Niin.
Todella lämminhenkinen, etten sanoisi kuuma puolivälieräsarja viikkoa vaille alkamista. On aivan turha tuijottaa eiliseen- tai mihinkään runkosarjan otteluun, on myöskin turhaa kaivella miten kävi 10-20 vuotta sitten. Tämä sarja pelataan tämänkauden joukkueilla.
Kyllä selvää on, että IFK on suosikki sarjaan lähdettäessä, mutta minun suosikkijoukkueeni on Lukko, joten uskon Lukon jatkavan. Oikeastaan ainoa-asia, mikä voi sotkea IFK:n suunnitelmia on ylimielisyys, johon en usko ammattimiesten sortuvan. Voihan siinä käydä niinkin, että Aravirta sotkee itse systeemit, muistaisin näin joskus käyneen.
Tuolla Lukko-osiossa kirjoittelin, että jollei kannattajat usko tässä vaiheessa mestaruuteen, niin miten pelaajatkaan voisivat uskoa. Tämä pätee varmasti molmpiin leireihin, mutta olisi kiva, jos tämän sarjan otteluketjuissa ei mentäisiin alatyyleihin, vaan pidettäisiin ketjut "rehteinä", toki omien värilasien läpi nähtyinä.
Toisaalta, mulle on aivan sama, jos Lukko "kahvaa" vastustajan mielestä. Jos tuomarit sen sallivat ja se auttaa jatkopaikan saamisessa, niin virveli puseroon vaan. Maalivahtien kohdalla tullaan varmasti näkemään "ikimuistoinen" ottelusarja, liigan kaksiparasta veskaria katsovat, kumpi on ykkönen. Tietysti näissä sarjoissa muodostuu "kaveriparit", jotka pitävät toisilleen seuraa, koko ottelusarjan ajan, eikä ylilyönneiltäkään vältytä.
Ei siinä mitään. Jännitys tiivistyy ja selityksiä keksitään, usko omiin on jokaisella kova ja näin sen pitää ollakkin.
Veikkaukseni tähän loppuun. Sarja Lukolle 2-4 !