Puolivälieräsarja HPK - Lukko

• 21 928
  • 229
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Lukolle toivotan erittäin pitkää kevättä. Kerho tarjoaa kovan vastuksen, mutta sitten kun vaaditaan miesten tekoja astuu kuvaan Jukka Jalosen vastustajan tekemisistä itkeminen juuri siinä vaiheessa kun pitäisi keskittyä omaan tekemiseen ja suorittamiseen.

Rauman ylpeys vie tämän sarjan 4-2 enkä ihmettelisi ollenkaan vaikka Liigan pienin paikkakunta etenisi aina finaaliin asti pronssivääntöön nyt ainakin. Koska oma jengi on jo lomailemassa sympatiani menevät Kettupaidoille eikä vähiten J.Rautakorven ansiosta.

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Kerhon "Terror Twins" -Ylilyönnin mahdollisuus ilmeinen!

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, ottamatta sen enempää kantaa Toivosen pelipaikkaan, tyydyn ilmoittamaan kohteliaimmin, että itse odotan Marko "HC" Toivoselta sekä tietysti lähimmäiskolleegaltaan Toni Mäkiaholta isoa roolia pleijareiden maalinedusta- ja muissakin väännöissä, missä päättäväinen voimankäyttö ja tilan haltuunoton hallinta tuo hyviä tuloksia.

Asian tässä valossa päädynkin kysymään, että kuka / ketkä Lukosta pystyvät samanlaisiin konsultointi ja tilajärjestelyratkaisuihin?

Ottamatta sen enempää kantaa Toivosen fyysiseen liikkumisnopeuteen, pelkään kovasti sitä seikkaa, että HPK:n valmennusjohto käyttää häntä Lukon hyökkääjien varjostamiseen. Siis jos Toivonen asetellaan sopivaan kohtaan HPK:n maalin edustalle seisomaan, hänen valtavan olemuksensa varjo peittää lähes kokonaan niin sanotun "tuhannen euron paikan". Juuri kun Lukon pelaaja on laukomassa, kiekko ajautuu Toivosen varjoon ja hämääntynyt pelaaja saa aikaiseksi vain epäonnistuneen laukauksen tai siitä tulee niin surkea, että Puurulakin saa sen kiinni.

Tässä (Toivosen rajoittamassa) valossa maalintekijät punnitaan. Lukolle ei enää rosterissa samankokoista ukkoa. Ässiä vastaan kokeiltiin kyllä konsultointina summerin soittamista kesken Ässäin pakkopelin, mutta ne suivaantuivat siitä vähän liikaa.
Eepihän voi taas painaa turpaan erotuomaria, jos Mikki Hiiri-Louhi ehtii karkuun.

sheiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Veit Skoda sanat suustani!

Vaikka Porkkaa on arvosteltu kovuuden puutteesta niin uskon ja tiedän että tilanteen niin vaatiessa kovin harva liigapelaaja on valmis tanssiin Porkan kanssa, tämän varmasti vahvistavat ne fanit jotka Tonin pelejä seurasivat herran edellisen Rauman visiitin aikana.

Vai olenko Skoda väärässä?

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti sheiko
Veit Skoda sanat suustani!

Vaikka Porkkaa on arvosteltu kovuuden puutteesta niin uskon ja tiedän että tilanteen niin vaatiessa kovin harva liigapelaaja on valmis tanssiin Porkan kanssa, tämän varmasti vahvistavat ne fanit jotka Tonin pelejä seurasivat herran edellisen Rauman visiitin aikana.

Vai olenko Skoda väärässä?

Tämä on täyttä totta. Vaikea uskoa että kukaan haluaisi haastetta heittää Tonille...minulla ainakin pyörii mielessäni kun NHL paluumuuttaja Sinisalo kuvitteli voivansa SM-liigassa haastaa kenet tahtoo. Sen myllyn jälkeen hän tuskin tappeli.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Kerho tarjoaa kovan vastuksen, mutta sitten kun vaaditaan miesten tekoja astuu kuvaan Jukka Jalosen vastustajan tekemisistä itkeminen juuri siinä vaiheessa kun pitäisi keskittyä omaan tekemiseen ja suorittamiseen.

Niin, tästä minä kuulkaas tykkään. Tämän tapainen kirjoittelu on yksi niitä parhaita tapoja saada allekirjoittanut nauramaan suorastaan ääneen.

Olisin vielä jäänyt kaipaamaan legendaarista "Juttaa" ja mittanauhan esiinvetoa, mutta kyllä tuo ihan hauska juttu oli noinkin.

Täältä tähän

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Viestin lähetti psychodad
Vaikea uskoa että kukaan haluaisi haastetta heittää Tonille...minulla ainakin pyörii mielessäni kun NHL paluumuuttaja Sinisalo kuvitteli voivansa SM-liigassa haastaa kenet tahtoo. Sen myllyn jälkeen hän tuskin tappeli.
Itse en ainakaan muista tälläistä Sinisalo-casea. Ettei vaan psychodad tarkoita tässä tapausta jossa "legendaarinen" pakkipari Joni Lehto ja Toni Porkka koulutti elvisteleviä HIFK:n Tikkasta ja Ruuttua.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En tarkoittanut sitä, tosin sellainenkin on muistissa. Joni Lehdosta on paljonkin tällaisia muistikuvia...siinä vasta ÄIJÄ. Ei se usein maalipuiden väliin osunut, mutta kun osui, aina meni vaikka jotain olisi ollut edessäkin. Taklaukset olivat hirvittäviä, pelkäsin että se jyrä tappaa jonkun kentällä.

EDIT: voi silti olla että vanhan muisti pettää, joku änäri paluumuuttaja se oli, muistelin vain Sinisaloa.

Viimeksi muokattu:

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Walton
Itse en ainakaan muista tälläistä Sinisalo-casea. Ettei vaan psychodad tarkoita tässä tapausta jossa "legendaarinen" pakkipari Joni Lehto ja Toni Porkka koulutti elvisteleviä HIFK:n Tikkasta ja Ruuttua.

Itse asiassa taisi tämä koulutus jäädä hieman kesken kun NHL-tissiposket Ruuttu ja Tikkanen luikkivat miehekkäästi pakoon hetken aikaa Lehdolle ja Porkalle inistyään. Ei ollut kummallakaan kanttia alkaa Tonin ja Jonin kanssa tappelemaan.

Porkalta silti on turhaa nykyaikana, tai ainakaan pudotuspeleissä odottaa mitään tappeluita. Toni on aivan liian tärkeä mies Lukolle istumaan katsomossa. Vuodet maailmalla ovat rauhoittaneet Tonia aikalailla ja Toni ei enää ole niin kuumaverinen pelaaja kuin aiemmin.

Itse ottelusarjasta tähän viestiin senverran, että en usko ottelusarjassa tappeluita nähtävän, ellei sitten Lukko-gooni Topi Lehtonen intoudu vetämään MacVävyä turpaan. Toisaalta Lehtosen maine maailmalla on jo niin kova, että uskon Kerhon pelaajien luikkivan nopeasti pakoon Topin tullessa kohdalle.

senilix

Jäsen
Kyllä se Sinisalo oli...muistaakseni harjoitushallin puoleisen maalin takana...olen muuten odottanut, koska joku erehtyy haastamaan Harikkalan...

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinisalo sai aikoinaan kyytiä Porkalta kun Tonto veteli kaverin kylmäksi.

Lehtohan paiskoi Tikkasta ja Ruuttua ympäri kenttää, mutta kumpikaan ei uskaltanut ottaa haastetta vastaan vaan Ruuttu kävi myöhemmin telomassa Jonia raukkamaisesti poikittaisella mailalla takaapäin ja luikki sen jälkeen nopeasti paskat housuissa vaihtoaitioon Porkan yrittäessä hypätä Lukon penkiltä jäälle.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
miksi me haluaisimme avata uuden ketjun?

Herranen aika! Ensin brassaillaan omilla HC Toivosella ja kumpp. ja kun vastapuoli pikkasen intoutuu muistelemaan niin heti ollaan kalsarit persvakoa myöden kireänä vaatimassa tällaista keskustelua pois täältä ottelusarja-ketjusta...

ihme porukkaa.....

Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Viestin lähetti L4E
Tomppa on tainnut varastoida kesällä kaikki rinkulan ympäröimät kärpässienet. No, nyt se on ne löytänyt ja taitanut maistaa ja muistelee vanhoja.

"Lukon ylivoimatehokkuus oli sarjan kymmenenneksi (10.) heikointa."

Huppista heijaa. Kuka viitsii notkua näppiksellä kirjoittaakseen noin kauhen läjän sontaa.

Joku sellainen joka ei ehkä tiedä pelistä mitään, mutta yrittää roikkua mukana!

Ma luulen että tuo lajitoveri Tomppa on löytänyt semmoiset asiat, kuin huumori, ironia ja sarkaismi jne... Ei pidä lukia näitä niin kuin piru raamattua.

Nimerkillä: "Kokemusta omaava."

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Epäilen että Morrow pelkää tämänkin ketjun taas valahtavan pelkkään jääkiekosta tai peräti jääkiekkoilijoista keskustelemiseen. Niitähän täällä todentotta riittää.

Jokos se moottoritie on Hämeenlinnassa saatu katettua?

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Muuten melkein unohdettiin Pasi "Kaurajätti" Saarela. SM-liigan ehkä kovin vasensuora ja tämä entinen nyrkkeilijä säästelee turhankin paljon taitojaan ja kykyjään. Ehkä koko liigan potentiaalisin tappaja, mutta se itsekuri, voi voi. Ei taida Pasi "Kaurajätti" Saarela ryhtyä hanskasille. Mikä lahjakkuus mennyt hukkaan, kun valitsi jääkiekon huippulupaavan nyrkkeilyuran sijasta. Tähän vielä, kun lisätään voimavarat, niin eipä ole Kaurajätin ohittanutta SM-liigassa.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti masaman Herranen aika! Ensin brassaillaan omilla HC Toivosella ja kumpp. ja kun vastapuoli pikkasen intoutuu muistelemaan niin heti ollaan kalsarit persvakoa myöden kireänä vaatimassa tällaista keskustelua pois täältä ottelusarja-ketjusta...

Se Joni Lehto nyt vaan ei taida tulla tähän playoffsarjaan heittelemään HPK:n miehiä ympäri kenttää. Nyt on kai huokaistava helpotuksesta... *huoh*

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Muuten melkein unohdettiin Pasi "Kaurajätti" Saarela.

Yleensä kun pahi on innostunut taklaamaan kunnolla, niin on tarvittu paareja jäällä.

Omaako Hämeenlinna jo kaupunkioikeudet?

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Mdawg
Sinisalo sai aikoinaan kyytiä Porkalta kun Tonto veteli kaverin kylmäksi.

Lehtohan paiskoi Tikkasta ja Ruuttua ympäri kenttää, mutta kumpikaan ei uskaltanut ottaa haastetta vastaan vaan Ruuttu kävi myöhemmin telomassa Jonia raukkamaisesti poikittaisella mailalla takaapäin ja luikki sen jälkeen nopeasti paskat housuissa vaihtoaitioon Porkan yrittäessä hypätä Lukon penkiltä jäälle.

Näinhän ne tapaukset menivät. Tonto pätki kunnolla Sinisaloa Lukon maalin takana ja kuten tapaan kuuluu, Sinisalo oli vasta sitten halukas tappelemaan kun tuomarit olivat jo Tonton hänen kimpustaan repineet. Kovasti Ile näytteli käsimerkein että "tule tänne jos vielä uskallat".

Sinisalon tappelutaidoista tosin en ole koskaan ollut vakuuttunut, mutta kaipa hänellä niitäkin on kun on HIFKin kasvatti joka on pelannut Philadelphia Flyersissä NHL:ää sekä SM-liigaa myös HIFKin ja Ilveksen lisäksi HPK:ssa. Tuossa matsissa hän oli kyllä se joka vikisi, kun vietiin.

Joni Lehdon kurittaessa Lukon maalivahtia kolhinutta Tikkasta hyökkäsi puolestaan Ruuttu takaapäin Lehdon kimppuun, jolloin Porkka oli jo menossa jäälle, mutta Vaclav Sykoran nopea reagointi ja tarttuminen Porkan paidankaulukseen esti meitä näkemästä ehkä jotain ainutlaatuista Suomen kaukaloissa.

Lepo vaan.

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muuten melkein unohdettiin Pasi "Kaurajätti" Saarela. SM-liigan ehkä kovin vasensuora ja tämä entinen nyrkkeilijä säästelee turhankin paljon taitojaan ja kykyjään.

Saati HPK:n Vladimir Sicak. Kaveri tappo pienenä kaikki kaverinsa paljain käsin ja joutu lähtemään maanpakoon USA:n. Myös Max Kenign on sm-liigan pelätyin tappelija, vittu kun kukaan ei uskalla sitä haastaa. Tuomas Immosta on liigahallitus kieltänyt taklaamasta, koska vastustajan halvaantumisriski olisi liian suuri...

No ylihuomenna sitten nähdään näitä Rauman hurjia kaukalon täydeltä. Huhu hallilta kerto, että Toni Mäkiaholla on "nivusvamma". Kuuli kai, että Lukossa pelaa Toni Porkka.

Pitkästä aikaa oikein odottaa ottelua, tietäen kyseessä olevan lauantai ottelu ja katsomo on täynnä. Vaikkei HPK vielä Laakkosta saakkaan kentälle, olen hyvin luottavaisena raumalaisten pöyhkeilystä huolimatta. Mutta toki senkin ymmärtää, Raumalla kun on keväisin kivitetty valmentajia play off- pelien sijasta.

Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Älkää nyt ottako niin henkilökohtaisesti sitä, että lukossa on todella fyysisiä yksilöitä. Ei sillä ole merkitystä, koska kukaan ei playoffeissa taistele nyrkein. Tässä keskustellaan nyt vain tiettyjen pelaajien tietynlaisesta potentiaalista, jolla ei tämän ottelusarjan kanssa ole mitään tekoa. Se ei teiltä HPK faneilta ole pois, jos Pasi Saarela onkin älyttömän vahva jässikkä joka hieman erilaisella mielenlaadulla voisi olla liigan pelätyin poliisi. Minäkin olen tyytyväinen että Pahi pätee mieluummin taidoillaan ja tehollaan. Gooneja ei valita kuukauden pelaajaksi, goonit eivät voita maalipörssejä.

Mutta tuolla joku heitti että HPK on fyysisempi kuin Lukko, ja siitä olen eri mieltä. Vaikka Kesä onkin loukkaantuneena.

Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti L4E
Omaako Hämeenlinna jo kaupunkioikeudet?

Hienostuneeseen hämäläiseen kielikorvaani hiukan särähti tuo "omata" -verbin käyttö. "Omata" on huonoa suomea ja sen asemesta tulisikin käyttää verbiä "olla".

Tässä tapauksessa sinun olisi siis pitänyt muotoilla kysymyksesi eri tavalla. Esimerkiksi: "Onko Hämeenlinnalla jo kaupunkioikeudet?"

Koska olen suvaitsevainen kaikkea erilaisuutta kohtaan, annan tämän anteeksi. Eihän raumalainen voi täydellistä suomea puhua, saati kirjoittaa.

pallokerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti psychodad
Tämä on täyttä totta. Vaikea uskoa että kukaan haluaisi haastetta heittää Tonille...minulla ainakin pyörii mielessäni kun NHL paluumuuttaja Sinisalo kuvitteli voivansa SM-liigassa haastaa kenet tahtoo. Sen myllyn jälkeen hän tuskin tappeli.

Mäkkäri !!!

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Omata verbin käyttö suositeltavaa

L4E ei tietystikään rakentanut uutta Suomen kielioppia, vaan todellakin 70- ja 80-luvun äidinkielen opettajammekin omasi suurissa määrin omistaa-verbin käyttöä käytännöntilanteissa. Se, että omaanko minä hyvän äidinkielen taidon nykynuorison silmissä onkin jo toinen asia. Liekö tämä ongelma minun, mutta omaamani äidinkielenkorva vain surahti ikävästi. Liekö Hämeenlinnassa sitten omat painoksensa äidinkielen kirjoistakin?

Viimeksi muokattu:

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
L4E ei tietystikään rakentanut uutta Suomen kielioppia, vaan todellakin 70- ja 80-luvun äidinkielen opettajammekin omasi suurissa määrin omistaa-verbin käyttöä käytännöntilanteissa.
Niin, näin hämeenlinnalaisen tai ainakin hämäläisen kielioppikorvan omistavana toteaisin, että "omistaa"-verbin käyttö on hyvinkin sallittua, mutta "omata"-verbiä ei suomen kielessä ole suositeltavaa käyttää. Tämä pelkästään siitä syystä, että suomen kielessä ei ko. verbiä ole. Rauman kielestä en sitten olekaan niin varma, koska en sitä ymmärrä. Suomea puhuessanne voitte siis yhtä hyvin käyttää "jsajks"-verbiä, joka on yhtä hyvää suomea kuin "omata"-verbikin.

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tappelemista ei voi suositella kenellekään. Sen sijaan Lepaan erinomaista mansikkaviiniä hiukan pakkasessa käytettynä suosittelen kaikille.

Olen yrittänyt joskus päästä maistille myös Mustialaan, jossa kuulemma pannaan ihan itse. Mutta nuo puuhat varmasti hoidetaan ulkopuolisten näkemättä, sillä aina on ollut Ison Piipun ovi säpissä minun käydessäni. Itse olisin halunnut nähdä miten sitä Pikkupiikaa pannaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy