Presidentinvaalit 2006

  • 303 872
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
HemmoP kirjoitti:
Ei. Kyseessä yritys jolla on omat tuotteet. Nuo tuollaiset sopimushankkijat ovat aika toisenlaisia pelureita. Tahdoin vain tuoda ilmi että on olemassa suomalaisia yrityksiä jotka tahtovat pysyä Suomessa. Suomessa pysymisen edellytys on kuitenkin se että pysyy olemassa. Olemassa ei voi pysyä tekemättä tulosta.

Suomessa kannattaa (kyllä, työ voi kannattaa Suomessa) tehdä jotakin, jotakin muuta sitten taas ei kannata. Työvoimavaltaiset työt valitettavasti ovat ajat sitten luisuneet muualle. Siinä jos jossain pitkälti keinotekoisetkin (valuuttakurseilla säädetyt) tuloerot vääristävät maailmaa. Tuota mörköä se Halonen kai tarkoittaa globalisaatiohankkeillaan. Toisaalta Niinistö ajaa yritysten etua jotta niiden kannattaisi investoida myös Suomeen.

Ei tuohon ole minun mielestäni mustavalkoista vastausta jossa toinen on oikeassa ja toinen väärässä.

PS. Itselleni äänestyspäätöksen ratkaisi lopullisesti Niinistön melkoisen suora ydinvoimaa puoltava kanta. Vaikka eihän resirentti semmottisist päätäkään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pantse67 kirjoitti:
Kuuden vuoden päästä on uudet kekkerit ja se on ainakin varma, että Halonen ei silloin ole ehdolla...

Onko? Kieltääkö laki tosiaan Halosta osallistumasta vaaleihin ensi kerralla?

Käsittääkseni, mikäli hän häviää nyt, niin kai hän ensi kerralla voi olla ehdokkaana? Eikö se pressan kausia rajoittava laki koske nimenomaan peräkkäisiä kausia?
 

Cube

Jäsen
Vihreiden puheenjohtaja Tarja Cronberg on näköjään liittynyt Halosen tukijoukkoihin. Vaikea käsittää miten näin on päässyt käymään. Minulle on kerrottu, että Cronbergille on elämänsä aikana talousopintojakin(!) muutaman kurrsin verran kertynyt, joten vähän ymmällään tällaisen kansalaistottelemattomuuden edessä on väkisinkin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HemmoP kirjoitti:
Olet asian ytimessä. Miksi kustannukset Suomessa ovat niin korkeat ?

Kustannukset ovat korkeat, koska työn hinta on yli kymmenkertainen Kiinaan verrattuna.

Kysymys oli nyt siitä, että tietty määrä suomalaisten omistamien yritysten työntekijöistä ja tuotantolaitoksista tulevat olemaan halvan työvoiman maissa vastakin, mutta se ei ole välttämättä Suomelta pois, koska sitä samaa työtä ei voisi missään tapauksessa Suomessa teettää.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Cube kirjoitti:
Vihreiden puheenjohtaja Tarja Cronberg on näköjään liittynyt Halosen tukijoukkoihin. Vaikea käsittää miten näin on päässyt käymään. Minulle on kerrottu, että Cronbergille on elämänsä aikana talousopintojakin(!) muutaman kurrsin verran kertynyt, joten vähän ymmällään tällaisen kansalaistottelemattomuuden edessä on väkisinkin.

Syyt saattavat olla muitakin kuin taloudellisia.Cronberg on myös ollut mukana kansainvälisessä rauhantutkimuksessa.Tällä en tarkoita että Sale olisi sotahullu vaan eroja esim. mielipiteissä Natosta.

Ylen toimittaja muuten yritti thdä vaaleista oikeisto-vasemmisto-vaalit kun Andersson oli mukana Halosen tilaisuudessa Raisiossa.Halonen onneksi ymmärsi sanoa että tuskin he itse pitävät asiasta.Kumma kun toimittajat edelleen jaksavat vänkää vanhaa asiaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pantse67 kirjoitti:
Täytyy vielä sen verran todeta, että kun ehdokkaita katsoo, niin toinen heistä näyttää presidentiltä ja toinen siltä, kuin olisi juuri noussut turistibussista.

Arvatkaa kumpi?

No jos sinun mielestäsi Niinistö näyttää siltä, että on juuri noussut turistibussista, niin hyvä niin. Ollaan edes jossain samaa mieltä...

Sillä totuushan on, että Tarja Halonen on presidentti.


Lisään tähän nyt vielä sen, että totta kai rahan täytyy olla jonkunlaisessa merkityksessä yrityksen toiminnassa. Siksihän sitä tehdään.

Mutta silti tahtoisin, että ihmiset ajattelisivat enemmän ihmisiä kuin materiaalia ja rahaa... tämä on se pointti.
 

Tuamas

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Lisään tähän nyt vielä sen, että totta kai rahan täytyy olla jonkunlaisessa merkityksessä yrityksen toiminnassa. Siksihän sitä tehdään.

Mutta silti tahtoisin, että ihmiset ajattelisivat enemmän ihmisiä kuin materiaalia ja rahaa... tämä on se pointti.

- Siis yritysten yksi ja ainoa tavoite on tuottaa omistajilleen voittoa, kaikki muu on toissijaista.

On kiva Halosen tyyliin haihatella kaikenmoista, mutta suurin osa Suomessa toimivista yrityksistä on ulkomaisessa omistuksessa, jolloin tuo yritysten ainoa tavoite vielä korostuu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuamas kirjoitti:
- Siis yritysten yksi ja ainoa tavoite on tuottaa omistajilleen voittoa, kaikki muu on toissijaista.

On kiva Halosen tyyliin haihatella kaikenmoista, mutta suurin osa Suomessa toimivista yrityksistä on ulkomaisessa omistuksessa, jolloin tuo yritysten ainoa tavoite vielä korostuu.

Niin, kyllähän minä sen tiedän että se on yritysten ainoa tavoite.

Mutta minä juuri haluaisinkin, että nämä yritykset ajattelisivat enemmän ihmisiä kuin voittoa. Kumminkin voittoakin täytyy tietenkin ajattella,mutta kohtuuden rajoissa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
vilperi kirjoitti:
Sillä totuushan on, että Tarja Halonen on presidentti.

Totuushan on että myös Halonen on tällä hetkellä vain ja ainoastaan ehdokas Halonen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas, tekstiviestipeli jatkuu.

Sain juuri eräältä AY aktiivilta viestin, että muista käydä uutisvuodon jälkeen iltasanomien sivulta äänestämässä kumpi pärjäsi paremmin.
 

Cube

Jäsen
manu 17 kirjoitti:
Syyt saattavat olla muitakin kuin taloudellisia.Cronberg on myös ollut mukana kansainvälisessä rauhantutkimuksessa.Tällä en tarkoita että Sale olisi sotahullu vaan eroja esim. mielipiteissä Natosta.
Näinhän asia toki onkin, kiusasin vaan vähän.

Tarja Halosen sivuilta:

" Ehdokas Sauli Niinistö on puhunut eurooppalaisesta Natosta. Mielestäni tämä käsite on illuusio. Tällä hetkellä Nato on nimenomaan kehittymässä USA:n työkaluksi terrorismin vastaisessa sodassa, Cronberg perustelee kantaansa. "

Olen muuten samaa mieltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koskenkorva kirjoitti:
Totuushan on että myös Halonen on tällä hetkellä vain ja ainoastaan ehdokas Halonen.

Jaa, kukas tällä hetkellä Suomen presidentti on?

Niin ja joka tapauksessahan Halonen tulee olemaan presidentti, vaikka Niinistöstä tulisikin uusi istuva presidentti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Koskenkorva kirjoitti:
Totuushan on että myös Halonen on tällä hetkellä vain ja ainoastaan ehdokas Halonen.

Niin, tämän takia esim Uutisvuodossa oli ongelmana teititelläänkö Tarjaa vai ei, samalla kun Salea sinutellaan. Onneksi Tarja kuitenkin oli sen verran höveli että sinuttelu kelpaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
vetti kirjoitti:
Niin, tämän takia esim Uutisvuodossa oli ongelmana teititelläänkö Tarjaa vai ei, samalla kun Salea sinutellaan. Onneksi Tarja kuitenkin oli sen verran höveli että sinuttelu kelpaa.

En sanoisi höveli, vaan pikemminkin kansanomainen ja ei mikään tittelintärkeä...

justiin tätäkin arvostan hänessä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
vilperi kirjoitti:
En sanoisi höveli, vaan pikemminkin kansanomainen ja ei mikään tittelintärkeä...

Toki näinkin. Mutta hlökohtaisesti arvomaailma ratkaisee. Mitenkään Sinun mielipidettäsi halventamatta. Jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa, ja niin pitääkin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Niinistö oli kyllä aika rento uudisvuodossa. Halonen keskittyi enemmän mollaamiseen kuin itse asiaan. Mutta tämä on minun mielipiteeni. Ottakaahan kantaa..
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Halonen taisi viedä "kaksinkamppailun" Uutisvuodossa. Oli jotenkin sanavalmiimman oloinen kuin Niinistö. Tällä saattaa olla yllättävänkin suuri vaikutus ihmisten äänestyskäyttäytymiseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Niinistö oli kyllä aika rento uudisvuodossa. Halonen keskittyi enemmän mollaamiseen kuin itse asiaan. Mutta tämä on minun mielipiteeni. Ottakaahan kantaa..
Minun mielestäni Niinistö taas oli varsin vaisu ja selkeästi paiseessa, jäkitti ja jännitti ja puhetta ei meinannut tulla laisinkaan. Olen pitänyt häntä itsevarmempana esiintyjänä, tuo antoi aika erilaisen kuvan.
 

HemmoP

Jäsen
Olisiko halosen pikkuisen pitänyt miettiä mistä johtuu "Viiden vuoden yksinäisyys" kirjan nimi, ennenkuin rupeaa lohkomaan siitä ? taattua sak-linjaa, likaiset aseet käyttöön.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Speedye kirjoitti:
Niinistö oli kyllä aika rento uudisvuodossa. Halonen keskittyi enemmän mollaamiseen kuin itse asiaan. Mutta tämä on minun mielipiteeni. Ottakaahan kantaa..
No otetaan sitten kantaa. Kyllä Halonen hyvin esiintyi, tunnustusta täytyy antaa. Itse asiassa molemmat varsin mallikkaasti ja melko rennosti. Mutta tuskin äänestyskäyttäytymisen kannalta Uutisvuodossa esiintyminen mikään tärkeä asia on.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Speedye kirjoitti:
Niinistö oli kyllä aika rento uudisvuodossa. Halonen keskittyi enemmän mollaamiseen kuin itse asiaan. Mutta tämä on minun mielipiteeni. Ottakaahan kantaa..

Molemmat yritti olla hauskoja mutta jotenkin Sale haki väkisin jotain hauskaa.Vähän outo paikka molemmille.Porvariston hillitty charmi aiheutti vähän sen ettei Sale uskaltautunu heittäytyä mukaan.Tuli vähän Aho mieleen vastaavassa tilanteessa.Joskus voi mokatakin,varsinkin Uutisvuodossa.Elämä ei aina ole niin vakavaa.Salen olisi kannattanu heittäytyä täysillä mukaan.Vähän tuli kuiva vaikutelma.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä Halonen vei tämän Uutisvuoto-esiintymisen nimiinsä, jos Niinistö on vienyt nämä aiemmat vaalitentit.

Halonen oli todella hauska, ja häntä olisi voinut katsella pidempäänkin. Itse ainakin repeilin ihan täysillä Halosen vitseistä.

Niinistö oli vaisuhko, mutta osuvia ja hyviä puheenvuoroja hälläkin oli.

Niin ja täytyy muistaa, että kyllähän sitä puhuttiin viime vaaleissakin, että Uutisvuoto ratkaisi koko presidentinvaalit ja sitä edellisissä vaaleissa Tuttu Juttu ratkaisi. Jos nyt ratkaisi, niin voittaja lienee Halonen. Mutta itse en usko, että ratkaisee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
manu 17Joskus voi mokatakin kirjoitti:
Vaikka enemmän olen siellä vastapuolella, niin tätä täytyy kompata. Tarja esiintyi enemmän edukseen, saas vaan nähdä onko sillä merkitystä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HemmoP kirjoitti:
Olisiko halosen pikkuisen pitänyt miettiä mistä johtuu "Viiden vuoden yksinäisyys" kirjan nimi, ennenkuin rupeaa lohkomaan siitä ? taattua sak-linjaa, likaiset aseet käyttöön.
No voihan voihan kauheata, niin kuin ei arjessa ja täällä Jatkoajassakin lentelisi kirveet välillä? Se ei pelaa joka pelkää. Pätee joka tasolla ja jos ei pokka kestä, niin sitä häviää. Ei ne siellä kokoomuksessakaan mitään puhtaita pulmusia ole, että silleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös