Puolivälieräsarja kevät 2011: HIFK - Jokerit

  • 213 181
  • 863

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Mielenkiintoista seurata sarjaa näin Suomen ulkopuolelta. Silmiin pistävää on kuinka media hehkuttaa HIFK-Jokerit sarjaa, lähes poikkeuksetta. Ylisanoja, isoja kuvia etusivuilla ja muut sarjat ovat ehdottoman taka-alalla. Lukko - KalPaa on myös katseltu sivu silmällä ja jopa tappelupeli hävisi kiireen vilkaa otsikoista pääkaupungin sarjan edestä. Ei sillä, että mikään muu ottelusarja minuakaan kiinnostaisi enemmän. Maallakin varmasti katsellaan pääkaupungin suuntaan tällä hetkellä ja mielipide on jokaisella sieläkin.

Sarjasta puhutaan klassikkona ja myös ansaitusti. Myönnän auliisti sille myös 2000-luvun parhaan sarjan arvonimen, mutta kaikkien aikojen sarjaan on kuitenkin vielä pitkä matka. 83-kevät on kuitenkin asetelmiltaan ja panokseltaan valovuoden edellä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mielenkiintoista seurata sarjaa näin Suomen ulkopuolelta. Silmiin pistävää on kuinka media hehkuttaa HIFK-Jokerit sarjaa, lähes poikkeuksetta. Ylisanoja, isoja kuvia etusivuilla ja muut sarjat ovat ehdottoman taka-alalla. Lukko - KalPaa on myös katseltu sivu silmällä ja jopa tappelupeli hävisi kiireen vilkaa otsikoista pääkaupungin sarjan edestä.

Samaa olen ajatellut itsekin. Kauhea hulabaloo mahtais olla mediassa, jos vastaavat nyrkkihipat olisi käyty stadin paikallisessa. Tais jäädä työsulkukauden hipat kakkoseksi vertailussa, vai mitä raumalaiset? Mutta en ole itsekään seurannut yhtään muita sarjoja. Tulokset ja ottelutilanteet tietysti tiedän, mutta yhtään otteluraporttia tai muuta en ole lukenut. Tää oma thrilleri vie kyllä kaiken huomion ja tarmon;)

Game sevenin henkistä asetelmaa ei voi kuin arvailla. Toisaalta HIFK on nyt kerran jo pelannut kuolemanottelun, ja siitä voi olla etua. Tai sitten ei, kuka tietää, miten Jokerit saa oman asemansa käsiteltyä ja lataukseksi muutettua? HIFK:n kotipelko on ehkä myös osittain sattumaa ja kupla, ihan samanlaisia pelit ovat loppujen lopuksi olleet kotona ja vieraissa. Kauheeta vääntämistä 1-2 maalin eteen. Parissa kotipelissä kiekot pomppi tolppiin, ja sitten siinä 4. ottelussa vieraissa maaliin. Ja yhden kerran hävittiin molemmissa kaukaloissa ihan huonommuuttamme, pelit 2 ja 5. Minimaalisten marginaalien peliä. Voi olla, että henkisesti vahvempi maanantaina voittaa, tai sitten vain onnekkaampi. Sillä ei taida kumpikaan joukkue romahtaa.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Jaa-a..kuka jaksaa viikon jälkeen lähteä kaivamaan jonkun Jhagin tekstejä, en mä ainakaan, joten jos "oululaiset"ovat turpiinsa saaneet, nii sit ovat=)
Taitaa kirvellä vieläkin? No...minä kehuin ainoastaan JHagin kolumneita, en ainakaan tarkoituksella vittuillu sinnepäin. Sori.

Muu osa kirjoituksestasi oli täyttä asiaa, siitä +

28.3. klo.18.30---> Taivas tai Helvetti.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelataanko jossakin lätkääkin ? Selailin aamun uutisia ampparit.com palvelun kautta ja osui silmiini Iltalehden otsikko "Hifk:n ja Jokerien kannattajat tappelivat".

Kun luin "uutisen" niin kysehän oli siis siitä, että jossakin Riihimäellä sijaitsevalla retkeilyalueella oli kaksi äijää tapellut perjantaina! Uutinen vielä tiesi kertoa senkin, että poliisilla ei ole tiedossa kumpi kannatti kumpaa joukkuetta. Mä epäilen, että voittaja oli Jokerien miehiä.
 

HemmoP

Jäsen
Pelataanko jossakin lätkääkin ? Selailin aamun uutisia ampparit.com palvelun kautta ja osui silmiini Iltalehden otsikko "Hifk:n ja Jokerien kannattajat tappelivat".

Kun luin "uutisen" niin kysehän oli siis siitä, että jossakin Riihimäellä sijaitsevalla retkeilyalueella oli kaksi äijää tapellut perjantaina! Uutinen vielä tiesi kertoa senkin, että poliisilla ei ole tiedossa kumpi kannatti kumpaa joukkuetta. Mä epäilen, että voittaja oli Jokerien miehiä.

Tod näk tilanne on mennyt niin, että joku leirintäalueella asuva spurgu on uutisista huomannut, että jokerit voittivat pari peliä ja päätti ruveta kannattamaan niitä. Siihen joku on todennut, että narrit ovat paska jengi mikä on oikeuttanut nyrkkitalkoisiin koska varmasti IFKn kannattaja.

Eli normi narrikannattajan logiikka.

edittinä LIPUT ON !!!!
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelataanko jossakin lätkääkin ? Selailin aamun uutisia ampparit.com palvelun kautta ja osui silmiini Iltalehden otsikko "Hifk:n ja Jokerien kannattajat tappelivat".

Kyllä..Kalliiksi käy tämäkin puolivälieräsarja, Riihimäellä on tapeltu. Saa nähä joudutaanko maanantain ottelua siirtämään, jotta tapaus keretään selvittää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketään en kannusta lyömään toista ihmistä mistään syystä, mutta onhan se hienoa, että tämä sarja herättää tunteita myös riihimäkeläisissä ja hausjärveläisissä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onhan sarja!

Harvoin alkaa nimittäin jännittämään näin saatanasti jo pelkästään lippupalvelun sivuilla lippuja jahdatessa kuten puolisentuntia sitten. Liput taskussa huomista päin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä..Kalliiksi käy tämäkin puolivälieräsarja, Riihimäellä on tapeltu. Saa nähä joudutaanko maanantain ottelua siirtämään, jotta tapaus keretään selvittää.
Ei sitä varmaan oikein voi siirtää, mutta eiköhän pohdinnassa ole, että pelattaisiin tyhjille katsomoille. Loppuvat perkele tappelut Riihimäellä!
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Pelataanko jossakin lätkääkin ? Selailin aamun uutisia ampparit.com palvelun kautta ja osui silmiini Iltalehden otsikko "Hifk:n ja Jokerien kannattajat tappelivat".
Uutiskynnys ylittyi ja reilusti! Luulin, että kyseessä oli jonkinlainen talvisen kahakan jälkiselvittely. Heh...pari kännistä tapellu jossain hämeen perukoilla. Ilta-ankkakin sai aiheesta peräti otsikon sivumarginaaliin. Ei näitä IFK- ja Jokerifaneja voi ymmärtää, kun jatkuvasti järjestävät näitä joukkotappeluja! Riihimäki vs. Hausjärvi...jesss8D
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Liian pieni halli

Heh, aloin soittelemaan 12:00 Lippupalveluun, pääsin läpi 12:47 ja siitä sitten jonottelin 8min vain kuullakseni, että peli on loppuun myyty. Eikös nyt HIFK voisi pyytää kaupungilta vähän jeesiä, että saadaan isompi halli myös sinne "Stadin" puolelle.

No onneksi Urhotv on tehnyt ainoan oikean ratkaisun ja laittanut tv-peliksi HIFK-Jokerit.

Ei tällainen jännityksen määrä ole todellista. Parempi voittakoon ja tämä sarja on tämän vuoden "finaali", ihan sama kumpi menee jatkoon niin ei tunnu varmasti samanlaiselta enää välierät tai finaali mahdollisesti. Huikeaa!
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huhhuh mikä sarja, kiitos siitä HIFK:lle, Jokereille, molempien joukkueiden faneille sekä tietysti surkeille tuomareille. Seitsämänteen peliin tämä hiukan yllättäen sitten meni. Jokerit on onnistunut laittamaan IFK:n todella ahtaalle tässä sarjassa, joka on pienoinen yllätys, sanoo kuka mitä tahansa.

Kun seitsämäs peli on ohi, niin olen joko hyvin iloinen tai hiukan pettynyt. Parempi voittaa tämän sarjan, siitä ei ole epäilystäkään. Itse tulen ainakin onnittelemaan IFK:ta, jos jatkoon menevät. Jos Jokerit menee jatkoon, niin en jaksa tälläisen sarjan jälkeen kuittailla vaan kiitän hyvästä sarjasta.

2000-luvun huikein sarja, kiitos siitä. Ainakin saa sarja arvoisensa päätöksen.

Jokerit vienee seitsämännen pelin tyylipuhtaasti 3-0 ;)
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eipä sitä kauhean paljon paremmin voi sanoa. Vaikka kaikenlaisia suunnitelmia on tullut kehiteltyä, en usko että jaksan voiton hetkellä hirveästi kuittailla. Upea sarja joka saa huomenna arvoisensa päätöksensä. Parempi voittaa, se on selvä.

Toivotaan että erityisesti Pulkkiselta löytyy päivän lepäämisen jälkeen energiaa. Granlundille kääntyy tämä nuorisostarojen taisto ellei Pulkkinen huomenna ratkaise.

Pulkkinen voisi ilmaveivillä vetää legendaarisen ratkaisun ;)
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se mikä tästä sarjasta vielä puuttuu on todella legendaarinen ratkaisumaali kuten Janecky 94. Vähän tuntuu että sellainenkin vielä saadaan.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Se mikä tästä sarjasta vielä puuttuu on todella legendaarinen ratkaisumaali kuten Janecky 94. Vähän tuntuu että sellainenkin vielä saadaan.

Kyllähän Kuhdan ja Haatajan maalit muistetaan vielä pitkään, varsinkin jos ifk hoitaa itsensä jatkoon. Olet kyllä oikeassa, me näemme vielä huikean ratkaisun. Itse veikkaan Peltosen yksilösuoritusta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Kuhdan ja Haatajan maalit muistetaan vielä pitkään, varsinkin jos ifk hoitaa itsensä jatkoon. Olet kyllä oikeassa, me näemme vielä huikean ratkaisun. Itse veikkaan Peltosen yksilösuoritusta.

Nuo nyt olivat vain yksittäisten otteluiden voittomaaleja. Ja mitä legendaarista oli Kuhdan tai Haatajan maaleissa? :D Tavallisia maaleja molemmat.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Nuo nyt olivat vain yksittäisten otteluiden voittomaaleja. Ja mitä legendaarista oli Kuhdan tai Haatajan maaleissa? :D Tavallisia maaleja molemmat.

Eletään vuotta 2062. Meikäläinen kiikkutuolissa: "Joo kyllä minä sen sarjan muistan. Vaikeuksissa oltiin aluksi, mutta Kuhdan ja Haatajan ansiosta otettiin Ilmalasta kaksi voittoa jatkoajalla ja vietiin sarja kotihalliin ratkaistavaksi."

Tavallisia maaleja? Pyh ja pah. Ikimuistoisisa ratkaisumaaleja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tavallisia maaleja? Pyh ja pah. Ikimuistoisisa ratkaisumaaleja.

Ikimuistoisia ratkaisumaaleja ovat jos HIFK menee jatkoon, ei muutoin.

Tämä sarja on ollut hienoudessaan myös todella kummallinen. HIFK-fanit tuntuvat tällä hetkellä todella tyytyväisiltä tilanteeseen vaikka ennakkoon sarjan piti suurimman osan mielestä mennä katki viimeistään eilen. No kaikki on suhteellista pakko myöntää.

Kuten jo Jokeripuolelle kirjoittelinkin, on Jokereiden tiivis viisikkopuolustus toiminut paremmin Nordiksen pienemmässä kaukalossa. Toimiiko enää huomenna, on ratkaisevia kysymyksiä. Paljon kuormitettu Lahti (kuten myös Peltonen) saa yhden päivän aikaa palautua, toivotaan että Jaska jaksaa painaa vielä huomenna.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Se mikä tästä sarjasta vielä puuttuu on todella legendaarinen ratkaisumaali kuten Janecky 94. Vähän tuntuu että sellainenkin vielä saadaan.

No jaa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin Ruoska 83-sarjaan on vielä valovuosi matkaa ja vaikka "legendaarinen siniviivalätty" tulisisikin, niin siltikin sarja itsessään tulee jäämään originaalista Kivikylän Kapinasta kauas taakse.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jaa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin Ruoska 83-sarjaan on vielä valovuosi matkaa ja vaikka "legendaarinen siniviivalätty" tulisisikin, niin siltikin sarja itsessään tulee jäämään originaalista Kivikylän Kapinasta kauas taakse.

Ei minun mielestäni.

Olin tuon sarjan aikaan vähän alle kaksivuotias, joten kyllä tämä menossa oleva paikallisvääntö kaikkine käänteineen on herättänyt paljon suurempia tunteita kun tuo 83-vuoden klassikko parivuotiaassa naperossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ikimuistoisia ratkaisumaaleja ovat jos HIFK menee jatkoon, ei muutoin.

Tämä sarja on ollut hienoudessaan myös todella kummallinen. HIFK-fanit tuntuvat tällä hetkellä todella tyytyväisiltä tilanteeseen vaikka ennakkoon sarjan piti suurimman osan mielestä mennä katki viimeistään eilen. No kaikki on suhteellista pakko myöntää.

Mo, kun tilanne oli 0-2 ja vielä 2-3, niin turha se on tässä 3-3 tilanteessa sitten kiukutella, kun ei mennyt 4-1. Tämän sarjan häviäminen ei olisi suuri häpeä, mutta yhtä kaikki, tämä sarja on osaltaan määrittämässä K. Jalosen kokonaisarvosanaa HIFK:ssa. Ja jos tässä tulee takkiin, niin skaala on kuutosesta alaspäin, kun asteikko on 4-10. Raadollista, mutta totta.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Ei minun mielestäni.

Olin tuon sarjan aikaan vähän alle kaksivuotias, joten kyllä tämä menossa oleva paikallisvääntö kaikkine käänteineen on herättänyt paljon suurempia tunteita kun tuo 83-vuoden klassikko parivuotiaassa naperossa.

Ehdottomasti en vie sinulta oikeutta pois sanoa mitä sanot. Minä olen nähnyt 83-klassikon, joten kunnioita sinä myös minun näkemystäni.

Huomenna kaikki peliin ainoassa oikessa Helsingin Jäähallissa. HIFK hoitaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen nähnyt 83-klassikon, joten kunnioita sinä myös minun näkemystäni.
No tottakai kunnioitan, eihän tuo kommenttini siihen liittynyt millään tavalla tai kyseenalaistanut mitenkään sinun oikeuttasi tuntea noin sarjojen eroavaisuuksista.

Ns. puolihuumorilla vaan toin tuon näkökulman esiin ja sanoin asiasta oman mielipiteeni, joka luonnollisesti on eriäväinen sinuun nähden juuri siitä syystä että Sinä olet nähnyt ja kokenut molemmat sarjat ja itse olen kuolannut potkuhousuissa sen 83-sarjan aikaan.

Pääasia että Game Seven hoidetaan ja kirjoitetaan uutta muistelemisen arvoista tarinaa paikallistaistojen historiankirjoihin.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Kuten jo Jokeripuolelle kirjoittelinkin, on Jokereiden tiivis viisikkopuolustus toiminut paremmin Nordiksen pienemmässä kaukalossa. Toimiiko enää huomenna, on ratkaisevia kysymyksiä.

En nyt mitään kovin uutta tietoa näistä löytänyt, mutta ilmeisesti on saman mittaiset kaukalot molemmissa halleissa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän sarjan häviäminen ei olisi suuri häpeä, mutta yhtä kaikki, tämä sarja on osaltaan määrittämässä K. Jalosen kokonaisarvosanaa HIFK:ssa. Ja jos tässä tulee takkiin, niin skaala on kuutosesta alaspäin, kun asteikko on 4-10. Raadollista, mutta totta.

Ehkä se on just noin teillä, jotka olette niin vähän voittaneet viime aikoina. Itse katson peliä itsessään. Mua ei esim. aina innostaneet kaikki Kärppä-voitot, jos ne tulivat puolivaloilla ja vähemmällä tunteella. Olen sitä mieltä, että tappiokin saa tulla, jopa se ratkaisevakin pleijareissa, JOS peli itsessään on ollut sellainen, joka on ollut viihdyttävä ja pelaajat ovat antaneet kaikkensa.Tottahan se ottaa päähän, mutta silti.Pelissä on oltava sielua!!!

Siispä häviön hetkellä en menisi mihinkään koulunumeroasteikkoon Kojon kanssa. Vai onko parempi niin, että esim. puolitehoisesti pelailemalla saatu mestaruus ilman tällaisia tämän hetken tunnekuohuja, joita Hifk-Jokerit on nyt monille aiheuttanut, on arvoasteikossa korkeammalla?Tämä ei sitten tarkoita sitä, ettenkö usko punaisten voittavan. Viimeinen peli tulee olemaan varovaisempi kuin aiemmat, mutta varmasti edelleen todella kova.

Verta ja kyyneleitä, lihaa luun ympärillä, tuskaa ja suloisuutta,nirvanaa ja pimeyttä, sitä on jääkiekko oikeimmillaan. Vitut tilastoniiloista.Mä ainakin olen niitä lätkäfaneja, jotka elää tässä ja nyt enemmän kuin tutkailen tilastoja. Ne eivät todellakaan kerro kaikkea, kuten esim. BOL on havainnut Haatajan kohdalla ja varmasti monen muunkin. Ei NHL:äkään ihan kaikkea kykene tilastoimaan, vaikka niiden suhteen on ihan friikki. Suuntaviivoja voi vetää, mutta tilasto on tilasto ja tämä hetki elää koko ajan. Ei niitä voi koskaan yks yhteen vertailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös