Se mihin tämä johtaa, ja mistä.Niinistökin mainitsi avautumisessaan on se että Körrit entistä enemmän roudaa rahansa vaihtoehtosiin ruokaloihin. Lieko sekään sitten hyvä asia.
Itse epäilen, että tämä ei vaikuta asiaan välttämättä mitenkään. Jengi käyttää näitä vaihtoehtoisia ruokaloita nytkin, ja yhtenä syynä on kai se, ettei ruoka ole silloin jostain syystä maistunut. Toinen syy on se, että roskaruoalla herkuttelulla halutaan iloa raskaan palveluksen vastapainoksi. Kolmas syy on puhtaasti vapaa-ajan totuttu tekeminen.
Itseäni huvittaa suuresti se, että näissä keskusteluissa kasvisruoka oletetaan automaattisesti ravintolaköyhäksi ja pahan makuiseksi. Ja liharuoat automaattisesti ravitseviksi ja herkullisiksi. Itse voisin sanoa omakohtaisesti, että intin liha- ja kanakeitot ovat olleet hirveimpiä ruokia, joita muistan syöneeni.
Kuten jo tässä ketjussa mainitsin, tässä casessa on iso riski vetää ns. vituiksi. Jos kasvisruoka tehdään "siitä yli, missä aita on matalin"-periaatteella, lopputulos on hyvin todennäköisesti tuota pahaa ja ravintoköyhää sapuskaa. Mutta jos tähän panostetaan edes vähän, noista parista kasvisateriasta viikossa ei lähtökohtaisesti pitäisi tulla ongelmaa muille kuin ennakkoluuloisille. Tähän liittyen: aihe on taas kerran kansan syvien rivien keskuudessa saatu maahanmuuttajien syyksi. Siksi näitä mielensä pahoittaneiden kommentteja on varsin hankala ottaa vakavasti.
Sanotaan vielä loppuun, että itse syön lihaa mielelläni. Osin kala-allergianikin vuoksi olen alkanut syödä säännöllisesti myös kasvisruokia, lihaa kun ei vaan ole terveellistä syödä joka päivä. Jopa kaltaiseni kehnohko kokki pystyy tekemään hyvää ja ravitsevaa kasvisruokaa, joten ei se voi olla ongelma armeijallekaan.