Mainos

Potkut urheilujohtaja Mikko Myllykoskelle

• 26 060
  • 177

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Väittäisin, että 99% olisi siinä ajassa ja Myllykosken tilanteessa tehnyt saman ratkaisun ja tehnyt Havun kanssa sopimuksen
Tästä olen täysin eri mieltä. Täälläkin sitä kyseenalaistettiin ja vähintäänkin ihmeteltiin. Olin kokoajan sitä mieltä, että jo viime kaudella olisi pitänyt tuoda kokeneempi valmentaja ulkopuolelta viemään projekti loppuun. Okei. Sitten kun Havun kanssa sopimus julkaistiin, olisin asian hyväksynyt juuri ja juuri, jos sopimus olisi ollut vain loppu kauden mittainen, samalla tietäen, että seuraavalle kaudelle kartoitetaan valmennukseen parasta mahdollista vaihtoehtoa.

Pitkän sopimuksen täällä tyrmäsi minun lisäkseni moni muukin. Väitän, että mielummin 99% prosenttia ei olisi Havun kanssa kirjoittanut kevääseen -26 asti ulottuvaa sopimusta ilman minkäänlaisia näyttöjä.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos tuo sitaatti pitää paikkansa niin Myllykoskikin pitäisi kenkiä samalla ovenavauksella. Järkyttävää touhua.
Täällä nyt vähän oiotaan mutkia ja kommentoidaan tuota tikunnokkaan nostettua lainausta ikäänkuin Myllykoski olisi tehnyt päätöksen Mäntymaan kiinnityksestä jonkun yhden puheen perusteella. Todellisuudessahan teksti sanoo:

Myllykoski kertoi, että kun näki, miten Mäntymaa puhui joukkueelleen ensi kertaa, hän tuli ensimmäisen kerran miettineeksi miksi lähteä merta edemmäs kalaan valmentajavalinnan suhteen.

En puolustele Kärppien tämänhetkistä peliä ja juuri nyt Myllykosken ja muun johdon tekemää Mäntymaan kiinnitystä kuuluukin kritisoida koska se näyttää muodostuvan isoksi hudiksi, mutta pidetään silti lähdekritiikki ja maalaisjärki käytössä. Ei ensimmäistäkään valmentajaa palkata hommiin minkään yhden pukukoppipuheenvuoron pohjalta, vaikka Savolaisen hyviäkin pointteja sisältävä, mutta silti tutun raflaavaan tyyliin kirjoitettu artikkeli yrittäisikin moista vihjailla. Kyllä siihen prosessiin kuuluu paljon muutakin.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tästä olen täysin eri mieltä. Täälläkin sitä kyseenalaistettiin ja vähintäänkin ihmeteltiin. Olin kokoajan sitä mieltä, että jo viime kaudella olisi pitänyt tuoda kokeneempi valmentaja ulkopuolelta viemään projekti loppuun. Okei. Sitten kun Havun kanssa sopimus julkaistiin, olisin asian hyväksynyt juuri ja juuri, jos sopimus olisi ollut vain loppu kauden mittainen, samalla tietäen, että seuraavalle kaudelle kartoitetaan valmennukseen parasta mahdollista vaihtoehtoa.

Pitkän sopimuksen täällä tyrmäsi minun lisäkseni moni muukin. Väitän, että mielummin 99% prosenttia ei olisi Havun kanssa kirjoittanut kevääseen -26 asti ulottuvaa sopimusta ilman minkäänlaisia näyttöjä.
Oli harkintakyvyn suoranaisesta vähyydestä osoitus, että valmentaja kiinnitetään TET-jakson aikana monivuotisella sopimuksella. Todella äkkipikainen ja perusteeton sopimus. Viime kauden jälkeen ymmärrän, että tämän vuoden sopimus oli perusteltavissa, mutta silti nyt on vasta ENSIMMÄINEN kokonainen kausi ja alusta asti omillaan. Suora sopimus 2026 kesään asti (1kk.:n näytöillä) oli virhe. Nyt toki helppo sanoa tämä itse kunkin jälkiviisaana. Siitä huolimatta keltanokalle suora pahvi noin pitkään on vähintään erikoinen ja kyseenalainen ratkaisu ja sis. ison riskin ja mielestäni täysin turhan riskin!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy