Presidentinvaalit 2006

  • 303 810
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Daespoo kirjoitti:
Koulutus = lisää tietoa

Lisää tietoa = paremmin informoituja päätöksiä

Koulutus antaa mahdollisuuden tehdä päätöksiä paremmin perustein, esim. kun puhutaan Halosen 'turvataan hyvinvointiyhteiskunta mm. veronkorotuksilla' -sloganeista niin siinä huomaa että kansantaloudesta Halonen (ja demarit SAK etunenässä) eivät tiedä vitun vertaa. Harmi vaan että kouluttamattomat moukat uskovat näitä muna pystyssä luullen että heidän asemansa kohenee kun tuloeroja pienennetään. Faktahan on että tuloerojen pienentäminen tarkoittaa sitä että köyhien asema heikkenee suhteellisesti vähemmän kuin hyväosaisten, absoluuttisella asteikolla menee vituiksi molempien kannalla.

Yhteiskunnan tulee tukea vähempiosaisia KANNUSTAMALLA heitä, ei sillä että jaetaan somaleille Niken topparotseja kun pakkanen ylittää viisi miinusastetta tai että nostetaan työmarkkinatukea työttömille. Suomessa on tälläkin hetkellä 50.000 avointa työpaikkaa, kuka tahansa terve suomalainen saa työtä jos sitä haluaa ja sitä kautta lähteä rakentamaan tulevaisuutta.

Valtion tulee tukea opiskelua, yrittämistä ja työntekoa - tämä on aina ollut Kokoomuksen linja. Kaikki tämä vasemmistobullshitretoriikka Kokoomuksen "rikkaiden suosimisesta" on sitä saatanan suomalaista perikateutta niitä kohtaan joilla menee paremmin. Jokaiselle, JOKAISELLE suomalaiselle annetaan mahdollisuus hankkia sellainen koulutus kun hän haluaa, oli se sitten muurari tai aivokirugi. Miksi tämä on niin punainen vaate suurelle osalle suomalaisia? Ne elämäänsä vittuuntuneet hylkiöt jotka eivät jaksa opiskella, yrittää tai tehdä työtä äänestävät vasemmistoa ja Halosta koska luulevat että he takaavat heille suuremman peruspäivärahan ja enemmän fyrkkaa sossusta.

Vasemmiston linja on ollut taas päinvastainen, kaikki on reaktiivista 'vahingon minimointia'. Nostetaan päivärahoja, kiristetään verotusta, lisätään tukia yms...Kaikki jotka taloustieteitä on lukenut tietävät että tämä linja ei toimi pidemmän päälle.

Suomen nykyinen loistava taloustilanne johtuu pelkästään vasemmistolaisesta suomettumisen ajasta siirtymisestä moderniksi markkintalousyhteiskunnaksi vaikka siinä on SDP, SAK ja Vasemmistoliitto hangannut vastaan jatkuvasti. Onneksi SDP:ssä on nykyään asiatyyppejä tyyliin Lipponen jotka ovat tajunneet elämän realiteetit ja ovat jyränneet puoleen 70-luvun vasemmistosiiven hiljaiseksi ininäksi.

Jopas tuli taas pitkä vuodatus. Noh pointti nyt on siinä että en voi ymmärtää miten joku voi haluta Halosen kaltaisen epäedustavan suomettumisen ajan poliitikon Suomen keulakuvaksi kun nyky-Suomen menestyksen ovat luoneet juuri päinvastaista linjaa ajaneet henkilöt.

Joo, tiedän että koulutus lisää tietoa ja niin kuin sanoinkin minustakin tulee korkeakoulutettu,mutta...

Miksi siitä pitää leuhkia, miksei voi olla vaan ihan normaali silti, ei koulutus ole syy leuhkuuteen, vaikka se nyt hienoa onkin.

Kerro, miksi pitää leuhkia?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Cube kirjoitti:
Itse asiassa tuo ei pidä paikkaansa. AMK-tutkinto ei ole korkeakoulututkinto.

Niin,mutta kuitenkin on joka tapauksessa korkea tutkinto, vaikkei olekaan ehkä korkeakoulututkinto. Ja tästä asiasta olen kyllästynyt väittelemään, AMK-tutkinto on arvostettu tutkinto myös ja sitä rataa, mutta miksi täytyy leuhkia?

Niin ja tässä on nyt sitten oikein lakitekstiä:

"Ammattikorkeakoululain 18 §:n mukaan ammattikorkeakoulututkinto on korkeakoulututkinto. Edellä esitetyn perusteella ammattikorkeakoulututkinto rinnastetaan JHTT-lain 9 §:n 3 momentissa perustutkintona muihin korkeakoulututkintoihin."

Ja jos kiinnostaa, niin voit käydä lukemassa lisää aiheesta sivulta:
http://www.edilex.fi/virallistieto/he/20050010/
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
vlad kirjoitti:
Ongelma on vain siinä, että satun tietämään Niinistön kampanjaväkeen kuuluvia henkilöitä jotka itsekin ovat syyllistyneet Halosta halveeraavien viestien lähettämiseen...
Hyvin valitettavaa jos näin on, varsinkin kun Kokoomuksen johtohahmot perää julkisuudessa rehtiä kilpaa. Kaksinaamaista touhua, ei näin!
vlad kirjoitti:
Koti-uskonto-isänmaa on mielestäni kovin kauhtunut ja vanhentunut yhdistelmä mikä ainakin minut karkottaa kauas pois vaikkakaan enää tänä päivänä arvoissa ei ehkäpä niin korkealle sijalle se uskonto korostu - paitsi Niinistö nyt viimesimmissä lausunnoissaan senkin nostaa esille.
Oikeastaan minulla tämä koti ja isänmaa oli se ykkösjuttu, kun lähdin miettimään kumpaa haluan äänestää. Mietin kumpi näistä ajaisi Suomen ja sen kansalaisten asiaa maailmalla. Mielestäni presidentti on enemmän ulkopolitiikan keulahahmo, kuin sisäisten asioiden suunnan näyttäjä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
HemmoP kirjoitti:
Niin, ja vasemmisto vie koko työpaikan sinne Kiinaan.

Suomessa on hyvin toimiva ay-liike ja työlainsäädäntö.

No eiköhän ne ole ne herrat, jotka ne työpaikat sinne Kiinaan vie, rahan perässä?

Jos herrat ajattelisivat vain ja ainoastaan suomalaisia ihmisiä, niin ei täältä työpaikat ulkomaille lähtisi, mutta valitettavasti raha ratkaisee nykyään aivan liikaa...

http://www.edilex.fi/virallistieto/he/20050010/
 
Viimeksi muokattu:

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
vilperi kirjoitti:
Tuo ei ollut minun huomioni, vaan olen sen lukenut ihan luotettavasta lehdestä.

No, ajatteleppas ittesi kohdalle? Jos olisit työntekijä, niin hyväksyisitkös työelämän jouston?

Oikeisto veisi luultavammin tässä maassa työntekijöiden olosuhteet viipymättä samalle tasolle kuin Kiinassa.

Demareitten TUPO-kortin esiinvetäminen ei ollut yllättävää, mutta aika turhaa äänestäjien kosiskelua se on. Nykyisillä valtaoikeuksilla presidentin sisäpoliittiset vaikutusmahdoliisuudet ovat varsin olemattomat. Työmarkkinajärjestöt (sekä työnantaja-ja työntekijäpuoli) tekevät tässä maassa suurinpiirtein mitä haluavat. Presidentillä ei ole mitään sanansijaa TUPO-pöydässä. Sisäpolitiikasta Halonen on ollut pihalla kuin lumiukko koko 6v ajan, edes paperilakon aikaan hän ei kovin näkyvästi ottanut kantaa asiaan.
 

HemmoP

Jäsen
Niin, yritysten tarkoitus on tuottaa voittoa omistajalleen.

Jos valtio haluaa säilyttää yrityksen omalla alueellaan, täytyy sen hoitaa politiikka ja talous niin, että yrityksellä on mahdollisuudet toimia siellä.

Tämä ei itsetarkoituksellisesti tarkoita sitä, että yrityksen työntekijää riistettäisiin millään tavalla, päinvastoin, on myös yritysten etu, että niillä on tyytyväisiä ja motivoituneita työntekijöitä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
HemmoP kirjoitti:
Niin, yritysten tarkoitus on tuottaa voittoa omistajalleen.

Jos valtio haluaa säilyttää yrityksen omalla alueellaan, täytyy sen hoitaa politiikka ja talous niin, että yrityksellä on mahdollisuudet toimia siellä.

Tämä ei itsetarkoituksellisesti tarkoita sitä, että yrityksen työntekijää riistettäisiin millään tavalla, päinvastoin, on myös yritysten etu, että niillä on tyytyväisiä ja motivoituneita työntekijöitä.

Totta kai minä nyt tuon tiedän,

mutta minkä takia ei voida tyytyä siihen tasoon, että tullaan hyvin toimeen ja pidettäisiin yritys Suomessa. Eikä niin, että sitten kun tullaan hyvin toimeen, niin sitten siirretään yritys ulkomaille, että saadaan lisää ja lisää rahaa?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Sv veinikretski kirjoitti:
Ps. 1700 luvulla oli myös köyhempiä kuin 1800 luvulla ! :)

Ei välttämättä. 1700-luvun loppu oli Suomessa selvästi vauraampaa aikaa kuin esimerkiksi 1860-luvun niin sanotut suuret nälkävuodet.

Elintason nousu 1900-luvun Euroopassa oli niin huimaa, ettei sellaisesta ole esimerkkiä missään muualla.

1300-luvun ruttotauti "musta surma" tappoi kolmasosan Euroopan väestöstä, ja saman vuosisadan suuri nälänhätä oli lähes yhtä iso katastrofi. Nämä katastrofit olivat niin tuhoisia, että 1200-luvun elintaso saavutettiin Euroopassa vasta 1800-luvun teollisen vallankumouksen yhteydessä.
 

HemmoP

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Totta kai minä nyt tuon tiedän,

Eikä niin, että sitten kun tullaan hyvin toimeen, niin sitten siirretään yritys ulkomaille, että saadaan lisää ja lisää rahaa?

Koska paikallaan pysymällä kilpilijat ajavat ohi tekniikassa ja kustannuksissa ja työpaikat lähtee sitä kautta. Ei valtio kompensoi millään tavalla, että yritys pitäisi tuotantoa Suomessa tappiollisesti.


Koska olet ihan lainkin mukaan korkeakouluopiskelija, niin vedä pää perseestä ja ota vaikka pari talousopinkurssia alle ?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Koskenkorva kirjoitti:
Mitä on jatkettu, kuka on jatkanut? Niinistön kampanjaväkeen kuuluvana tahona oletan, että perustelet tuota väitettäsi tai muuten poistat perättömän viestisi.

Viestini ei ole perätön. Vielä senkin jälkeen kun Niinistöltä itseltään oli tullut pyyntö (toive) kannattajilleen ettei Halosta vastaan kohdistettuja lokaviestejä lähetettäisi eteenpäin tai esim. tätä kuuluisaa "vappupuheviestiä" lähetettäisi mailina tai muutenkaan linkitettäisi mihinkään, linkitystä ja eteenpäin lähettämistä tapahtui kuitenkin kampanja-aktiivien taholta, olen itsekin konkreettisesti väitellyt kampanja-aktiivin kanssa kyseisestä viestistä ja sen sisällöstä vielä Niinistön pyynnön jälkeenkin ja kyseinen kampanja-aktiivi ei meinannut uskoa viestin valheellisuuteen vaan oli hyvinkin epäileväinen väittämäni suhteen.

Mietin vaan sitäkin, että kuinka monta tällaista "yksittäistä" aktivistiä löytyi jotka jatkoivat lokaviestien lähettämistä vielä senkin jälkeen kun Niinistö oli julkisuudessa esittänyt toiveen ettei niitä lähetettäisi eteenpäin. Lisäksi aktivistien taholta ei ole kovinkaan fiksua toimintaa nimitellä Tarja Halosta punikiksi, kommariksi, Tavjaksi tms. heidän olisi ehdottomasti kyettävä kunnioittamaan vastustajaa sen verran, että käyttävät hänestä oikeaa nimeä - jos nimitellään huvinvuoksi ehdokasta voi tällainen lipsahdus tapahtua myös vakavammassa tilaisuudessa mikä vain antaa huonon kuvan Niinistön kampanjan taustalla toimivista vapaaehtoisista.

Täsmennetään nyt vielä, yksittäistapauksia nämä lokaviestien lähettäjät Niinistön toiveen jälkeen ovat olleet mutta kaikkiaan he jättävät ikävän jälkimaun Niinistön peräämästä ja hänen itsensä suorittamasta rehdistä kampanjoinnista.

vlad.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vlad:

Olisi toki kampanjan edun mukaista, ettei tällaista tapahtuisi. Tärkeintä kuitenkin on, mitä ehdokas itse tekee. Ettei lähde tuollaiseen loanheittoon mukaan, saatikka hyväksy sellaista kuten Halonen suhteessa SAK:n

Edelleenkin haluan korostaa yksittäisen henkilön asemaa koko kampanjan onnistuvuudessa. Ei voi olettaa että kaikki kampanjatyössä mukana olevat olisivat samaa mieltä joka ikisessä asiassa. Ei myöskään pidä sotkea kampanjapäällikköä tai ehdokasta itseään sellaisiin juttuihin mukaan, joista he itse eivät ole ehkä tietoisiakaan.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
TBK kirjoitti:
Oikeastaan minulla tämä koti ja isänmaa oli se ykkösjuttu, kun lähdin miettimään kumpaa haluan äänestää. Mietin kumpi näistä ajaisi Suomen ja sen kansalaisten asiaa maailmalla. Mielestäni presidentti on enemmän ulkopolitiikan keulahahmo, kuin sisäisten asioiden suunnan näyttäjä.

Ajatusten ja arvojen rikaus on tärkeää minusta kunnioitettavaa, siinä missä sinä ja hyvin moni palstalainen ja suomalainen yleensäkin peräänkuuluttaa juuri kodin ja isänmaan tärkeyttä minulle arvoissa koti on vielä jollain sijalla mutta sitten arvoissa isänmaa ja etenkin uskonto ovat täysin sivuroolissa - uskonnolla sitä roolia ei muutoin olekaan kuin, että olen kiinnostunut eri uskonnoista ja niiden perusteista.

Minulle tärkeimpiä arvoja ovat juuri sananvapaus ja yksilönvapaus - unohtamatta kuitenkaan yksilön vastuuta itsestään ja vaikka kannatan yksilönvapautta niin samalla omalla kohdallani liitän tähän yksilönvapauteen myös vastuun "yhteisöstä" olipa se "yhteisö" sitten mikä tahansa. Yhteisö tuo tiettyä turvaa ja vakautta minkä raameissa voi sitä yksilönvapauttaan harjoittaa samalla ottaen huomioon yhteisön asettamat rajat.

Minulle ajatus isänmaallisuudesta on tavallaan hyvin vieras, Suomi on minulle paikka jossa asun ja vastapalveluksi minä taasen toimin yhteiskunnan asettamien ehtojen ja määräysten mukaisesti - vallitsee tavallaan vuorovaikutus jossa kumpikin saa "toiselta" jotain.

vlad.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
AnaMasa kirjoitti:
Ei loanheitosta saa aikaan tasapeliä millään, vaikka kuin kehuisi itse tuomitsevansa sen. Ero tulee viimeistään siinä, että Halonen otti ylpeänä tuon pr€sidentti-läpyskän mukaan jopa vaalitenttiin ja luki siitä otteita ääneen. Tarja tekee Saulista pressan ihan itse.

Turussa tuntuu näkyvän aivan eri televisio-ohjelmat kuin muualla Suomessa. Ainakin MTV3:n vaalitentissä toimittajilla oli tämä SAK:n läpyskä ihan omasta takaa.

"Luki ylpeänä ääneen". Hihii! Tuo sinisilmäisyys Sauli "The Oneliner" Niinistöön on niin söpöä.

Mut hei, mä jatkan puussa kiikkumista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Koskenkorva kirjoitti:
Olisi toki kampanjan edun mukaista, ettei tällaista tapahtuisi. Tärkeintä kuitenkin on, mitä ehdokas itse tekee. Ettei lähde tuollaiseen loanheittoon mukaan, saatikka hyväksy sellaista kuten Halonen suhteessa SAK:n

Näin juuri ja itsessään Niinistöltä oli todella fiksua tulla julkisuuteen ja kehoittaa kampanjaväkeään ja kannattajiaan malttiin ja lopettamaan viestien lähettämisen eteenpäin, tässä suhteessa Niinistö vei pisteet totaalisesti kotiin ja vaikka tämä lokakampanja ehtikin velloa kiihkeänä, Niinistön toiminta vastaavasti sai aikaan sen ettei lopultakaan kovinkaan moni (olettamukseni) siirtynyt myötätunnosta Halosen taakse.

Mitä taasen tulee tähän SAK:n pamflettiin niin en voi kuin pyöritellä päätäni ja todeta sen (edelleenkin) olevan mauttoman ja kaikkiaan kaikella tapaa kornin esityksen ja tekevän minusta Haloselle itselleen hallaa ja Halonen vieläpä omilla toimillaan (lainaamalla pamflettia vaalitentissä) pelaa pisteitä Niinistön pussiin. Täydellistä harkintakyvyn puutetta niin SAK:lta kuin Haloseltakin.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:
Mielipidetutkimusten tulokset vahvistavat sen että Tarja Halonen todellakin on nimenomaan vasemmiston edustaja, sillä ehdokkaiden kannatusta puolueittain tarkasteltaessa linja on vastaansanomattoman selkeä:
mitä syvemmälle vasemmalle puoluekartalla mennään niin sitä suurempi on Halosen kannatus:

Kokoomuksessa Halonen saa ymmärrettävästi vain muutamia hajaääniä.

Keskustassa hän saa huomattavan osuuden äänistä.

Vihreiden äänistä Halonen saa jo 82 %.

Demareiden äänistä Halonen saa 95 %.

Ja: Vasemmistoliiton äänistä Halonen saa 97 %.

Prosentit ovat ulkomuistista, muutaman prosenttiyksikön heitto todellisiin lukuihin on mahdollista, mutta järjestys oli nimenomaan tämä.

Viimeistään nyt olisi kyllä syytä herätä ja avata silmänsä; ainakin minulle tuli kylmiä väreitä kun tajusin että ääribolsevikkien keskuudessa Halosen kannatus on jopa vankkumattomampaa kuin SDP:n - oman puolueensa - kannattajien keskuudessa!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Special Guest kirjoitti:
Mielipidetutkimusten tulokset vahvistavat sen että Tarja Halonen todellakin on nimenomaan vasemmiston edustaja, sillä ehdokkaiden kannatusta puolueittain tarkasteltaessa linja on vastaansanomattoman selkeä:
mitä syvemmälle vasemmalle puoluekartalla mennään niin sitä suurempi on Halosen kannatus:
No shit Sherlock! Onnittelut maailmankaikkeuden oivaltavimmasta ja syvääluotaavimmasta päätelmästä.

Kyllä minä ainakin ehdotan nimimerkki Special Guestia Nobel-ehdokkaaksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Leikkimielistä "vaalitaistoa" tänään TV-1 21:30 jolloin Uutisvuodossa kohtaavat Halonen ja Niinistö.

Edellisten vaalien yhteydessähän leikkimielisesti arvioitiin, että Uutisvuoto toimi "presidentintekijänä" Halosen ja Ahon kohdatessa - saas nähdä kuinka näissä vaaleissa käy.

vlad.
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vilperi kirjoitti:
Totta kai minä nyt tuon tiedän,

mutta minkä takia ei voida tyytyä siihen tasoon, että tullaan hyvin toimeen ja pidettäisiin yritys Suomessa. Eikä niin, että sitten kun tullaan hyvin toimeen, niin sitten siirretään yritys ulkomaille, että saadaan lisää ja lisää rahaa?

On otettava huomioon, että suuri osa "suomalaisyrityksistä", siis yrityksistä, joiden pääkonttori on Suomessa ja jotka maksavat veronsa Suomeen, on ulkomaalaisomistuksessa. Ulkomainen sijoittaja ei ajattele suomalaisen työntekijän ja Suomen kansantalouden etua miettiessään, missä maassa tuotantoa harjoitetaan. Hän ajattelee vain ja ainoastaan sitä, missä maassa sijoitukselle saa parhaan mahdollisen tuoton. Tämä on tosiasia, huolimatta siitä, kuinka epäreilulta se joistakin tuntuu.

Jos emme huolehdi siitä, että Suomi on jatkossakin houkutteleva sijoittamiskohde niin kotimaiselle kuin ulkomaisellekin sijoittajalle, voimme sanoa hyvästit hyvinvointivaltiolle. Jos yritykset häipyvät esimerkiksi Kiinaan, niin mistä kerätään verovarat, joilla kaikkien rakastamat hyvinvointipalvelut rahoitetaan? Politiikassa on helppoa keskittyä rahojen jakamiseen. Joidenkin täytyy kuitenkin myös miettiä, miten rahaa tienataan, että olisi jotakin jaettavaa.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Me tunnetaan varmaan eri SAK:n jäsenet, koska minun tuntemani eivät ollenkaan suhtaudu flaijeriin noin. Halosta arvostellaan nyt rankasti joka puolella, ottaako noin koville kun ihan kaikki eivät yhdy Niinistön ylistyskuoroon? Enkä pitäisi mitenkään varmana, että edes yli puolet äänestäjistä siihen yhtyy 29.1


Olihan tuo SAK:n flaijeri todella aliarvoinen sepostus. Ihmettelen todella suuresti, jos tuollainen ei vaikuttaisi ollenkaan. Koen erittäin negatiivisena, kun työmarkkina osapuolista yksikään alkaa pressaa puffata. Se ei kuulu kolmikanta/yms.-keskusteluihin. Joten Ihalainen, " shuddafukup".

Täytyy myöntää, että todella koville ottaa, jos täysijärkinen suomalainen mies/ihminen/nainen äänestää Tarja Halosta. Se vituttaa enemmän kuin Jokerien rämpiminen tämän kauden liigassa.

-duud-
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
HeGe41 kirjoitti:
Sauli "The Oneliner" Niinistö...

Mut hei, mä jatkan puussa kiikkumista.
"The Oneliner" näyttäytyy kirjoittamanasi jännässä valossa, kun peilaa sitä omaan antiisi tässä keskustelussa. Mitä luulet, kumman ehdokkaan pussiin itse pelaat tämän tyylisellä viestittelyllä? Minä en veikkaa, mutta sanotaan vaikka niin, että minun puolestani saat jatkaa samaan malliin loppuun asti :)

Edellisestä tulikin mieleen, että osaako joku kommentoida, myöntää tai kieltää erästä toisella foorumilla lukemaani väitettä, jonka mukaan Tarja Halosen tukiryhmäviestissä oltaisiin kehotettu lähettämään yksi viesti/henkilö jokaiselle kuviteltavissa olevalle keskustelufoorumille. Viestissä olisi ollut vielä suorat linkit lukuisille foorumeille.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
duud kirjoitti:
Täytyy myöntää, että todella koville ottaa, jos täysijärkinen suomalainen mies/ihminen/nainen äänestää Tarja Halosta. Se vituttaa enemmän kuin Jokerien rämpiminen tämän kauden liigassa.

En tunne yhtään täysjärkistä ihmistä, joka äänestäisi Halosta. Itse asiassa en taida tuntea ketään, joka äänestäisi tai ainakaan myöntäisi äänestävänsä halosta. En taida liikkua niissä piireissä.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
AnaMasa kirjoitti:
Edellisestä tulikin mieleen, että osaako joku kommentoida, myöntää tai kieltää erästä toisella foorumilla lukemaani väitettä, jonka mukaan Tarja Halosen tukiryhmäviestissä oltaisiin kehotettu lähettämään yksi viesti/henkilö jokaiselle kuviteltavissa olevalle keskustelufoorumille. Viestissä olisi ollut vielä suorat linkit lukuisille foorumeille.

Suora lainaus Sauli Niinistön tukitiimin jäsenille eilen lähetetystä sähköpostiviestistä:

 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
AnaMasa kirjoitti:
"The Oneliner" näyttäytyy kirjoittamanasi jännässä valossa, kun peilaa sitä omaan antiisi tässä keskustelussa. Mitä luulet, kumman ehdokkaan pussiin itse pelaat tämän tyylisellä viestittelyllä? Minä en veikkaa, mutta sanotaan vaikka niin, että minun puolestani saat jatkaa samaan malliin loppuun asti :)

Kätevästi kumminkin väistit itse asian viestissäni.

Niin, Niinistön kampanja perustuu noihin onelinereihin, joita sitten viljellään pitkin vaalikeskusteluja ja -kiertueita. Mainostoimisto (Bob Helsinki) on tehnyt hyvää työtä sikäli, että nämä lauseet tuntuvat purevan. Niinistön vain pitäisi keksiä näille sloganeille sisältöä. "Eurooppalainen NATO" lienee Niinistön oma keksintö, ja sen kyllä huomaa. Siitä ei ota tolkkua Kuopion povarikaan.

Suosittelen sinullekin näitä muutaman rivin kirjoituksia, jotta et itseäsi liikaa suohon upottele.

Edellisestä tulikin mieleen, että osaako joku kommentoida, myöntää tai kieltää erästä toisella foorumilla lukemaani väitettä, jonka mukaan Tarja Halosen tukiryhmäviestissä oltaisiin kehotettu lähettämään yksi viesti/henkilö jokaiselle kuviteltavissa olevalle keskustelufoorumille. Viestissä olisi ollut vielä suorat linkit lukuisille foorumeille.

Näin on kyllä tapahtunut. Tällaiset vierailevat tähdet pystyy onneksi todentamaan trolleiksi kirjoitushistorian perusteella.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
vilperi kirjoitti:
No eiköhän ne ole ne herrat, jotka ne työpaikat sinne Kiinaan vie, rahan perässä?

Kun nyt kovasti tätä Kiinaa hehkutat niin osaatko vastata kuinka monta työpaikkaa on Suomesta viety Kiinaan? Ja osaatko sanoa, onko esimerkiksi kännyköitä ostavan kiinalaisen tulotaso sellainen, että hän ostaisi Suomessa tehdyn tuotteen, jos tarjolla on oman maan kustannustasolla tuotettu tuote?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös