Pudotuspelit 2023 – mestaruus mielessä

  • 59 410
  • 583

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muuten ne juhlat eivät olleet kovin kummoiset. Pimeä ja savuinen halli jossa äänen volyymitasot olivat aivan tolkuttoman kovat.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Muuten ne juhlat eivät olleet kovin kummoiset. Pimeä ja savuinen halli jossa äänen volyymitasot olivat aivan tolkuttoman kovat.
Hyvä, että parannettavaa vielä löytyy. Espoossa ei ole hirveästi kokemusta näistä..
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mä en osta tuota viittausta Mestiksen Tapparaan yhtään.

Ketterä oli Mestiksen Tappara. Ei me.
Siinä varmaan viitattiin lähinnä tämän kauden "triplaan" - runkosarjan voitto, mestaruus ja Suomen Cupin voitto. Vähän kuten Tapparalla runkosarjan voitto, mestaruus ja CHL:n voitto.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muuten ne juhlat eivät olleet kovin kummoiset. Pimeä ja savuinen halli jossa äänen volyymitasot olivat aivan tolkuttoman kovat.
En nyt odottanut että ilmaista skumppaa olisi ollut tarjolla mutta vähän kyllä pänni maksaa 9.5€ oluesta tuollaisessa tapahtumassa. Eipä tästä nyt paha mieli jäänyt, mutta toiveissa olisi ensi kerralla ravintolapäivä- / nyyttäriperiaatteella toimiva ulkoilmatapahtuma, jonne järjestäjä hommaisi esiintymislavan, PA-kamat ja vaikka jonkun paikallisen nuorisoseuran bändin soittamaan. Bonuksena joku Joonas Jääskeläinen jakamaan nimmareita. Sidosryhmät voisivat sitten käydä lavalla kertomassa kuinka hienoa on ollut olla matkassa mukana yms, maljoja kilisteltäisiin pelaajien, kannattajien ja yhteistyöyritysten edustajien kesken.

Ymmärrän kyllä senkin että moni haluaisi että juhlissa esiintyisi Cheekki tai joku Ghettomasa, mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Itselleni paljon tärkeämpää olisi päästä kättelemään ja vaihtamaan fiiliksiä Hirson, Akun, pelaajien, valmennuksen + huollon ja muiden kannattajien kanssa.

Sää olisi muuten eilen ollut ihan hyvä, ei tullut kylmä vaikka hengasin yli tunnin hallin ulkopuolella ilman takkia.

Positiivinen ongelma on kyllä tämä, ehkä jonain päivänä tästäkin avataan Jatkoaikaan ketju tyyliin tyyliin: "Viina loppui tänäkin vuonna - Miksi mestaruusjuhlat menevät aina pieleen Espoossa?"

Edit: hakusanoiksi "kansanjuhla"; "kansanjuhlat"
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Omalla kohdalla juhlamoodi vaihtunut fiilistelymoodiin, ja kovasti vielä hämmästelen tähän mestaruuteen liittyneitä täysin epätodennäköisiä, Hollywoodilta haiskahtavia vaiheita. Itse olen jostain syksystä lähtien maalaillut omassa päässäni kuvioita siitä, miten K-Espoo kukistaa finaalisarjassa Ketterän, mutta missään vaiheessa en kyllä ole rakentanut sen sortin pilvilinnoja, joissa esimerkiksi tullaan kolmen maalin takaa ja ratkotaan kolme sekuntia ennen loppua. Koska eihän sellaista tapahdu oikeassa elämässä.

Toinen aihe mitä fiilistelen vahvasti on miten täydelliseen saumaan ja täydellisellä ajoituksella tämä tuli. Itse olen jo pitkään miettinyt mahdollista mestaruutta siltä kantilta, että se tukisi mahdollisimman hyvin sitä suurempaa tavoitetta, eli liigapaikkaa. Siksi mielestäni on ollut tärkeää, että mestaruus voitetaan oikealla tavalla ja niin, että se antaa mahdollisimman paljon buustia tulevaan. Oma kauhukuva on ollut, että joukkue voittaisi mestariuden kotikentällään jonkun vaisun puolentoista tuhannen katsojan edessä, mikä olisi ollut ihan mahdollista vielä pari vuotta sitten. Miten sitä sellaisen jälkeen sepittelisi ihmisille ja liigan päättäjille, että kyllä täällä on tilausta liigaseuralle?
Siksi olin jollain tavalla jopa salaa tyytyväinen pari vuotta sitten, kun seura hävisi etäpleijarit Hermekselle. Seura oli siinä vaiheessa aivan liian nuori, kannattajapohja liian pieni eikä etäolosuhteissa olisi ollut mahdollista rakentaa seuran ympärille mitään buumia. Mestaruus sinä keväänä olisi ollut pajatson tyhjentämistä tilanteessa, jossa pajatsossa ei ollut kuin pari kolikkoa.

Nyt nälkää kasvatettiin just sopivasti pari vuotta, otettiin siinä matkalla pari maistuvaa voittoa pleijareissa ja toisaalta pari karvasta tappiota. Siinä sivussa organisaatiota kehitettiin sellaiseen kuntoon, että tällaisesta keväästä oli valmiudet rakentaa hypeä ja saada hyödyt irti. Samalla mielenkiinto sarjaa kohti kasvoi huomattavasti syksystä lähtien Jokerien paluuprojektin ja meidän liigaprojektin myötä. Tämän kevään finaalit saivat näin ollen paljon enemmän näkyvyyttä median puolella kuin vuosi sitten. Joten nyt todellakin oli oikea aika voittaa ja tavallaan pakkokin, kun sitä hakemusta olisi tarkoitus laittaa menemään liigalle (ei sillä etteikö liigaan voisi nousta voittamattakin, mutta uskottavuuden kannalta tämä vaihtoehto on huomattavasti parempi).

Toivottavasti tämä kevät nyt pyyhki pois vanhat traumat espoolaiskannattajien mielistä ja päästään eroon siitä tietystä negasta, mikä espoolaisen kiekon ympärillä on ollut. Itse olen ainakin sen verran intona ja luottavainen, että odotan jo malttamattomana tulevaa kautta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onhan itsellänikin vähän tuo kauden paketointi vielä tekemättä... kun on vaan fiilistellyt tässä tuota mennyttä kevättä. Aika pitkä matka kuitenkin oli puolivälierien lumimyrskystä ykköstiellä kohti Rajupajaa alkaen sitten täysin kesäiseen keliin Imatralle... Ja kuitenkin kahdeksasta pleijarien vieraspelistä seitsemässä paikan päällä... on edelleen aika tyhjä fiilis sisäisesti, mutta jotenkin hyvin onnellinen siitä, että pääsi elämään tämän kevään.

Finaalisarja Ketterää vastaan oli kova. Ketterä oli oikeasti todella hyvä ja kova joukkue. Ei tässä mitään ilmaiseksi saatu. Kuitenkin jotenkin näin jälkikäteen miettien sarjan ratkaisu taisi olla se, että me haluttiin tätä kannua enemmän ja onnistuttiin myös venymään, kun taas Ketterä jotenkin ehkä jopa pelkäsi sitä, ettei voitakaan. Missään vaiheessa meillä ei bensa tuntunut loppuvan, kun taas Ketterällä vähän alkoi johtoasemassa puristaa... että jos ne nyt tuleekin vielä. Ja tähän ehkä tietyllä tapaa luotiin pohja jo siinä runkosarjan viimeisessä keskinäisessä Espoossa.

Kiekko-Espoo voitti tässä finaalisarjassa tappioasemassa tehtyjen maalien tilaston 10-0. Ihan kirjaimellisesti 10-0. Ketterä ei tehnyt yhtään maalia koko sarjassa, jos K-Espoo oli johtoasemassa. K-Espoo taas tuli tappioasemasta takaa tasoihin ja ohi useasti.

Viidennen ottelun toista erää oli pelaamatta noin viisi minuuttia ja taululla 0-3. Totesin silloin, että nyt tähän toiseen erään olisi hyvä saada kavennus. Kyllä sitten noustaan vielä kolmannessa. Ja mentiin jopa ohi. Kuudennessa ottelussa taas katsomossa heitettiin jatkuvasti vitsiä siitä, että ollaan vaan yksi perässä, kyllä tasoihin tullaan. Ja niin tultiin. Se henki ja luottamus tuon joukkueen tekemiseen oli aivan käsittämätön.

Ratkaisuottelun jatkoaika taas ratkesi aika nopeasti... ja ihan hyvä. Mutta hetkeäkään en enää jatkoajan alettua epäillyt, että lauantaina pelattaisiin. Se henkinen yliote oli niin suuri kuitenkin.

Oikeastaan koko pleijareita itsellä kuvaa tunteina luottamus ja rauhallisuus. Missään vaiheessa ei oikeasti tullut sitä oloa, ettei tätä hommaa hoidettaisi päätyyn asti, vaikka yksittäiset ottelut ja tilanteet olikin pahoja takaiskuja. Ja kyllä TUTO ja Ketterä pisti oikeasti todella kovat haasteet. JoKP oli vähän ehkä jopa pettymys, mutta sielläkin yksittäisten pelien sisällä oli tilanteita, jotka olisi voinut kääntyä toisin.

Jotenkin tämä kevät taas alleviivasi sitä espoolaisen kiekon identiteettiä. Espoo ei luovuta. Ikinä. Sen kun yhdistää seuran arvoihin (jotka tuntuu olevan oikeasti arvoja myös tekemisessä eikä pelkästään paperilla) eli: Tee oikein. Tee yhdessä. Tee sydämellä. Ei tässä lopputuloksessa ole mitään yllättävää loppujen lopuksi.

Kiitos kaikille tästä kaudesta. Ugh, olen puhunut.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan pimeä tilasto nyt kun alkaa miettimään.
Mun mielestä aika valoisa tuo tilasto ;)

Näitä tekstejä lukiessa piti laittaa 5. ja 6. pelin maalikoosteet päälle. Oli etenkin tuo viidennen pelin lopun hurmos jotain mitä ei ole kokenut jääkiekko-ottelussa sitten Suomi-Venäjä U20-finaalin Pasilassa. Muistan siitä 5. pelistä lähtiessäni sanoneeni @E :lle, että perkele tuokaa se pokaali perjantaina kotiin ja nehän toi. Itse kerrytin roaming-maksuja Englannin maalla ja katsoin matsia keskellä ruuhkametroa ja taidenäyttelyä.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Saadappa Katkoaikaan pelikielto juuri vikan finaalin alla. Pelisilmä ja ajoitus kunnossa.

No, se oli ja meni, kuten finaalit ja juhlatkin. Oli hiton hienoa, ensi kaudella uudestaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös