Puhelinkaupustelu, -kerjuu ja -huijaukset

  • 8 472
  • 61

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Noista hälytysjärjestelmän myyjistä tuli mieleen, kun jokunen vuosi sitten näitä kavereita oli kaksi oven takana. Sellaisia limaisen oloisia, myynnin ABC-kirjan lukeneita nuoria miehiä. Kertoivat että on todella tärkeää suojata oma koti varkaiden varalta. Vastasin, että meillä on tuo yli 40 kiloa painava koira täällä, joka kyllä luultavasti estää varkaiden sisään pääsemisen. Ei kuulema estä, koirat on "todella helppo" saada sivuun, joko herkuilla tai väkivallalla. Toinen vasta-argumenttini oli se, että tämä kun on rivitalo, niin koiran pitämä meteli herättää kyllä naapureiden mielenkiinnon, ja jos minä olisin murtovaras, niin ottaisin sellaisen kämpän jossa koiraa ei ole. Asia ei kuulema ole näin, ja on todella, todella tärkeää ottaa tämä heidän järjestelmä meille. Tässä vaiheessa rupesi jo vähän keittämään, myyntityö on kovaa hommaa, mutta ammattilaisen pitäisi osata lukea tilannetta. Minä en ollut ostamassa, ja heidän olisi pitänyt tämä ymmärtää.

Tämä nyt ei varsinaisesti ollut huijaamista, mutta aika avuttomilla myyntipuheilla oli tämä kaksikko liikkeellä.
 

Tuamas

Jäsen
Kaveri jolla on LVI-firma toisaalta kirosi näitä kaupparatsuja kun koijaavat ikäihmisiä, mutta toisaalta taas koki ne hyvinä töiden tuojina.

Hinnat kun näillä ovat keskimäärin 2-3 kertaa sen mitä normaalisti, niin toistaiseksi 100% varmuudella jokainen kilpailevaa tarjousta pyytänyt on ottanut homman tältä kaverin firmalta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noista hälytysjärjestelmän myyjistä tuli mieleen, kun jokunen vuosi sitten näitä kavereita oli kaksi oven takana. Sellaisia limaisen oloisia, myynnin ABC-kirjan lukeneita nuoria miehiä. Kertoivat että on todella tärkeää suojata oma koti varkaiden varalta. Vastasin, että meillä on tuo yli 40 kiloa painava koira täällä, joka kyllä luultavasti estää varkaiden sisään pääsemisen. Ei kuulema estä, koirat on "todella helppo" saada sivuun, joko herkuilla tai väkivallalla. Toinen vasta-argumenttini oli se, että tämä kun on rivitalo, niin koiran pitämä meteli herättää kyllä naapureiden mielenkiinnon, ja jos minä olisin murtovaras, niin ottaisin sellaisen kämpän jossa koiraa ei ole. Asia ei kuulema ole näin, ja on todella, todella tärkeää ottaa tämä heidän järjestelmä meille. Tässä vaiheessa rupesi jo vähän keittämään, myyntityö on kovaa hommaa, mutta ammattilaisen pitäisi osata lukea tilannetta. Minä en ollut ostamassa, ja heidän olisi pitänyt tämä ymmärtää.

Tämä nyt ei varsinaisesti ollut huijaamista, mutta aika avuttomilla myyntipuheilla oli tämä kaksikko liikkeellä.

Jep. Tämä tässä ketjussa mainitsemani meilläkin viime kesänä palveluita kaupannut firma oli näitä hälytinfirmoja. Ja sama firma oli tosiaan viime viikolla yrittämässä uudestaan. Perkeleen koronadenialistit. :)

En itsekään näe rivitalossa tuota hyödylliseksi. Maksaa pidemmän päälle paljon, ja jos paska osuu tuulettimeen, niin sitä varten on kotivakuutus. Kaveri puhui siitä, että jo murron yritys lisää turvattomuuden tunnetta, ja sitä ei vakuutus korvaa. Varmasti näin, mutta eipä tuollainen hälytin välttämättä sitä murron yritystä estä, joten tähän sillä ei ole vaikutusta. Kaveri teki lisäksi sen virheen, että mainitsi jo pelkän hälyttimen äänen saaneen suurimman osan voroista keskeyttämään toimintansa. Totesinkin, että tämä on hyvä tietää, niin hankkimalla pelkän hälyttimen pääsee jo pitkälle. Eikä tarvitse maksaa kovia kuukausimaksuja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Kelpaisiko muutama kohtaaminen kotiovella Jehovan todistajien kanssa kotiovella tähän ketjuun?.
Silloin kun vielä asuin lapsuuden kodissa maaseudulla tuolla rajan pinnassa niin välillä tulivat omakotitalon ovella todistajat Jehovan kyselemään hengellisiä valmiuksia, liian usein ja aina tunkeilevasti, sisälle olisi pitänyt päästää ja vartiotornia tilata yms. Sattui kerran niin että olin aika ankarassa hampaattomassa kanukki tilassa nukkumassa ja kas kummaa ovikello soi, ei vain kerran vaan kaksi ja kolme kertaa. Tiesin että isäukko oli kotona kun sen rymyämiseen olin jo kertaalleen herännyt. Ei vastannut ovikelloon, ovikello soi neljännen kerran ja arvelin että nyt on jotain tapahtunut ja pakko kai se on käydä katsomassa. Paarustan ovelle tuskaisena ja kas, ketäs siellä? Jehovan parittajathan ne kuikuilemassa, oven avaan ja samaa myyntipuhe häräntorttuahan sieltä tulee, mulla palaa vati kiinni ja huikkaan faijalle keittiöön että täällä olisi ovella ihmisiä jotka on sinua vailla. Isäukko kai kuvitteli että ovella on tuttuja metsästykseen liittyen koska kampesi itsensä ovelle virttyneissä hyvoneissa ja haulikko olalla jota oli rassaamassa samalla myös aika äyheässä aamukrapulan ja kännin välimaastossa. Jehovan todistajat katsoivat ja katosivat anteeksipyyntöjen kera vähän vitun äkäiseen muille maille tanhuville meidän pihasta,

Nykyisessä kämpässäni asuessani oli ensimmäisenä vuonna samaa ongelmaa, Jesset pimpottelivat ovikelloa ja vonkasivat sisällepääsyä että Rakin sielunelämä pelastettaisiin. Muutaman kerran olin vain peruskohtelias ja totesin että ei kiinnosta ja ei kiinnosta tulevaisuudeskaan, joten voisitteko unohtaa osoitteeni. Eivät uskoneet ja kas taas oli kanuuna päällä kun ovikello soi ja paarustan oven suuntaan ja ketäpäs siellä? Uskonnolliset humpuukkimaakarithan ne. Vati paloi umpeen ja tuumasin että eikun peremmälle vaan eteiseen. Siinä olivat tohkeissaan nämä todistajat ja tuumasin heille että laitampa musiikkia tunnelmaa luomaan, laitoin Dimmu Borgiria pauhaamaan, sen jälkeen totesin että ajattelin tässä toimittaa mustan messun Luciferin nimeen ja voi että olen iloinen että haluatte osallistua, olittehan te neitsyitä koska tarvitsisin hiukan neitsyen verta ehtoollista varten. Kumma kyllä molemmat todistajat katosivat kämpästäni nopeammin kuin krapulakalja kurkustani alas. Tämän keissin jälkeen kertaakaan ei ole ovikello soinut sopimattomasti uskonnonkaupittelijoiden taholta, mistä lie johtuu..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän keissin jälkeen kertaakaan ei ole ovikello soinut sopimattomasti uskonnonkaupittelijoiden taholta, mistä lie johtuu..
Mulla oli samaa ongelmaa vielä kun Turussa ja kerrostalossa asuin. Kävivät vaihtelevalla kokoonpanolla ovikelloa soittelemassa ja jumalatonta rauhaani häiritsemässä jos nyt eivät ihan viikoittain, niin ainakin kuukausittain. Ei auttanut vaikka alkuun kohteliaasti ja loppua kohden ei-todellakaan-kohteliaasti ilmoitin ettei kiinnosta ja vedin oven kiinni. Sinnikkäitä jumalankaupittelijoita olivat.

Pääsin siinä päivänä eräänä sellaiseen kyltintekokoneeseen käsiksi ja kaiversin oikein komean "EI JEESUSTELIJOITA"-kyltin jonka ulko-oveeni "EI ILMAISJAKELUA KIITOS"-kyltin alle kiinnitin. Hämmästyksekseni tämä toimi, siihen loppuivat jessejen vierailut. Varmaan joku nelisen vuotta kyltti ovessa oli, kunnes kerran taas silmien siihen osuessa tuli olo, että onhan tuo nyt aika lapsellinen ja eivätköhän todistajat ja muut uskontomaakarit ole jo oppineet kävelemään oveni ohi, joten otin kyltin irti.

Tästä ei mennyt edes viikkoa, kun ovikello jumalallisesti soi, minä avaamaan ja ketkäs ne siellä olivatkaan. Räjähdin nauruun ja totesin näille veljille, että eipä teitä ainakaan sitkeyden puutteesta voi syyttää, otin muistaakseni sillä kertaa Vartiotorninkin vastaan ja toivotin kavereille parempaa päivänjatkoa. Muistaakseni seuraavana päivänä laitoin kyltin takaisin oveen ja siinä se oli toimivana jehovankarkottimena kunnes muutin pois kyseisestä asunnosta ja itse asiassa koko kaupungista.

Täällä maalla ei sitten uskontomaakareita ole ovella käynyt kertaakaan kohta kolmen täällä asumani vuoden aikana. Sitä kylttiä en täällä koskaan oveen kiinnittänyt, mutta on se kaiken varalta tallessa edelleen. Tiedä vaikka sille vielä jonain päivänä siunaantuisi käyttöä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mulla oli samaa ongelmaa vielä kun Turussa ja kerrostalossa asuin. Kävivät vaihtelevalla kokoonpanolla ovikelloa soittelemassa ja jumalatonta rauhaani häiritsemässä jos nyt eivät ihan viikoittain, niin ainakin kuukausittain. Ei auttanut vaikka alkuun kohteliaasti ja loppua kohden ei-todellakaan-kohteliaasti ilmoitin ettei kiinnosta ja vedin oven kiinni. Sinnikkäitä jumalankaupittelijoita olivat.

Mulla kävivät pari kertaa kun olin muuttanut yhteen kämppään. Pari kuukautta muuton jälkeen kävivät ensimmäisen kerran, vissiin kuukaus tai pari meni ja toisen. Sen jälkeen meni pyöreä 9 vuotta ilman yhtään visiittiä. Molemmilla kerroilla mulla oli sellainen kohmelo, että sen näki ja aika varmasti myös haistoi. Mitäs käyvät opiskelijabileiden jälkeisenä aamuna. Ensimmäisellä puhisin jotain ettei mulla kauhean hyvät suhteet taivaaseen ole, toisella kerralla eivät tainneet toivottaa päivän jatkot. En tiedä vaikuttiko se, että päällä oli bändipaita ja musiikkimaku on, noh, vähän ehkä saatanallisempiin säkeisiin päin olevaa MOTin sanomaa vapaasti lainaten. En todellakaan muista minkä bändin paita se oli, mutta harvempi noista ihan hirveästi jätti asioita epäselväksi.

Toi kämppä oli sellainen, että lähimpien ovien ovikellot pystyi kuulemaan jos oli muuten hiljaista. Pari kertaa tuli kuultua, että rapussa noita kelloja soitettiin, mutta mun omaan eivät koskeneet. Saattoi toki olla joko ihan sattumaakin noi soitot ja tyyliin samalla oven avauksella eri asuintoihin matkalla olleet ihmiset siellä vain olivat, mutta tahdon uskoa muuta. Tahdon uskoa, että nimi/osoite päätyi johonkin toivottomien tapausten listalle ja eivät kokeneet mun saatanalle luovuttamaani sielua edes pelastamisyrityksen arvoisena. Se olisi hienoa.

Mutta se on todettava, että mormoneja jopa vähän kaipaan ajoittain. Ihan saatanan leppoisaa väkeä on ovella käynyt ja sitä niiden puhetyyliä on hauska vain kuunnella, sen suuremmin antamatta painoarvoa itse sanoille. Varmasti oikeassa mielentilassa piristäisi päivää jo pelkästään se small talk jenkkikorostuksella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä maalla ei sitten uskontomaakareita ole ovella käynyt kertaakaan kohta kolmen täällä asumani vuoden aikana. Sitä kylttiä en täällä koskaan oveen kiinnittänyt, mutta on se kaiken varalta tallessa edelleen. Tiedä vaikka sille vielä jonain päivänä siunaantuisi käyttöä.

Silloin joskus kauan sitten, kun minä olin vielä nuori, ja asuin maalla (no, pienen maalaiskunnan keskustassa omakotitaloalueella), noita kyllä ramppasi aina toisinaan ovella. Kerran teineinä teimme kaverini kanssa vähän jekkua näille. Satuimme huomaamaan, kuinka nuo jättivät auton parkkiin kotipihani edustalle. Tulivat soittamaan ovikelloa, mutta emme avanneet. Sitten he kiersivät samalla pienellä kujalla olleet neljä muuta taloa. Ilmeisesti kukaan ei avannut ovea, kun menivät sen jälkeen postilaatikkoriville ja tiputtivat kaikkiin laatikoihin Vartiotornit ja jotain muuta julistusta. No, nuo jättivät auton parkkiin ja lähtivät kävellen kiertelemään tuota omakotitaloaluetta pidemmälle. Me tietenkin tuijotimme, kunnes nuo pääsivät tarpeeksi pitkälle. Menimme sen jälkeen postilaatikoille ja haimme sieltä tuon Vartiotornin ja muun sälän. Jätimme sen heidän autonsa tuulilasinpyyhkijän alle kuin parkkisakon. Ja laitoimme mukaan vielä Vintiöt-hengessä kirjoitetun lapun, jossa luki isolla: "TEUVO RAKASTAA KAIKKIA!". Ikkunasta sitten katselimme reaktiota. Kyllä he sitä lappua hetken tavasivat, mutta sitä en kuullut, että tuliko samalla liuta perkeleitä...

Ei kovinkaan asiallista, mutta teininä tekee joskus tyhmyyksiä. Nykyään olen kertonut ihan suoraan, etten ole uskonnollinen, enkä kiinnostunut keskustelemaan aiheesta, niin se on riittänyt.
 

Morgoth

Jäsen
Ei kannata vastata, mutta jos vastaa niin sanoo vain että painuu vittuun englanniksi, joka yleensä toimii.

Vitut se mitään toimi tai hetken jatkoin huudella ja jutella niiden kanssa ties mitä typerää omaksi huvikseni. Piti oikein netistä hakea erilaisista videoista mallia joissa osa ihan nerokkaasti pelleilee noiden kanssa. Sitten kyllästyin ja hetkeen ei kuulunut mitään, mutta nyt tuo pommitus taas alkanut. Ulkomaannumeroita milloni mistäkin maasta, nykyään myös 09, 040 ja 044 alkuisia ja aina joku intialainen kastraatti ulisee. Olen lopttanut kokonaan vastaamisen, mutta ilmeisesti joku automaatti siellä soittelee jotain listaa läpi, koska useana arkiaamuna klo 09.10 tulee puhelu. Vittumaisinta tuossa on, että noita numeroja ei saa edes blokattua, koska joka soittokerralla tulee uusi.

Tuntuu vähän typerältä, että operaatoreiden verkkoissa feikkinumeroilla toimiminen on ilmeisesti suhteellisen helppoa.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vitut se mitään toimi tai hetken jatkoin huudella ja jutella niiden kanssa ties mitä typerää omaksi huvikseni. Piti oikein netistä hakea erilaisista videoista mallia joissa osa ihan nerokkaasti pelleilee noiden kanssa. Sitten kyllästyin ja hetkeen ei kuulunut mitään, mutta nyt tuo pommitus taas alkanut. Ulkomaannumeroita milloni mistäkin maasta, nykyään myös 09, 040 ja 044 alkuisia ja aina joku intialainen kastraatti ulisee. Olen lopttanut kokonaan vastaamisen, mutta ilmeisesti joku automaatti siellä soittelee jotain listaa läpi, koska useana arkiaamuna klo 09.10 tulee puhelu. Vittumaisinta tuossa on, että noita numeroja ei saa edes blokattua, koska joka soittokerralla tulee uusi.

Tuntuu vähän typerältä, että operaatoreiden verkkoissa feikkinumeroilla toimiminen on ilmeisesti suhteellisen helppoa.

Voi olla tosiaan että rupeavat pommittamaan vähän ajan päästä lisää, itse nykyään jätän vain suoraan vastaamatta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt yritti Tanskasta soitella joku, liekö smörrebrödiä oli myymässä. Juu, en vastannut. Ei ole tainnut ennen Tanska osua näihin.
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Nyt yritti Tanskasta soitella joku, liekö smörrebrödiä oli myymässä. Juu, en vastannut. Ei ole tainnut ennen Tanska osua näihin.
Minulle myös tänään soitettu Tanskasta ja Kymistä. Vastasin tietenkin molempiin, mutta kummallakin kerralla löi hellon jälkeen luurin korvaan. Viimeisen parin kuukauden aikana noin 10 kertaa on yrittänyt Windows computer service auttaa minua.

Minusta nuo intialaiset on ihan hauskoja, yritän aina kiusata niitä tavalla tai toisella. Yleensä ne hermostuu ja tulee vaan "go fuck yourself" tms. sieltä takaisin kun ne huomaa että vedätän niitä. Joskus alkoi joku tyttö siellä nauramaan ja toivotti hyvät päivänjatkot. Siitä tuli hyvä mieli :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse ajattelin, että seuraavan kerran kun soittavat ja kertovat, että joku yrittää murtautua koneelleni, vastaan, että "Tiedän, ja hän soittaa minulle parhaillaan, ja väittää olevansa Microsoftilta". Suomeksi, englanniksi tai vaikkapa ruotsiksi... Sama kai se on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Iltapäivällä tullut puhelu +358 5- ja +358 48 -alkavista numeroista. Liekö taas Microsoftilta yrittäneet tavoitella, harmi kun ei ole napannut itseäni niin jutella. Nyt näitä on kyllä tullut todella paljon, olikin pitkä aika tuossa että ei pahemmin soiteltu mutta nyt kyllä taas ovat jaksaneet pommittaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällä kertaa Microsoft-tuki soitti 05-alkuisesta numerosta. Englanti oli ennemmin minusta intiaan kuin kymenlaaksoon taittuvaa.

Kun ensimmäinen teknikko oli luetellut jonkun numerosarjan ja olin vastannut sen olevan mun koneen ID, hän yhdisti kollegalleen, joka sitten olisi hoitanut homman. Kollega olisi halunnut mun lataavan anydeskin, koska kun kone on kuulemma hakkeroitu. Mulla loppui mielikuvitus, ja kysyin vaan, että montako konetta hän ehtii korkata päivässä. Vastaus oli, "Ten. I love my job, you motherfucker". Jokseenkin tympeä lopetus mielestäni, vaikka ihan hyväntahtoisesti kysyin.
 

Veijari

Jäsen
Urheilulehden olen kerran erehtynyt tilaamaan ja lyhyen jakson jälkeen lopettamaan, kun ei tullut luettua. Tuolta soitellaan edelleen kuukausittain, että kiinnostaisiko tilaus. Eikä ole vieläkään kiinnostanut. Alkuun jaksoin selittää, että lopetin tilauksen koska lehti ei ollut kiinnostava ja en edelleenkään halua tehdä tilausta. Nyt kun viesti ei näemmä ole mennyt sinne myynti Hemmoille perille, niin olen myyjän ensimmäisen lauseen aikana sanonut ei kiitos ja painanut punaista luuria. Jännä nähdä kauanko jaksavat pommittaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Urheilulehden olen kerran erehtynyt tilaamaan ja lyhyen jakson jälkeen lopettamaan, kun ei tullut luettua. Tuolta soitellaan edelleen kuukausittain, että kiinnostaisiko tilaus. Eikä ole vieläkään kiinnostanut. Alkuun jaksoin selittää, että lopetin tilauksen koska lehti ei ollut kiinnostava ja en edelleenkään halua tehdä tilausta. Nyt kun viesti ei näemmä ole mennyt sinne myynti Hemmoille perille, niin olen myyjän ensimmäisen lauseen aikana sanonut ei kiitos ja painanut punaista luuria. Jännä nähdä kauanko jaksavat pommittaa.

Näille jatkuvasti kiusaaville kannattaa sanoa taikasanat "älkää soittako/mainostako minulle enää". Ainakin ne eettisiä ohjeita noudattavat puhelinmyyntifirmat lopettaa silloin soittamisen. Toki yhdellä tilaajalla (lehden kustantaja) voi olla monta myyntifirmaa soittamassa, mutta kyllä sen aika nopeasti pitäisi nuo suurimmat toimijat blokata pois soittamasta.

Suoramarkkinointia voi rajoittaa:


  • ilmoittamalla markkinointikiellosta suoraan markkinoijalle tai myyjälle, jolloin kielto koskee kyseistä yritystä
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joku perkeleen VitaePro-kauppias soitti työpuhelimeen muutama ilta takaperin. En ole työkännykän numeroa jaellut mihinkään, paitsi töihin liittyviin asioihin, joten ovat kaivaneet tuon todennäköisesti numerotiedustelun kautta, tai mikä lie kieroilupulju noita noille kerääkään... Kollega sai tänään samanlaisen puhelun työluuriin, joten saattavat käydä koko puljun läpi. No, toisin kuin Microsoft-pommitukset, nämä tulivat sentään ihan Suomesta.

VitaeProta parhaiten kuvaa se, että isäni kaveri oli käynyt kysymässä niitä apteekista. Hänelle oli sanottu, että ”Älä hyvä mies sellaisiin tuhlaa rahojasi”.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Joku perkeleen VitaePro-kauppias soitti työpuhelimeen muutama ilta takaperin. En ole työkännykän numeroa jaellut mihinkään, paitsi töihin liittyviin asioihin, joten ovat kaivaneet tuon todennäköisesti numerotiedustelun kautta, tai mikä lie kieroilupulju noita noille kerääkään... Kollega sai tänään samanlaisen puhelun työluuriin, joten saattavat käydä koko puljun läpi. No, toisin kuin Microsoft-pommitukset, nämä tulivat sentään ihan Suomesta.

VitaeProta parhaiten kuvaa se, että isäni kaveri oli käynyt kysymässä niitä apteekista. Hänelle oli sanottu, että ”Älä hyvä mies sellaisiin tuhlaa rahojasi”.

Sama vika Rahikaisella 040923-alkuisiin numeroihin ei tule koskaan vastata. Nyt ollut erittäin aktiivista pääsiäisen jälkeen. Punaista luuria ja estolistalle oitis.

Muutenkin ihmettelen miksi ihmiset noihin tuntemattomiin vastailee. Loppuisi soittelut jos loppuisi vastailut.

Nykyään kun on tekstiviestien lisäksi whtsappit+muut kanavat, taatusti tulee viesti muuta kautta luuriin jos jotain tärkeää ollaan soittelemassa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Muutenkin ihmettelen miksi ihmiset noihin tuntemattomiin vastailee. Loppuisi soittelut jos loppuisi vastailut.

Nykyään kun on tekstiviestien lisäksi whtsappit+muut kanavat, taatusti tulee viesti muuta kautta luuriin jos jotain tärkeää ollaan soittelemassa.

Ei ihan noin yksinkertaista. Kyllä viranomaisetkin soittaa tuntemattomista ja lisäksi esim jos tilaa esim. netistä paljon kampetta niin posti/kuriiri voi soittaa samoin tuntemattomista ja jää lähetykset saamatta (tai joutuu hakemaan noutopisteestä) jos ei koskaan vastaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ei ihan noin yksinkertaista. Kyllä viranomaisetkin soittaa tuntemattomista ja lisäksi esim jos tilaa esim. netistä paljon kampetta niin posti/kuriiri voi soittaa samoin tuntemattomista ja jää lähetykset saamatta (tai joutuu hakemaan noutopisteestä) jos ei koskaan vastaa.

Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa. Siis näytöllä tuo ettei voi kokeilla soittaa edes takaisin. Ja tasan jos viranomaisilla on tärkeää asiaa, he saavat viestin lähetettyä että on tavoiteltu. Tuota ei kannata huolehtia.

Se on totta pakettien ym.kanssa mutta tuolloinhan sitä osaa odottaa soittoa jolloin toki vastaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa. Siis näytöllä tuo ettei voi kokeilla soittaa edes takaisin. Ja tasan jos viranomaisilla on tärkeää asiaa, he saavat viestin lähetettyä että on tavoiteltu. Tuota ei kannata huolehtia.

Se on totta pakettien ym.kanssa mutta tuolloinhan sitä osaa odottaa soittoa jolloin toki vastaa.

Lähinnä tarkoitin että jos asioi enemmän tai säännöllisemmin viranomaisten kanssa niin kyllä se hankaloittaa ja hidastaa asioiden hoitumista jos ei vastaa. Sama terveydenhuollon kanssa, mutta niistä on yleensä aika tiedossa milloin ne sieltä soittamaan.

Ja pakettien kanssa toki jos tietää milloin paketit tulee, mutta eihän kaikki noita seurantasovelluksia ym käytä vaan "tulee kun tulee".
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä viranomaisten soittelu "Tuntematon numero" on kaupunkilegenda joka ei pidä paikkaansa. Siis näytöllä tuo ettei voi kokeilla soittaa edes takaisin. Ja tasan jos viranomaisilla on tärkeää asiaa, he saavat viestin lähetettyä että on tavoiteltu. Tuota ei kannata huolehtia.

Se on totta pakettien ym.kanssa mutta tuolloinhan sitä osaa odottaa soittoa jolloin toki vastaa.
Mulle on tullut juuri tuollainen "Tuntematon numero"-soitto. Toki siitä on aikaa toistakymmentä vuotta enkä tiedä nykykäytäntöä mutta silti. Liityi tilanteeseen missä ajoin fillarilla auton kanssa kolarin ja poliisi soitteli perään ja kyseli lisätietoja...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä pääsin kaikista puhelinmyyjistä eroon kun muutin tänne Romaniaan. Täällä puhelinmyynti ei ole sallittua. Onneksi, sillä nämähän tyrkyttäisivät kaikkea joka päivä puhelimen läpi.

Nyt ei ole kymmeneen vuoteen tullut yhtään myyntipuhelua, paitsi Suomessa käydessäni. Otin jonkun prepaid-numeron ja eiköhän siihenkin joku helvetin kalsarimyyjä soittanut. Sanoin että pistä tulemaan, mutta kun rupesin tavaamaan Romanian osoitettani, jotenkin katkesi puhelu. Mulukut.

Ei ole vielä tullut Windows-puheluita meikäläiselle, eikä kyllä muutakaan. Muutama outo numero joskus lävähtää ruudulle, mutta niihin en vastaa.

Skotlannissa asuessani tuli aika paljon puheluita. Siellä joku robotti yritti myydä sähköä tai kaasua tai mitä milloinkin. Pari ensimmäistä kertaa kyllä jäin ihan kuuntelemaan että mitä helvettiä (robotti jolla on paksu skottiaksentti), mutta nuo taisi olla sellaisia oppivia robotteja koska muutaman punaisen luurin jälkeen eivät enää soitelleet.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näille jatkuvasti kiusaaville kannattaa sanoa taikasanat "älkää soittako/mainostako minulle enää". Ainakin ne eettisiä ohjeita noudattavat puhelinmyyntifirmat lopettaa silloin soittamisen.
Minulle soitti viiden päivän aikana Fortumin myyjä neljä kertaa. Neljännelle soittajalle sanoin jotain että "te soittelette minulle päivittäin, ettekö voi laittaa jonnekin ettei kiinnosta". Vastasin koska odotin yhtä puhelua ja vitutti että aina kun luuli että nyt tulee "tärkeä" puhelu niin siellä olikin "Fortumilta, sähköstä soittelen". Kai se viesti meni perille reiluksi vuodeksi... Taas pari viikkoa sitten tuli "Fortumilta päivää"-puhelu. Vastasin koska en auringossa nähnyt kuka soitti. Ai niin, sitä reilu vuosi sitten odottamaani "tärkeää" puhelua ei koskaan tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös