Prostituutio – ammateista vanhin

  • 110 169
  • 335

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joo noi suikkarijutut herättävät monesti keskustelua. Lähes kaikki ovat sitä mieltä, että todellisuudessa tautien (ainakin niiden pahimpien) tartuntatodennäköisyys on pienempi kuin mitä lääkärit yms. tahot antavat ymmärtää. Se on sitten jokaisen oma asia kummassa on isommat hyödyt.

Kyllähän suikkarit vedellään ilman kortsua ja sillä selvä. Tuolla kauko-idässä tämä lienee standardi. Toki sitten itse vaakamambot vedellään hupun kanssa, vaikka kyllä jotkut leidit siellä olisivat suostuvaisia ilmankin, mutta jonkunlaista riskienhallintaa kannattaa harrastaa. Toistaiseksi testit ovat näyttäneet negatiivista tällä tsetillä.
 
Viimeksi muokattu:

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki sitten itse coitus int vedellään hupun kanssa, vaikka kyllä jotkut leidit siellä olisivat suostuvaisia ilmankin, mutta jonkunlaista riskienhallintaa kannattaa harrastaa.

Coitus int = Coitus interruptus = keskeytetty yhdyntä

Jos vetelet hupun kanssa, niin turha kai sitä heppiä ulos on vetää ennen laukeamista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Coitus int = Coitus interruptus = keskeytetty yhdyntä

Jos vetelet hupun kanssa, niin turha kai sitä heppiä ulos on vetää ennen laukeamista.

Korjattu höperehtimiset.
 

scholl

Jäsen
Yksi huorien huonoista puolista on huono koulutus. He eivät siis lähtökohtaisesti ole kiinnostavia seksikumppaneita. Niinpä joutuvat turvautumaan siihen, että iskevät miehiin, jotka ovat humalassa tai muuten tilapäisessä mielenhäiriössä.

Otan vertailukohdan. Olin eilen salilla vajaa 3 tuntia. Näin siellä varmaan arviolta 100 kappaletta naisia. Lähtökohtaisesti suurin osa nuorehkoja ja harva ihan totaalisen läski. Voisi siis kuvitella, että niin suuresta massasta löytyisi osa lähtökohtaisesti potentiaalisia. Yksi olikin. Aina ei ole, harvoin on, mutta nyt oli. Hän tuli samalle ryhmäliikuntatunnille ja tsiigaili minua. Se tsiigaileminen ei ole mitenkään harvinaista, mutta pointti, miksi oli kiinnostava johtui vaalean vihreästä, pirteästä lyhythihaisesta paidasta (ei siis sellainen vaimonhakkaajapaita, missä ei ole ollenkaan hihoja, mitä moni nainen pitää -> vihaan niitä paitoja, koska ne tekevät suht ok-kroppaisestakin naisesta Hansun näköisen). Tuo paita veti huomion puoleensa ja tsekkasin ko. naisen. Tunnin jälkeen kun se vielä katteli siinä ja mentiin pois sieltä niin tsekkasin paidan tekstin. Siinä luki SEB eli Skandinaviska Enskilda Banken eli Wallenbergien pankki. Siitä voi päätellä, että tuolla blondilla oli hyvä koulutus, kenties Hanken-tausta ja kun kroppakin oli kunnossa ja hän vaikutti jossain määrin olevan hauskaa seuraa niin olisin voinut hänen kanssaan kenties harrastaakin seksiä, mutta suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu se, että tuollaisessa tilanteessa menisi tiedustelemaan: onko sinulla muuten nyt kiire, lähtisimmekö panemaan?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yksi huorien huonoista puolista on huono koulutus. He eivät siis lähtökohtaisesti ole kiinnostavia seksikumppaneita. Niinpä joutuvat turvautumaan siihen, että iskevät miehiin, jotka ovat humalassa tai muuten tilapäisessä mielenhäiriössä.
Niin on monilla siivojillakin koulunkäynti jäänyt suht vähälle. Harva silti kyselee moppaajalta, miltä alalta tämä on pykäissyt väitöskirjansa. Tosin työmarkkinoiden tarpeita vastaamattoman koulutuspolitiikan takia tuollainenkin juuri nyt dorkalta tuntuva kysymys voi jonakin päivänä olla relevantti.

Useimmille riittää että huora on hyvä panemaan. Miksi huorien kanssa pitäisi käsitellä huorien toimialaan täysin kuulumattomia asioita? Tietty jos haluaa huoran, jonka kanssa voi panemisen ohella keskustella kosmologiasta tai kansantaloudesta, niin ymmärrän fetisismin. Ihmiset kiihottuvat niin monenlaisista asioista, kukin tavallaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Useimmille riittää että huora on hyvä panemaan. Miksi huorien kanssa pitäisi käsitellä huorien toimialaan täysin kuulumattomia asioita?

Ei pidäkään. Itse kullekin "hyvä panemaan" merkitsee varmaan erilaisia asioita. Minulle hyvä panokokemus edellyttää sitä, että kumpikin haluaa sitä, on hommasta kiinnostunut. Varmasti suuri osa ihmisistä on joskus harrastanut seksiä ihmisen kanssa, jota homma ei ole napannut vaan joka "on vain antanut". Itse pidän runkkaamista mielekkäämpänä puuhana kuin sellaista. Ja se että pitäisi vielä maksaa siitä että nai henkilöä joka vain teeskentelee. Se ei minulle oikein aukea.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tietty jos haluaa huoran, jonka kanssa voi panemisen ohella keskustella kosmologiasta tai kansantaloudesta, niin ymmärrän fetisismin. Ihmiset kiihottuvat niin monenlaisista asioista, kukin tavallaan.
Kuinka moni muuten keskustelee tai on keskustellut tyttöystävän/vaimon/avovaimon kanssa näistä asioista kunnolla? Yleensä naisia eivät tälläiset asiat kiinnosta. Voivotellaan miksi menee niin huonosti (jos taloudesta puhutaan), muttei kunnolla ymmärretä syitä. Tietysti nämä kauppiksen tytöt ovat yleensä eri asia, mutta kyllä niitä sieltäkin valmistuu ilman tietoa näistä asioista. Ja kyllä itse kokisin sen hieman hämmentäväksi ja alentavaksi jos kumppanini tietäisi nämä asiat huomattavasti minua paremmin ja jäisin hänelle keskusteluissa korkeintaan sparraajaksi.

Yleensä nämä asiat koitan keskustella miesten kanssa, en tiedä äkkiseltään ketään naista kenen kanssa voisin näistä keskustella. Sitä varten on ystävät/sukulaiset/tuttavat, siis miksi prostituoidulta pitäisi odottaa tätä kaikkea?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kuinka moni muuten keskustelee tai on keskustellut tyttöystävän/vaimon/avovaimon kanssa näistä asioista kunnolla? Yleensä naisia eivät tälläiset asiat kiinnosta.
Meillä keskustellaan. Kosmologiasta tiedän taatusi rivikansalaista enemmän. Kansantalouskin kiinnostaa jo ihan työn puolesta (enkä opiskellut kauppakorkeassa).

Sorry, jos en mahdu stereokuvaasi naisista ja jos nyt aiheutan sinulle hämmennystä ja alennustilan - siitäkin huolimatta ettet ole aviopuolisoni.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Meillä keskustellaan. Kosmologiasta tiedän taatusi rivikansalaista enemmän. Kansantalouskin kiinnostaa jo ihan työn puolesta (enkä opiskellut kauppakorkeassa).

Sorry, jos en mahdu stereokuvaasi naisista ja jos nyt aiheutan sinulle hämmennystä ja alennustilan - siitäkin huolimatta ettet ole aviopuolisoni.

No itseasiassa, kosmologia on itselle vähän tuntemattomampaan asiaa. Unohtui poistaa se lainauksesta. Sen tiedän että tähtitiede liittyy tuohon ja tuossa on jonkun verran fysiikaa. Kuitenkin käsittääkseni tuo on oikeaa tiedettä.

Ja ei mitään, se on loistavaa että stereotypioita rikotaan silloin tällöin, muuten käy juuri noin kuten kävi, eli yleistää ihan liikaa. Ja et aiheuta mitään hämmennystä tai alennustiloja, emme ole vielä keskustelleet näistä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kuinka moni muuten keskustelee tai on keskustellut tyttöystävän/vaimon/avovaimon kanssa näistä asioista kunnolla?

Kyllä keskustellaan ja paljonkin. Ensi vuonna tulee avioliittoa 15 vuotta täyteen ja pakkohan siinä on olla muitakin yhteisiä kiinnostuksen kohteita kuin seksi kun yhdessä vielä halutaan olla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei pidäkään. Itse kullekin "hyvä panemaan" merkitsee varmaan erilaisia asioita. Minulle hyvä panokokemus edellyttää sitä, että kumpikin haluaa sitä, on hommasta kiinnostunut. Varmasti suuri osa ihmisistä on joskus harrastanut seksiä ihmisen kanssa, jota homma ei ole napannut vaan joka "on vain antanut". Itse pidän runkkaamista mielekkäämpänä puuhana kuin sellaista. Ja se että pitäisi vielä maksaa siitä että nai henkilöä joka vain teeskentelee. Se ei minulle oikein aukea.
Varmasti merkitsee eri asioita eri ihmisille. Jos panokokemusta arvioidaan pelkästään huorissa käymisen perspektiivissä - kuten ketjun otsikointikin tavallaan edellyttää - niin panokokemuksen odotustaso ja koko panemisen konteksti ovat toisenlaisia kuin ns. siviiliseksissä.

Vaimon, tyttöystävän tai vakipanon kanssa harrastettava seksi on kuitenkin vähän eri juttu kuin huoralla asioiminen. Mietitään nyt vaikka parturissa käymistä. Ei sillä oikeasti ole väliä, vaikka hiustenleikkaaja olisi kypsynyt ammattiinsa, eikä täten ole erityisen "kiinnostunut hommastaan". Siis edellyttäen, ettei kyseinen ammattihenkilö anna asenteensa vaikuttaa työn jälkeen ja asiakkaan kohteluun. Sekä huoran että parturin tavoitteena on palvella asiakas tyytyväiseksi ja saada tästä korvaus. Ei minua parturissa asioidessani erityisemmin kiinnosta, minkälaisia tuntemuksia juuri minun hiusteni leikkaaminen saa aikaan hiustenleikkaajassa. Pääasia että karva lähtee siististi, voogu näyttää skarpilta, eikä parturirouva haise toimitusta tehdessään hieltä. Jos joku antaa toiselle satasen kassiensa tyhjentämisestä, niin sama juttu.

Kai maksullinen toimitus voi huorastakin tuntua ainakin joskus hyvältä. "On siinä jonkinlaista työn iloa", muotoili eräs alalla toimiva anonyymi haastateltu tv-dokumentissa joskus kauan sitten. Huoran tehtävä on tietysti hoitaa homma niin, että touhu on asiakkaasta mukavaa. Siksi naimisen pitää näyttää siltä, että se kiinnostaa huoraakin jossain määrin. No ei välttämättä kiinnosta aina eikä välillä kiinnosta varmaan paljon paskaakaan, mutta asiakaskokemuksen nimessä huorankin kannattaa vähän tsempata. Iloinen asiakas maksaa mielellään ja tulee, kirjaimellisesti, uudemmankin kerran.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huorathan on tavallaan näyttelijöitä. Hyvä huora on myös hyvä näyttelijä. Kyllähän kaikki nyt tietää teatteriin mentäessä, että se on feikkiä ja henkilöt eivät ole sitä mitä esittävät. Mutta jos näyttelijä on hyvä, se saa katsojan uskomaan siihen rooliin ja myös samaistumaan. Sama huoran kanssa, jos se osaa hommansa, niin asiakas ei ajattele, että tuossa se nyt vaan esittää jotain roolia, vaan nauttii siitä jutusta täysillä.

Jos prostituutio laillistettaisiin, niin mielestäni huoran ammattinimikkeeseen pitäisi kuulua osana esiintymistaidon koulutus. Ei se riitä, että olet pelkkinä reikinä joihin työntää, pitää myös kyetä antamaan asiakkaille uskottava kokemus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Miksi ihmeessä sitä ilmaiseksi suostuisi seksiin, jos siitä kerta saa myös rahaa?"

Ja miettikää, joku virolainen ilotyttö saa petipuuhista satasen. Siis sata euroa on oikeasti iso raha tuolla. Mutta entä toinen tyttö. Se halpa huora myy tavaraansa 50 eurolla. Kysymys kuuluu, kumpi on säälittävämpi? Niinpä. Se halvempi. Mutta entä jos kolmas ilotyttö - joku oikein halpa huora - jakaa sitä värkkiään vaikkapa kympillä, ihan pilkkahinnalla siis. Kuka nyt noista tytöistä on säälittävin? Niinpä. Se kaikista halvin. Mutta miettikää miten huono tilanne täällä Suomessa on. Tuhannet ja taas tuhannet tytöt jakavat ihan ilmaiseksi pillua yökerhoissa ja ties missä. Suomalaisten naisten pitäisi ryhdistäytyä. Jokainen nainen on arvokas.

Kuultua...
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Suosittelen kaikkia katsomaan dokumentin Whores' glory. Löytyy Yle Areenasta.

Prostituutio on vaikea aihe puhua, koska siinä on monta eri tasoa. Esimerkiksi suomalaisen, vapaaehtoisen seksityöläisen asema on aivan eri kuin itä-eurooppalaisen, joka on salakuljetettu laittomasti länsi-eurooppaan ja jotka pakotetaan seksityöhön.
Joillekin asiakkaille taas seksityöläinen voi olla ainoa keino saada läheisyyttä/seksiä. Muistaakseni Hollannissa vammaiset saavat valtion tukea seksielämän toteuttamiseksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelen kaikkia katsomaan dokumentin Whores' glory. Löytyy Yle Areenasta.
Joo. Mutta ei tuo dokkari varsinaisesti prostituoiduista kertonut, vaan ongelmaisimmista niistä. Ärsyttää jopa kun telkkarissa ja lehdissäkin kaikki jutut esittävät tuon alan noin vääristyneesti. Sitten ihmisille syntyy vääriä käsityksiä. Täälläkin palstalla näkee aina välillä niitä "hyväksyn seksin myymisen, kunhan siihen ei liity pakottamista tai ihmiskauppaa" tms. viestejä, joissa se kirjoittaja luulee tietävän alasta ja olevan nyt niin suvaitsevainen tai jotain, vaikka lähes nolaa itsensä. Esim. ne telkkarin kaikki a-studiot ja vastaavat, joissa on aiheena seksin myyminen, ovat täyttä skeidaa. Edes noi Madventures-tyypit eivät osanneet kunnolla keskustella asiasta, tai ehkä eivät YLE:n kanavalla viitsineet.

Niin ja yksi juttu. Tuolla idässä päin tuohon hommaan ei suhtauduta niin negatiivisesti kuin täällä Suomessa. Monet naiset saattavat olla kateellisia joillekin ilotytöille, ja tuo homma saattaa olla jopa joidenkin pikkutyttöjen ihannehomma. Annat pillua hölmölle suomalaismiehelle ja nauraen kävelet kauppaan ostamaan sadannet korkokengät. Tai ei ne tytöt mitään huoria ole, ei sinne päinkään, sponsoria ne vaan etsivät. Monelle se on normaalia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täälläkin palstalla näkee aina välillä niitä "hyväksyn seksin myymisen, kunhan siihen ei liity pakottamista tai ihmiskauppaa" tms. viestejä, joissa se kirjoittaja luulee tietävän alasta ja olevan nyt niin suvaitsevainen tai jotain, vaikka lähes nolaa itsensä.

Tuota, ihan uteliaisuudesta - mitä tuossa asenteessa on niin väärää? Pitäisikö hyväksyä pakottaminen vai ajatteletko, ettei ihmiskauppaa ole olemassa? Eikö ole aika järkevää ajatella, että kukin tehköön ruumillaan mitä haluaa, jos kerran tilanne on aidosti vapaaehtoinen. Ja kuvittelisin, että on ihan ymmärrettävää, ettei välttämättä pidä vapaaehtoisena sellaistakaan toimintaa, jonka vaihtoehtona on nälkä ja kurjuus. En osaa sanoa, miten "suvaitsevaiseksi" ja noloksi tämä minut leimaa, mutta odottelen jos vaikka valaisisit minua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei kai tuossa asenteessa mitään väärää ole, mutta kai se Petterin pointti on, että ei kai kellään vastaavasti vaikka rakennusteollisuudesta puhuessaan ole tarvetta joka kerta korostaa, että hyväksyy sinänsä talojen rakentamisen, mutta ei pimeän työvoiman käyttöä. Sama juttu Pizzojen paistamisessa ja verojen maksussa, autolla ajamisessa ja rattijuoppoudessa sekä pesäpallossa ja sopupeleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai tuossa asenteessa mitään väärää ole, mutta kai se Petterin pointti on, että ei kai kellään vastaavasti vaikka rakennusteollisuudesta puhuessaan ole tarvetta joka kerta korostaa, että hyväksyy sinänsä talojen rakentamisen, mutta ei pimeän työvoiman käyttöä.

Entä kuinka monen raksamiehen työnteko on "aidosti vapaaehtoista"? Itse en ainakaan pidä omasta työstäni niin paljoa, että tekisin sitä myös silloin, vaikka säädylliseen elintasoon pääsisi käsiksi ilman töissäkäyntiäkin. Tuomari Nurmio lauloi aika osuvasti: "Jokainen joutuu myymään itseään; päätään, käsiään tai persettään."
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota, ihan uteliaisuudesta - mitä tuossa asenteessa on niin väärää?
Dana77 tuossa jo hyvin kertoikin. Ei siinä nyt mitään väärää ole, mutta hieman särähtää silmään tuollaiset kommentin. Jos vaikka jääkiekosta joku kommentoi vastaavasti, niin täällä palstalla lätkäfanit sitten ihmettelevät että pitääkö tonkin kukkahattutädin tulla jotain kommentoimaan kun selvästikään ei ymmärrä alasta.

Entä kuinka monen raksamiehen työnteko on "aidosti vapaaehtoista"? Itse en ainakaan pidä omasta työstäni niin paljoa, että tekisin sitä myös silloin, vaikka säädylliseen elintasoon pääsisi käsiksi ilman töissäkäyntiäkin. Tuomari Nurmio lauloi aika osuvasti: "Jokainen joutuu myymään itseään; päätään, käsiään tai persettään."
Joo. Kyllä mäkin saan käsillä tehdä työtä, mutta en muka tuolla vähän alempana olevalla ulokkeella. Täh.

Ilotytön hommahan on vähän kuin mallin työ. Joku suomalainen huippumallikin kertoi telkkarissa että oli joutunut pitkään poseeraamaan hankalassa asennossa. Eikö tuo olekin aika vastaavaa työtä? Siltikin vain toinen noista ammateista on pikkutyttöjen unelmatyö. Ja miettikää vaikka jotain hierojaa, parturia, tarjoilijaa tai tuhatta muutakin ammattia. Loppujen lopuksi aika vastaavaa työtä. Eivät huorat itseään myy, vaan palvelua. Tai jos itsensä myymisestä haluaa puhua, niin sitten lähes kaikissa ammateissa myydään itseään, joko käsiä, päätä tai persettä, kuten tuolla jo todettiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa jokunen päivä sitten mä luin Hesarin nettisivuilta sen jutun Anu Saagimista. Lukiko kukaan muu? Joo hieman kurja juttu oli. Tietenkin silloin neukkuaikoina asiat oli toisin ja onhan Virossa edelleenkin monet asiat kurjasti, mutta tuossa jutussa näkyi aika paljonkin se noiden joidenkin naisten ajattelutapa. Mulle tulee ensimmäisenä mieleen sana huora.

Mutta toisaalta, tuota samaa esiintyy yleisestikin. Mies ostaa sadalla eurolla naiselle korun lahjaksi ja availee vähän ovia ja kehuskelee silmiä, ja nainen sitten iloisena antaa pillua. Huora!

Tai korun sijasta ostaa vaikka suklaarasian ja kukan, tai maksaa vaikka sähkölaskun, ihan sama.

Mä mätkäsen sen rahan kouraan. Ostakoon itse mitä haluaa. Ja mä saan pillua ilman että tarvitsee nöyrtyä mihinkään leikkeihin. Jo pelkästään siitä kannattaa maksaa.

Kiitos Helsingin ja Tallinnan välinen lauttaliikenne. Kiitos Neuvostoliitto.

Edit.
Viikkarilta tuli vasta mailia. Päiväristeily 2e.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei kai tuossa asenteessa mitään väärää ole, mutta kai se Petterin pointti on, että ei kai kellään vastaavasti vaikka rakennusteollisuudesta puhuessaan ole tarvetta joka kerta korostaa, että hyväksyy sinänsä talojen rakentamisen, mutta ei pimeän työvoiman käyttöä. Sama juttu Pizzojen paistamisessa ja verojen maksussa, autolla ajamisessa ja rattijuoppoudessa sekä pesäpallossa ja sopupeleissä.

Jaa, onkohan prostituutio ihan täsmälleen samanlainen elinkeino kuin rakennusteollisuus? Luulisin että välttämättä tämä ei kuitenkaan ole täysin legitiimi vertaus, Ainakin pitää hieman mietiskellä sitä maailmankuvaa, joka saa näin sanomaan. Mutta ärsyttävää on siis se, että sanoo, että hyväksyy prostituution, jos se on aidosti vapaaehtoista, koska se on samanlaista kuin vaikka toimistopäällikkönä tai luokanopettajana toimiminen? Mutta sisältyykö noihin todella sama suhde vapaaehtoisuutta, noin yleisesti ottaen? Mitäs mieltä olet?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jollakin tytöllä on parittaja, niin onko se hyvä vai huono asia? Miettikää. Noin lähtökohtaisestihan se tietenkin on hyvä asia. Kyllähän monien naisten kannattaa maksaa jollekin siitä, että ne hommaavat enemmän asiakkaita ja tuovat turvaa siihen välillä hieman pelottavaan työhön, eli siis ne naiset hyötyvät siitä. Myös se sutenööri hyötyy siitä kun saa rahaa. Ja myös asiakas hyötyy jos esimerkiksi taksikuski osaa viedä sut bordelliin, eikä sun tarvitse kovalla vaivalla etsiä niitä tyttöjä tai kielitaidottomana soitella johonkin. Kaikki siis hyötyvät. Joo tietenkin kaikkea kurjaakin tapahtuu, mutta harmittaa kun vain niistä puhutaan. Ja mihinkään lakijuttuihin mä en nyt ota kantaa, enkä tietenkään ketään suosittele rikkomaan lakia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jaa, onkohan prostituutio ihan täsmälleen samanlainen elinkeino kuin rakennusteollisuus? Luulisin että välttämättä tämä ei kuitenkaan ole täysin legitiimi vertaus, Ainakin pitää hieman mietiskellä sitä maailmankuvaa, joka saa näin sanomaan. Mutta ärsyttävää on siis se, että sanoo, että hyväksyy prostituution, jos se on aidosti vapaaehtoista, koska se on samanlaista kuin vaikka toimistopäällikkönä tai luokanopettajana toimiminen? Mutta sisältyykö noihin todella sama suhde vapaaehtoisuutta, noin yleisesti ottaen? Mitäs mieltä olet?
Ei tietenkään täsmälleen samanlainen. Vertaukset kuten "Lentokone, se on vähän niinkuin alumiinimetallinen kulkuneuvo, joka moottorin tuottaman työntövoiman ja siipien tuottaman nostovoiman avulla lentää" ovat hieman tylsiä.

pointti vaan on että ei kaikista muistakaan asioista, jotka sinänsä hyväksytään puhuttaessa ole välttämätöntä joka kerta mainita kaikkia niitä itsestäänselvästi negatiivia ilmiöitä, joita toimintaan liittyvät.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
pointti vaan on että ei kaikista muistakaan asioista, jotka sinänsä hyväksytään puhuttaessa ole välttämätöntä joka kerta mainita kaikkia niitä itsestäänselvästi negatiivia ilmiöitä, joita toimintaan liittyvät.

En nyt halua millään tavoin jankuttaa, mutta en siis mitenkään kiistänyt sitä, etteikö luokanopettajuuteen tai rakennusalalla töiden tekemiseen sisältyisi myös epäkohtia. Siinä mielessähän ne ovat täysin verrannollisia vaikka ihmisten murhaamiseen, johon myös sisältyy epäkohtia. Ajattelin vain, että olisiko epäkohtien esiintymisfrekvenssi niin erilainen, ettei olisikaan täysin hedelmällistä verrata prostituutiota luokanopettajuuteen. Mitäs mieltä olet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös