin...

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sellaisen huomasin että jos teet tilauksen esim. Larun pyörän verkkokaupassa niin toimitus tulee tuolta Bikesteriltä.
Itseasiassa nyt kun tarkistin niin Larun pyörässä nyt tuo sama pyörä samaan hintaan kun Bikesterissä... Eli tarjouksetkin kulkee käsi kädessä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy