Yleisennakkoa tulevasta sarjasta
Niin, täällähän alkaa pikkuhiljaa näyttämään tälläiseen hämäläiseen kiekkoasiantuntijasilmään siltä, että pleijarit ovat ovella ja molemminpuolinen pöyhkeily nostaa päätään.
Itse kuulkaas tykkään tälläisestä menosta. Asian tekee kaiken lisäksi entistäkin hauskemmaksi se, että Lukon ei edes alun perin pitänyt päästä koko pleijareihin, kuin korkeintaan säälipleijareiden kautta.
Talven aikana Lukkoon kuitenkin haalittiin Tapparasta Kuortaneen urheiluopistolle hyvien ihmisten silmistä piilotettu Jukka Rautakorpi. Itse kuvaisin tätä toimenpidettä lähinnä harkituksi ohjesäännönmukaisen vauhtikiekon tärväämiseksi, jopa silkaksi likvidoinniksi. On kuitenkin sanottava, että ei Lukko nyt ihan niin paljon kahvaa kuin edesmennyt Tappara, joten ehkä likvidointi on turhan väritetty termi.
Rautakorven värvääminen aiheutti Lukossa ryhtiliikkeen ja joukkue alkoi menestyä kuin Mennenin käyttäjä Korson paikallisessa.
Samaan aikaan myös liigamme Kauno Saario, Kuningaspultti ja Ykköspatterin tulenjohtaja HPK, heräsi päikkäreiltään ja rupesi pelaamaan kuin aikamies. Joukkueita kaatui kevättalvella kuin sakemanneja Stalingradissa ja Kertsi nousi kuin usva paskasta jopa tavoittelemaan runkosarjan voittoa. Loppujen lopuksi Kerho sai vähintään ansaitun 4. sijan ja pääsee sitä kautta ottelemaan kotiedun turvin Lukkoa vastaan.
Itse ja historian perusteella uskon, että Lukko tulee kaatumaan kokonaisvaltaisesta 4-1....4-2 lukemin. Syy miksi Lukko noinkin monta voittoa ottaa on epäreiluissa pelipäivissä ja kotiinpäin vetävässä tuomarissa. Uskoisin kuitenkin, että tästä sarjasta tulee tasaisempi kuin yleisesti uskotaankaan.
Esimerkiksi Hämeenlinnan suuri yleisö ei tunnu antavan Lukolle mitään saumaa. Itse olen ilmeisesti musta lammas, koska uskon Lukon voittavan sarjassa ainakin kerran, jopa kahdesti. Tämä on kuitenkin suurta utopiaa ja kerettiläisyyttä.
Vieraskoreana henkilönä päädynkin toitottavaan kaikki lukkolaiset tervetulleiksi Rinkelinmäen jäähallin nakinkäryyn seuraamaan oikean jääkiekon peluuta.
Varoituksen sanana sanottakoon, että ko. paikassa kaikki ovat puolueellisia aina nakinmyyjistä kuuluttajaan saakka.
Koska joku lukkolainen kyseli Rinkulan parhaista pakoista, tyydyn sanomaan, että hallin eteläpäädyn piippuhyllyllä sijaitsee todellinen asiantuntijakiekkofanin mansikkapaikka
Tämä ihan siitä syystä, että ko. piippuhyllyltä näkee parhaiten ja siellä on yleisesti ottaen eniten kiekkoasiantuntijoita samassa klimpissä.
Tämän lisäksi ko. katsomosta on hyvä seurata Sikakatsomon toimintaa ja kukkahattutätimielentilan iskiessä myös paheksua fyysisen ylemmyydentunteen suoman moraalisen selkänojan turvin mahdollisia töpeksijöitä, jotka lähes aina ja todennäköisesti ovat vieraskatsojia.
Kaiken tämän lisäksi piippuhyllyllä on helppoa ottaa omaa letkujalkalimpparia, kunhan häveliäästi kyykistyy ihmisten sekaan.
Toisaalta, onpa siellä joku pöyhkeilyhenkinen juonut kyykistymättäkin.
Ainoa miikka (-) on tietysti yleinen ahtaus, mikäli hallissa on yli 3900 henkeä. Kannattaa siis tulla ajoissa ja juoda väkeviä, ettei tule heti tarvetta lähteä kättelemään kusisuolta.
Täältä tähän