Pudotuspelit 2023 – mestaruus mielessä

  • 59 476
  • 583

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Se on sitten siinä.

En hetkeäkään usko tämän joukkueen nousevan enää tuon jälkeen.

Ai niin, ja Turtiainen pysyvään vilttiin. Ollut koko ajan ihan paska, ja sit vielä perseilee finaalipelin.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt vois kyllä joku avata vitutusketjun tähän Espoon osioon.Sellainen taitaakin puuttua. Mutta taistelu jatkuu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se on sitten siinä.

En hetkeäkään usko tämän joukkueen nousevan enää tuon jälkeen.

Ai niin, ja Turtiainen pysyvään vilttiin. Ollut koko ajan ihan paska, ja sit vielä perseilee finaalipelin.

Mä taas pidän nousua itsestäänselvänä. Tän peli ratkaisu oli suurinta jääkiekon henkistä raiskausta mitä olen ikinä nähnyt, sanattomaksi vetää. Mutta silti olen varma, että KEspoo nousee tästä.

Silti, voi vittu mikä ratkaisu.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Mä taas pidän nousua itsestäänselvänä. Tän peli ratkaisu oli suurinta jääkiekon henkistä raiskausta mitä olen ikinä nähnyt, sanattomaksi vetää. Mutta silti olen varma, että KEspoo nousee tästä.

Silti, voi vittu mikä ratkaisu.
Olen kovin mielelläni väärässä.

Ikävän harvoin olen.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Että osuikin juuri Turtiaiselle tuo. En tiedä mitä ajatteli, kun eiköhän kaikki tienneet että jäähy oli tulossa. Ollut surullisen heikko läpi tämän kevään. Niemeläisen paikka olisi myös jo katsomossa.

Ja päävalmentaja. Tänään oli aika sekoittaa kenttiä kun mistään ei tule mitään. Mutta mies jatkaa nojailuaan. Tämä vastustajan inisijä ja uikuttaja vie tällä hetkellä heidän keskinäistään 5-0.

Nyt en keksi muuta kuin hyökkäysketjut uusiksi, Hämäläinen pakiksi ja joku järki pelaamiseen. Ei tänään ollut oikein maalipaikkojakaan. Hyökkäyksiä ei saada kunnolla pyörimään.

Ugh. Nyt on tyhjä olo.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Valmennus nyt on viimeinen ketä syyttää tässä tilanteessa. Pelaajat on liian pieniä tähän sarjaan. Huhtala antoi tekohengitystä.

Valmentaja on ensimmäinen jota syytetään kun henkinen kantti pettää. Ja syystä.


Tuollainen suolapatsas on pleijareissa täysin hyödytön.
 

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Valmentaja on ensimmäinen jota syytetään kun henkinen kantti pettää. Ja syystä.
Täällä palstalla elää joku ihmeellinen myytti että valmentajan pitäisi olla joku jatkuvasti munasillaan hyppivä moottorisahamies. Ihan hevonpaskaa. Kannattaa lukea Kaapo Kähkösen äskettäin antama haastattelu NHL:n puolelta. Pelaajien pitää olla joka ilta valmis taisteluun. Kyseessä on kuitenkin huippu-urheilijoita.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Täällä palstalla elää joku ihmeellinen myytti että valmentajan pitäisi olla joku jatkuvasti munasillaan hyppivä moottorisahamies. Ihan hevonpaskaa. Kannattaa lukea Kaapo Kähkösen äskettäin antama haastattelu NHL:n puolelta. Pelaajien pitää olla joka ilta valmis taisteluun. Kyseessä on kuitenkin huippu-urheilijoita.

Tuntuu että joka vuosi tätä samaa vääntöä käydään. Ja huolimatta päinvastaisista mielipiteistä, jotkut valmentajat saavat joukkueen suorittamaan kykyjensä ylärajoilla.

Ja toiset eivät saa.
 

Farssi

Jäsen
Joukkue pelaa kauden tärkeimmällä hetkellä kauden paskinta lätkää. Puolustuksessa hävitään hirveästi, Leppästä ja Keskitaloa kaivattaisiin. Kultakypärä Piipponen aivan yössä, ja nelosketju on jatkuvasti ongelmissa kapteeni Rantaeskolan johdolla. Huhtala antoi tekohengitystä, mutta voittoa ei todellakaan ansaittu tänään. Harvoin oon nähnyt mitään noin karseeta mitä toinen erä oli…
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Huh huh... Mitenhän tästä selviää. Toki olihan Ketterä paljon parempi jos edes siitä saa vähän lohtua tuohon ratkaisuun.

Olen myös sitä mieltä että Ropo vie Westerlundia. Ketterä pelaa paljon parempaa jääkiekkoa tällä hetkellä. Kääntävät nopeasti ja tulevat jalalla pääsääntöisesti alueelle. Kespoon ainut on kiekko päätyyn ja perään. Ja jos pyöritys hyökkäyspäässä, niin pelataan vaan ränni kiekkoa edes takas. Missä maalille ajot edelleen. Myöskin Ropo on äänessä penkin takana ja tunnetta mukana. Westerlund ei kyllä muuta kuin seiso kädet puuskassa. Puhuuko hän edes mitään...

Pelaajissakin on kyllä vikaa. Huhtala näytti tänään ainoalta, joka oli pelaamassa finaaleja. Enkä puhu vain maaleista. Vaikkei jalka enää liiku niin pää toimii ja on fyysinen!

Puolustajissa tulee kyllä iso ero Ketterään. Tämä kolme hasardipakkia on vain liikaa... Hyökkäyskentät myös nyt hajalle. Eivät vaan toimi.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
No hei. Jos Espoo olisi tehnyt toisen jatkoerän ylivoimalla maalin niin virsi olisi toinen- legendaarinen nousu Huhtalan ansiosta voittoon. On se Hotsi ihana kaikkien näiden vuosienkin jälkeen.

Mut joo, Ketterä oli kokonaisuutena parempi tänään. En tiedä, alisuorittiko Espoo verrattuna aiempaan kun en ole pelejä paikan päällä nähnyt.

Yksilövirheitä tuli liikaa. Ketterän valmennus paremmin hereillä ja tosissaan katsomasta nähtynä.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
No hei. Jos Espoo olisi tehnyt toisen jatkoerän ylivoimalla maalin niin virsi olisi toinen- legendaarinen nousu Huhtalan ansiosta voittoon

Mut joo, Ketterä oli kokonaisuutena parempi tänään. En tiedä, alisuorittiko Espoo verrattuna aiempaan kun en ole pelejä paikan päällä nähnyt.

Yksilövirheitä tuli liikaa

Niinhän se olisi ollut. Olisi voinut kääntää koko sarjan. Mutta sitähän me saada koskaan tietää, koska sitä ylivoimaa ei sekuntiakaan pelattu.

Ketterä oli tänään parempi, ja 0-2 tappio olisi ollut täysin oikeutettu ja vituttanut vähemmän.

Tästä on ainakin allekirjoittaneen todella vaikea päästä yli.

Jos joukkue pääsee tästä yli, pyörrän kaikki pahat puheeni Westerlundista.
 

EspoonVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Jaa. Torstain jälkeen en ollut huolissaan juurikaan mistään, nyt olen aika monestakin. 2 ekaa erää oltiin niin kamalasti jäljessä vasteesta tai sanotaan suoraan halusta jäljessä niin vitusti että ei ole rajaa. Ilmeisesti on virhe vetää runkkari liian ylivoimaisesti läpi, koska jätkien ei tarvitse ulosmitata potentiaaliaan kertaakaan. Nyt kun joku laittaa vastaan niin ollaan, että mitä hei, pitääkö luistella?!?! Hyi helvetti mikä esitys, mene sinä, eiku sinä, no mä voin mennä ku näyttää että päästään hyökkää. Puolustaa en jaksa koska olen maalintekijä ja stara. Heikkiselle pitkästä aikaa tähän väliin iso plussa pelistä, nyt oli yritystä lähes joka vaihdossa. Harmi vaan kun muut jätkät päättää vuorollaan eri vaihdossa yrittää. Piipponen on pakko olla klesana. Ps. Noi ei mene noi runkkari yritykset maalintolpalta ylösnousut, ketterä laittaa kaikkensa peliin. Aivan helvetin oikein että hävittiin, täysi oikeusmurha 1-2 kavennuksessa, jos linjuri ei näe noin selvää paitsiota niin voi lähteä muihin hommiin. Aivan tuurilla ja tuomareiden avustuksella päästiin (kavennus) tasoihin. Nyt ei riitä, tarvitaan parempaa. Ketterän tekemisen rajoitin huutaa punaisella, meidänkin pitäisi päästä sinne. Toivottavasti lopun ratkaisu kylvetään kovemmaksi tekemiseksi, tullaan, autetaan, joka päässä, tää on JOUKKUEpeli. Ja Turtiainen, näitä tulee, no joo, kova lopputulos ja varmasti tuubi tavaraa, mutta virhe on virhe eikä yhtään sen enempää tai vähempää.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Keskitaloa kaivattaisiin

Oli tänään penkin takana, mutta aavistuksen vaikutti linkuttavan kävellessä. Leppäsestä ei mitään tietoa.

Kokeilisin Karlssonia Niemeläisen tilalle. Vuorelakin olisi hyvä, mutta liekö rikki tai jossain muualla kiinni.

Tsempit Turtiaiselle! Ei varmasti ole helppoa tällä hetkellä. Pakko vaan nostaa pää ylös ja saada luottamus pelaamiseen takaisin.

Mutta sitähän me saada koskaan tietää, koska sitä ylivoimaa ei sekuntiakaan pelattu.

... mutta ilman molaria pelattiin...
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Puolustajissa tulee kyllä iso ero Ketterään. Tämä kolme hasardipakkia on vain liikaa... Hyökkäyskentät myös nyt hajalle. Eivät vaan toimi.
Puolustuksessa on kyllä puutteita, mutta se pieni pelillinen etu mikä Ketterällä nyt on tulee nähdäkseni hyökkäyspelistä. Meidän hyökkääjät luovat todella vähän paikkoja ja niissä harvoissa paikoissa viimeistely on yleensä täyttä tuhnuilua.

Ainoa jotenkin toisteinen tapa jolla K-Espoo luo paikkoja on pelaamalla viivan kautta. Se onkin oikein hyvä strategia, kun siellä on Matinmikon kaltainen seppä. Mutta viivapelaaminenkin karahtaa hyökkääjien tuhnuiluun, kun kukaan ei koskaan saa mailaa väliin eikä kukaan koskaan pääse ripareihin käsiksi. Tuon joukkueen kyvyttömyys tehdä räkämaaleja on jotain aivan käsittämätöntä ja ehkä se kaikista suurin pelillinen puute tuossa joukkueessa.
Ja kaiken lisäksi Koivusaari, joka on ainoa tuon osa-alueen osaaja, taisi mennä rikki tänään.

Jotain uutta pitää nyt kehittää hyökkäyspeliin ja ketjujakin ehkä hieman vaihdella. Kolmonen ja nelonen olivat pahassa pulassa tänään. Rantaeskola & Ollikainen oli toimiva duo viime vuoden pleijareissa, mutta nyt yhteispeli ei toimi.

Westerlund voisi kyllä siinä mielessä herätä, että vastapuolen Ropo pyörittää pelistä toiseen jotain omaa showtaan tuomarien suuntaan, valittaa joka paitsiovihellyksestä ja käy pitkiä keskusteluja tuomareiden kanssa pelikatkojen aikana. Ei tuollaista edun hakemista pitäisi katsoa passiivisena sivusta, niin kuin Westerlund nyt turhan usein tekee.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Joukkue pelaa kauden tärkeimmällä hetkellä kauden paskinta lätkää. Puolustuksessa hävitään hirveästi, Leppästä ja Keskitaloa kaivattaisiin. Kultakypärä Piipponen aivan yössä, ja nelosketju on jatkuvasti ongelmissa kapteeni Rantaeskolan johdolla. Huhtala antoi tekohengitystä, mutta voittoa ei todellakaan ansaittu tänään. Harvoin oon nähnyt mitään noin karseeta mitä toinen erä oli…
Liikkeessä ja kiekonhallinnassä ollaan tällähetkellä todella pahasti jäljessä. Tulee mieleen, että taasko on puoli joukkuetta niin saatanan paskana, että ei vaan pysty….
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä tämä oli se mitä Kiekko-Espoo tarvitsi sarjan kääntääkseen. Voi olla, että ännännen bissen jälkeen oma arviontikyky on/oli heikko, mutta mielestäni Kespoo hallitsi tasoituksen jälkeen peliä. Olisin laittanut 70-30 betsit kotijoukkueelle voitosta ennen tota naurettavaa ratkaisua, mutta joskus käy näin.

Kiekko-Espoo oli toisen erän ajan köysissä. Sen kestäminen ja nousu on kova juttu, vaikka läppäratkaisu olikin läppä. Seuraavaksi Imatralta täysillä koko ajan, voitto ja kukaan ei muista tätä läppäratkaisua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös