Pudotuspelit 2023 – mestaruus mielessä

  • 59 326
  • 583

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tän ketjun posi-iivarina on kyllä mahtava tulla kirjoittaman voiton jälkeen. Sen verta monta vuotta täälläkin kannattetti yhtään pytttä niin fiilis on kyllä epäuskoinen. Ei sanoja kyllä liikaa. Ihana on myös jokainen kirjoittaja jotka tänne kirjoittaa, mutta isoimmat onnitelu halit @E :lle. Sun viestei on mahtava lukea. Ja hei kaikki huomenna hallille kuudelta. Nyt juhlitaan!

Kiitos huomiosta. Onnitteluhalit takaisin.

Se on kuitenkin nyt 12/12.

Täysin tyhjä olo. Ihan täysin erilainen tyhjä olo kuin aiemmin aikuisiällä. Yleensä se tyhjä olo on tullut siitä, kun tikkari viedään kädestä. Nyt sitten kausi ohi... ja ei hävittykään.

Ajatukset ihan sekaisin, mutta niin onnellinen olo. Vielä, kun tämän hetken sai jakaa niin monen espoolaisen sekä koko tämän huikean joukkueen kanssa juuri Imatralla. Sieltä kausi alkoi, sinne se päättyi.

Ei pysty mitään fiksua sanomaan... nyt nautitaan.
 

pinky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Skumppaa peliin!
 

Liitteet

  • 20230428_233918.jpg
    20230428_233918.jpg
    354,8 KB · kertaa luettu: 151
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ai saakeli kun tuntuu hyvälle.
Eihän siitä aprillipäivästä vuonna 1992 kauaa vielä ole. Silloin tuntui yhtä hyvälle. Ja toki Jokereita vastaan seiskapelin voitto aikoinaan.
Siitä on aikaa kun Kiekko-Espoo/ Blues on voittanut kauden viimeisen ottelun. Taisi olla tuo aprillipäivä 1992 viimeksi.

Keväällä 2020 kausi jäi kesken, mutta silloin viimeinen ottelu päättyi Porvoossa voittoon.

Liiga-aikoina voitettiin kaksi kertaa runkosarjan viimeinen ottelu sellaisella kaudella, jolloin pudotuspelit jäivät haaveeksi (1993 ja 1996)
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Onnittelut Espooseen Mestaruudesta! Ihan oikealle joukkueelle mestaruus meni. Olin ensimmäisen finaalin jälkeen jokseenkin varma, että sarja menee puhtaasti 4-0 teille, mutta yllättävän tiukka siitä sitten tuli.

Aika julmia olivat nuo ottelun loppuminuutit Ketterälle. Ja ratkaisu sitten lähes julmin mahdollinen, vain 7.peli ja jatkoeräratkaisu menee edelle.

No, elämä jatkuu kuitenkin ja ensi kaudella sitten uudet kujeet.
 

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tää ihan käsittämätön juttu. Vieläkin sanaton eilisestä. Niin siisti fiilis.

Tässä pitää kiittää todella montaa eri tahoa kaikesta. Seurajohto, valmennus, pelaajat ja ennen kaikkea fanit jotka taas eilen Imatralle menivät. Huikeita ihmisiä kaikki.

Bluesin ja Unitedin konkurssien jälkeen en koskaan voinut kuvitellakaan mitään tämmöistä ja nyt ollaan tässä. Mestareita.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olipa mukava heräillä vielä aamullakin tähän tunteeseen. Kiitokset vielä omastakin puolesta joukkueelle - jäällä, penkin takana ja toimistossa. Erityiset kiitokset Hirsolle, joka lähti työntämään projektia aikoinaan liikkeelle siitä epätoivon suosta, johon espoolainen kiekko oli uponnut. Nyt sille raskaalle työlle saatiin virallinen kruunu mestaruuden merkeissä. Tästä sinnikkyydestä ja peräänantamattomuudesta tarttuu toivottavasti paljon myös tulevaan liigajoukkueeseen.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
En tiedä, saako tänne mitään edes semijärkevää kirjoitetuksi eilisen huikean pelin ja kovin vaatimattomiksi jääneiden yöunien jäljiltä. Itse reissu Imatraan, varsinainen ottelu ja kaikki fiilistelyt ja juhlinnat sen jälkeen - aivan ikimuistoista!

Täytyy myöntää, että pelin aikana kävi pariinkin otteeseen mielessä, että seiskapeliin mennään. Mielessä kävi myös ajatus, ettei näiden kahden joukkueiden välillä ole mitään sellaista tasoeroa minkä ihmissilmä pystyisi erottamaan. Mutta henkisellä puolella se pieni, mutta ratkaiseva ero, taisi löytyä. Joukkue harjoitteli jo runkosarjassa miten tullaan rinnalle ja ohi, ja jatkoi harjoituksiaan Tuto-sarjassa. Ilmeisesti tuo kyky tiedostettiin Ketteräleirissäkin, mikä vastaavasti taisi vähän kipsata heidät loppuhetkillä.
Espoonmiehen esiin nostama tilasto kolmen sekunnin johtoasemasta näissä kahdessa viimeisessä on hämmentävä ja paljon puhuva.

Hirso, Ami & co ovat seuran perustamisesta lähtien puhuneet yhteisöllisyydestä, välittämisestä ja yhdessä tekemisestä. Ne arvot näkyivät hyvin myös eilen. Siellä fanikatsomon välittömässä tuntumassa oli pari omistajiin kuuluvaa ja hekin osallistuivat kannustamiseen. Ottelun jälkeen oli jatkot hallin parkkiksella, kun joukkue kävi esittelemässä pystin. Eikä vain käväissyt, vaan jäi sinne pitkäksikin aikaa ja pitivät huolen siitä, että ikifanit pääsivät pokaalin kanssa juhlimaan. Vähän jopa meinasin huolestua, kun Huhtala t-paitaan pukeutuneena seisoi siellä kylmässä iät ja ajat juttelemassa fanien kanssa. :D
On tämä uskomattoman hieno seura!
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tässä analyysi omasta puolestani - itse olin yksi näistä loppukauden syttyjistä, joka on käynyt viimeiset vuodet hajanaisesti muutamia kotipelejä katsomassa, mutta joka katsoi loppukaudesta lähes jokaisen pelin, joko hallilla tai telkkarin ääressä. Imatran vieraspelireissu oli itsellä ensimmäinen sitten kauden 2015-2016.

Mielestäni yksi kevään kulminaatiohetki oli runkosarjassa Huhtalan tasoitusmaali lämärillä Ketterää vastaan. Halliin oli saatu erinomaisesti väkeä, ja tasoitusmaalin fiilis oli jotain sellaista, jonka perään on haikailtu sitten Bluesin konkurssin. Sitä valtaisaa meteliä ja tunnetta, katsomoa joka on täynnä, ja sitä halusi lisää. Onneksi tämä maali tuli pelissä jota oli markkinoitu vahvasti.

Toimistolla ollaan tehty erinomaista jälkeä. Vanhoja nukkuvia katsojia (kuten minä) ollaan saatu taas jalkeille, ja uusi katsojasukupolvi kasvaa kovaa vauhtia. Viidennen finaalipelin jälkeinen juhlava meno junnukatsomossa kertoi kaiken. Ei tarvitse montaa vuotta odottaa kun nämä nyt 10-13 -vuotiaat siirtyvät pikkuhiljaa junnukulmasta päätyyn.

Pelillisesti joukkue oli tällä kaudella periksiantamaton, ja yleisö sai jännittää aina viimeisille sekunneille saakka. Ensi kaudella saadaan kovia paikalliskamppailuja, ja mediahuomio kasvaa entisestään. Nyt ollaan oikealla tiellä, ja tästä mestaruudesta on hyvä ammentaa tulevaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Pelillisesti joukkue oli tällä kaudella periksiantamaton, ja yleisö sai jännittää aina viimeisille sekunneille saakka. Ensi kaudella saadaan kovia paikalliskamppailuja, ja mediahuomio kasvaa entisestään. Nyt ollaan oikealla tiellä, ja tästä mestaruudesta on hyvä ammentaa tulevaan.
Tämä oli hieno nähdä, ja jotenkin nämä viimeiset pelit alleviivasivat sitä vanhaa periksiantamattoman ajokoirakiekon perintöä, jossa väännetään viimeiseen mieheen saakka ja jonka aikana minä itse aikanani pikkupoikana joukkueeseen rakastuin. Viidessä finaalipelissä kuudesta, vastustaja teki avausmaalin ja silti niistä peleistä kaivettiin kolme voittoa, ensin kahden maalin takaa tasoihin, sitten maalin takaa voittoon (nelospeli), kolmen maalin takaa voittoon ja eilen vielä kolmesti tappiolta tasoihin ja jatkoilla ohi.

Espoo ei todellakaan luovuta. Ikinä. Tällä kaudella oltiin Mestiksen oma Tappara.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Mestaruusjuhlat tänään Metro Areenalla klo 18 alkaen. Vähän viime tinkaan tuli tästä luonnollisesti tieto ja varmasti näkyy myös yleisömäärässä, mutta hyvä että jotain järjestetään. Saattaa pelaajat olla aika hyvässä vauhdissa, kun moni taitaa painaa samoilla silmillä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ja oliko Rantaeskola vielä 2 tuntia pelin päättymisen jälkeen parkkipaikan asfaltilla luistimet jalassa fanien kanssa juhlimassa? Näin muistelen haha..
Oli. Ja ilman teräsuojia.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mestaruusjuhlat tänään Metro Areenalla klo 18 alkaen. Vähän viime tinkaan tuli tästä luonnollisesti tieto ja varmasti näkyy myös yleisömäärässä, mutta hyvä että jotain järjestetään. Saattaa pelaajat olla aika hyvässä vauhdissa, kun moni taitaa painaa samoilla silmillä.
Kyllähän Kallonen tuota mainosti jo CMoren lähetyksen haastattelussa tovi pelin jälkeen.
 

jarpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minkäslainen meno siellä on ollut? Toivottavasti tulee jotain matskua nettiin että pääsee vielä fiilistelemään.

Itse olin sellaisessa tilassa matsin jälkeen että en rekisteröinyt ollenkaan että tälläinen järjestetään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mä en osta tuota viittausta Mestiksen Tapparaan yhtään.

Ketterä oli Mestiksen Tappara. Ei me.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mä en osta tuota viittausta Mestiksen Tapparaan yhtään.

Ketterä oli Mestiksen Tappara. Ei me.
Tappara on Liigan Ketterä ja Colorado nahilan Kiekko-Espoo.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Minkäslainen meno siellä on ollut? Toivottavasti tulee jotain matskua nettiin että pääsee vielä fiilistelemään.

Itse olin sellaisessa tilassa matsin jälkeen että en rekisteröinyt ollenkaan että tälläinen järjestetään.
Niko Kivelän kanssa ehdin vaihtamaan muutaman sanan.

Erittäin mukavan oloinen mies, ja eikä miehellä ollut mihinkään kiire kaverikuvien suhteen. Kehuin häntä hyväksi vahvistukseksi joukkueelle, mihin mies vastasi kaikkien pelaajien puolesta kehumalla meidät kannattajat uskomattomasta tuesta otteluiden aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös