Viestin lähetti Owen
Nyt vielä kerran vetoan itkuplilleihin:
Jos et ole huomannut, niin teitä HIFK-faneja tällä hetkellä pidetään itkupillikerhon aatelistona. Olen pitänyt HIFK:n pelityylistä, muistan Lukko-HIFK -matseja nähneeni paikan päällä joskus 80-luvun alussa ja aina oli tunnelmaa. Tämän puolivälieräsarjan aikana on osoittautunut, että te 'fyysistä kiekkoa pelaavan' seuran kannattajat olette ylimielisiä ja odotatte aivan liikaa joukkueelta, jolta on paras terä jossain hukassa kuin Lukolla viime kauden puolivälierissä. Se on fakta ja siihen pitää tottua, eikä itkeä enempää.
HIFK-fanit alkoivat itkeä jo viime viikolla ja tätä ei taida jaksaa minkään muunkaan seuran fanit tällä hetkellä. Jos olette fyysisiä ja kovia, miksi olette niin helvetin ämmämäisiä ja osoittelette sormella muita?
Mitään antipatioita minulla ei ole mitään seuraa kohtaan. Rakastan jääkiekkoa, jota eilisen pelin loppu ei ollut. Minkä tasoista jääkiekko on, että kaksi vastustajan miestä koettaa ensin teloa sairastuvalta palannutta pelaajaasi? entä kun hetkeä myöhemmin kaksi miestä hyökkää sinun joukkueesi maalivahdin kimppuun?
Joukkueena HIFK sössii tällä hetkellä itse menestyksensä. Fanien itku kaupan päälle vielä tekee faneistakin helvetinmoisia itkupillejä, jotka näkevät kyyneliä muiden seurojen kannattajien silmissä. Haloo?! HIFK on tällä hetkellä 1-3 -tappioasemassa. Olisikohan aika herätä todellisuuteen, jota niin rakastatte.
Älkääkä nähkö tässä provoa, vaan kritiikkiä. HIFK ei menesty, jos se ei juuri nyt katso peiliin. Fanien ei tarvitse menestyä kaukalossa, vaan kaukalon ulkopuolella. Koettakaa edustaa joukkuetta, joka voittaa, älkää joukkuetta, joka pelaa kuin ämmät.