Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 661
  • 1 378
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olisikohan puhelinmyynti etäkauppaa nettityyliin missä on aina parin viikon palautusoikeus syystä riippumatta? Tietoa ei ole, tuli vain mieleen.
Puhelinmyynti on etäkauppaa, samoin esimerkiksi nettimyynti, posti(katalogi)myynti ja TV-shop. Näiden kohdalla kuluttajalla on aina 14 päivän ajan oikeus halutessaan peruuttaa kauppa, syytä ei tarvitse ilmoittaa.

Tuntuu siltä, että joidenkin fyysisten myymäläketjujen (tässä kyse ei siis ole etämyynnistä) soveltamat normaalia myymälämyyntiä koskevat ketjukohtaiset palautusehdot hämärtävät ihmisten käsityksiä asiakkaan palatusoikeuksista. Nykyään jotkut kauppaketjut antavat asiakkaiden kokeilla mm. useimpia vaatekappaleita vaikka 2-3 viikkoa, ja sinä aikana tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa. Tämä ei kuitenkaan perustu lakiin, vaan kauppa tulee tässä omine sääntöineen asiakasta vastaan.
 

Tuamas

Jäsen
Tuntuu siltä, että joidenkin fyysisten myymäläketjujen (tässä kyse ei siis ole etämyynnistä) soveltamat normaalia myymälämyyntiä koskevat ketjukohtaiset palautusehdot hämärtävät ihmisten käsityksiä asiakkaan palatusoikeuksista. Nykyään jotkut kauppaketjut antavat asiakkaiden kokeilla mm. useimpia vaatekappaleita vaikka 2-3 viikkoa, ja sinä aikana tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa. Tämä ei kuitenkaan perustu lakiin, vaan kauppa tulee tässä omine sääntöineen asiakasta vastaan.

Niin, tama on todellakin mielenkiintoista kuinka iso osa kuluttajista kuvittelee, etta kivijalkaliikkeessa tehdyn kaupan pitaa voida lain mukaan purkaa vain koska tuote ei miellytakaan.
Tyoskentelin jonkin aikaa kaytannossa nollakatteilla pyorivalla alalla ja ei ollut yksi eika kymmenen ihmista, jotka ajattelivat etta kaupan voi purkaa vain koska itsesta sattuu tuntumaan silta. Tai etta esim. tuotteen hajotessa tuote pitaisi lain mukaan vaihtaa saman tien uuteen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Yleensä olen päässyt puhelinmyyjien kanssa yhteisymmärrykseen molemminpuolisesta ajansäästöstä ilmoittamalla heti, että mikäli soittaja on myymässä jotain, voimme lopettaa puhelun samoin tein. Yleensä myyjät ovat tämän ymmärtäneet, ja puhelu on päättynyt asiallisissa tunnelmissa.

Tänään kävin kuitenkin koskettavan puhelinmyyntikeskustelun. Vastattuani puhelimeen innokas nuorimies ryhtyi selvittämään sen-ja-sen firman haluavan kiittää minua asiakkuudesta. Esitettyäni vakiorepliikkini "Jos olet myymässä jotain, ehdotan molempien ajan säästämistä ja puhelun lopettamista" vastasi poika tähän: "Ai myymässä? Minä?"

Johon sivullekirjoittanut: "Niin, oletko siis myymässä jotain?", johon poika: "Ai siis myymässä? En, kun... tai siis..."

Johon sivullekirjoittanut jo hieman huvittuneena: "Tiedätkö sinä, oletko nyt myymässä jotain vai et?", johon poika: "Ai minä vai?"

Johon sivullekirjoittaneen oli jo pakko todeta: "Niin, sinähän minulle soitit. Sovitaanko niin, että selvität ensin itsellesi, oletko myymässä jotain, ja jos olet, et soita uudestaan?"

Linjalta kuului vain vaisuhko "Joo", mutta jatkoa en hennonut enää jäädä kuuntelemaan vaan suljin puhelimen. Ilmeisesti poika oli kuitenkin myymässä jotain, koska ei soittanut enää uudestaan. Kafkamaista on puhelinmyyjän elämä.
 

Ollius

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään mulle soitti joku savolainen puhelinmyyjä. Tää oli fiksumpi kuin ne sieltä ruuhka-Suomesta soittelevat. Sanoin heti kärkeen, että anteeksi, mutta minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa tällä hetkellä mihinkään. Tähän tuli vastaus: "Ahaa. Noh ei sitten mitään. Hyvää päivän jatkoa." Yleensä ne urpot rupeavat siinä vielä jankuttamaan, jolloin on pakko tylysti vetää luuri kiinni. Propsit savoon.

Samankaltainen savoa vääntävä myyjä soitti myös itselleni jokin aika sitten, ja myöskin jankkaamatta lopetti tyrkyttämisen kun olin ilmaissut ettei tarvetta ole laajakaistanopeuden korotukselle tai virustorjunnalle. Tälläinen kohtelias ja tuputtamaton käytös jai heti mieleen, ja suorastaan kannustaa ainakin itseäni tilaamaan kyseiseltä hemmolta, jos vielä sattuu soittelemaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Huomaa kyllä että on taas kevät, ja opiskelijat aloittelevat kesäduuniaan puhelinmyynnissä. Tällä viikolla joka päivä tullut pari puhelua, koskien lehteä/nettiä/puhelinta/yms, kaikkein kivointa on kun soittelevat eri firmoista samalla asialla.

Pitikin olla niin tyhmä, etten jatkanut salaisella numerolla viimeisimmän puhelinliittymän vaihdon yhteydessä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Pitikin olla niin tyhmä, etten jatkanut salaisella numerolla viimeisimmän puhelinliittymän vaihdon yhteydessä.

Ymmärsinkö oikein että salainen numero ei auta jos vaan kerrankin olet johonkin kuponkiin numerosi täyttänyt?
Tässä ketjussa oli kai puhelinmyynnin ammattilaisia, muistaiisn vaan että ne rekisterit kerätään joillekin firmoille kilpailuista, messuilta ym missä ihmiset antavat numeronsa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärsinkö oikein että salainen numero ei auta jos vaan kerrankin olet johonkin kuponkiin numerosi täyttänyt?
Tässä ketjussa oli kai puhelinmyynnin ammattilaisia, muistaiisn vaan että ne rekisterit kerätään joillekin firmoille kilpailuista, messuilta ym missä ihmiset antavat numeronsa.
Juuri näin. Todella harva firma kaivaa numeroitaan luettelosta suoraan, suurin osa ostelee muiden firmojen asiakastietokantoja tai vaihtoehtoisesti arpoo numerot tai soittelee vanhoille asiakkailleen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ymmärsinkö oikein että salainen numero ei auta jos vaan kerrankin olet johonkin kuponkiin numerosi täyttänyt?
Tässä ketjussa oli kai puhelinmyynnin ammattilaisia, muistaiisn vaan että ne rekisterit kerätään joillekin firmoille kilpailuista, messuilta ym missä ihmiset antavat numeronsa.

Ei tietenkään auta, jos tosiaan numeroaan joka puolelle tyrkyttää. Itselläni tämä ei kuitenkaan ole ollut tapana, joten salaisennumeron aikana ei tullut itselleni yhtäkään puhelua puhelinmyyjiltä. Nyt niitä on ruvennut riittämään, kun numero on toista vuotta ei salainen. Tosin ei se salainenkaan numero auta, jos numeronsa pistää esim puhelinluetteloon, koska osa firmoista tosiaan soittelee nimiä suoraan luettelosta läpi.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juuri äsken soitti puhelinmyyjä ja alkoi selittämään, että olen osallistunut johonkin lehtiyhtiön asiakaspalvelu kyselyyn ja nyt saan lahjaksi sitten jonkun lehden tarjoushintaan.

Sanoin, että hetkinen hetkinen en ole kyllä mihinkään kyselyihin osallistunut, silti jaksoi myyjä inttää.. Ei tässä ole muistikaan kyllä mennyt ja tuskin kukaan minun nimeä missään kyselyssä käyttänyt.. Mitähän ihmeen järkeä on alkaa noin puhelimessa suoraan sanottuna valehtelemaan, kun yrittää jotain myydä?
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Juuri äsken soitti puhelinmyyjä ja alkoi selittämään, että olen osallistunut johonkin lehtiyhtiön asiakaspalvelu kyselyyn ja nyt saan lahjaksi sitten jonkun lehden tarjoushintaan.

Sanoin, että hetkinen hetkinen en ole kyllä mihinkään kyselyihin osallistunut, silti jaksoi myyjä inttää.. Ei tässä ole muistikaan kyllä mennyt ja tuskin kukaan minun nimeä missään kyselyssä käyttänyt.. Mitähän ihmeen järkeä on alkaa noin puhelimessa suoraan sanottuna valehtelemaan, kun yrittää jotain myydä?

Jos olet yhteenkin kaupassa/netissä olleeseen kyselyyn laittanut nimen & numeron nämä haahkat sen kyllä löytävät. Itse olen ollut tuossa helvetillisessä työssä, ja näin se on. On muuten ehkäpä henkisesti rankinta hommaa mitä vain voi olla. Itseluottamus on vaikea pitää yllä, kun 100:sta asiaakkaasta 99 sanoo ei kiitos heti alussa. Kyllähän samassa firmassa työskenteli vanhempi nainen, joka veteli sellaista 4000€ kuukausi luokkaa, mutta itsellä ei pää kestänyt. Oli perkeleen tuskauttavaa kun sain soitettua n. 400 puhelua, ja vain 2 lehteä myin :D . Oli ehkäpä sitten myyntipuheessa jotain vikaa? Noh paikan pomoakin kutsuttiin pikku-natsiksi, joten mitä voi odottaa?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ymmärsinkö oikein että salainen numero ei auta jos vaan kerrankin olet johonkin kuponkiin numerosi täyttänyt?
Tässä ketjussa oli kai puhelinmyynnin ammattilaisia, muistaiisn vaan että ne rekisterit kerätään joillekin firmoille kilpailuista, messuilta ym missä ihmiset antavat numeronsa.

Eihän se numero kovin salainen enää ole, jos on eteenpäin sitä jakanut. (vaikkei sillä hetkellä ajattelisikaan 1+1= miten voi käydä)

Edelleenkin arvon palstaveljet, mikäli puhelut niin kauheasti rassaavat(ymmärrän että joitain ihmisiä saattaa ottaa nuppiin, vaikkei itseäni ottaisikaan) laittakaa suoramarkkinointikiellot kuntoon. Näin puhelut eivät tule perille, vaikka täyttäisit kaikki maailman lappuset ja kilpailukupongit.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
tseluottamus on vaikea pitää yllä, kun 100:sta asiaakkaasta 99 sanoo ei kiitos heti alussa.

Pitää paikkansa.

Kyllähän samassa firmassa työskenteli vanhempi nainen, joka veteli sellaista 4000€ kuukausi luokkaa, mutta itsellä ei pää kestänyt. Oli perkeleen tuskauttavaa kun sain soitettua n. 400 puhelua, ja vain 2 lehteä myin :D . Oli ehkäpä sitten myyntipuheessa jotain vikaa?

Taas toiselta kantilta, tuo vanhempi nainen oli varmasti melkoinen tekijä, joten puheluita kuuntelemalla olisi pitänyt oppia enemmän. Ja saada myös uskoa, että tuloksen tekeminen on mahdollista.

Myyntipuheessa en siis usko vikaa olevan, mikäli saman spiikin mukaan menit. Olikohan se 7 % lähellä oikeaa lukua, eli merkitys sillä mitä sanot. 93 jäljellejäävää prosenttia, se miten sanot.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Myyntipuheessa en siis usko vikaa olevan, mikäli saman spiikin mukaan menit. Olikohan se 7 % lähellä oikeaa lukua, eli merkitys sillä mitä sanot. 93 jäljellejäävää prosenttia, se miten sanot.
Nämä prosentit muistaakseni pitävät paikkansa normaalissa ihmisten kanssakäymisessä. Elekieli, josta puhelimessa ei paljon hyötyä ole, muodostaa varmaan n. 50%. Eli ehkä puhelinmyyjille se on suunnilleen 20% sanoman sisällössä ja 80% äänenpainoissa sun muissa.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Nämä prosentit muistaakseni pitävät paikkansa normaalissa ihmisten kanssakäymisessä. Elekieli, josta puhelimessa ei paljon hyötyä ole, muodostaa varmaan n. 50%. Eli ehkä puhelinmyyjille se on suunnilleen 20% sanoman sisällössä ja 80% äänenpainoissa sun muissa.

Tästä oli muistaakseni jonkinlainen tutkimus, jossa oli nimenomaan alle kymmenen prosentin tuo asiasisältö, ja loput äänenpainolle.

Banaani sille joka vaikka googlesta löytää, itseäni ei edes huvita etsiä nyt.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellenikin eilen soitti varmaankin suht alussa urallaan oleva puhelinmyyjä. Kyseessä oli joku kampanja, jossa tyrkytettiin IS Veikkaajaa Liigapörssin pelaajille. Jannu veti kyllä niin täysin paperista tekstit, et ei voinu olla tirskumatta ja laittamatta puhelinta kaiuttimelle, että voin muiden kanssa jakaa tämän ilon. Muunmuassa seuraavaa "Kuten urheilun ystävänä tiedät tässä tilausjakson aikana (8kk) on tulossa viidet suurkisat". Vastasin "Kyllä tiedän" niin jannu alkaa vielä sen perään luettelemaan kaikki kisat paikkakuntineen ja ajankohtineen. Huoh! Ei varmaan tarvitse luetella enää sitä melkein minuutin kestävää litanjaa, jos olen jo myöntänyt tietäväni mitkä kisat ovat tulossa seuraavaan reiluun puoleen vuoteen.

Sitten väitti vielä, että irtonumeron hinta on 3,20€/kpl ja saisin lehden koko jakson ajan puoleen hintaan. No eihän se hinta ole kuin 2€/kpl. Tietty joutuu maksamaan sen 1,20€ Ilta-Sanomista, mutta sitä ei kuitenkaan kuulemma tule mukana, jos tilaa tuon Veikkaajan. Eli eikös tuo nyt ole suoranaista kusetusta, jos sanotaan kahden lehden yhteishinta normaaliksi hinnaksi, mutta sitten tilattaessa saa vain toisen? Sanoi vieläpä, että "Eihän se ole niin kallis irtomyynnistä ostettaessa, jos on sellainen ihminen joka ostaa joka päivä Ilta-Sanomat". Sanoin et "Eihän sitä tarvitse ostaa kuin kerran vikkossa", niin ei se jannu osannut oikein mitään siihen enää sanoa.

No. Tilasin kummiskin.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Sitten väitti vielä, että irtonumeron hinta on 3,20€/kpl ja saisin lehden koko jakson ajan puoleen hintaan. No eihän se hinta ole kuin 2€/kpl. Tietty joutuu maksamaan sen 1,20€ Ilta-Sanomista, mutta sitä ei kuitenkaan kuulemma tule mukana, jos tilaa tuon Veikkaajan. Eli eikös tuo nyt ole suoranaista kusetusta, jos sanotaan kahden lehden yhteishinta normaaliksi hinnaksi, mutta sitten tilattaessa saa vain toisen?

Käsittääkseni kyseistä aviisia ei saa ostettua alle 3.20e hinnan kappaleelta, joten ei siinä kusetusta kyseessä. Melkoista pilkunviilailua kyllä tavallaan, mutta jos ajatellaan puhtaasti urheilun ystäviä (kuten itseäni) niin usein on se iltapäivälehti tullut ostettua vain, koska se on ollut pakko ostaa.

Mutta niin, jos normaalisti lehteä et alle 3.2 euron saa kaupasta, kyseessä ei ole kusetus.

Alkuviestisi kyllä kertoo, että varmasti aloitteleva myyjä ollut kyseessä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, ja valmista puhetta noudatetaan niin kauan, kunnes huomataan, milloin voi soveltaa. Ihmisestä kiinni milloin tuon tajuaa, osa ei koskaan valitettavasti.

Ostit silti lehden, vaikka myyjä oli heikko. Tuo on aikalailla 1-2/kk. tapahtuva tilanne kyseisellä alalla. Joitakin ihmisiä oikeasti kiinnostaa tarjottava tuote niin paljon, että sitä ei tarvitse myydä. Useimpia ei.

Edit.

Kun itse kyseisiä hommia vielä tein, yksi kauppa oli sellainen, että esittelin itseni, kaveri tervehti jne. kerroin että 1.5e/vkohinta(keskimääräinen) saa haluamansa lehden. Olin aloittamassa kertomassa lisää, niin puhelimen toisestä päästä kuului "Jos löytyy Avotakka, niin kahden vuoden tilausta tulemaan"
Pakko myöntää, että hämilleen joutui tuossa, kovin harvinaista.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Käsittääkseni kyseistä aviisia ei saa ostettua alle 3.20e hinnan kappaleelta, joten ei siinä kusetusta kyseessä.

Mulle sanottiin Ruoholahden metroaseman kioskille (ei siinä rautakirjan kiskalla), että hän voi myydä veikkaajaa myös ilman ilta-sanomia, sillä hän on yksityisyrittäjä. Tästä tosin on aikaa nyt jo jonkin verran, mutta luulisin tuon vieläkin pätevän noilla pienemmillä kioskeilla.
Virallinenkanta kuitenkin taitaa olla tuo typerä kytkykauppa, jossa joutuu ostamaan myös semmoista mitä ei välttämättä halua. Kestäisiköhän muuten kuluttajaviranomaisen tarkastelun moinen pakkomyynti?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Mulle sanottiin Ruoholahden metroaseman kioskille (ei siinä rautakirjan kiskalla), että hän voi myydä veikkaajaa myös ilman ilta-sanomia, sillä hän on yksityisyrittäjä. Tästä tosin on aikaa nyt jo jonkin verran, mutta luulisin tuon vieläkin pätevän noilla pienemmillä kioskeilla.
Virallinenkanta kuitenkin taitaa olla tuo typerä kytkykauppa, jossa joutuu ostamaan myös semmoista mitä ei välttämättä halua. Kestäisiköhän muuten kuluttajaviranomaisen tarkastelun moinen pakkomyynti?

Okei, en osaa asiasta tarkemmin sanoa. Omaa mutuani tarjoilin, kuten ilmaisin.

Ei kai tuossa pakkomyyntiä ole kyseessä sentään? Kuka pakottaa sen lisäosion ostamaan? Sama pätee telkkariohjelmaliitteisiin etc. joita ollut olemassa ikuisuuden. En ainakaan keksi mitään laitonta tuossa.

Off-topic, jos samaa asiaa sovelletaan. Mikäli kaupoissa näkyy "osta 3 fantaa, saat kylmälaukun ilmaiseksi" etc. mainoksia ja kylmälaukkuja vieressä tarjolla, sinulla on lain mukaan täysi oikeus ottaa tavarat ilman tuotteen ostoa. Ostoskärryllinen ilmaistavaraa aikoinaan lähti allekirjoittaneen matkassa Uudessakaupungissa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sitten väitti vielä, että irtonumeron hinta on 3,20€/kpl ja saisin lehden koko jakson ajan puoleen hintaan. No eihän se hinta ole kuin 2€/kpl. Tietty joutuu maksamaan sen 1,20€ Ilta-Sanomista, mutta sitä ei kuitenkaan kuulemma tule mukana, jos tilaa tuon Veikkaajan. Eli eikös tuo nyt ole suoranaista kusetusta, jos sanotaan kahden lehden yhteishinta normaaliksi hinnaksi, mutta sitten tilattaessa saa vain toisen? Sanoi vieläpä, että "Eihän se ole niin kallis irtomyynnistä ostettaessa, jos on sellainen ihminen joka ostaa joka päivä Ilta-Sanomat". Sanoin et "Eihän sitä tarvitse ostaa kuin kerran vikkossa", niin ei se jannu osannut oikein mitään siihen enää sanoa.

No. Tilasin kummiskin.

No kun kesällä ei itselle Veikkaaja tule, johtuen liiasta potkupallosisällöstä, niin ostan aviisin tarvittaessa paikallisesta marketista. Koskaan eivät ole valittaneet, vaikka ostan pelkän Veikkaajan ilman Iltapaskaa. Jos joskus reissussa ovat ilmoittaneet, etteivät myy ilman Iltapaskaa, olen todennut, että pitäkää tunkkinne.

Itse olen tilannut Veikkaajan viimeiset kolme vuotta puhelinmyyjältä. Muistavat aina soitella viimeistään elokuun lopussa ja tarjota lehden tilausta. En jaksa kuunnella niitä myyntipuheita, vaan sanon suoraan, että otan lehden jos sen saa tilattua kotoisen about lätkäkauden ajaksi. Mielelläni kannatan ennemmin puhelinmyyjää, kun tilaan netistä. Muille myyjille sanon EVVK.
 

Ender00

Jäsen
Ostit silti lehden, vaikka myyjä oli heikko. Tuo on aikalailla 1-2/kk. tapahtuva tilanne kyseisellä alalla. Joitakin ihmisiä oikeasti kiinnostaa tarjottava tuote niin paljon, että sitä ei tarvitse myydä. Useimpia ei.

Kai meitä on sitten moneen junaan. Itse ostan puhelinmyyjältä vain jos jokin tuote oikeasti kiinnostaa ja olen sen aikeissa ollut tilata. Esimerkiksi tällä hetkellä, jos puhelinmyyjä soittaisi ja tarjoaisi IS Veikkaajaa kesän ajaksi niin tilaisin - mitään muuta en ole tilaamassa. Olisi miten ihastuttava myyntipuhe hyvänsä.

Minulle ehkä toimisi kaikista parhaiten sellainen myyntipuhe ettei alussa kusetettaisi "vastasit kyselyyn..." tai "Nyt puolen vuoden lehdet ilmaiseksi.....tosin se sitten maksaa.." vaan suoraan "olisiko joku lehti mielessä jonka haluaisit tilata ja josta voisimme sinulle hyvän tarjouksen antaa?".
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mutta niin, jos normaalisti lehteä et alle 3.2 euron saa kaupasta, kyseessä ei ole kusetus.
Ei varmaan lehtimyyjän kannalta katsottuna. Ymmärrän kantasi. Mut ei ollenkaan maininnut, et se kaupan hinta sisältää toisenkin lehden.
Ostit silti lehden, vaikka myyjä oli heikko.
Joo ostin. Ei ollut kuitenkaan hirmu kallis ja sama kokeilla. Aiemmin olen kerran lehden puhelinmyyjältä ostanut. Auto Bildin joskus kolme vuotta sitten. Se myyjä kyllä osasi hommansa ja sai myytyä lehden vaikkei mitään aikomuksia puhelimeen vastatessa ollut ostaa yhtään mitään. Lehti tulee edelleen - ei ole tarvinnut katua. Ainut oli vain, et suostuin tilaamaan lehden, kun sen sai maksettua kolmessa eri erässä. Noh kolme erää tuli sitten puolentoista kuukauden sisään maksettavaksi vaikka kyseessä oli 11kk:n tilaus. Ei silloista opiskelijaa kovin hymyilyttänyt.

Sehän näissä puhelinmyyjissä varmaan suurinta osaa (itseänikin) vituttaakin, kun myyjä kertoo vain puolet totuudesta. Just näitä "Ei valehdellut, vaikka tilattava tuote onkin vain puolet siitä mitä samaan hintaan saa kaupasta" -jorinat.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tästä oli muistaakseni jonkinlainen tutkimus, jossa oli nimenomaan alle kymmenen prosentin tuo asiasisältö, ja loput äänenpainolle.

Banaani sille joka vaikka googlesta löytää, itseäni ei edes huvita etsiä nyt.
Bansku kelpaa aina, ja oppiihan tässä itsekin uutta: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Mehrabian

Mehrabianin tutkimuksen mukaan 7% ihmisten välisestä kommunikaatiosta on sanojen sisältöön liittyvää, 38% äänenpainoon ja 55% elekieleen. Elekielen jäädessä pois puhelinkeskustelussa on viestinnästä siis 16% sisältöä ja 84% äänenpainoa.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Bansku kelpaa aina, ja oppiihan tässä itsekin uutta: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Mehrabian

Mehrabianin tutkimuksen mukaan 7% ihmisten välisestä kommunikaatiosta on sanojen sisältöön liittyvää, 38% äänenpainoon ja 55% elekieleen. Elekielen jäädessä pois puhelinkeskustelussa on viestinnästä siis 16% sisältöä ja 84% äänenpainoa.

Luotetaan sinuun, koska en omia lähteitä muista, enkä tarkkoja lukuja. Voipi olla noinkin. Bansku lähtee tulemaan kunhan osoite tulee yv.nä.

AnFalle, sillä ei ole merkitystä sisältääkö kauppa toisen lehden, vaan sillä millä hinnalla Veikkaajan saat ostettua.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekkin on tullut kokeiltua kyseistä hommaa ja aika rankkaa puuha se olikin. Samassa paikassa ollut serkkuni taas oli kunnon tekijä. Olin soitellut reilun tunnin ilman tulosta ja serkkuni sitten tuli viereiseen puhelimeen, näppäili numeron ja antoi palaa. Olin saanut ehkä 20 kontaktia ja ilman tulosta. Serkkuni sitten myi 5 ekalla puhelulla 4. Ja kaikki tietysti sitä arvokkainta eli Me Naisia vuodeksi. Muutenkin meno oli just tota eli ite tuskailin ja serkku myi vieressä niin perkeleesti. Mutta ihmiset on erilaisia persoonia eikä sille mitään voi.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
AnFalle, sillä ei ole merkitystä sisältääkö kauppa toisen lehden, vaan sillä millä hinnalla Veikkaajan saat ostettua.

Juuri tätä tarkoitin noilla puolitotuuksilla. Ei tarvitse kertoa, et ei missään tapauksessa kerrota sisältääkö se kalliimpi hinta jotain "extraa".

Tämä on just tätä samaa sensaatiolehti, lehtimyynti, halpahalli yms. saissea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös