Kyllähän maailma on muuttunut todella paljon tässä viimeisen 12:n vuoden aikana ja kyllä se näkyy Putouksessakin. Ja kyllähän käsikirjoitustiimikin vaikuttaa, tietenkin. Summaset ja Volanen nyt vain ovat oikeasti nokkelia ja hauskoja ja kyllä sekin mulle näkyi. Lisäksi alussahan mukana oli muutama kokenut ja tunnettu näyttelijä ja heidän kanssaan sitten Kosuset, Hirviniemet ja Rantaset saivat toteuttaa itseään ja oppia oikeasti hyviltä näyttelijöiltä. Ja kyllähän silloin sai tehdä paljon rankempaa huumoria kuin nyt saa. Plus, että tuolloin kohderyhmä oli selkeästi aikuisissa, toisin kuin nyt.
Mulle on jäänyt eniten mieleen ehkä se, että silloin kun Putouksesta maineeseen noussut jengi (Hirviniemi, Kosonen, Nieminen, Toivanen, Kuustonen, Saariluoma, jne.) oli vielä mukana, heidän keskinäinen kemiansa oli niin loistavaa ja viihdyttävää, ettei aina edes tarvittu mitään sketsejä ja vaan jo heidän katsomisensa alkoi naurattaa. Itsehän olen suuri tilannekomiikan ystävä ja saan viihdettä ihan vain nauravien ihmisten katsomisesta, jos heidän keskinäinen kemiansa kohtaa. Ja onhan näyttelijöissä oikeasti paljon eroja. Joku Ernest Lawson ei ole muutenkaan kummoinen näyttelijä, eikä varsinkaan hauska, joten huumoriohjelmassa hän lähinnä aiheuttaa myötähäpeää. Tai Timo Lavikainen, ei naurata. Eikä se ole heidän vikansa, etteivät ole hauskoja, mutta ei heidän paikkansa myöskään sketsiohjelmassa ole. Sitten on taas joku Kiti Kokkonen, jonka pelkkä katsominen alkaa naurattaa, koska hänellä nyt vain on sellainen tietynlainen pilke silmäkulmassa. Eikä siitäkään haittaa ole, että hän osaa nauraa itselleen. Kuustosen siskoksissa on myös sitä jotakin. Mun mielestäni komedian tekijältä vaaditaan nopeita hoksottimia, koska huumoria tehdään tässä ja nyt. Ne, jotka tarvitsevat käsikirjoitusta, eivät useinkaan ole hauskoja, he vain näyttelevät hauskoja. Mua ei naurata sellainen. Mua naurattaa se, että tekijöitä itseäänkin naurattaa.
Ja se tuo oikeasti aika paljon haasteita, kun pitää viihdyttää aikuisia ja lapsia. Mielestäni lauantain tämän kauden avausjaksossa oli vähän viitteitä siitä, että ihan perheen pienempien viihdyttäminen ei ehkä ole enää päätarkoitus, vaan jonkun mielensäpahoittamisen riskilläkin, nyt ei lässytellä liikoja. Avausjakson perusteella tämä kausi tuskin tulee olemaan paskin ikinä. Mutta vielä on aikaa mokata tämäkin kausi.
Muokattu aivopieruina väärin kirjoitetut nimet.