Viihdettä ja verta
Sm-liiga kuolee pikkuhiljaa pois jos esim. eilisen kaltaisia otteluita kuten Jokerit-Ilves tarjotaan yleisölle. Ei mitään tunnetta, heikkotasoista puolin ja toisin(Ipa tosin valovuoden Jokereita heikompi) Nämä pelit pitäisi pelata tyhjille katsomoille, tosin ei siellä juuri ketään käykään.
Olitko katsomassa Jok-Ilv? Olen hyvin vahvasti eri mieltä. Se oli viihdearvoltaan erinomainen peli, jossa nähtiin upeita suorituksia...lähinnä yhdeltä mieheltä tosin, mutta silti. Kahdeksan maalia, ei paha. Joskaan eihän se tietenkään viihdearvoltaan samaa luokkaa ollut kuin IFK-Lukko-pelit, siitä olen kyllä samaa mieltä. MUTTA keskimääräistä parempi peli oli sekin. Nämä HPK-TPS ja Kärpät-Tappara-pelit ovat niitä "ketä kiinnostaa"-pelejä. Jokerit-Ilves ja IFK-Lukko sarjat sen sijaan kiinnostavat monia muitakin kuin vain ed. joukkueiden faneja. Heh, ja tottakai MTV3 Hockey Night on tämän tiedostanut ja näyttää ne kaikista paskimmat pelit. Juuri näin.
Takaisin asiaan:
Mikä vitun kirjoittamaton sääntö on muka se, ettei maassa makaavaa pelaaja saa lyödä? Mistä helvetistä tuollaista olette ylipäänsä kuulleet? Onko tämä niitä Rauman "urbaaneja legendoja", vai onko kyseessä joku 60-luvulla rapakon takana voimassa ollut sääntö, jonka Rocket Richard lanseerasi? Minä ainakin olen nähnyt lähes järjestään tappeluita, joissa kaatuneet osapuolet ovat jatkaneet myllyttämistä, kunnes linjurit ovat tulleet kasaan mukaan lopettamaan touhun. Tietysti jos toinen on taju kankaalla maassa, siinä vaiheessa on aika raukkamaista lyödä, mutta jos molemmat ovat AKTIIVISESTI olleet tappelussa mukana, kuten TÄSSÄ TAPAUKSESSA kävi, en näe mitään syytä, miksi kummakaan pitäisi hommaa lopettaa maassakaan. Vähintään yhtä raukkamaistahan olisi siinä tapauksessa vetää toisen paita pään yli ja lyödä. Tuossa tilanteessa ei ollut minkään mittapuun mukaan mitään erikoista eikä varsinkaan raukkamaista. Piste.
Kaikki ylilyönnit ovat harmaata arkea piristäviä, joten mitä tahansa on lupa odottaa, mutta näitä temppuja on kenenkään turha lähteä rinnastamaan mihinkään mailalla lyöntiin tms., koska kyseessä olivat tappelunujakat. Niissä ei oltu mielestäni vahingoittamistarkoituksella mukana, vaan pikemminkin varmasti lähdettiin hakemaan ottelurangaistuksia tietyille pelaajille. Eihän tappeluilla vahingoiteta. Niillä nöyryytetään jos osataan ja pelataan porukkaa seuraavista peleistä ulos. Vahingoittamiset hoidetaan eri tavalla.
Kyllä Jarmo hoiti tilanteen hyvin. Ei lisärangaistuksia, joten jännitys jatkuu. Näitä halutaankin lisää. Tuo sakko nyt oli aika turha, mutta sen verran pieni summa, että eihän se missään tunnu. Erittäin mielenkiintoinen peli luvassa huomenna tzzadissa. Harmi vain, ettei Anu Saukkonen ja kumppanit sitä näytä...edes Digillä.