Pyöräily harrastuksena

• 47 250
  • 466

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Onko palstalla perjalkaisia, jotka ovat hankkineet harrastefillareiden Skodan luottaen valmistajan kokolaskuriin?
Mulle Canyonin laskuri antoi Aeroadille koon XS, ja kyllä tuo varsin hyvin on juuri omille mitoille oleva pyörä jolla on mukava ajaa ja pyörä ei tunnu liian pieneltä eikä suurelta. Tuo Aeroad XS koko on siis samaa kokoluokkaa kuin Rose Xeon Team CGF 52 runkokoko ja Cervelon P3 51 runkokoolla, mitkä itseltä myös löytyy. AInoastaan Cervelo on ostettu kivijalkaliikkeestä bike-fitin yhteydessä ja tuo Rosen runkokoko katsottiin aikanaan yhdessä bike fitissä ennen kuin tilasin pyörän.

Yleisenä ohjeena pyörän kokoja ihmetellessä et jos tunnut osuvan kahden koon väliin, niin ota pienempi siitä on paljon helpompi tehdä mitoillesi juuri sopiva kuin liian suuresta pyörästi.

Viimeksi muokattu:

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Joutuisipa rattijuoppo linnaan, mutta ei taida toteutua.
Tämä on kyllä todella surullinen tapaus taas.

Nämä tulee aina mieleen, kun kuulee erilaisia typeryyksiä. Yksi päivä tuli käytyä ravitsemusliikkeessä. Vieressä istui pari ehkä 25 vuotiasta janaria joiden juttuja ei voinut olla kuulematta. Pojat miettivät, että mikä siinä on, kun pyöräilijät ärsyttää niin paljon. Varsinkin maantiellä, kun on pakko ajaa siellä autojen seassa.

Pakko pohtia, että mikä meitä suomalaisia vaivaa tämän asian kanssa? Rattijuopot asia erikseen, mutta jos muuten ihan normaalinoloisia nuoria miehiä jo suututtaa pyöräily, niin jotain on pahasti vialla.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on tää meidän kulttuuri valitettavasti tällainen pyöräilijöitä kohtaan. Tämähän lähtee ihan jo viranomaisista ja medioista, aivan sama mitä on tapahtunut niin muistetaan mainita kypärän käytöstä tai käyttämättömyydestä, heijastimista jne. Eli vastuuta ollaan mielellään siirtämässä siinne pyörällä liikkuvan suuntaan.

Tässä lainaus iltasanomien uutisesta liittyen tähän todella surulliseen tapaukseen.

Vaikka tällä kertaa pyöräkypärä ei pelastanut pyöräilijän henkeä, poliisi muistuttaa syksyn pimeyden tultua heijastinten ja turvavarusteiden käyttämisen tärkeydestä.

Kai sitä poliisisetä olis voinut samalla muistuttaa myös että kännissä tai kamoissa ei kannata ajaa autolla.

VITTU että pistää vihaksi.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eilen meni maantiepyörästä takarengas niin pahasti ettei litku paikannut, kankaat tuli näkyville eli sisurikaan ei olis kauaa ehjänä pysynyt, vaimo tuli mut noutamaan tienlaidasta ja ajoin sit lenkin loppuun gravelilla.
Tästä vastoinkäymisestäsi tuli mieleeni; jos rengas on litkutettu ja se menee rikki siten, että litkut eivät auta, niin voiko vanteelle askarrella sisäkumin ja jatkaa matkaa?

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tästä vastoinkäymisestäsi tuli mieleeni; jos rengas on litkutettu ja se menee rikki siten, että litkut eivät auta, niin voiko vanteelle askarrella sisäkumin ja jatkaa matkaa?

Teoriassa voi. Käytännössä usein reikä on jo sen verran iso että sisurin kestäminen on vähän siinä ja tässä. Itsekin olen yhdeltä ryhmälenkiltä kotiin päässyt haljenneen ulkokumin kanssa kun lenkkiseurasta sattui sisuri löytymään ja litku ei riittänyt reikää paikkaamaan. Mutta en mä sillä tohtinut yhtään enempää ajella vaan vaihdoin sit vaan uuden kierroksen ulkokumeja.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri kuten veli Flinck tuossa ylempänä kertoi, eli voi kyllä vaihtaa. Sottaista hommaa se on ja tosiaan yleensä se reikä on sit niin suuri että kivenmurut menee renkaan sisään tuhoten sen sisurin tai se pullahtaa siitä reiästä ulos.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuhannet kiitokset kaikille minua auttaneille, erityisesti @iibor .

@Myhkyrin herra n vinkistä kävin Pelottomassa ja siellä osattiin hyvin jeesta ja ohjata oikean tuotteen pariin. Nyt on pyörä tilattu ja odotellaan koska paskanruskea auto sen minulle rakkaudella kuljettaa.

Hiilikuiturunko nyt tulee, mutta pitäydyin yhdessä eturattaassa.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tuhannet kiitokset kaikille minua auttaneille, erityisesti @iibor .

@Myhkyrin herra n vinkistä kävin Pelottomassa ja siellä osattiin hyvin jeesta ja ohjata oikean tuotteen pariin. Nyt on pyörä tilattu ja odotellaan koska paskanruskea auto sen minulle rakkaudella kuljettaa.

Hiilikuiturunko nyt tulee, mutta pitäydyin yhdessä eturattaassa.

Loistavaa! Nyt alkoi sitten se vaikein osuus, eli pyörän saapumisen odottelu :D

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
SIsäpyöräilyä harrastavat, minkälaisia tuulettimia teillä on käytössä oloanne viilentämään?

Mulla on tähän asti ollut jokin parikymppiä maksanut, Amazonista löytynyt tornituuletin. Viilentäähän se vähän mutta enemmänkin voisi tehoa olla. Viime talvena alkoi pitämään jo niin epämiellyttävää ja epäilyttävää hurinaa, että taitaa päästä viettämään eläkepäiviä jäteasemalle ja nyt pitäisi hankkia uusi tilalle.

Wahoon Headwindia katselin ja meinasi vähän kiinnostella. Vaikka sinällään olisi juuri käyttötarkoitukseen sopiva ja siten houkutteleva, niin ehkä tuollainen 250-300e yhdestä tuulettimesta on kuitenkin liikaa, jos ei absoluuttisesti, niin periaatteesta.

Suosikkijoukkue
KalPa
Pyöräilykollega osti Wahoon tuulettimen, on käyttänyt siten että teho reagoi sykkeeseen. Vaikutti tyytyväiseltä valintaansa. Itse olen myös miettinyt, tuossa DC Rainmakerin vertailua Eliten vastaavaan Elite Aria Smart Trainer Fan In-Depth Review

Omassa käytössä vain halpis-pöytätuuletin, olisko noin 50 senttiä halkaisija, ei ole oikein hyvä ratkaisu ollut. Pitäisi olla toinenkin.

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Alkaa olla käsillä se aika vuodesta kun ei tartte enää tien päällä ruuhkaa ihmetellä. Olisko viimeseen kolmeen viikkon vastaan tullut 0 maantiepyöräilijää vaikka kesäaikaan säännöllisesti kyllä näilläkin korkeuksilla porukkaa näkee. Tää on omalla tavallaan kauheen jännä ilmiö kun kumminkin porukka vetää talvellakin hiihtolenkkiä milloin milläkin kelillä mutta sit taas nollan tuntumassa joka paikka hiljenee. Kai se on sit sitä siirtymäkautta kohti uutta. Ite aattelin jatkaa hyväksi havaitulla ja vetää ulkona vuoden ympäri, traineri on edelleen ostamatta. Vähän mietin että tutulta lainaisin tekniikkarullia ja sen kans opettelis pyörittelyä talvella.

Suosikkijoukkue
KalPa
Nythän on mainiot (kun ei sada kaatamalla) kelit ainakin gravelointiin ainakin uudenmaan korkeudella, eilen vastaantulijat olivat nimenomaan hiekalla ja poluilla. Itsellä nyt ehkä puolet pyöräilyajasta on mennyt trainerilla, no on tuossa ollut hieman flunssan oireita ja sitten myös kovempaa sadetta.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alkaa olla käsillä se aika vuodesta kun ei tartte enää tien päällä ruuhkaa ihmetellä. Olisko viimeseen kolmeen viikkon vastaan tullut 0 maantiepyöräilijää vaikka kesäaikaan säännöllisesti kyllä näilläkin korkeuksilla porukkaa näkee. Tää on omalla tavallaan kauheen jännä ilmiö kun kumminkin porukka vetää talvellakin hiihtolenkkiä milloin milläkin kelillä mutta sit taas nollan tuntumassa joka paikka hiljenee. Kai se on sit sitä siirtymäkautta kohti uutta. Ite aattelin jatkaa hyväksi havaitulla ja vetää ulkona vuoden ympäri, traineri on edelleen ostamatta. Vähän mietin että tutulta lainaisin tekniikkarullia ja sen kans opettelis pyörittelyä talvella.
On siihen hiihtoon kuitenkin sen verran eroa, että etenkin maantiepyörällä sulla on yläkroppa käytännössä liikkumatta ja noin kolmenkympin vauhdissa ilmavirta viilentää mukavasti. Hiihtäessä noihin nopeuksiin pääsee vasta alamäessä ja kroppa on monipuolisemmin töissä, joten lämpökin pysyy paremmin yllä.

Tottakai myös pukeutuminen vaikuttaa asiaan mutta ainakin itse olen huomannut, että kesän jälkeen motivoi huomattavasti vähemmän jo se usean kerroksen päälle pukeminen, kun on muutaman kuukauden päässyt liikkeelle housut ja paidan/paidat pukemalla. Toinen mikä vähentää omaa motivaatiota heikentäö, niin pyörää saa olla pesemässä joka lenkin jälkeen, kun kuivat olosuhteet harvenevat. No tätä omaa kirjoitusta lukiessa ei tarvinne ihmetellä, miksei oma kehityskäyrä osoita kohti koillista (: mutta luulen, että nuo edellä mainitut ovat melko yleisiä syitä siihen, miksi pyöräilijöiden määrä syksyn edetessä vähenee.

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
On siihen hiihtoon kuitenkin sen verran eroa, että etenkin maantiepyörällä sulla on yläkroppa käytännössä liikkumatta ja noin kolmenkympin vauhdissa ilmavirta viilentää mukavasti. Hiihtäessä noihin nopeuksiin pääsee vasta alamäessä ja kroppa on monipuolisemmin töissä, joten lämpökin pysyy paremmin yllä.

Tottakai myös pukeutuminen vaikuttaa asiaan mutta ainakin itse olen huomannut, että kesän jälkeen motivoi huomattavasti vähemmän jo se usean kerroksen päälle pukeminen, kun on muutaman kuukauden päässyt liikkeelle housut ja paidan/paidat pukemalla. Toinen mikä vähentää omaa motivaatiota heikentäö, niin pyörää saa olla pesemässä joka lenkin jälkeen, kun kuivat olosuhteet harvenevat. No tätä omaa kirjoitusta lukiessa ei tarvinne ihmetellä, miksei oma kehityskäyrä osoita kohti koillista (: mutta luulen, että nuo edellä mainitut ovat melko yleisiä syitä siihen, miksi pyöräilijöiden määrä syksyn edetessä vähenee.

Tokihan se on juuri näin ja kyllä mä helposti nuo syyt ymmärrän että sitten jää lähtemättä. Ja pakko sanoa sekin etten ole hiihtänyt murtsikoilla sitten yläasteen niin ihan ei oo tuoreessa muistissa miten siellä tarkenee. Toki pyörän pesusta oma lisävaivansa tulee mutta en mä ainakaan joka lenkin jälkeen ala sitä läpi puunaamaan, pahimmat hiekat ja paskat pois vaan. Samannäköinen se on kumminkin seuraavan lenkin jälkeen vaikka kuinka hinkkais. Kuumavaha ketjuissa on nyt kyl osoittanut hyvyytensä näillä keleillä kun voimansiirto on kumminkin suht puhdas vaikka mikään muu ei ookaan.

Puoltoista tuntia kävin tuossa taas aamusta päästelee. Vähän houkuttelis vielä satasen lenkille lähtiä tälle syksylle mutta siinä joutuu jo miettimään tosissaan pukeutumista. Nyt on pärjännyt vielä hiihtohousuilla, merinovillapaidalla, tuuliliivillä ja hiihtotakilla hyvin nuo lyhyemmät reissut. Toki hanskat ja pipo myös ja kenkien päälle suojat. On siinä jo yhelle lenkille pukemista mutta paljon ku viettää lasten kans kotona aikaa niin kiva on mennä ulos treenatessa. Trainerin ostoa hidastaa kummasti ajatus siitä että sohva veisi voiton. Joskus oli talven ajan anopin juoksumatto meillä säilössä, kerran taisin käyttää ja loput ulkona.

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Verkkokauppa.comissa oli erinomainen tarjous (1299,99 €) tuossa viime kuussa sähkö-fatbikesta, joten lopulta tuli hankittua sähköpyörä, minkä hankkimista olen jo pitkään miettinyt. Malli on GZR Black Raw 3.0.

On ollut mieluinen pyörä. Vääntöä tuntuu riittävän ja osat ovat omaan tarpeeseen aivan riittävän hyviä. Noin 130 km on nyt takana ajoa ja ei ole valittamista. Lähinnä työmatkoja ja joitain 10-20 kilometrin maastolenkkejä olen ajanut. Varsinkin talvisia työmatkoja varten tuo tuli hankittua, mutta kyllähän tuolle tulee käyttöä läpi vuoden.

Toisena pyöränä on Whiten hybridi, jolla olen ajanut jo useamman vuoden työmatkoja ja se on ollut vain sulan maan käytössä. Se on ollut omaan tarpeeseen todella hyvä hankinta. Oma pyöräily ei ole kuitenkaan mitenkään älyttömän aktiivista. Silloin tällöin tulee tehtyä maastolenkkiä maastopyörällä (ja samalla pyörällä aikaisempina talvina työmatkoja) ja satunnaisemmin asfalttilenkkejä hybridillä.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toissa viikolla sain pyöräni ja nyt on vajaa 150 km ehditty yhdessä kiertää. Mahtava peli! Maisema vaihtuu kepoisen tuntuisesesti ja kaikki toimii kuten pitääkin.

Ensimmäiinen pitempi lenkki oli vähän hankala, kun en ollut vielä vaihteiden vaihtotapaa ollut sisäistänyt. Alamäessä oli pakko kokeilla alaotteelle menoa; vittu, että pelotti.

Toivottavasti kelit vielä jatkuu tovin, niin voi tyttöä käydä ulkoiluttamassa.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
SIsäpyöräilyä harrastavat, minkälaisia tuulettimia teillä on käytössä oloanne viilentämään?

Mulla on tähän asti ollut jokin parikymppiä maksanut, Amazonista löytynyt tornituuletin. Viilentäähän se vähän mutta enemmänkin voisi tehoa olla. Viime talvena alkoi pitämään jo niin epämiellyttävää ja epäilyttävää hurinaa, että taitaa päästä viettämään eläkepäiviä jäteasemalle ja nyt pitäisi hankkia uusi tilalle.

Wahoon Headwindia katselin ja meinasi vähän kiinnostella. Vaikka sinällään olisi juuri käyttötarkoitukseen sopiva ja siten houkutteleva, niin ehkä tuollainen 250-300e yhdestä tuulettimesta on kuitenkin liikaa, jos ei absoluuttisesti, niin periaatteesta.
Ryobin akulla toimiva työmaatuuletin käytössä. Itse olen tuolla hyvin pärjännyt ja usein olen suunnannut sen pöhisemään pään yli, että ei puhalla suoraan päin. Hyvä puoli tuossa on, että kallistuskulmaa saa säädettyä.

Sanotaan näin, että en kyllä itsekkään ostaisi missään tapauksessa satojen eurojen tuulettimia, vaikka kaikkea turhaa sontaa ostelenkin usein. Esim Eliten ohjausblokin eturenkaan alle ostin, mutta sekin on kyllä melko turhake trainerin kanssa lopulta.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vielä mennään pyöräilyn ulkokautta mutta nyt on luvattu sen verran kylmiä öitä ja mahdollisesti jopa lunta etelään asti, joten voi olla että viimeisiä viedään ennen kuin on pakko siirtyä sisäpyöräilyyn kun noilla maantiepyörillä ei liukkaalla enää voi ulkona polkea. Mitä tulee tuulettimeen niin mulla on ihan normi pöytätuuletin ja kyllähän noiden sisätreenien aikaan hiki lentää. Eli jos tuollainen sykkeeseen reagoiva tuuletin voisi kyllä olla fiksu ratkaisu.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nojoo, onneksi en vannonut kautta kiven ja kannon, koska mörököllihän minut olisi vienyt sanat syötyäni. Pari päivää pyörittelin eri vaihtoehtoja ja tilaukseen lähti, no mikäs muukaan, kuin Wahoo Headwind.

Mutta voi tytöt ja pojat ja veljenpojat, on sitten muuten loistava mylly. Juurikin tuo @flintstone ja @Myhkyrin herra mainitsema sykkeeseen reagointi on semmoinen ominaisuus, että en osannut kuvitellakaan. Etenkin näin runsaasti hikoilevana possuna, jolla on aina kuuma, se hikoilu oli aiemmin sitä luokkaa jo jossain 140 bpm kohdalla, että oli huumori koetuksella. Eihän tuota hikoilua nyt vastaavissa sykkeissä juuri huomaakaan. Sen verran taukoa pääsi taas syksyn mittaan tulemaan ketjunpyörityksestä, että nyt on rauhallista pyöritystä ollut ensimmäiset tunnit sisällä lähes kokonaan. Mielenkiintoista nähdä, mitenkä jossain intervalli-pyörityksessä jaksaa puhaltaa tuo laitos.

Redditistä jäi mieleen yksi hyvä kommentti tuohon Headwindiin liittyen, vapaasti suomennettuna: "Hinta kirpaisi vain kerran - maksuhetkellä. Sen jälkeen sitä ei ole tarvinnut harmitella."

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nojoo, onneksi en vannonut kautta kiven ja kannon, koska mörököllihän minut olisi vienyt sanat syötyäni. Pari päivää pyörittelin eri vaihtoehtoja ja tilaukseen lähti, no mikäs muukaan, kuin Wahoo Headwind.

Mutta voi tytöt ja pojat ja veljenpojat, on sitten muuten loistava mylly. Juurikin tuo @flintstone ja @Myhkyrin herra mainitsema sykkeeseen reagointi on semmoinen ominaisuus, että en osannut kuvitellakaan. Etenkin näin runsaasti hikoilevana possuna, jolla on aina kuuma, se hikoilu oli aiemmin sitä luokkaa jo jossain 140 bpm kohdalla, että oli huumori koetuksella. Eihän tuota hikoilua nyt vastaavissa sykkeissä juuri huomaakaan. Sen verran taukoa pääsi taas syksyn mittaan tulemaan ketjunpyörityksestä, että nyt on rauhallista pyöritystä ollut ensimmäiset tunnit sisällä lähes kokonaan. Mielenkiintoista nähdä, mitenkä jossain intervalli-pyörityksessä jaksaa puhaltaa tuo laitos.

Redditistä jäi mieleen yksi hyvä kommentti tuohon Headwindiin liittyen, vapaasti suomennettuna: "Hinta kirpaisi vain kerran - maksuhetkellä. Sen jälkeen sitä ei ole tarvinnut harmitella."
Rohkea päätös. Joka tapauksessa kaikki rahat saa menemään, niin parempi, kun ei harmita itse tuote. Rahaa saa (yleensä) onneksi lisää.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Kertokaapa vinkkejä aloittelevalle pyöräilijälle, minkälainen laite kannattaisi hommata? Sormilla on laskettavissa ne kerrat kun on tullut polkupyörällä ajettua sen jälkeen kun ajokortin sai, ja siitä on aikaa... Sen jälkeen onkin tullut jos jonkinlaista uutuutta tälle alalle, ja on aika sormi suussa kun noita selailee.

Polvet on sen verta sökönä että juokseminen ei oikein enää ole joka viikkoinen vaihtoehto ja pelkkä kävely tuntuu tympäännyttävältä.

Tarkoitus olisi hommata siis fillari ihan tuommoisia kevyitä muutaman kympin lenkkejä varten. Pääasiassa asfaltilla mutta hieman helppokulkuista maastoakin on tarjolla. Eli olisiko ns "hybridipyörä" vai mikä se nyt onkaan joka on tietty yhtä huono asfaltilla ja maastossa. Vai kannataako hommata parempi maastopyörä? Ihan älyttömiä summia en ajatellut ainakaan tähän ensimmäiseen sijottaa jos se ei sitten tunnukkaan yhtä kivalta kuin juniorina.

Sähkövermeitä jonkin verran katsellut ja niitäkin saa yllättävän halvalla, mutta lienee parempi sijoittaa parempaan perinteiseen malliin?

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaapa vinkkejä aloittelevalle pyöräilijälle, minkälainen laite kannattaisi hommata? Sormilla on laskettavissa ne kerrat kun on tullut polkupyörällä ajettua sen jälkeen kun ajokortin sai, ja siitä on aikaa... Sen jälkeen onkin tullut jos jonkinlaista uutuutta tälle alalle, ja on aika sormi suussa kun noita selailee.

Polvet on sen verta sökönä että juokseminen ei oikein enää ole joka viikkoinen vaihtoehto ja pelkkä kävely tuntuu tympäännyttävältä.

Tarkoitus olisi hommata siis fillari ihan tuommoisia kevyitä muutaman kympin lenkkejä varten. Pääasiassa asfaltilla mutta hieman helppokulkuista maastoakin on tarjolla. Eli olisiko ns "hybridipyörä" vai mikä se nyt onkaan joka on tietty yhtä huono asfaltilla ja maastossa. Vai kannataako hommata parempi maastopyörä? Ihan älyttömiä summia en ajatellut ainakaan tähän ensimmäiseen sijottaa jos se ei sitten tunnukkaan yhtä kivalta kuin juniorina.

Sähkövermeitä jonkin verran katsellut ja niitäkin saa yllättävän halvalla, mutta lienee parempi sijoittaa parempaan perinteiseen malliin?
Hybridit on varman myös ihan hyviä, mutta itse suosittelisin ns. jäykkäperäistä maasturia alkuun. Sellainen toimii assulla, sorateillä ja helpoilla poluila hienosti ja valinnan varaa löytyy. Ja pääsee toki vaativampaankin maastoon kun ja jos intoa riittää. Jos vielä sen verran tuunaa että vaihtaa vähän paremmin rullaavat renkaat karkeampien tilalle, mutta toki niillä ensiasennus renkaillakin pärjää. Ihan niitä markettipyöriä en suosittele. Alle tonnilla saa kuitenkin jo hyvillä osilla olevia laitteita uusina ja jos jaksaa tutustua vähän niin käytettyjen markkinatkin on ihan hyvät. Ja nyt monessa paikassa näyttää olevan hyviä syystarjouksia joten voi saada ihan hyvälläkin alennuksella hyvän pyörän kohtuullisesti. Tässä alla yksi mikä osui silmään...

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun oma mielipide, mutta jos ei hirveästi ole pyöräillyt eikä se ole koskaan ollut lempi puuhaa, niin hommaa sähköavuisteinen. En ole koskaan tykännyt pyöräilystä, koska aina saa polkea vastatuuleen :), mutta nyt kun on sähkömankeli alla, niin ihan mielellään lähtee polkemaan vaikka olisi huonokin keli. Ja jos on hyvä keli, niin ajelen ihan luomuna ilman avustusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy