Presidentinvaalit 2006

  • 304 092
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MS kirjoitti:
Eikä varmaan olisi ollut varaakaan käydä kaikkia erikoiskursseja, jos olisi joutunut kaiken itse maksamaan?

En ihan täyisin tajunnut kysymstäsi? Jokapoika nuo kurssit joutuu käväisemään. Mutta siinä ei normi-ropleemat kokowkqqj t8l3 ol3mqqn ong4lmq oll4nkqqqn, vitun hqlon3n3, ¨¨.duud,

tuollqiwta on sossujen homman,

-duud.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MS kirjoitti:
Eikä varmaan olisi ollut varaakaan käydä kaikkia erikoiskursseja, jos olisi joutunut kaiken itse maksamaan?

Yritä uudelleen. . .

Eipä tosiaan muuten vaikuttanut, kuin omalla osaamisellani piti päästä noilekin reissuille. Ei siellä mukavaa koskaan ole ollut vaan, vidun kovaa duunia on pitänyt tehdä vuosikausia.


On se mukavaa huudella jostain turvasta noita juttuja.

-duud.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
duud kirjoitti:
Meidän Kokoomuksessa ei tarvitse tuollaiseen loanheittoon alkaa. Pitkänsillan paskasakki ryhtyköön tuollaiseen vain!
Ristiriitaisuus, missä pelaa?

Harmitonta viihdettä tuo Uutisvuoto oli. Näin ei ehkä saisi sanoa, koska puoli miljoonaa äänestäjää kummiski tekee päätökset tuttuhutun, uutisvuodon, napakympin tai kummelin perusteella. Reporadio taas johdatteli ajatteluun kykenemätöntä kansaa.

Mun mielestä tämä oli mukavaa kevennystä asiatykityksen keskellä. Jos tekee mieli valittaa vaalien viihteellisyydestä, voi katsoa ensin peiliin ja sitten vaikka googleen. Asiallisuus saa toisellakin kierroksella huomattavasti enemmän tv-aikaa kuin viihde. Ja jos jotkut tekevät äänestyspäätöksen eilisen perusteella, niin voivoi. Yleinen ja yhtäläinen äänioikeus mahdollistaa kaiken tämän länsimaisen oikeustajun halveksunnan. Saatana.

Niinistöltä muuten osuva kommentti kiinalaisnaisten hallitsemaan kieleen. Olisihan tuota naisten käsittämättömyyttä voinut tutkia lähempääkin...
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cube kirjoitti:
Niin. Nyt menin kyllä vähän sekaisin, mutta kokeillaas kuitenkin. Useinhan ihmiset vääntelevät ja kääntelevät asiat itselleen edullisiksi, joten pitäsikö tämä kappaleesi nyt tulkita niin, että ne koulut on sinulla käymättä vai? En ymmärrä miksi muutenkaan tällaista mallia esität. Eihän tuo logiikka ole edes lainkaan toimiva, koska siinä ei millään toteudu Daespoon alun perin ajama visio siitä, että vain älyllinen eliitti on oikeutettu antaman äänensä. Jos maksetut verot riittävät, niin silloinhan kaiken maailman jääkiekkoilijatkin pääsevät äänestämään. Siitähän se unelmavaltio syntyisikin.

Tosin eipä minullakaan ole noita talousopintoja takana, joten olen luonnollisesti kaikin puolin epäkelpo antamaan mielipiteeni niinkin ratkaisevaan asiaan kuin presidentin valintaan. Pitää varmaan tyytyä vain kateellisena selaamaan avovaimon kansantalouden ja makrotalouden oppikirjoja, kun itse olen niin yksinkertainen, etten tuohon Jumalan valitsemaan joukkoon - kauppatieteiden opiskelijoihin - jäseneksi pääse. Tai halua.

No varmasti on ne kansantaloutta rasittavat opiskelut käväisemättä. Ihan yllättäen olen huomannut olevani kaikin tavoin tavoiteltava heppu!. Eikös ole ihan ihme juttu ilman DaEsbån suositustakin? Whaddafuk, varmaan pitää ottaa lobarit ihan samantien, kun tuollainen guru alkaa mullekin jutella. OK!

HAIL THE CUBE!

-duud-

ps. sniff r balls!
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
HemmoP kirjoitti:
Olisiko halosen pikkuisen pitänyt miettiä mistä johtuu "Viiden vuoden yksinäisyys" kirjan nimi, ennenkuin rupeaa lohkomaan siitä ? taattua sak-linjaa, likaiset aseet käyttöön.
Särähti kanssa pahasti korvaan. Ei siitä Halosen lauseenloppunieleskelystä saa selvää, mutta miten hän sanoikaan, tällä/tätä on nyt markkinoitu viiden vuoden ajan tai jotain siihen suuntaan. Onkin todella tyylikästä lähteä koko kansan TV-lähetyksessä aukomaan päätään vastaehdokkaan vaimon kuolemasta. Jälleen kerran pissis-luokan käytöstä Haloselta. Toisaalta mitä voikaan vasemmiston ehdokkaalta odottaa - vasemmalla kun systeemi on aina tärkeämpi kuin yksilö, jo 70-luvulta asti.
 

Cube

Jäsen
duud kirjoitti:
No varmasti on ne kansantaloutta rasittavat opiskelut käväisemättä. Ihan yllättäen olen huomannut olevani kaikin tavoin tavoiteltava heppu!. Eikös ole ihan ihme juttu ilman DaEsbån suositustakin? Whaddafuk, varmaan pitää ottaa lobarit ihan samantien, kun tuollainen guru alkaa mullekin jutella. OK!

HAIL THE CUBE!

-duud-

ps. sniff r balls!
Voin sanoa ihan suoraan, ettei minulla ole enää pienintäkään aavistusta, että mistä oikein puhut. Silti, hienoa että jaksat lauantai-iltanakin pitää vielä asialinjan. Känniset (ainakin toivon näin) avautumiset keskustelupalstoilla ovat aina mitä kunnioitettavimpia tekoja, merkki elämän rikkaudesta.

Siitä en kuitenkaan ole yllättynyt, että tässä kaavailemassasi äänioikeuden rajoittamisessa sait jotenkin itsesi pelitettyä tähän etuoikeutettujen joukkoon. Ihmisellä on kumma taipumus aina korottaa itsensä muita tärkeämmäksi, milloin milläkin verukkeella. Kuten on tästäkin ketjusta huomattu.

Onnea kuitenkin sinulle ja 29 tuhannelle veroeurollesi. On niitä varmasti mielenterveyspalveluiden kohentamiseenkin käytetty.
 

Mace

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Särähti kanssa pahasti korvaan. Ei siitä Halosen lauseenloppunieleskelystä saa selvää, mutta miten hän sanoikaan, tällä/tätä on nyt markkinoitu viiden vuoden ajan tai jotain siihen suuntaan. Onkin todella tyylikästä lähteä koko kansan TV-lähetyksessä aukomaan päätään vastaehdokkaan vaimon kuolemasta.

Siis ei vittu. Muistin siirtyä Uutisvuodon pariin vasta ohjelman loppupuolella, joten tuon "herkkupalan" missasin kokonaan. Kuulostaa kyllä aivan uskomattoman junttimaiselta käyttäytymiseltä. En voi mitenkään käsittää, että tuollaisessa asemassa oleva henkilö heittäisi jotain tuon tyylistä. Jos näin kuitenkin tapahtui, niin täytyypä sanoa, että toivon enemmän kuin koskaan aiemmin, että ko. henkilö saadaan heivattua vittuun presidentin paikalta.
 

Cube

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Toisaalta mitä voikaan vasemmiston ehdokkaalta odottaa - vasemmalla kun systeemi on aina tärkeämpi kuin yksilö, jo 70-luvulta asti.
No parasta olla. Siinä vaiheessa se minun vasemmistolaisuus loppuukin, kun se haksahtaa tähän urbaanien city-sinkkujen yksilöllisyyden ja individualismin palvontaan. Samalla tapaa kuin pelaaja ei koskaan ole joukkuetta suurempi, ei yksilö aja myöskään yhteiskunnan ohi.

Miten tähän koti-uskonto-isänmaa-teemaan muuten uppoaa tämä yksilön korostaminen? Entä tuotannon siirtäminen ulkomaille?
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Cube kirjoitti:
Onnea kuitenkin sinulle ja 29 tuhannelle veroeurollesi. On niitä varmasti mielenterveyspalveluiden kohentamiseenkin käytetty.
Näin sivusta kommenttoiden: ei varmaankaan ole käytetty. Suomessahan on mielenterveyden hoito varsin huonossa jamassa. Suurin osa mielenterveyden hoidosta - siitä mitä on tarjolla - on nappia huuleen -tyyppistä, eli pillerit matkaan ja baanalle.

Erityisesti nuorille mielenterveyshoitoa tarvitseville ei vain löydy sitä hoitoa. Esimerkkinä tämä nyt syksyllä perheensä tappanut nuori, joka oli nähnyt talon sisällä ties mitä demoneja.

Onko tämä nyt sitä hyvinvointia? Itse haluan asiaan muutoksen. Halosella on ollut 6 vuotta aikaa johtaa mielipiteillään maamme asioidenhoitoa niin, jotta olisi varaa hyvinvointiin.
 

Viljuri

Jäsen
Cube kirjoitti:
No parasta olla. Siinä vaiheessa se minun vasemmistolaisuus loppuukin, kun se haksahtaa tähän urbaanien city-sinkkujen yksilöllisyyden ja individualismin palvontaan. Samalla tapaa kuin pelaaja ei koskaan ole joukkuetta suurempi, ei yksilö aja myöskään yhteiskunnan ohi.

Kumpikohan on kumpaa varten? Yhteiskunta yksilöä, vaiko yksilö yhteiskuntaa?

Jälkimmäisen varaan rakennetut yhteiskuntajärjestelmät ovat olleet dystopioita.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pXi kirjoitti:
Ristiriitaisuus, missä pelaa?

Kolmos kentän vasen pakki. Mikäs omituisuus siinÄ sitten oli?

pXi kirjoitti:
Harmitonta viihdettä tuo Uutisvuoto oli. Näin ei ehkä saisi sanoa, koska puoli miljoonaa äänestäjää kummiski tekee päätökset tuttuhutun, uutisvuodon, napakympin tai kummelin perusteella. Reporadio taas johdatteli ajatteluun kykenemätöntä kansaa.

Varmaankin tuollaisille ihmisille, joille koti-Suomemme hyvinvointi ei kamalan tärkeätä ole, niin sellaiset velliperseet helpolla antavat hommien vain olla. Repo-radio ihan varmasti hoitelee sinutkin. Riipases kassit käteesi ja tunne itsesi kerrennkin mieheksi Sen ainoan kerran, Uutisvuoto on sellainen demarien yhteiskunnan varoilla tekemä paska. Tervo, Tapermanni ja nyy*what
*erver . Samaa punikkisakkia koko porukka.

En Saulina olis tuonne edes lähtenyt! Ylessä on aivan paskis porukkaa. Ei varmaan kukaan ihan oikeita töitä tekemään tuota jengiä kukaan haluaisi? Eikö oikeasti nolota YLEläiset? Syytä olisi!

-duud-
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Cube kirjoitti:
No parasta olla. Siinä vaiheessa se minun vasemmistolaisuus loppuukin, kun se haksahtaa tähän urbaanien city-sinkkujen yksilöllisyyden ja individualismin palvontaan. Samalla tapaa kuin pelaaja ei koskaan ole joukkuetta suurempi, ei yksilö aja myöskään yhteiskunnan ohi.

Miten tähän koti-uskonto-isänmaa-teemaan muuten uppoaa tämä yksilön korostaminen? Entä tuotannon siirtäminen ulkomaille?


Niin, minun mielestäni tässä täytyisi ensin miettiä, minkälaista koulutusta näiden kysymysten pohtiminen vaatii. Sen jälkeen täytyisi vielä löytää se eliittijoukko, jolla tällainen koulutus on. Sanomattakin on selvää, että Cube kuuluu tähän joukkoon.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Cube kirjoitti:
No parasta olla. Siinä vaiheessa se minun vasemmistolaisuus loppuukin, kun se haksahtaa tähän urbaanien city-sinkkujen yksilöllisyyden ja individualismin palvontaan. Samalla tapaa kuin pelaaja ei koskaan ole joukkuetta suurempi, ei yksilö aja myöskään yhteiskunnan ohi.
Toisin sanoen hyväksyt täysin rinnoin Halosen katuhuoratyylisen hymähdyksen Niinistön vaimon kuoleman aiheuttamasta "viiden vuoden yksinäisyydestä". City-sinkkujen palvonta? Kuka on palvonut city-sinkkuja? Miten se liittyy mihinkään? Olitko oikein tyytyväinen kun Halonen makusteli "viiden vuoden yksinäisyydellä"? Ehkä Halonen olisi voinut hauskan tätimäisesti piikitellä että mites Sauli kehtasit silloin ennen autokolaria motkottaa puhelimessa vaimollesi että on myöhässä. Kyllä meillä tohtori Pentin kanssa on tietty arvomaailma näihin globaaleihin yksliönarvoihin, kysehän on arjesta.

Cube kirjoitti:
Miten tähän koti-uskonto-isänmaa-teemaan muuten uppoaa tämä yksilön korostaminen?
Mikä koti-uskonto-isänmaa -teema? Minulleko puhut? Kommentoin Halosen alatyylisestä ja äärimmäisen asiattomasta heitosta valtakunnallisessa TV-ohjelmassa mainitsematta sanaakaan kodista, uskonnosta tai isänmaasta, niin johan löytyy henkilö joka vie keskustelun suomalaiseen eillispäivän arvokombinaatioon.

Cube kirjoitti:
Entä tuotannon siirtäminen ulkomaille?
Heh, oliko tämä kenties "piikki"? Meinaatko nyt siis, että koska tuhmasti kommentoin Äiti Aurinkoisesi roskakommentointia, niin nyt olen velvollinen vastaamaan yksilön kannalta jo ennalta SAK:n viitoittaman mielipide- ja arvomaailman mukaisesti tuotannon ulkomaillesiirtämisen ongelmasta? No voi hellanduudelis kuule, Halosen Tarja jos joku pystyy estämään suomalaisen tuotannon siirron ulkomaille, ei kukaan muu. Kolmikantaa kuule kovasti vaan peliin ja pultataan paperimiesten liksat sinne parin kätilön vastaavaan, niin sillä maailma pelastuu ja suomalainen tuotanto ei karkaa ulkomaille.

Onnittelut vielä kerran hienosta asenteestasi Halosen kommenttia kohtaan!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
On ehdottomasti aika antaa kyytiä tälle roskasakille, tänään kuulin että entiset työntekijät olivat ajaneet liiton kautta henkilökunnan ruoka asiaa, hyvä niin. Seuraavaksi varmaan mennään vessapaperi ym, sektorille...

Mikäli ajatus-maailmaa ei heiluteta menee rakas suomemme maa aivan naurettavaksi. Annetaan nyt jo kengää tälle ajatus-maailmalle. En väitä etteikö ruoka olisi tärkeä asia erinlaisilla työpaikoilla, väitän että naurettava holhous ym kosto menttaliteetti liittojen ja muiden kautta pitäisi saada maalaisjärjellä tapahtuvaksi toiminnaksi.

Halosen edustama ajatus-maailma edustaa juuri tälläistä. Mikäli olisitte seuranneet muutamia vuosia naurettavaa suurlähetystö toimintaa jota harrastetaan demari-vetoisella ryhmällä, ja sen naurettavia ongelmia ymmärtäisitte ehkä paremmin mitä ajan takaa. On todellakin aika antaa voimakas singnaali terveen järjen ja yrittämisen puolesta, annetaan Haloselle potkut !

Ajatelkaapa nyt ite, Liikanen Halonen Tuomioja ja uutena tyyppinä tämä.....
 

Cube

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Näin sivusta kommenttoiden: ei varmaankaan ole käytetty. Suomessahan on mielenterveyden hoito varsin huonossa jamassa. Suurin osa mielenterveyden hoidosta - siitä mitä on tarjolla - on nappia huuleen -tyyppistä, eli pillerit matkaan ja baanalle.

Erityisesti nuorille mielenterveyshoitoa tarvitseville ei vain löydy sitä hoitoa. Esimerkkinä tämä nyt syksyllä perheensä tappanut nuori, joka oli nähnyt talon sisällä ties mitä demoneja.

Onko tämä nyt sitä hyvinvointia? Itse haluan asiaan muutoksen. Halosella on ollut 6 vuotta aikaa johtaa mielipiteillään maamme asioidenhoitoa niin, jotta olisi varaa hyvinvointiin.
Niin, ehken aivan täysin asiapohjalta nostanutkaan tuota mielenterveyttä esille.

Olen itse asiassa viestisi kanssa täysin samoilla linjoilla ja tyytyväinen siitä, että joku vihdoin nostaa tätä teemaa esille tässä ketjussa.

Tämä ei tosiaan ole sitä hyvinvointia. Toisaalta, onko henkinen hyvinvointi ylipäätään sitä hyvinvointia, mitä Sauli Niinistö ajaa? Kysyn, koska en tiedä. Mielestäni Niinistö on markkinoinut itseään nimenomaan materiaalisen hyvinvoinnin suurlähettiläänä ja siitä minä en kamalan innoissani ole ollut. Luonnollisesti on selvä, että ilman sitä taloudellista hyvinvointia ei ole myöskään rahoja mielenterveyden hoitoon, mutta mielestäni tässä ei pitäisi olla mitään neuvoteltavaa. Asiat täytyy priorisoida niin, että kansan henkinen hyvinvointi tulee ennen kaikkea muuta.

Tämä on yksi asia, johon työ ei mielestäni suinkaan ole vastaus. Käsittääkseni työpahoinvointi on Suomessa jo varsinainen epidemia, monet nuoret voivat todella huonosti ja syrjäytyneiden määrä sen kuin kasvaa. Tilannetta voisi omasta mielestäni kuvata jo räjähdysherkäksi, vaikka en toki alan asiantuntija ole. Tällaisessa tilanteessa pitäisi huomion olla jossain aivan toisaalla kuin työssä. Tuntuu siltä, että kasvattamalla työn roolia yksilöiden elämässä juuri nyt saattaa tämä koko kysymys eskaloitua tilanteeseen, josta ei enää pienellä korjaussarjalla selvitä.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Barnaby kirjoitti:
Toisin sanoen hyväksyt täysin rinnoin Halosen katuhuoratyylisen hymähdyksen Niinistön vaimon kuoleman aiheuttamasta "viiden vuoden yksinäisyydestä". City-sinkkujen palvonta? Kuka on palvonut city-sinkkuja? Miten se liittyy mihinkään? Olitko oikein tyytyväinen kun Halonen makusteli "viiden vuoden yksinäisyydellä"? Ehkä Halonen olisi voinut hauskan tätimäisesti piikitellä että mites Sauli kehtasit silloin ennen autokolaria motkottaa puhelimessa vaimollesi että on myöhässä. Kyllä meillä tohtori Pentin kanssa on tietty arvomaailma näihin globaaleihin yksliönarvoihin, kysehän on arjesta.
QUOTE]

Tuo nyt on taas selkeä ylitulkinta Halosen puheesta, ja minusta on huomattavasti loukkaavampi käyttämäsi termi "katuhuoratyylisen". Minua ihmetytti kovasti Niinistön surkea suoritus ohjelmassa, mutta sellaista sattuu. Tuskin vaalit tähän ratkeavat, joten Halosinhoajat voivat nukkua yönsä rauhassa.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
duud kirjoitti:
Kolmos kentän vasen pakki. Mikäs omituisuus siinÄ sitten oli?
Se, että ensimmäisessä lauseessa tuomittiin loka ja toisessa sitä heitettiin.

duud kirjoitti:
Varmaankin tuollaisille ihmisille, joille koti-Suomemme hyvinvointi ei kamalan tärkeätä ole, niin sellaiset velliperseet helpolla antavat hommien vain olla.
Kotimaani hyvinvointi on minulle erittäin tärkeätä. Vaikutan omaan ja läheisteni hyvinvointiin niin paljon kuin voin. Enempää en voi tehdä.

duud kirjoitti:
Ylessä on aivan paskis porukkaa.
Ei hyvä ystäväiseni...laske hitaasti kymmenestä nollaan...olemme kaikki sosialistista internationaalia...yhdeksän...DDR...kahdeksan...optiot ovat perseestä...seitsemän...bööö...kuusi...setä Lenin asuu Venäjällä...viisi...perestroika...neljä...Putin...kolme...kommunismi...kaksi...vallankumous...yksi...
 

Cube

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Onnittelut vielä kerran hienosta asenteestasi Halosen kommenttia kohtaan!
Joo-o. Enpä edes katsonut koko ohjelmaa, enkä näin ollen myöskään nähnyt siinä esitettyä kommenttia. Viestini ei liittynyt millään lailla siihen, enkä Halosen sanomiin näkemättäni ottanut myöskään kantaa millään lailla. Viestini ei myöskään ollut mikään henkilökohtainen piikki sinua tai sanomiasi kohtaan. Pelkkä yksittäinen ideologinen ajatus.

Tarkemmin en taida vastata, koska olen vielä vähän ymmälläni tuosta hihojen polttamisesta.
 

Cube

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Niin, minun mielestäni tässä täytyisi ensin miettiä, minkälaista koulutusta näiden kysymysten pohtiminen vaatii. Sen jälkeen täytyisi vielä löytää se eliittijoukko, jolla tällainen koulutus on. Sanomattakin on selvää, että Cube kuuluu tähän joukkoon.
Oletko tosissasi?

1. Minä en nostanut tätä koulutusteemaa esille. Viittaukseni siihen ovat olleet provoja, joiden olen toivonut herättävän ehkä joitain ajatuksiakin tuon ehdotetun mallin "korttitalomaisuudesta".

2. En myöskään ole nostanut missään vaiheessa itseäni mihinkään eliittijoukkoon, enkä ole väittänyt omaa ääntäni muiden ääntä arvokkaammaksi. Toisin kuin varsin moni täällä.

Aika köyhän heitit tällä kertaa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Cube kirjoitti:
Tämä ei tosiaan ole sitä hyvinvointia. Toisaalta, onko henkinen hyvinvointi ylipäätään sitä hyvinvointia, mitä Sauli Niinistö ajaa? Kysyn, koska en tiedä. Mielestäni Niinistö on markkinoinut itseään nimenomaan materiaalisen hyvinvoinnin suurlähettiläänä ja siitä minä en kamalan innoissani ole ollut. Luonnollisesti on selvä, että ilman sitä taloudellista hyvinvointia ei ole myöskään rahoja mielenterveyden hoitoon, mutta mielestäni tässä ei pitäisi olla mitään neuvoteltavaa.
Sinulla on tässä pieni paradoksi: kyseenalaistat ajaako Niinistö henkisen hyvinvoinnin asiaa ja oletat hänen olevan "materiaalisen hyvinvoinnin" asialla kytkien sen taloudenpitoon, mutta kuitenkin ymmärrät perusrealiteetit taloudenpidon osalta hyvinvoinnin mahdollistajana. Kyllä tässä pitää nyt valita halutaanko taloutta kuntoon ja sitä myöten hyvinvointivaltiota vuosihuoltoon, milloin voidaan ARVOJEN perusteella miettiä mihin kaikkeen ja kuinka paljon panostetaan varoja. Tai toki voimme kaikki kerääntyä leirinuotion äärelle kuusivuotiskaudeksi miettimään hyvinvointivaltion määritelmää ja arvoja ja sitten jakaa kaikille tarvitseville monopolirahaa.

Cube kirjoitti:
Asiat täytyy priorisoida niin, että kansan henkinen hyvinvointi tulee ennen kaikkea muuta.
Ehdottamasti samaa mieltä.

Cube kirjoitti:
Tämä on yksi asia, johon työ ei mielestäni suinkaan ole vastaus. Käsittääkseni työpahoinvointi on Suomessa jo varsinainen epidemia
Tarkoitatko kenties, että työn tekemistä pitäisi jollain tavalla rajoittaa?
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Tuo nyt on taas selkeä ylitulkinta Halosen puheesta, ja minusta on huomattavasti loukkaavampi käyttämäsi termi "katuhuoratyylisen".
No totta ihmeessä se on "selkeä ylitulkinta Halosen puheesta" kun kerran sanot. Kerrotko mikä on oikea tulkinta?

On se nyt jumalauta kumma, että Halonen - joka hyvin tietää Niinistön tilanteen ja kuinka Niinistö pitkään syytti itseään kuolonkolarista - lähtee heittelemään niin henkilökohtaisesta aiheesta että "sitä viiden vuoden yksinäisyyttä on nyt markkinoitu" jotenkin. En voi olla varma miten Halonen sen lauseensa lopetti, koska hänen tapansa nieleskellä lauseiden loppu yhdistettynä tiettyjen kirjainten lausumisen puhevikaan haittaa hieman.

Kaukalon laidalla kirjoitti:
Tuskin vaalit tähän ratkeavat, joten Halosinhoajat voivat nukkua yönsä rauhassa.
Ihan rauhassa vaan siellä punaviirien äärellä; inhoan tasapuolisesti ketä tahansa joka kykenee moiseen tahdittomuuteen.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Cube kirjoitti:
Joo-o. Enpä edes katsonut koko ohjelmaa, enkä näin ollen myöskään nähnyt siinä esitettyä kommenttia.

Tarkemmin en taida vastata, koska olen vielä vähän ymmälläni tuosta hihojen polttamisesta.
Saitkin jo näillä kahdella lauseella vastauksen itsellesi.

Kannattaako sitten vastata TV-ohjelman kommentia koskevaan kirjoitukseen muulla kuin TV-ohjelman kommenttia koskevalla asialla jos ei ole nähnyt kyseistä TV-ohelmaa?

Edit: turha kommentti pois.
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Kyllähän Halosen elkeistä ja puheista vaalitenttien yhteydessä saa sellaisen käsityksen, etteivät kohteliaat käytöstavat ja kuunteleminen eivät ole ensimmäisiä arvoja, joita hän kannattaa. Olipa sitten asema noussut päähän tai gallup-tulokset tuoneet lisäjännitystä.

Ylipäätänsä, koko vaalitilanne on näyttänyt hänelle olevan vaikea paikka, kun kaikki ympärillä olevat eivät ole vain vetäneet kättä lippaan, ja hokeneet "kyllä, rouva tasavallan presidentti" tai "käskystä, rouva tasavallan presidentti". Vai eikö hokemat "kynä tänne, perkele!" ole ihan äkseeraamista itseään?

Tässä mielessä Pohjanmaalla vallitseva käsitys Halosen luonteesta ("ei tarvitse orjailla") ei ole ihan oikeaan osunut.

Wolf H. Halsti kirjassaan "Lapin sodassa" antanee yhden näkökulman, mistä voisi olla kyse, vaikka ei luonnollisesti suoraan Halosesta puhukkaan.
 

Cube

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Sinulla on tässä pieni paradoksi: kyseenalaistat ajaako Niinistö henkisen hyvinvoinnin asiaa ja oletat hänen olevan "materiaalisen hyvinvoinnin" asialla kytkien sen taloudenpitoon, mutta kuitenkin ymmärrät perusrealiteetit taloudenpidon osalta hyvinvoinnin mahdollistajana. Kyllä tässä pitää nyt valita halutaanko taloutta kuntoon ja sitä myöten hyvinvointivaltiota vuosihuoltoon, milloin voidaan ARVOJEN perusteella miettiä mihin kaikkeen ja kuinka paljon panostetaan varoja. Tai toki voimme kaikki kerääntyä leirinuotion äärelle kuusivuotiskaudeksi miettimään hyvinvointivaltion määritelmää ja arvoja ja sitten jakaa kaikille tarvitseville monopolirahaa.
En tiedä onko paradoksia vai ei. Minun kirjoissani se lähtee siitä, että varoja jaetaan sillä tavalla, että tarpeen vaatiessa (materiaalisista) asioista vaikka tingitään jonkun verran tietyllä aikavälillä, että henkiseen hyvinvointiin pystytään keskittymään asiaan kuuluvalla tavalla ja se saadaan kuntoon. Uskon, että tämä maksaisi kyllä itsensä takaisin korkojen kera tulevaisuudessa, mutta ymmärrän kyllä osaltani niitäkin, jotka haluavat lähestyä tätä ongelmaa eri näkökulmasta.

Barnaby kirjoitti:
Tarkoitatko kenties, että työn tekemistä pitäisi jollain tavalla rajoittaa?
En, vaan sitä, että pitäisi vakavasti miettiä miten työolosuhteita voitaisiin parantaa.
 

Cube

Jäsen
Viljuri kirjoitti:
Kyllähän Halosen elkeistä ja puheista vaalitenttien yhteydessä saa sellaisen käsityksen, etteivät kohteliaat käytöstavat ja kuunteleminen eivät ole ensimmäisiä arvoja, joita hän kannattaa. Olipa sitten asema noussut päähän tai gallup-tulokset tuoneet lisäjännitystä.
Itselläni on vähän sellainen olo, että mahtaako Halonen pohjimmiltaan haluta jatkokautta edes. Niin vahvaa itsetekemisen meininkiä on kampanjassa ajoittain ollut. Kun on koko kansan presidentiksi itsensä nimittänyt, niin on aika vaikea olla lähtemättä ehdokkaaksi silloin, kun kannatus on sitä luokkaa mitä se Halosella ennen vaaleja oli - halusi sitä oikeasti tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös