Puhelinkaupustelu, -kerjuu ja -huijaukset

  • 8 480
  • 61

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa. Siis näytöllä tuo ettei voi kokeilla soittaa edes takaisin. Ja tasan jos viranomaisilla on tärkeää asiaa, he saavat viestin lähetettyä että on tavoiteltu. Tuota ei kannata huolehtia.

Varmasti viranomaiset jollain muullakin keinolla kuin soittamalla ottaa yhteyttä jos asia on tärkeä. Mutta mikään legenda tuo tuntematon numero ei ole viranomaiskäytössä. Pari vuotta sitten jouduin kolaritilanteessa soittamaan häkeen ja vähän ajan päästä poliisi soitti. Näytössä luki Tuntematon soittaja.
Ja sama nyt vuoden sisään pari kertaa kun ambulanssi soittaa takaisinpäin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa.
Itse istuin kerran Lahden linja-autoaseman lähellä puistossa odottelemassa linja-autoa. Viereisellä lasten leikkipaikalla syntyi tappelu juopporingissä jostain miten joku oli väärin katsonut jonkun naista. Tönimistä alkoi olla joten soitin Häkeen. Sieltä luvattiin lähettää partio paikalle. Heti puhelun jälkeen se jonka naista oli katsottu väärin tirvaisi toista turpaan niin että tämä kumahti maahan... Sitten soi minun puhelin "tuntematon numero" soitti ja siellä oli vanhempi konstaapeli "se ja se" kyseli mikä oli tilanne. Kerroin että yksi on jo maassa ja sitä taidetaan potkia. Poliisit lupasi tulla vauhdilla ja pyytää myös ambulanssin. Annoin henkilötietoni. Puhelin soi vielä kun linja-autossa mutta huomasin sen vasta kotona. Taas "tuntematon numero". Ehkä konstaapelilla olisi ollut lisäkysymyksiä mutta ei koskaan ottanut uudelleen yhteyttä enkä minä voinut perään soitella (kun ei ole numeroa). Ehkä tällä suojellaan poliiseja... Tästä em. tapauksesta on varmaan nyt se reilu viisi vuotta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joku perkeleen VitaePro-kauppias soitti työpuhelimeen muutama ilta takaperin.
Taisi olla viime vuonna, kun tuota tuotetta kaupattiin minulle puhelimessa. Kun sanoin, etten ole kiinnostunut niin myyjä kysyi, että eikö tuote ole minulle tuttu. Vastasin, että on tuttu, ja juuri sen takia se ei kiinnostakaan. Puhelu ei enää pitkään jatkunut, eikä uutta puhelua ole asian tiimoilta tullut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taisi olla viime vuonna, kun tuota tuotetta kaupattiin minulle puhelimessa. Kun sanoin, etten ole kiinnostunut niin myyjä kysyi, että eikö tuote ole minulle tuttu. Vastasin, että on tuttu, ja juuri sen takia se ei kiinnostakaan. Puhelu ei enää pitkään jatkunut, eikä uutta puhelua ole asian tiimoilta tullut.

Minulle tuo käytti myyntiargumenttina "kohua, jossa VitaePro oli mukana hiljattain". Omaan korvaan tuo kuulosti negatiiviselta, mutta ilmeisesti kyse oli jostain "positiivisesta kohusta".

Ei kuitenkaan kiinnostanut tuolloin enempiä. Eikä kiinnosta nytkään.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikähän tässä on muuten takana, joskus tulee näitä tuntematon numero-puheluita mutta muutaman kerran on tullut puhelu niin että luurissa lukee "ei numeroa" (en ole kyläkään vastannut)?
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Jotkut pommitusviikot kyllä meneillään nyt. Joka päivä soittelee ihme numerot. Oudosti tuntuu nykyisin tulevan tuollaisissa sykleissä nämä, eikä niinkään tasaisen tappavaan frekvenssiin. Ainut mitä tyrkytetään netin puolella tasaisesti on, että olen voittanut uuden iPhonen. Mulla on varmaan merikontillinen niitä tuloillaan jos vain klikkaisin tuota "lunasta palkintosi" -nappia.

Antakaa mun olla!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mikähän tässä on muuten takana, joskus tulee näitä tuntematon numero-puheluita mutta muutaman kerran on tullut puhelu niin että luurissa lukee "ei numeroa" (en ole kyläkään vastannut)?

Mullekin tuli maaliskuulla parin viikon ajan noita ”ei numeroa”-soittoja. Jossain vaiheessa jo oli uteliaisuus voittaa mutta sitten loppuivat kun seinään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa.
Oikeastaan haluaisin tietää mihin pohjaat tämän näkymyksen ja väitteen.

Poliisit ainakin soittelevat "tuntemattomista numeroista". Tämä on kai jonkinmoista työrauhan turvaamista. Kun poliisi soittaa niin luurissa ei näy mitään numeroa johon soittaa takaisin. Pohjaan tämän omaan kokemukseeni ja pariin muuhun haasteluun. Vai onko tämä muuttunut viime aikoina?
Myös ambulanssin henkilökunta voi soittaa lisätietoja kohteesta ja myös heidän kohdallaan ei ole nähtävissä mitään numeroa vastaanottajan puhelimessa. Tämä kuultu kahdelta ihmiseltä jotka ovat soittaneet apua läheiselleen Häkestä. Ehkä hätääntyneenä muistaa asiat väärin.

No ehkä poliisit ja pelastuslaitoksen työntekijät eivät ole viranomaisia. En minä nyt näitä nimikkeitä tiedä mutta poliiseja kyllä pidän todellakin viranomaisina. Ehkä olen väärässä ja varmaan olenkin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa. Siis näytöllä tuo ettei voi kokeilla soittaa edes takaisin. Ja tasan jos viranomaisilla on tärkeää asiaa, he saavat viestin lähetettyä että on tavoiteltu. Tuota ei kannata huolehtia.
Kokemuksiin perustuen poliisista tutkijoilla ja toimistorotilla näkyy usein numero josta soittavat. Sen sijaan puhelun tullessa tehtävällä olevalta yksiköltä numeroa ei näy.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kokemuksiin perustuen poliisista tutkijoilla ja toimistorotilla näkyy usein numero josta soittavat. Sen sijaan puhelun tullessa tehtävällä olevalta yksiköltä numeroa ei näy.

Piti tulla samaa sanomaan. Olen aikoinaan ollut rikoksen (varkaus) uhrina, ja silloin tuli useammankin kerran puhelu tutkivalta konstaapelilta, ja silloin numerossa taisi olla vielä joku suuntanumero tai alkuosa, joka oli vain poliisin käytössä. Tuo syöpyi sen verran hyvin jostain syystä mieliin, että muutamaa vuotta myöhemmin pelästyin, kun tunnistin puhelimessa näkyvästä numerosta, että poliisilla on taas asiaa. No, puhelu liittyi sillä kertaa erääseen silloiseen tuttavani, jonka epäiltiin sillä hetkellä olevan kateissa, ja kysyttiin, tiedänkö mitään hänen liikkeistään. En tiennyt, kun emme olleet hetkeen olleet tekemisissä. Eipä hän kuitenkaan kateissa oikeasti ollut.

Ja vielä sen verran tuo oli muistissa, että jossain kohdassa tunnistin poliisin numeroksi avovaimolle tulleen puhelun, johon hän ei ollut vastannut (en tutkinut puhelinta, vaan hän ihmetteli minulle outoa numeroa). No, sillä kertaa oli kyse häneltä paria vuotta aiemmin PK-seudun lähijuna-asemalla varastetusta lompakosta. Varas oli jäänyt myöhemmin kiinni itse teosta, ja vanhojen valvontakamerakuvien ansiosta hänet oli yhdistetty myös tuohon meidän tapaukseen.

Olen kai selkeästi poliisin vanha tuttu.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulle soittelevat jatkuvasti Windowsin tuesta. Olen vissiin turhan penseän kuuloinen, kun katkaisevat puhelun aina 20 sekunnin sisällä.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nykyään kun on näitä "kukasoitti" ym nettisivuja, niin joku voisi kehittää sovelluksen joka olisi toimisi niin, että kun tarpeeksi moni käyttäjä merkkaa jonkun numeron puhelinmyyjäksi niin se menisi kaikkien sovelluksen käyttäjien estolistalle samantien.. En tiedä onko tälaisia sovelluksia jo olemassa, mutta voisi olla ihan pätevä turhia puheluita vastaan. Toki niillä taitaa numerot vaihdella usein, mutta riittävän suurella käyttäjämäärällä toimisi puh.myyjiä ja huijareita vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös