Vuokralainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kerho! Arsenal
On kyllä niin totta, että nyt on sopiva aika huoltaa pyörä ruuhkien välttämiseksi.Oli pyöräily harrastus tai vain kulkuväline A-B-janan kulkuun, nyt on hyvä aika huollattaa polkupyörä. Käytin omaa mankeliani pitkästä aikaa huollossa ja seuraavana päivänä pyörä oli noudettavissa, Hiihtolomien jälkeen huoltokirjat täyttyvät nopsaan ja myydään ei-oota: jos talvi yllättää autoilijan, niin kevät huoltoasioissa pyöräilijän.
Minä olen ottanut osaksi harrastusta, että huollan pyöräni pääsääntöisesti itse. Olen päätynyt ratkaisuun osittain siksi, että olen paikkakunnallani saanut useasti pettyä liikkeessä tehtyyn huoltoon, mikä on lisäksi aika pirun kallista.
Youtube on niin täynnä hyviä huoltovideoita, että helpottaa huoltohommia kummasti. Kotimaisista tubettajista parasta huoltoapua antaa mielestäni Velogi.
Tänä talvena olen perushuollon lisäksi pistänyt vaihteet uusiksi. Vaihtoon on mennyt kaikki vaihteiston osat ja osasarjat olen päivittänyt laadukkaammiksi. Lisäksi jarrupalojen vaihto ja jarrujen ilmaus on tullut tutuksi.
Mulla on tapana ajella kaksilla ketjuilla, niin tulee voimansiirto putsattua säännöllisesti ja kestää takapakkakin pidempään, kun vaihtaa ketjut säännöllisesti.
Suurimpana ongelmana tässä tee se itse hommassa on mielestäni oikeanlaisten osien tilaaminen, mutta onneksi nettikaupoilla on nykyään hyvää asiakaspalvelua.
Viimeksi muokattu: