Putous

  • 615 847
  • 1 890

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voi tulla. Edellis kauden voittaja Karimhan oli Porista.
Tätä juuri ajoin takaa kun kyselin että onko mikään muu paikkakunta saanut maistaa menestystä samoissa määrin kuin Pori. En sinällään ihmettele, Porihan on kaupunki jossa vain vahvat menestyjät pärjäävät ja on muutenkin kuin paratiisi maan päällä.
Tällainen tiettyyn paikkakuntaan tukeutuminen on aika varma keino päästä kisassa suhteellisen pitkälle kun sillä nostatetaan paikallispatriotismia ja suorastaan velvoitetaan jengiä äänestämään. Olis ihan mielenkiintoista tietää miten suuren osan äänistä esim. Ansku keräsi viime kaudella Imatran seudulta.
Totta toinen puoli. Toisaalta hahmonkin pitää olla ainakin jossain määrin toimiva että sen voi "ottaa omakseen", pelkkä sama kotikaupunki ei riitä. Jos vaikka tämä tyttöräppäri olisi tehty imatralaiseksi, uskallan väittää ettei imatralaiset yhtenä rintamana ryntäisi tätä äänestämään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olihan alussa toki Marja Tyrni ja Turku (eli Pallivaha). Näin turkulaisena piti pohtia...

Viikate-fanina pakko kyllä hekotella hieman tuota Karjalan Gandalfia. Jutuissa ei sinänsä mitään liian hauskaa, mutta Kaarlen hehkutus minulle jees.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olihan alussa toki Marja Tyrni ja Turku (eli Pallivaha). Näin turkulaisena piti pohtia...
Ja Samppa Linna oli leimallisesti turkulainen, ei hän oikeastaan muuta ollutkaan. Ei toki voittanut.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Viikate-fanina pakko kyllä hekotella hieman tuota Karjalan Gandalfia. Jutuissa ei sinänsä mitään liian hauskaa, mutta Kaarlen hehkutus minulle jees.
Oma suosikkini on myös tämä Karjalan Kandalfi, tiedän että sen verran Mari rokin "sisäpiiri"-juttua vetää ettei voittajaksi ole, mutta toivottavasti mahdollisimman pitkälle pärjäisi. Esim. tällaiset naurattavat kovastikin:

"Miks täällä on lava täynnä tällaisii karvaisii pellei, alaikäsii muidui. Meno on ku Staminan keikkabussissa"
"Miten mie näin herkistyn, miehän oon ku Samuli Putro"
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Oma suosikkini on myös tämä Karjalan Kandalfi, tiedän että sen verran Mari rokin "sisäpiiri"-juttua vetää ettei voittajaksi ole, mutta toivottavasti mahdollisimman pitkälle pärjäisi. Esim. tällaiset naurattavat kovastikin:

"Miks täällä on lava täynnä tällaisii karvaisii pellei, alaikäsii muidui. Meno on ku Staminan keikkabussissa"
"Miten mie näin herkistyn, miehän oon ku Samuli Putro"
Mulle ei ole oikein auennut se "And"-sanan käyttäminen lauseen lopuksi. Osaisko joku vähän valaista näin pimeää?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle ei ole oikein auennut se "And"-sanan käyttäminen lauseen lopuksi.

Sama. Muutenhan tuo on ihan perushauska hahmo, mutta tuo "and" tosiaan ihmetyttää, se kun ei sovi hahmon muuhun läppään oikein mitenkään. Lieneekö sekin sitten jotain sisäpiiriläppää, jolle koko hahmo tuntuu vahvasti perustuvan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jep. Onhan tuokin juttunsa, että osaa penkoa Kandalfin jutuista eri artisteja. "And" jäi joo minultakin tajuamatta.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
En tiedä kuinka yleistä se on, mutta setäni (lappeenrantalainen) päättää monet sanomisistaan ja-sanaan. Oudoltahan se kuulostaa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olipa Heikki Paasoselta onnistunut Kari Salmelais -imitaatio. Heikki on ollut aika nuori, kun Napakymppi pyöri tv:ssä, mutta hyvin oli juontajan maneerit opeteltu, ehkä VHS-nauhoilta kelaten.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vittu mitä paska koko ohjelma. Ainoa hyvä kaikista sketseistä ja hahmoista on se porilainen orava. Hyvää vittuilua ay-liikkeille.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipas yllättävä pudotus jälleen kerran. Olin kahden ensimmäisen jakson jälkeen aivan varma, että Lalli ja Jusu putoavat ensimmäisinä. Kummassakin hahmossa on yhtä paljon hauskoja elementtejä kuin tv-uutisissa. Toisaalta täytyy myöntää, että Kandalfi veti koko jakson vihkoon, ja ehkä siitä syystä ansaitsi pudota. Kokonaisuudessaan tuokin hahmo on kuitenkin ihan ok-tasoa verrattuna kahteen ensinmainittuun.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Paasonen, vanha kaistanvaihtaja on ollut yllättävän hyvä sketseissä. Salmeilais imitaatio loistava kuten Eino_Mies tuossa ylempänä mainitsi ja viimeviikkoinen Petri Nygård myös hyvä.
Muutenkin retro jakso oli mainio veto. Nuoriso ei tosin tainnut tajuta jakson vitsiä. Itse pidin kyllä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Paasonen, vanha kaistanvaihtaja on ollut yllättävän hyvä sketseissä. Salmeilais imitaatio loistava kuten Eino_Mies tuossa ylempänä mainitsi ja viimeviikkoinen Petri Nygård myös hyvä.
Muutenkin retro jakso oli mainio veto. Nuoriso ei tosin tainnut tajuta jakson vitsiä. Itse pidin kyllä.

Yhdyn tähän. Paras jakso tähän mennessä.

Noista hahmoista sen verran, että näkee kyllä selvästi, että kenelle tämä ohjelma pohjimmiltaan on suunnattu jos tämä lihava kaveri ja "jusu" ovat vielä mukana ohjlemassa. Olen tosin uskonut jo pitemmän aikaa ettei yleisö todellisuudessa päätä tässä mistään vaan kaikki on tuotannon käsikirjoitusta. Jotta lapset saadaan pidettyä kiinni ohjelmassa, on tarjonnan vastattava sitä, että he katsovat ohjlemaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen tosin uskonut jo pitemmän aikaa ettei yleisö todellisuudessa päätä tässä mistään vaan kaikki on tuotannon käsikirjoitusta. Jotta lapset saadaan pidettyä kiinni ohjelmassa, on tarjonnan vastattava sitä, että he katsovat ohjlemaa.

Samaa pääsin juuri eilen sanomasta vaimolle kun Putousta katselimme, kylläkin vain liittyen tulikokeeseen ja sitä myöten siihen kuka joutuu näytön paikkaan. Olen vuorenvarma että ihmiset eivät eilen todellakaan oikeasti äänestäneet Koposelle immuniteettia, vaan se tuntuu aiempienkin vuosien perusteella menevän niin että vähän niinkuin jokainen saa sen "vuorollaan"

Eilinen jakso muutoin ihan ok, 80-luvun teema lämmitti näin 80-luvun alussa syntyneen mieltä. Paasoselle tosiaan pointsit, yllättävän hyvää työtä sketseissä. Hahmoista venakko pitää tasonsa aika hyvin viikosta toiseen, sen sijaan liitto-orava oli eilen aika vaisu, eikä laulaminen ainakaan selvästi kuulu Nordmanin osaamisalueisiin, sen verran jäätävän kuuloista oli. Keskitason alapuolelle jäävä suoritus porilaisessa karaokebaarissa. Mutta kuten kuulimme, niin Salme Pasi ei yleensä laula kuin pöhnäs päite, niin ehkä se sitten selittää :D
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paasonen on kyllä yllättänyt minut aika täysin. Eilenkin kirvoitti minussa ne suurimmat naurut, Salmelais-imitaatiollaan ja sillä yläpäähuumori-kaverillaan. Kaverihan osaa näytellä (paremmin kuin moni noista oikeista näyttelijöistä).

Salme Pasi on siitä hyvä että sen ei tarvitse varsinaisesti sanoa edes mitään hauskaa, puhua vaan tuota murretta ja meikäläistä naurattaa jo sekin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olipa Heikki Paasoselta onnistunut Kari Salmelais -imitaatio. Heikki on ollut aika nuori, kun Napakymppi pyöri tv:ssä, mutta hyvin oli juontajan maneerit opeteltu, ehkä VHS-nauhoilta kelaten.

Kerrassaan loistavaa tekemistä Paasoselta. Muutenkin ollut jopa yllättävän hyvä. Tässä yhteydessä nostettava esiin myös Ville Tiihosen viikon takainen Paleface-imitointi. Tuo oli todella häikäisevää ja pariin kertaan piti varmistaa ettei kalpeanaama ihan itse ole mukana sketsissä.

Pidin hiukan surkuhupaisana kun Putous katsoi aiheelliseksi kuittailla tuota härskiys-kohua, mutta samalla nähtiin kuitenkin yksi Putous-historian sisäsiisteimmistä jaksoista. Jopa Salme Pasi oli ihmisiksi sanomistensa kanssa ja lasten suosikitkin saivat jatkaa hahmoskabassa.

Miten tuo Ketonen on oikeasti luonut noin paskan hahmon? Aivan käsittämätöntä kun muistelee Ketonen&Myllyrinne aikoja.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä en odottanut tätä että Antti Holma olisi noin erinomainen. Eilen Holma sai kerättyä suurimmat naurut meikäläiseltä. Homma alkoi heti alussa klassinen "nauha ei kerennyt Suomeen" -parodioinnilla. Muutenkin tuo kasariteema toimi. Kuten jo mainittua, Paasonen on myös yllättänyt näyttelijäntaidoillaan. Kokonaisuutena tuo eilinen jakso oli hyvä, vaikka suvantovaiheita löytyi tuostakin jaksosta. Enkä edelleenkään lämmennyt Liitto-oravalle. Kun se ei toimi niin ei toimi.

Ymmärrän Karjalan Kandalfin tippumisen koska hahmo junnasi alusta asti aikalailla paikallaan. Monet veikkasivat MC Jusun tippumista mutta tuo hahmo ei ole junnannut paikallaan ja varmasti varhaisteinit voivat tuohon hahmoon ainakin jossain määrin samaistumaan tai saavat otteen hahmosta. Heillä on myös mahdollisuus äänestää, ainakin jossain määrin. Samasta syystä kuningas Julien -kopio Loordi Lally jatkaa kisassa.

Edit: Unohtui mainita Essi Hellén eilisestä Viikkokatsauksesta. Huh huh! Kyllä voi nainen olla kaunis. Katsokaa itse: http://instagram.com/p/u4CJKTFFCy/
 
Viimeksi muokattu:

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Aku Hirviniemen hahmo hakkaa taas kaikki putoushahmot. Hauskan Usko Eevertti Luttisen olisi kuulunut voittaa yksipuolinen, vitsitön ja tylsä toistelija Leena Hefner os. Herppeenluoma ja ei yhtään sketsiä tai hauskaa juttua kertoneen munamiehen olisi kuulunut hävitä Hirviniemen Timo Harjakaiselle.

Posse ohjelman Aku Hirviniemen Somali Edelmann kun olis putouksessa niin voittais kaikki #viiskauttaviis.

Tästä MTV3 Katsomon linkistä voi katsoa ajasta 44:15 eteenpäin
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aku Hirviniemen hahmo hakkaa taas kaikki putoushahmot. Hauskan Usko Eevertti Luttisen olisi kuulunut voittaa yksipuolinen, vitsitön ja tylsä toistelija Leena Hefner os. Herppeenluoma ja ei yhtään sketsiä tai hauskaa juttua kertoneen munamiehen olisi kuulunut hävitä Hirviniemen Timo Harjakaiselle.

Posse ohjelman Aku Hirviniemen Somali Edelmann kun olis putouksessa niin voittais kaikki #viiskauttaviis.

Tästä MTV3 Katsomon linkistä voi katsoa ajasta 44:15 eteenpäin

Heh, kävin katsomassa tuon pätkän, niin kieltämättä minua kyllä nauratti ;) Hymyilytti myös se, että varmasti tämä hahmo on nyt sitten suvaitsematon ja rasistinen, Hirviniemi kenkäplankkia naamassa solkkaamassa hoono soomi...

Olen muuten samaa mieltä kanssasi siitä, että Hirviniemen nuo mainitsemasi hahmot olivat parhaita. Jossain vaiheessa kun Hirviniemi oli ihan ylivoimainen - ja eihän sitä käy kiistäminen, että koko Putous enemmän tai vähemmän pyöri hänen ympärillään - niin alkoi tulla trendikkääksi dissata häntä ja hänen hahmojaan.

Possea olen nähnyt muutaman jakson ja meno on ihan hyvää, mutta mieleen nousee jälleen tuo sama asia, että ohjelmastahan on muodostumassa ihan Aku-show, muut sitten tulevat sidekickeinä siinä messissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt oli sitten poijjaat ehkä kaikkien aikojen sketsi koko Putouksen historiassa, ai jumankauta! Koko kausi ollut aika heikko, ja yhtäkkiä tiskiin lyödään tuollainen. Huikea, rohkea, ajankohtainen.. kerta kaikkiaan mykistävä sketsi. Aivan kaikki toimi hahmoista koko homman perusajatukseen, Spede olisi ollut ylpeä tuosta!

Heh, mahtaako ylittää uutiskynnyksen itänaapurissa :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös