Gripenin olen livenä nähnyt ja se kyky miltei leijua paikallaan ilmassa on aivan käsittämätön. Toki siis jos arvostetaan sitä että tullaan ja vedtään rokki täysille, pistetään pasuunat punasiksi ja vedetään oikein machosti muutama minuutti hirveällä jylyllä edes ja takaisin on jonkun mielestä se meriitti millä pitää kone valita, niin helvettiäkös siinä. Minä olisin vakuuttuneempi jos ei olisi kuulunut pihaustakaan. Helposti täällä saa "äijä" menolla ihmiset kuvittelemaan, että se on äijää sitten sodassakin, ei ole. Tässä näytöksessä ei nähty kuin Horneteiltä ihan oikeaa suorituskykyä, kivaa katseltavaa toki, mutta itkettää kun näitä juttuja lukee, että miten äijä se Typhoon oli.
Tosiasiassa Typhoon kulutti aivan perkeleesti petroolia ja kuluttaa oikeastikin. Kyseessä on jopa paskempi kone kuin Rafale. Että sellasta.
Onneksi näitä koneita ei valita millään lentonäytös pelleily periaatteilla. Voisi myydä halvalla paskaa, kun laittaisi vaan mahdollisimman ison mökän ja moottorit, ainakin näiden juttujen perusteella. Samaan aikaan Super Hornettien länto meni täysin ohi, siellä vedetiin sellasella synkalla, että kyseessä oli joko todella loistavat lentäjät tai tietokonekommunikaatio. Minä veikkaan jälkimmäistä, mutta hitsiäkö tuollaisilla pikkuasioilla, millä oikeasti on merkitystä. Kun olisi pitänyt luukuttaa täysillä ja kovalla mökällä.