Puolivälieräsarja kevät 2011: HIFK - Jokerit

• 213 863
  • 863

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivottavasti Levonen & Boman jatkaa maanantaina! Olis tän sarjan arvoinen dumaripari ainakin mun mielestä...
Oikein onnistunut tuomarointi, pelaajat joko keskittyivät siksikin oikeisiin asioihin tai sitten peli vaan oli helppo tuomita. No, eiköhän se Rönn ole maanantaina kehissä.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Levonen & Boman jatkaa maanantaina! Olis tän sarjan arvoinen dumaripari ainakin mun mielestä...
KYLLÄ. Vähän lipsui suuntaan sun toiseen, mutta nyt mentiin selkeästi ja tasapuolisesti... Pientä napinaa voisi aina punalasien takaa heittää, mutta annetaan olla :)

Kunhan se RÖNNi pysyy V***n kaukana Helsingin jäähallista maanantaina.

Multa löytyy säkillinen rantapalloja maanantaina matkasta, saa nykäistä hiasta ne jotka tunnistaa, josko haluaa pallon :)
Toivotetaan palloilla sitten kummalle jengille vain hyvää kesälomaa!

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Oikein onnistunut tuomarointi, pelaajat joko keskittyivät siksikin oikeisiin asioihin tai sitten peli vaan oli helppo tuomita. No, eiköhän se Rönn ole maanantaina kehissä.

Oletko jo tähän ketjuun postannut sun taulukot tuomaroinneista?

Taitaa olla Jatkoajan ainoa ketju missä niitä ei vielä ole...

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terve!

Nyt kun tilanne on 3-3, ja jatkoon menijä ratkaistaan vasta maanantaina. Ikävä kyllä sarja saa arvoisensa päätöksen.

Tämä on tarjonnut niin paljon draamaa, etten muista koska olisin ollut sydänkohtauksen partaalla näin usein, ja minä olen sentään teve nuori mies. Toivottavasti häviäjä myös osaa arvostaa omaa joukkuettaan, sillä se on nyt pienestä kiinni. Kuusi peliä ja maalin erolla jokainen - miettikääpä sitä. Minä arvostan tämän Jokereiden ja HIFK:n taipaleen erittäin korkealle ja tämä on ollut VIIHDETTÄ. joka tulee palvelemaan meidän sm-liigaa todella hyvin ja meidän rakkaita joukkueitamme.

HIFK te olette mulle ja varmaan myös muille Jokeri-faneille entistä rakkaampi ja entistä vihatumpi naapuri-joukkue. Nauttikkaamme vielä yksi peli, sitten se on ohi.

Edit.
Sen verta vielä, että tässä sarjassa ei ole häviäjää, voittajia ainoastaan - toinen vaan ikävä kyllä saa jatkaa kautta. Mutta häviäjää mä en näe- ja jos Jokerit menisi jatkoon. Niin mä kiittäsin HIFK:ta sarjasta ja jos käy toisin päin, niin kiitän sarjasta ja toivon että menette päätyyn saakka.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nyt oikeastaan toivoisi, että maanantain jälkeen ei tarvitsisi lukea yhtään juttua täältä, jonka mukaan Kari/Erkka paskoi housuunsa tai vei 6-0. Pitäisi olla jo kaikille selvää, että tässä sarjassa selvästikään kumpikaan valmentaja saati joukkue ole romahtanut henkisesti tai muutenkaan. Onhan tässä tullut itsekin provottua jonkin verran, mutta maanantaina annan mahdollisen voitonkin hetkellä kyllä vastustajalle sille kuuluvan arvostuksen. Toki voittoa muuten hillittömästi hehkuttaen, mutta eipä mennä asioiden edelle;)

e: Arpa ehtikin ennen. Mutta kiva huomata, että samoja ajatuksia on muuallakin. Toisen on tämä pakko hävitä, ei voi mitään.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutoksia playoff-lipputulojen jaossa - uutiset - SM-liiga - www.jatkoaika.com

...mahtaako tuo vielä olla voimassa? Tämän otteluparin lipputulot 35 euron (alakantissa varmaan) mukaan laskettuna jaffalassa ovat n 1.435.000 euroa (3x13665x35) ja The Jäähallissa n 1.150.000 euroa (4x8200x35). Noihin kun lisää helmikuun Stadikka-matsin, niin molemmat seurat paikkaavat talouttaan kelpo lailla. Noilla taas hankkii helposti muutaman alisuorittajaulkkarivahvistuksen per seura.

scholl

Jäsen
Terve!

Nyt kun tilanne on 3-3, ja jatkoon menijä ratkaistaan vasta maanantaina. Ikävä kyllä sarja saa arvoisensa päätöksen.

Tuo on aivan totta. Peleihin nähden sarja saa arvoisensa päätöksen, mutta kyllähän ennen ottelusarjaa, jos asiaa olisi ajatellut, 7 peliä olisi ollut kauhea katastrofi.

Toivottavasti häviäjä myös osaa arvostaa omaa joukkuettaan, sillä se on nyt pienestä kiinni.

Jos IFK häviää niin en jaksa arvostaa siinä tapauksessa yhtään, koska tänä keväänä on pakko voittaa mestaruus. Tosin käytän tämän tilaisuuden jo etukäteen ja toivotan Hjallikselle hyvää kesälomaa.

Edit.
Sen verta vielä, että tässä sarjassa ei ole häviäjää, voittajia ainoastaan - toinen vaan ikävä kyllä saa jatkaa kautta. Mutta häviäjää mä en näe- ja jos Jokerit menisi jatkoon. Niin mä kiittäsin HIFK:ta sarjasta ja jos käy toisin päin, niin kiitän sarjasta ja toivon että menette päätyyn saakka.

Kyllä Jokerit tuosta jännittävän sarjan on tehnyt ja sarja on todellakin legendaarinen, mutta kun se kohtaaminen tapahtuu jo puolivälierissä niin tuossa on tasan tarkkaan toinen joukkue sitten täynnä häviäjiä. Jos olisi finaalit niin tilanne olisi eri, mutta puolivälierissä ainakin IFK:n on pakko päästä jatkoon.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä muuten Erkka vei Jalosta taas aivan 6-0 :) Jymäkkä, nää jutut kuuluu plauoffeihin siinä kuin valmentajien valitus oman joukkueen sorsimisesta dumarien toimesta. Kumpaakaan ei kannata todesta ottaa.

Hyvä sarja ja parempi jatkaa maanantaina. Uskon että Jokerien vieraspelaaminen on edelleen luokkaa parempaa kuin kotona, joten hyvän pelin saa HIFK pelata jos aikoo Jokerien viisikkopuolustuksen avata. Silti HIFK on suosikki jatkoon. Ratkaisuvoimaa löytyy HIFK:sta enemmän hyökkäyspäässä ja käsiä sekä taklausvoimaa puolustuksesta. Materiaali nyt vaan on parempi kuin Jokereilla ja avainpelaajat paremmassa kondiksessa.

Toivotaan että Jokerit pitäisi numerot edes tasaisena. Voitosta ei kyllä uskalla edes haaveilla.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kovia tekoja kyllä kovaan paikkaan, jos miettii kellonaikoja:

59.38, 59.32 ja 67.45.

Maanantaina jatkuu, tulee tiukkaa settiä taas jos Lasak kestää. Janne Lahden puolen tunnin peliajat syövät kyllä isoa miestä pikkuhiljaa, tänään oli jäykkää luistelua ja liikkumista.

Hyvä avauserä maanantaina ja hommat kenties ratkeaa siihen.

Ps. Kankaanperä ja kenties Hamiltonkin palaavat, mikä on hieno asia.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Materiaali nyt vaan on parempi kuin Jokereilla ja avainpelaajat paremmassa kondiksessa.

Jaa, ei se nyt mun mielestä mene ihan noinkaan. Kyllä mä sanoisin, että avainpelaajien kondis menee 50-50. Niiden jälkeen, voi vaakakuppi kallistua aavistuksen HIFK:lle. Ei näiden joukkueiden materiaaleissa ole loppujen lopuksi eroa kuin fanien omat mielipiteet.

scholl

Jäsen
Muutoksia playoff-lipputulojen jaossa - uutiset - SM-liiga - www.jatkoaika.com

...mahtaako tuo vielä olla voimassa? Tämän otteluparin lipputulot 35 euron (alakantissa varmaan) mukaan laskettuna jaffalassa ovat n 1.435.000 euroa (3x13665x35) ja The Jäähallissa n 1.150.000 euroa (4x8200x35). Noihin kun lisää helmikuun Stadikka-matsin, niin molemmat seurat paikkaavat talouttaan kelpo lailla. Noilla taas hankkii helposti muutaman alisuorittajaulkkarivahvistuksen per seura.

Onhan toi ollut jo useamman vuoden voimassa. Tosin noi lippujen hinnat ovat yläkanttiin laskettu. Jaffalassa on ollut hyvin paljon paikkoja myynnissä hintaan 17e ja 22e, kolmannessa pelissä (en ole ihan varma) taisi olla vain 22e. IFK:n peleissäkään 35 euroa ei saada kuin alakatsomoissa. Ylhäällä on ollut ihan hyviäkin paikkoja myynnissä tyyliin 28,50e, 31,50e jne. Toki 1e verkkokauppamaksu + 2,50e lippukauppamaksu vaikuttavat. Toki onhan siellä sitten kalliimpiakin lippuja, mutta keskihintaa ei saada millään noin korkeaksi. Jaffala jää todella kauas siitä.

Vaikea arvioida sitäkin, kuinka monta lippua oikeasti on ollut myynnissä ja kuinka monta on sisältynyt muutenkin johonkin sponsoridiiliin.

Toki joka tapauksessa rahaa tulee mukavasti, se on ihan selvä. Varsinkin Jokereille, IFK olisi myynyt tupansa aika hyvin täyteen, vaikka vastassa olisi ollut HPK kuten viime vuonna. Kapasiteetti on nimittäin sen verran rajallinen ja joukkueen peruskiinnostavuus suurempi kuin Ilmalan jengin.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Tää on huikeeta! Ei tällästä vaan voi tapahtua missään muualla kuin täällä Stadissa, näiden kahden huikean joukkueen välillä! Ei mitkään mm-95:t tunnu missään tän rinnalla, tää sarja on ollut jotain niin huikeeta ettei oikein pysty käsittämään mitä on menetetty kun tällästä herkkua ei oo saatu useammin.

Kävi maanantaina miten kävi niin mä oon helvetin ylpee näistä molemmista jengeistä. Parempi jatkaa ja toivottavasti se jatkaja painaa sitten vaikka samantien päätyyn saakka. Tosin tän sarjan voittaminen on jo aikamoinen mestaruus, koska itse ainakin pelaajana oisin niin isossa orgamissa tän sarjan voittamisesta, että en edes pysty käsittämään asiaa.

Toivotaan myös, että nää molemmat hienot jengit ottaa vihdoin paikkansa Suomen top-4 jengeistä tasaisesti vuodesta toiseen ja muutaman vuoden päästä tätä samaa herkkua päästään toivottavasti seuraamaan vaikka SM-finaaleissa.

Maanantaina ei pääse peliä katsomaan joten sanotaan nyt jo tähän väliin riippumatta tuloksesta : Uskonto, Elämä, Rakkaus. Kiitos Jokerit!!

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Terve!

Tämä on tarjonnut niin paljon draamaa, etten muista koska olisin ollut sydänkohtauksen partaalla näin usein, ja minä olen sentään teve nuori mies. Toivottavasti häviäjä myös osaa arvostaa omaa joukkuettaan, sillä se on nyt pienestä kiinni. Kuusi peliä ja maalin erolla jokainen - miettikääpä sitä. Minä arvostan tämän Jokereiden ja HIFK:n taipaleen erittäin korkealle ja tämä on ollut VIIHDETTÄ. joka tulee palvelemaan meidän sm-liigaa todella hyvin ja meidän rakkaita joukkueitamme.

HIFK te olette mulle ja varmaan myös muille Jokeri-faneille entistä rakkaampi ja entistä vihatumpi naapuri-joukkue. Nauttikkaamme vielä yksi peli, sitten se on ohi.

Huh huh! Sanattomaksi vetää tämä sarja. Onneksi joku pystyy pukemaan sanoiksi kutakuinkin oikein omatkin tunteet...

Paras ottelusarja 2000-luvulla, yksi parhaista ever, Klassikko.

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme sarja! Ekaksi Jokerit johtaa sarjaa 2-0 ja kun ennakkosuosikkina pitäisi ottaa kolmannessa matsissa voitto niin konsepti sekoaa ihan lopussa ja päävalmentaja lähtee vaihtoon. Ok, sen jälkeen odotetusti IFK tasoittaa voitot 2-2 ja on taas tilanteessa jossa on seuraavassa ottelussa ennakkosuosikki. Kas, häviö ja sitten taas pakkovoitto edessä ja se klaarataan. IFK ei osaa pelata suosikkiasemassa mutta osaa homman takaa-ajajana ja Jokereilla aivan sama juttu. Tästä voi päätellä että seuraavan matsin voittaja on...

Ja Erkkahan on vienyt joka matsissa Jalosta 6-0, erityisesti siinä neljännessä. Mutta jos jätkä on aivan ylivoimainen velho ja vastassa on joku täysin sukka, niin miksi IFK on hakenut 2voittoa kolmesta nimenomaan Hartwallilta jossa Erkka voi päättää viimeisestä vaihtovuorosta?

Jos jengien nimimiehet alkavat olla väsyksissä niin ehkä tuleva ratkaisu on kolmos- tai neloskentän räkämaali.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n peleissäkään 35 euroa ei saada kuin alakatsomoissa. Ylhäällä on ollut ihan hyviäkin paikkoja myynnissä tyyliin 28,50e, 31,50e jne.

Elinkautiskausikorttikatsojana ei tule seurattua lippujen hintoja, mutta kundini kertoi maksaneensa edellisessä IFK-matsissa yläkatsomon reunimmaisen katsomon ylärivin reunimmaisesta paikasta 30e.

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Huikea sarja! Ei voi muuta sanoa. Draamaa ja tunteita, sekä vitun paskoja tuomareita.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä muuten Erkka vei Jalosta taas aivan 6-0 :) Jymäkkä, nää jutut kuuluu plauoffeihin siinä kuin valmentajien valitus oman joukkueen sorsimisesta dumarien toimesta. Kumpaakaan ei kannata todesta ottaa.

No juu, näinhän se on. Mutta myönnän suoraan, että kun parina kautena on oikeasti paskottu keväisin housuun ja Kojoa viety kuoriämpärin lailla, niin osuu ja uppoaa nuo kuitit nyt, kun joukkue ei moista skeidaa ansaitse. Kierroksilla käydään ja maanantaina hirttänee jo kiinni;)

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näitä JHagin "kolumneja" on kyllä aivan helvetin mukava lukea! Eilen kävin "Kuka KJ:n tilalle"-ketjussa ja vatsakramppi oli lähellä. Siellä sai oululaiset verbaalisesti turpaansa! Melkein voisi luulla JTervon olevan asialla!
Suosikkikirjoittaja!

Jaa-a..kuka jaksaa viikon jälkeen lähteä kaivamaan jonkun Jhagin tekstejä, en mä ainakaan, joten jos "oululaiset"ovat turpiinsa saaneet, nii sit ovat=) Sun kirjoituksestasi tulee kyllä eniten mieleen huudahdus"tuu pyyhkimään", sen verran siirappista ylistystä oli.Enkä sorittele.

Tähän sitten ihan oikeesti asiaa, ei jaksa moneen paikkaan laitella: Hifk:n ja narrien pelit ovat mitä todennäköisimmin olleet kirjoitusten perusteella "Hitchcock-"kamaa. Ehdin katselemaan tänään ja sitä se peli kyllä oli näin ulkopuolisellekin.

Haatajaa kaipailin kovasti esille ja sitten tuo mokoma tulikin kuin salama kirkkaalta taivaalta sillä hetkellä kuin piti. Toinen oululainen, eli Kojo, näkyi myöskin peluuttavan oivasti Erkan strategiaa vastaan. Vaikea on sanoa kumpi maanantaina voittaa, mutta uskon punaisiin. Kaikesta dissauksesta huolimatta Kojolla on kuitenkin tuoreempia meriittejä näistä taistoista Erkan ollessa teoreetikkona Kuortaneella. Eikä tätä kirjoiteta v:uilumielessä, sillä kunnioitan Erkkaa kovasti.

Joskus, kun on puhuttu "moraalisesta finaalista", niin näkemäni perusteella sen voisi laittaa kyllä tälle taisteluparille, vaikken näistä pääkaupunkiseudun kusipäisistä leuhkijoista tykkääkään, mutta totuushan se olisi. Vaikea on uskoa, että tätä intensiteettiä ja raivoa saadaan jatkossa enää nähdä.

Onneksi pääsen töllön ääreen töistä ajoissa, joten aion jännätä kyseisen spektaakkelin. Jos toinen osapuoli olisi Kärpät, voisi olla, ettei hermo kestäisi katsoa koko ajan, vaan kanavasurfaus pelastaisi hermoromahdukselta häviön tullessa tai sydäriltä voiton kohdalla.Niinpä ymmärrän niitä Jokerit- ja HIFK-faneja, jotka valittavat, että alkaa olla liian jännää jo.

Kävi miten kävi, saatte nauttia täydellä rahalla huippukiekosta kahden huippuvalmentajan luotsaamien joukkueiden toimesta. Voitti kumpi tahansa, niin tällaiset matsit tuskin teiltä keneltäkään lätkäfanilta unohtuvat.Siispä NAUTTIKAA!

Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
No juu, näinhän se on. Mutta myönnän suoraan, että kun parina kautena on oikeasti paskottu keväisin housuun ja Kojoa viety kuoriämpärin lailla, niin osuu ja uppoaa nuo kuitit nyt, kun joukkue ei moista skeidaa ansaitse. Kierroksilla käydään ja maanantaina hirttänee jo kiinni;)

Tämä on osuvasti sanottu. Toki sarja on kesken ja se huipentuu vasta maanantaina. Mutta ei kukaan edes vastustajan fanit voi sanoa, että IFK on paskonut kovassa paikassa housuihinsa. HIFK on nimenomaan pelannut omilla vahvuuksillaan koko kauden ja tämänkin sarjan. Minulla itselläni on jo hermot mennyt ja en ole tännekään halunnut kirjoitella. EN edes yritä keksiä mitään ulkomaanmatkaa tai työkiireitä tekosyyksi. Tämä oli ainoa matsi mihin en päässyt. Mutta nyt kun sarja on tasan, niin ajattelin, että parempi kirjoittaa nyt niin ei ainakaan sanota että sarjan voiton tai tappion takia tuollaisia kirjoittelee. Tuo HIFK jota olen nähnyt nyt ansaitsee minulta jälleen kausikortin ensi kaudella, vaikka jostain syystä häviäisi maanantaina. Ei herranjumala mitä taistelua, kun toivo on jo menetetty. Ja ei yhtä kertaa vaan kahta kolmea kertaa IFK on noussut mukaan. Ensin MG telakalle ja Narrit varkain 2-0 johtoon. Sitten himamatsin lopussa Villen isku ja voitto himaan ja tämän jälkeen Ilmalassa lähes sillassa tasoitus loppuun ja Killen jäätävä ratkaisu jatkoajalla. Tämän jälkeen turpaan himassa aika keskinkertaisella esityksellä ja aika lannistunut Lennun haastattelu nosti entisestään vatutuskerrointa. Ja tämän jälkeen vihollisen kotikentälle hieno esitys ja vielä kerran isku jatkoajalla Narreille. Mä en ole tottunut pitkään aikaan näkemään tällaista IFK:ta. Joukkue ei yksinkertaisesti luovuta ja kaikista haastatteluista pl. ehkä Lennun haastis näkyy miten jengi taistelee loppuun asti ja USKOO ja PELAA MAHDOLLISUUKSIEN peliä.

Tämä tunteiden vuoristorata on aivan järkyttävän upeaa&raskasta&uskomatonta ja juuri sitä mitä Virmasen ja Matikaisen aikana ei nähty. Nyt on kaksi kovaa jengiä Stadista ja kumpikaan ei luovuta vaan lyö vahvuuksiensa mukaan kaiken peliin. Johonkin Jypin sarjoihin aivan järkky ero, kun kaksi ikivihollista pommittaa jatkuvasti toisiaan ja iskevät viime hetken maaleja ja kotietu risteilee edes takaisin. Koko SM-liigan kannalta todella hyvä asia, että näillä jengeillä alkaa hommat menemään hyvin niin toimistolla kun pelikentällä. Valtava ero siihen "vastakkainasettelu-puuhasteluun", mitä teennäisesti luotiin näillä showtappeluilla jne. Tämä on jo lähellä sitä NHL pudotuspelimaailmaa missä asetelmat muuttuu, avainpelaajia taklataan armottomasti ja tilanteet oikeasti muuttuvat jatkuvasti. Uskon että parhaat palat onkin nähty. Game 7 on lähinnä helvetillinen jännitys, mutta pelillisesti yleensä aika keskinkertainen prosenttijääkiekon peli. Se joka saa avausmaalin tai parin maalin johdon on jo lähellä voittoa. Ne kliseiset pienet nyanssit ratkaisevat maanantaina. Siksi kirjoitinkin sarjasta luuserina ja mattimyöhäisenä tänään, enkä maanantaina. On parempi puida ja käsitellä asiat nyt, kun lopullista tulosta ei tiedä.

Nostan muutaman asian esille mitkä minua on mietityttänyt:

Valmentajat: Minusta tämä valmentajien itkemisestä jauhaminen on taas mennyt yli. Kuka jatkoaikalainen voi rehdisti mulle sanoa, että oman jenginsä valmentaja ei jatkoaikatermein "itkisi". Valmentajatkin ovat ihmisiä ja ja heille vain sattuu tyhmiä lausahduksia tai juomapullon heittoja. Toki mediapeli on myös laskelmoitua ja sillä pyritään mukamas vaikuttamaan mutta antaa valmentajien horista juttujaan. Minulle on ihan sama mitä Erkka jauhaa IFK:n konnalaumasta tai vastaavasta. On itseasiassa IFK- fanina mukava kuulla, että IFK:N imagolle hyvää tekevä lausunto on annettu. Samalla tavalla myös Jalosen nyyhkytykset Game 1 jälkeen on aivan turhaa diipadaapaa ja unohdettu jo seuraavaan matsiin mentäessä. Tai Jalosen tämän Kepua äänestävän verovirkailijan onneton mediapeli ennen sarjan alkua Jokereiden ylivoimasta :D Pääasia on edelleen mitä tapahtuu kentällä ja onko valmennus tasalla vai ei. Tässä on vastakkain äijäorganisaatiot ja kitisi koutsit mitä tahansa niin esim Väänäsen max 2min rangaistuksen taklauksesta ei IFK lähtenyt raportoimaan.
Lisäksi valmennukset ovat peluuttaneet jengiä vahvuuksillaan loppuun asti. HIFK haluaa olla aktiivinen ja fyysinen ja noinhan se pääosin on pelannut. Jokereilla taas on tiivis pakka ja kuumia huippu-yksilöitä. Jokerit pelaa niin tiiviisti, että pakiston koko ei ole suuri ongelma ja tätä tukee tulikuuma Lasak maalillaan. Hyökkäyksessä Jokerit on saanut pirun kokeneet pelaajansa kuntoon ja iskevät tehokkaasti vasta-iskuista ja ylivoimista. Joukkueessa on ehkä sarjan paras pakki (Väänänen), sarjan ratkaisuvarmin hyökkääjä (Lahti) ja liigan paras veskari. Nämä kulmakivet auttavat paljon, vaikka Jokereilla on selkeitä puutteita ja aikataulu kauden suhteen ollut Erkalla tiukka.Lisäksi on rutinoituneita Pihlmaneja ja Nokelaisia pelaamaan alemissa ketjuissa "nollanollaa" vaikka asema jengissä ei ehkä ole se mitä on haettu alunperin. Ja ennenkaikkea Jokerit sai hyvän alun sarjaan, joka varmasti loi uskoa narrileiriin.
Minusta HIFK on ollut lopulta aika odotetunlainen. YV peli on ongelmakohta ja siitä puuttuu tärkeitä ukkoja. En edes yritä mennä loukkaantumisten taakse, vaan se on Nokan syy. Kojo luottaa liikaa huipppumiesten keskenään improvisointiin (näin myös Kärpissä) jolloin esim Hamiltonin ja Ramun puuttuminen vaikuttaa liikaa. Kun tutut ukot vähän vaihtuvat, niin homma ei enää pelitäkään. Tämä on niitä Jalosen heikkouksia ehdottomasti. Tämän takia yv on mennyt varovaiseksi näpertelyksi ja vahvan viisikkopelin aiheuttamia ylivoimia ei päästä käyttämään optimaalisesti hyväksi. Ylivoiman vastakohta eli av on toiminut mallikkaasti. Hyökkäys on osittain kärsinyt samasta, kun ylivoima eli parin kädellisen ratkaisijan puutteesta. Tämän takia otteet aijoittain vaikuttavat pään seinään lyömiseltä. Mutta tätäkään en laita vammojen piikkiin, koska Jalosella on ollut kolme vuotta aikaa miettiä eri varasuunnitelmia jos/kun ukkoja tippuu lasarettiin. Mutta pääsääntöisesti HIFK on pelannut hyvää lätkää ja tiukoissa paikoissa se on onnistunut ja se varmasti luo itseluottamusta maanantaille.

Tuomaritoiminta: Nostattanut puhetta niinkuin aina. Paskaahan se on, mutta sentään tasapuolisesti. En usko, että kumpikaan on hyötynyt toista enempää. Esimerkiksi tuomarin koskemattomuutta ovat molemmat loukanneet ja molemmat saivat ansaitun ja yhtäpitkän penaltin. Uskonkin että esim cobol pelaakin vain pleijaripeliä noilla kommenteilla, että Jokereita aina sorsitaan ;). Pääasia on se, että saa taklata mutta miinuspuolella ehdottomasti taas saa liikaa kahvata. Ja ei herranjumala IFK fanit voi kitistä tuosta Väänäsen oman maalin varjelusta, jossa MG loukkaantui. Toivon ja uskon, että monia vain vitutti mahdollinen ykkössentterin pitkäaikainen vamma. Itsekin kuumenin katsomossa, mutta kun kotona tilanteen näki niin eihän siinä mitään ollut. Mutta on niitäkin, jotka näkivät tilanteessa jonkun superrikkeen ja sitä ei kyllä tapahtunut. Maksimissaan 2min, jos sitäkään. Jos me itse pelataan tällä tavalla, jossa esim Kanki ja Liivik vetää joka tilanteessa Lahtea ja kumppaneita niin turha vinkua jos omiinkin osuu. Fyysisessä pelissä tulee myös omaan nokkaan osumaa.

Loppusanat: Hienoa menoa alusta loppuun. Molemmissa halleissa kova tunnelma ja fanit hyvin messissä. Jengit antavat kaukalossa kaikkensa ja se joka voittaa maantaina niin ansaitsee jatkopaikan. Toivotaan, että kotihallissa olisi mukana esim Hamilton tuomassa vähän lisää ylivoimapeliin. Ja nämä tiukat hetket ovat antaneet varmasti uskoa HIFK:lle. Jokerit pelaa vastaiskupeliä ja ovat saanet maksimoitua pelaamisensa helvetin kunniallisella ja nopealla aikavälillä. Mutta on vaikeahkoa ratkaisupaikoissa, kun odotat vastaiskuja ja pelaat kurinalaista puolustuspeliä. Toivottavasti HIFK jatkaa aktiivisena ja saa sitä kautta jonkun maalin joka riittäisi ylihuomenna. Mutta todella tasaista on ja se on yhdestä poikki. Kaikesta huolimatta tämä antaa uskoa tulevaisuuteen ja jos hävitään niin Nokkahan lähtee joka tapauksessa. Pieni kaukalo ja puolustuspeli auttavat Jokereita, mutta aktiivisuus ja kovien vastoinkäymisten selättäminen (esim jatkoaikavoitot) antavat uskoa IFK:lle. Arvio: HIFK voittaa aavistuksen monipuolisemmalla pelaamisellaan niukasti.

Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakosti on tässä käynyt mielessä sekin, että jos vastassa olisi ollut vaikka Kalpa ja olisivat sarjassa 2-0 johtoon menneet, niin 4-1 olisi päättynyt kalpalle se sarja perinteiseen HIFK malliin. HIFK olisi pelaillut sarjan alun ylimielisesti ja sarjan lopun paskat housussa ja vielä kesäkuussakin ihmetellen, että miten ne maalaisjuntit taas meidät lauluun laittoivat.

Nyt vastassa Jokerit, niin yksinkertaisesti se vitutuksen määrä tappion tullen on niin suuri, että peliin laitetaan vielä se yksi vaihde, vaikka usko on tässä sarjassa aivan varmasti ollut koetuksella. Tänäänkin kun katsoi mitä pommeja HIFK painoi Jokeripelaajiin. Esimerkiksi Pulkkinen taisi saada melkoisen tällin. HIFK:lla on niin kova lataus, että kädet meinaavat välillä unohtua ja maalinteko on tutun tahmeaa.

Kumpikin joukkue hakenut kaksi vierasvoittoa, joten game 7 on ihan auki. HIFK:lla on lähihistorian aikana ollut todella vaikeaa kovissa peleissä kotona. Kerrankin kun joukkue saisi hurmoksen päälle kotiyleisön edessä. Katsotaan onko HIFK oppinut mitään tämän sarjan aikana. Kovaa pitää tulla alussa, mutta ottaa vastaiskut pois.

Jokereilla on ollut kaikki kortit laittaa HIFK jo kesälomille. Hentunen vs Riksman päättyi tällä kertaa onneksin näin päin. Etenkin Hentusen tason nosto pudotuspeleissä ei kyllä tullut minään yllätyksenä. Lahti oli alkusarjasta dominoiva pelaaja, mutta onko siellä kone hieman hyytymässä? Jokereilta myös Eaves kyllä ollut pelottavan hyvä.

HIFK:lta Granlund on alkanut saamaan tehoja. Kuhta ja Haataja ovat olleet vaisuhkoja, mutta toisaalta ratkoneet yhdet jatkoajat. HIFK:lla mahdollisesti Hamilton seitsemännessä pelissä ja saataisiin kaksi hyökkäävää ketjua.

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Huikea sarja, mutta valitettavasti tämä sataa kokoajan Lukon tai Kalpan pussiin. Tähän sarjaan katoaa molemmilta varmasti suurin kiima ja voi olla pirun vaikeaa kerätä tunnetila tarvittavaksi nopealla aikataululla.

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Huikea sarja, mutta valitettavasti tämä sataa kokoajan Lukon tai Kalpan pussiin. Tähän sarjaan katoaa molemmilta varmasti suurin kiima ja voi olla pirun vaikeaa kerätä tunnetila tarvittavaksi nopealla aikataululla.

Ei jaksa juuri tällä hetkellä kiinnostaa. Tämä sarja on kaikki kaikessa. Jos maanantaina tulee voitto, on minun kauteni pelastettu vaikka välierissä pudottaisiin 4-0.

No ehkä se kiinnostus löytyy sitten jos välieriä todellakin Nordiksella pelataan. Tuntuu kyllä kaukaiselta ajatukselta. Ei siinä mielessä etten uskoisi IFK:n voittoon maanantaina. Muuten vaan.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Fyysisesti ihan yhtä kovaa sarjaa pelataan sielläkin. Itse asiassa JYP:n pussiin tässä koko aika pelataan. JYP pääse helpolla Ilveksen kanssa 4-0 ja huileilee viikon. Bluesin Matikainen vei Rockya 100-0, mutta Matikainen vs Dufva on jo tasaisempaa. Materiaali ja rutiini jyräävät JYP:n helpohkosti jatkoon. JYP päässee finaaliin 8-10:llä pelillä.

Semifinaaliparit ovat ihan auki, mutta jos sen verran saa ennakoida, niin Jokerit tai HIFK vs Kalpa: Jokerit puolustaisi Kalpan asettoomaksi. HIFK:lla oli Kalpaa vastaan todella vaikeaa runkosarjassa, mutta jos HIFK saisi tuon saman latauksen ja fyysisen pelin Kalpaa vastaan, uskoisin sen kääntyvän HIFK:lle.

Sarjaa Lukkoa vastaan en lähde ennakoimaan.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei jaksa juuri tällä hetkellä kiinnostaa. Tämä sarja on kaikki kaikessa. Jos maanantaina tulee voitto, on minun kauteni pelastettu vaikka välierissä pudottaisiin 4-0..

Kyllä minunkin kauteni on tietyllä tavalla pelastettu, jos ma otetaan voitto, mutta sen verran "peluri" olen, että vaadin kyllä finaalipaikkaa joukkueeltani. Eli on se nyt vähimmäis-vaatimus päästä pellehatuista eteenpäin!

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Noilla taas hankkii helposti muutaman alisuorittajaulkkarivahvistuksen per seura.
Voisitko nimetä ne ulkomaalaisvahvistukset Jokerileiristä, jotka ovat mielestäsi alisuorittaneet, kiitos.

Tänään Jokerit hävisi taas kerran vaihtovirheeseen. Kun kerran kyseessä on ammattilaissarja, ei näihin luulisi olevan varaa. Hattua pitää nostaa ja syvään kumartaa myös vastustajan ja päävalmentajansa suuntaan. Hyvin lähellä on, että joudun kaikki pahat puheeni K.Jalosesta vetämään takaisin ja antamaan hänelle sen kunnian, joka hänelle kuuluu. Mutta palataan tähän sitten kun sarja on ohi. Tässä vaiheessa kiitän ainoastaan molempia joukkueita jääkiekkoviihteestä, jota meille tällä hetkellä tarjoavat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy