Potkut päävalmentaja Mikko Mannerille

  • 138 619
  • 881

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätähän me emme tiedä koska emme tiedä millainen sopimus sinne on rustattu. Se lienee selvää että ensi kaudella Mikkola nauttii isompaa palkkaa mitä tällä hetkellä, mutta siihen en osaa sanoa miten palkkaan vaikuttaisi se jos hän olisi vt. päävalmentaja loppukauden ajan.
Kyllä tuo on ihan helppo päätellä, että palkkaa nousee kasvaneen vastuun myötä. Erikoista olisi, jos Mikkola apuvalmentajan palkalla tekisi päävalmentajan työtä. Sikäli pieni ja turha asia, sillä Manner jatkaa ja hyvä niin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätähän me emme tiedä koska emme tiedä millainen sopimus sinne on rustattu. Se lienee selvää että ensi kaudella Mikkola nauttii isompaa palkkaa mitä tällä hetkellä, mutta siihen en osaa sanoa miten palkkaan vaikuttaisi se jos hän olisi vt. päävalmentaja loppukauden ajan.
Ei tätä tarvitse funtsia sen kummemmin kuin peilata normaaliin työelämään. About aina kun joku tyyppi nousee organisaatiossa pykälän ylöspäin, myös palkka katsotaan uusiksi samantien. Apuvalmentaja on pelkkä apukoutsi, mutta päävalmentaja on samalla vastuuvalmentaja. Ja käsittääkseni myös pelaajien esimies, vaikken ihan tarkkaan liigajoukkueen hierarkiaa tunnekaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Manner on lyönyt homman jo läskiksi paskakiekollaan ja järjettömällä peluutuksellaan. Missä on tulos? Manner ulos!
Manner ei lyönyt hommaa läskiksi. Manner halusi rohkeasti yrittää mullistusta, siis sellaista, jossa hän onnistui kolme vuotta sitten. Rohkeus yrittää jotain suurta ei ole läskiksi lyömistä, vaan aivan päinvastoin.

Tämä yritys ei onnistunut. Epäonnistuminen varmasti kalvaa päävalmentajan mielessä ja itsetunto on kovilla. Vierellä olevien tuki ja rohkaisu auttavat uuteen nousuun. Kyllä minä näen tässä myös koko kärppäyhteisön vaikuttamisen mahdollisuuden. Ovatko kannattajat mestarivalmentajan tukijoita vai lannistajia vaikeina hetkinä? Minä suosin tukemista.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Manner ei lyönyt hommaa läskiksi. Manner halusi rohkeasti yrittää mullistusta, siis sellaista, jossa hän onnistui kolme vuotta sitten. Rohkeus yrittää jotain suurta ei ole läskiksi lyömistä, vaan aivan päinvastoin.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä se uusi pelisysteemi on ollut, mitä Mamba on yrittänyt ajaa sisään. Viisikon pitkät etäisyydet, hyökkäykseen lähdössä laiturit seisoo vastustajan siniviivalla ja mitä näitä sekoiluja nyt on ollut. Varmaan nerokas pelitapa Mamban aivoissa, mutta ei todellisuudessa.

Tämä ei ollu siis suora kysymys sinulle @McTorso, lainasin, koska otit asian esille.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi mielenkiintoista tietää mikä se uusi pelisysteemi on ollut, mitä Mamba on yrittänyt ajaa sisään. Viisikon pitkät etäisyydet, hyökkäykseen lähdössä laiturit seisoo vastustajan siniviivalla ja mitä näitä sekoiluja nyt on ollut. Varmaan nerokas pelitapa Mamban aivoissa, mutta ei todellisuudessa.

Tämä ei ollu siis suora kysymys sinulle @McTorso, lainasin, koska otit asian esille.
Tosiaan, rohkeana visionäärinä Manner tiettää varmasti itse parhaiten vastauksen siihen, mikä ajatus hänellä oli pelitapamuutoksen kanssa. Kolme vuotta sitten hän kertoi alkukaudesta suoraan, että valittu tie pelottaa. Silloin pelko oli turha. Nyt pelot realisoituivat.

Manner on loistava valmentaja. Eivät kolme peräkkäistä runkosarjan voittoa ole tyhjästä tipahtaneet. Hän kerää kyllä palaset ja asettelee ne kohdilleen. Hulluutta olisi potkia Manner nyt pihalle. Ainoa syy potkuihin olisi se, että valmennuksen ja pelaajiston välit eivät ole kunnossa. Noin voi joskus käydä, kun valmentajan aika samassa seurassa jatkuu useita vuosia. Tällaisesta ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa viitteitä.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Manner on loistava valmentaja. Eivät kolme peräkkäistä runkosarjan voittoa ole tyhjästä tipahtaneet. Hän kerää kyllä palaset ja asettelee ne kohdilleen. Hulluutta olisi potkia Manner nyt pihalle. Ainoa syy potkuihin olisi se, että valmennuksen ja pelaajiston välit eivät ole kunnossa. Noin voi joskus käydä, kun valmentajan aika samassa seurassa jatkuu useita vuosia. Tällaisesta ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa viitteitä.

Niin sitähän me emme tiedä, miten homma on Mamballa näpeissä tällä hetkellä kopin puolella. Kentällä homma ei ainakaan toimi, sen varmaan kaikki olemme huomanneet. Väkisinkin tulee mieleen kun tuota Mamban luomaa posiposi, happy family -meininkiä on nyt toitotettu puolen kymmentä vuotta, niin vieläkö tuo rumasti sanottuna "jeesustelu" uppoaa pelaajiin? Hyväkin levy kuluu puhki, kun sitä hinkataan tarpeeksi kauan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi mielenkiintoista tietää mikä se uusi pelisysteemi on ollut, mitä Mamba on yrittänyt ajaa sisään. Viisikon pitkät etäisyydet, hyökkäykseen lähdössä laiturit seisoo vastustajan siniviivalla ja mitä näitä sekoiluja nyt on ollut. Varmaan nerokas pelitapa Mamban aivoissa, mutta ei todellisuudessa.
En ole pelitapa-asiantuntija, mutta pohdin vähän silti maallikkomaisesti. En usko, että ajatus on ollut pelata hyökkäys siniviivalla seisovalle pelaajalle. Luulen, että kyse on ollut siitä, ettei ajoituksia vain saatu toimimaan. Tämän vuoksi kyseinen suoritus toistui niin usein, että toisteisuutta erehdyttiin luulemaan toivotuksi pelitavaksi. Luulen, että ajatuksena on ollut keksiä uraauurtava lääke kovalle hyökkäysalueen paineelle, jota Liigassa on ruvettu harrastamaan paljon.

Toki pelaamisen uudelleen nopeuttaminen oli myös Mannerin asialistalla. Yhdessä nämä kaksi muutosta eivät toimineet toivotulla tavalla. Pelaaminen meni hätäilyksi. Loppuun on todettava, ettei homma niin surkeaa ollut kuin täällä kirjoitetaan.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikesta huolimatta, vaikka viikonloppu olikin järkyttävää paskaa, niin ei ole syytä painaa paniikkinappulaa, sillä en usko, että vaihtamala paranee? Nyt Mamballe taustoineen ja tietysti joukkueelle työrauha tänä poikkeuksellisena kautena ja uskoa että työ kantaa vielä hedelmää tälläkin kaudella. Mutta vaikka pyrin olemaan positiivinen, niin myönnän että nyt koetellaan kannattajia. Silti, ei tämä nyt niin katastrofaalinen tilanne vielä ole, mutta suunta on kyllä sinnepäin, ellei ryhtiliikettä saada aikaiseksi, varsinkin kun ensi viikolla kohdataan Lukko kahdesti peräkkäisinä päivinä. (Tällaista tuumi Waheeb perjantain ottelussa?)

Ei tässä vaiheessa voi vielä mistään välikaudesta puhua, ei sinnepäinkään, mutta pelin täytyy parantua ja reilusti, muuten voi edessä olla säälipleijarit, jos nekään?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silti, ei tämä nyt niin katastrofaalinen tilanne vielä ole, mutta suunta on kyllä sinnepäin, ellei ryhtiliikettä saada aikaiseksi, varsinkin kun ensi viikolla kohdataan Lukko kahdesti peräkkäisinä päivinä. (Tällaista tuumi Waheeb perjantain ottelussa?)

Kärppien pitäisi alkaa voittamaan myös kärkijoukkueita, mikäli meinaavat vielä tällä kaudella pytystä taistella. Seuraava twiitti on melko karu fakta Kärppien kuluneesta vuodesta.



 
Ensinmäisen kauden pelipaikattomuus, ja lyhytsyöttö peli, ns "säbälätkä" oli oikeasti viihdyttävää kiekkoa, toki pleijareissahan palattiin hieman Latemaisempaan kiekkoon olosuhteiden pakosta.
Pelikirja ja pelaaminen on aina toki riippuvainen käytettävissä olevien pelaajien taitotasostakin, mutta en ole tällä kaudella vielä itsekkään päässyt jyvälle mikä se pelisysteemi pitäisi olla. Nythän se on dump 'n chase kiekkoa, siniseltä päätyyn ja perään, kiekkoa jota jokainen pelaaja osaa varmasti pelata.

Ja Torsoa lainatakseni, en ole itsekkään mikään pelitapojen asiantuntija, tältä se vaan omaan silmään näyttää
 
H

Hidas_ja_kankea

Voisiko joku avata tai edes arvata tämän kauden pelitavan pyrkimystä. Olen ollut katsomoissa kuitenkin useamman vuosikymmenen aikana, eikä ole pienintäkään hajua mikä on ollut tarkoitus.

Löytyykö sille pelitavalle, jota ei ole saavutettu, esikuva toisen joukkueen toteuttamana. Onko se pelitapa toteutettavissa. Onko se toteutettavissa käytettävissä olevalla materiaalilla.

Merkillistä jos kukaan ei ole saanut kiinni tavoitteesta.

Tämä on potkuketju ja olen jo kaksi kertaa sanonut ettei potkuja. Kolmannella kerralla olisin juudas.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun on vetänyt joskus erinomaisesti, niin nykyään voikin sitten vetää vihkoon, kun on kerran vanhoja meriittejä olemassa ikään kuin suojana? En nyt ihan ymmärrä tätä joidenkin ihmisten logiikkaa ja mitätöntä vaatimustasoa, jossa vanhat meriitit pelastaa kaiken mahdollisen.

Et pidä ajatuksesta, että päävalmentajalle saisi antaa potkuja? Kärpät voi siis jäädä vaikka säälien ulkopuolelle, niin kaikki ok ja kukaan ei pahoita mieltään, kun ei tarvitse koskaan pelätä potkuja? Unelmaduuni kyllä ilman minkäänlaista vastuuta. Mihin voin allekirjoittaa...

Naurattaa kyllä välillä tämä fanienkin muniinpuhaltelu täällä Kärppien osiossa. Masut tuntuu olevan edelleen kovin täynnä aiemmista mestaruuksista, niin nykyään riittää jo vähän-sinne-päin tekeminenkin vallan mainiosti...

Jos on vetänyt joskus erinomaisesti niin kyllä allekirjoittaneella riittää luottoa, että hoitaa tehtävän maaliin. Ne aiemmat näytöt kertoo siitä, että Manner osaa valmentaa. Mannerin johdolla joukkue on joka kausi dominoinut runkosarjaa ja mestaruuskin on taskussa. Jos kerran sinä aikana tulee joukkeelle heikompi kausi niin ei se ole potkujen paikka.

En pidä ajatuksesta, että valmentajalle annetaan potkut siinä vaiheessa kun joukkue on sarjan viidennellä sijalla heikosti menneen jakson jälkeen. Varsinkin kun tilalle ei saada välttämättä yhtään parempaa ratkaisua. Valmentajan vaihdot ovat kymmenien vuosien otannalla toiminut aika huonosti.

Ei minulle riitä nykyinen suorittamisen taso, mutta pitää muistaa jonkunlainen realismi kuitenkin.

Ja miksi puhut säälien ulkopuolelle jäämisestä kun se ei tällä hetkellä ole lähelläkään? Ilmeisesti sinut filosofiassa on parempi, että valmentajalla on kokoajan pelko potkuista. Se varmasti tuo sopivaa rentoutta tekemiseen.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Epäonnistuminen varmasti kalvaa päävalmentajan mielessä ja itsetunto on kovilla. Vierellä olevien tuki ja rohkaisu auttavat uuteen nousuun. Kyllä minä näen tässä myös koko kärppäyhteisön vaikuttamisen mahdollisuuden. Ovatko kannattajat mestarivalmentajan tukijoita vai lannistajia vaikeina hetkinä? Minä suosin tukemista.
Tämä on mielestäni hyvä näkökulma. Olen hieman huolissani, että löytyykö meiltä kärppäyhteisöstä tällaista tukemisen kulttuuria. Palstaa lukiessa vaikuttaa enemmän siltä, että vaikeampina hetkinä halutaan vaan ennemmin kaivaa syyllisiä esiin ja lynkata. Asenne vaihtuu nopeasti siihen, että pitäkää tunkkinne, silloin kun peli ei kulje eikä valmennus näyttäisi tekevän kannattajan mielestä oikeita korjaustoimia. Tämä asettaa hieman varjoa tulevaisuuden ylle nyt, kun päällä ovat sekä pelilliset ongelmat että koronan tuomat talouspuolen haasteet. Uhkana on, että selän kääntäminen seuralle pelillisten ongelmien vuoksi heikentää entisestään sitä tukea, jota talouspuolella kaivattaisiin. Tämä voi heijastua myös seuraaviin kausiin, kun nyt näyttää, että kannattajien luotto myös tulevaan päävalmentajaan karisee jo hänen apuvalmentajakaudellaan. Saa nähdä, vähän näyttää, että yhteisön kyky käsitellä vaisumpia aikoja on heikohko. Urheilussa kuitenkin tulee niitä aivan väistämättä silloin tällöin kaikille, kun kyseessä on hyvin monesta tekijästä rakentuva palapeli.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Olen hieman huolissani, että löytyykö meiltä kärppäyhteisöstä tällaista tukemisen kulttuuria.
Ei se kieltämättä kovin hyvälle näytä, kun Jatkoajan oletetut hardcore jääkiekko-fanit, etenkin kärppäfanit, ovat kahistelemassa takkeja menosuuntaan vaikeiden aikojen koittaessa. Onko siis todella näin, että nämä "irtisanoin c-moren ja en lunasta kevään kausikorttia" -jengi todella tehnyt päätöksensä, että jättää seuran oman onnensa nojaan, kun juuri se tarvitsisi suurinta taloudellista tukea? Onko varmasti ajateltu loppuun asti?
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siltä varalta että olen jättänyt mainitsematta tai muuten kantani on jäänyt epäselväksi. En ole lopettanut Kärppien fanittamista silloinkaan kun TuTo teki sen karsean jatkoaikamaalin nousukarsinnoissa. Olin yleisössä. En ole lopettanut Kärppien fanittamista silloin kun Matti Alatalo Mikko Haapakoski tai Kai Suikkanen eivät pystyneet ylläpitämään dynastiaa, sen kunniaa ja arvokkuutta. En ole lopettanut Kärppien fanittamista silloin kun Juha Junno jätti tehtävänsä pelaajahankinta puolella eikä sen hoitaminen oikein tuntunut onnistuvan tilalle määrätyltä urheilutoimenjohtajalta.

Yli 20 vuoden aikana on ollut ylämäkeä ja on totta helvetissä ollut myös alamäkeä, mutta joukkuetta en hylkää ikinä! Sydämeeni on tatuoitu Oulun Kärpät. Se toinen tatuointi on Nightwish. Vaikka siinäkin yhtyeessä laulajat vaihtuvat en koskaan hylkää poikia jotka tekevät työtään rakkaudesta musiikkiin, aivan kuten en hylkää joukkuetta joka pelaa Rakkaudesta Lajiin!

Antakaa anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, tunteella kirjoitettu viesti ei aina ole sitä kauneinta luettavaa mutta v**** että on muuten totta joka sana!
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiedä @HokiJone, viittasitko minuun kun tänään kerroin, etten kevään korttia tällä haavaa lunasta. (Tuleeko se edes myyntiin?)

Täytyy oikaista sen verran, että sen päätöksen takana ei ole alunperinkään Kärppien otteet kaukalossa, vaan tämä maailmalla vallitseva tilanne. Niinkuin sanoin, syyskauden korttia on vielä n. puolet rästissä ja ei mitään takeita milloin katsomoon taas päästään. Tähän vielä lisätään se, että pelejä siirrellään ja ikinä et etukäteen tiedä varmaksi milloin on se pelipäivä. Missään, en missään vaiheessa ole sanonut, että olisin itselleni rakasta seuraa hylkäämässä tai edes peleissä käyntiä lopettamassa. Tarkoituksenani on ollut kokoajan jatkaa peleissä käyntiä irtolippuja hyödyntäen AINA, kun aikataulut osuu yksiin. Eli jos esimerkiksi peli satutaan siirtämäänkin yhtäkkiä päivälle, jolloin olen estynyt peliin menemästä, niin silloin sinne peliin ei ole myöskään lippuakaan valmiina. Helppoa.

Harmi, jos sait sen kuvan, että tämän sekoilun johdosta olen pelkästään kausikortin jättämässä hyllylle ja lopettamassa peleissä käymisen kokonaan. Se ei pidä millään muotoa paikkaansa. On tässä katseltu kausikorttilaisena niin Alatalon, Haapakosken, kuin Suikkasenkin kaudet. Tämä tilanne on vaan tällä hetkellä täysin poikkeuksellinen.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
@Corona En, en missän nimessä tarkoittanut sinua. Enkä todellakaan halua ketään yksittäistä nimimerkkiä maalittaa asian suhteen, vaan kommenttini kumpusi siitä miten olen palstan ilmapiiriä aistinut nyt viime aikoina. Viestien perusteella monikin tuntuu olevan nakkaamassa hanskat tiskiin seuraamisen ja tukemisen suhteen. Erittäin surullista ja pelottavaa signaalia mielestäni. Mitähän tuolla satunnaiskatsojien puolella sitten tapahatuu? Muistavatko koko seuran olemassaoloa edes enää?

En kiellä, etteikö tämä pelillinen alamäki ja varsinkin tämä pandemia vähentäisi mielenkiintoa tällä hetkellä, mutta en nyt todellakaan ole sen takia jättämässä laivaa.

Meni "hieman" OT:ksi tämä viesti, mutta halusin vastata sinulle.

Kippis!
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Minulla on tasan kaksi syytä, minkä takia Manner ansaitsee potkut. Taneli Ronkainen ja Michal Kristof. Vain luoja tietää mitä nämä kaksi herraa ovat tehneet ansaitakseen valmennuksen rajattoman luottamuksen mutta epäilen sen liittyvän vahvasti johonki arkaluontoiseen materiaaliin, jolla Mikkoa kiristetään. Tiedän valmennuksen lukevan jatkoaikaa, joten jos olen oikeassa, Mamba, nosta Ronkainen ylivoimalle ja se riittää merkiksi minulle.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Normaalitilanteessa vaatisin Mikko Mannerin korvaamista jollakin osaavammalla ja vähemmän jääräpäisellä kaverilla.

Taloustilanne on nyt kuitenkin mitä on, eikä materiaalikaan ole kaksinen, joten tästä kaudesta tuli nyt ohikausi. Ei voi mitään. Kuvittelin, että viime kevättalven heikkojen pelien jälkeen Manner olisi saanut käytettyä pitkän kesätauon hyväkseen ja hiottua pelin taas kuosiin, mutta mitäs sitä paskaa. Sitten IFK-selkäsaunan jälkeen olin kovin luottavainen että nyt siellä on herätty, ja pitkä joulutauko käytetään viisikkoharjoitteluun ja homma alkaa taas kulkea. Niin kilin vitut.

Tähän olen hyvin pettynyt Mannerissa, jonka piti olla analyyttinen pelin taitaja.

Mutta minkäs teet, Kärpät on sitonut kätensä tekemällä ensi kaudeksi sopimuksen Mikkolan kanssa ilman minkäänlaisia näyttöjä. Ilman Mikkolan sopimusta olisi mahdollista kalastella vapailta markkinoilta vaikka millainen velho esim. 2,5 vuoden projektiin.

P.S. Tuleva päävalmentaja on mukana valmennustiimissä nytkin. Eikö hänkään osaa tehdä tuolle jo vuoden jatkuneelle pelilliselle surkeudelle mitään? Ei hyvältä näytä.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Manner ei lyönyt hommaa läskiksi. Manner halusi rohkeasti yrittää mullistusta, siis sellaista, jossa hän onnistui kolme vuotta sitten. Rohkeus yrittää jotain suurta ei ole läskiksi lyömistä, vaan aivan päinvastoin.

Tämä yritys ei onnistunut. Epäonnistuminen varmasti kalvaa päävalmentajan mielessä ja itsetunto on kovilla. Vierellä olevien tuki ja rohkaisu auttavat uuteen nousuun. Kyllä minä näen tässä myös koko kärppäyhteisön vaikuttamisen mahdollisuuden. Ovatko kannattajat mestarivalmentajan tukijoita vai lannistajia vaikeina hetkinä? Minä suosin tukemista.

Siinä että Mamba peluuttaa jääräpäisesti samoja pelaajia, ja ainoastaan sekoittelee ketjuja, ei ole mitään uutta ja mullistavaa. Mitään muuta hän ei ole tehnytkään tällä kaudella, tai jos on, niin se ei ainakaan tuolla kentällä näy.

Olen kanssasi samaa mieltä siittä että mestarivalmentajaa tulisi tukea vaikeina aikoina, mutta nyt peli näyttää aivan karmealta. Myös se että katsomoissa ei ole porukkaa tukemassa, vaikuttanee myös prosessiin, mutta sama se on kaikille muillekin joukkueille.

2000- luvun kovin dynastia ei nouse kuin feeniks tuhkasta pelkästään sillä että ollaan kaikki vain positiivisin mielin, riman täytyy olla korkeammalla.

Itse nostaisin katseeni jo seuraavaan kauteen päävalmentajaruletin osalta. Mannerin sopimus loppuu jokatapauksessa kauden päätteeksi. Äärimmäisen iso kiitos hänelle mitaleista, ja ekojen kausien vauhtikiekosta, sitä tuskin kukaan unohtaa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No tulihan Suikkanenkin organisaation ulkopuolelta. Se että pelasi Kärpissä 80-luvulla ja on Kärppien kasvatti ei kuitenkaan mielestäni juurikaan muuta sitä, koska eihän sillä Suikkasen ajan Kärpillä ollut muuta yhteistä nykykärppiin kuin nimi. Ei Suikkasella ollut tuon taivaallista tietoa siitä millainen organisaatio Kärpät nykyään on.

Vai oliko Kaitsulla joku lyhyt jakso Kärppien junnuvalmennuksessa 2000-luvun alussa? No anyway, kyllä Suikkanen niin paljon oli muualla kiertänyt tuossa ennen Kärppiin saapumistaan että kyllä hänenkin voidaan katsoa tulleeksi organisaation ulkopuolelta. Ihan samalla tavalla miten esim. Kari Jalonenkin tuli aikoinaan ulkopuolelta mukaan vaikka Kärppien kasvatti onkin.
Anteeksi huutelu tänne, mutta Suikkasella taitaa olla sittenkin Kärppä-sydän. Onnea myös Teille tässä paskamaisessa maailmantilanteessa!
Toivotaan, että paras voittaa jos kausi saadaan päätökseen. Oma suosikkini ei liene epäselvä vaikka muuhun ketjuun kirjoitinkin, että se olisi muiden mielestä väärin voitettu mestaruus.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Ei potkuja, siinä ei tässä tilanteessa olisi mitään järkeä. Pelitapaa on jo muutettu kesken kauden, ja sitä on nyt puolitoista kuukautta treenattu. Kolmas pelitapa tähän päälle varmaan vain varmistaisi, ettei kaudesta jää kuin täydellinen sekametelisoppa käsiin. Varsinkin, kun on täysin mahdollista, että koko kausi vielä keskeytetään.

Viikonlopun peleistä Lukko-pelissä oli ihan hyviä elementtejä. Tiivis puolustus ja paljon fiksuja ratkaisuja jäällä. Järkevää peliä omia heikkouksia minimoiden sellaista vastustajaa vastaan, jonka oma pelitapa on erinomaisessa iskussa. Jos tuota perjantain peliä toistettaisiin paras seitsemästä -sarjassa, ei se sarja varmaankaan menisi 4-0 tai 4-1 Lukolle - toki se todennäköisesti Lukolle menisi silti.

Ässä-peli olikin sitten aikamoista kuraa. Olen kuitenkin valmis laittamaan osan pelin tuloksesta sen piikkiin, että 4-5 maalittoman erän jälkeen tuska kasvoi liiaksi, ja tuo tiiviimpi pelitapa hajosi käsiin. Tällaista tapahtuu "alkukaudesta", jossa tavallaan ollaan menossa pitkän tauon ja pelitapamuutoksen myötä.

Vielä me noustaan!
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos (ja kun) Mannerin komennossa jatketaan, niin asia mihin haluan välittömästi muutoksen. Se on Mamban olemus penkin takana ihan ensimmäisenä. Et sä nyt jumalauta voi jokaisen takaiskun jälkeen piiloutua joko fläppitaulun tai kämmenesi taakse piiloon ja olla sen näköisenä, että päästäkää mut pois täältä. Juuri silloin, kun sitä johtamista eniten tarvitaan. Tästä päästäänkin siihen, että toisena asiana tulee pelin sisällä reagointi. Jos maalivahti imaisee pelin alkuun kolme, niin vaihda se maalivahti. Jos pelaajasi sekoilee paniikissa kentällä, niin ota se aikalisä ja rauhoita tilanne. Ihan niin kuin kaikki muutkin päävalmentajat tekevät.

Ihan näin ilmaisina vinkkeinä. Muuten ei kannata alkaa maallikkona ammattilaisia neuvomaan. Kun ei oikeasti mistään mitään ymmärrä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos (ja kun) Mannerin komennossa jatketaan, niin asia mihin haluan välittömästi muutoksen. Se on Mamban olemus penkin takana ihan ensimmäisenä. Et sä nyt jumalauta voi jokaisen takaiskun jälkeen piiloutua joko fläppitaulun tai kämmenesi taakse piiloon ja olla sen näköisenä, että päästäkää mut pois täältä. Juuri silloin, kun sitä johtamista eniten tarvitaan. Tästä päästäänkin siihen, että toisena asiana tulee pelin sisällä reagointi. Jos maalivahti imaisee pelin alkuun kolme, niin vaihda se maalivahti. Jos pelaajasi sekoilee paniikissa kentällä, niin ota se aikalisä ja rauhoita tilanne. Ihan niin kuin kaikki muutkin päävalmentajat tekevät.

Tämähän alkaa mennä ihan hupiosaston hommiksi :D Tässähän on ihan samat oireet kuin Tapparalla viime vuonna, kun Jukalle vaadittiin meillä potkuja. Ero tulee siitä, että Rautakorpea syytettiin siitä, kun ei ota aikalisää eikä reagoi tapahtumiin pelin aikana. Manner reagoi maaleihin samalla tavalla kuin on reagoinut koko uransa. Noi valmentajat on ihmisiä hyvät lukijat ja kuulijat, menkää nyt hetkeksi itseenne. Noi on ihmisten vaistomaisia tapoja toimia...ja noistako se teidän menestys tai menestymättömyys on kiinni?

Lukekaa sitä psykologiaa älkääkä keittiöpsykologiaa. Jääkiekko on ilmeisesti vieläkin joku aikuisten miesten paikka, jossa tekeydytään lapsiksi ja ajatellaan kuin lapset hiekkalaatikolla, että suuri johtaja on sellainen kuin Hopeanuolen leikkaamattomassa versiossa.

Manner on Suomen parhaita valmentajia. Kenkikää ihmeessä näiden typeryyksien saattelemana pois, koska jono on ovella odottomassa. Manner on KHL-tason päävalmentaja, suomeksi liian hyvä Liigaan. Kyllä Mannerille töitä löytyy ja ehdottomasti kannattaa nyt kenkiä pois, kun kerran teidän kiekon pilaa.

Kärpät on täysin ylivertainen organisaatio Suomessa. Mutta kenelläkään ei aina onnistu kaikki. Kärpillä on varmaan mennyt tällä kaudella monta asiaa pieleen niin kuin on Tapparallakin ja se on vaan Liigalle hyvä asia. Jos Liigaa pelataan niin sekä Kärpät että Tappara tulee vielä tällä kaudella pelaamaan jostakin. Älkää olko lapsellisia - Mikko Mannerin CV:llä operoivalle tyypille ei anneta potkuja. Ja jos annetaan niin ne potkut on virhe. Mikon johdolla kausi loppuun - ja parempaa te ette tuu saamaan.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Manner reagoi maaleihin samalla tavalla kuin on reagoinut koko uransa. Noi valmentajat on ihmisiä hyvät lukijat ja kuulijat, menkää nyt hetkeksi itseenne. Noi on ihmisten vaistomaisia tapoja toimia...ja noistako se teidän menestys tai menestymättömyys on kiinni?

Tämä jo paljastaa sen, että et ole juuri Kärppien tekemisiä seurannut. Mutta kuitenkin pitää huudella. Eikä varmaan kukaan ole väittänyt, että se menestys tai menestymättömyys noista on kiinni. Kyllä se ihan itse pelistä on ollut kiinni. Niin kuin tuossa ylempänä hyvin avattiin, niin pelitapaa on muokattu joulun jälkeen ja sitä ajetaan nyt sisään. Taka-ajomatka on vaan aika suuri liigan kärkeen. Viitteitä paremmasta on toki ollut näkyvissä, vaikka se ei ainakaan vielä tulosta tuotakaan kärkinippuja vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös