Positiivisuusketju

  • 2 169 183
  • 11 118

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Älkää nyt vielä hehkuttako jokaista ketjua ja pelaajaa kullanarvoisiksi. Toistaiseksi Lukolla on ollut vain yksi joukkue, jossa on ollut kullanarvoisia pelaajia. Toivottavasti tässä on vihdoinkin se toinen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nurmikin pelasi tanaan paljon paremmin kuin eilen, vaikka edelleen on aika mitaansanomaton. Kun tuohon lisataan Koski, Zajac, Lahti ja Vauhkonen....siina on melkoisia ketjukoostumuksia tarjolla. Kilpailu pelipaikoista tulee olemaan kovaa, ja kaikki karkijatkat ovat saaneet pelinsa kohdalleen loukkaantumisten varjolla
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katselin maalikoosteen uudestaan ja olipa muuten upea esityö Suuroselta tasoitusmaaliin: kovalla vauhdilla vastahyökkäykseen, pysähdys ja tarkka syöttö Niskalalle keskikaistalle.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Eilinen peli oli malliltaan jo parempaa, kuin sitä edelliset vieraissa. Lukko oli ajoittain kuskin paikalla, kuten kotona kuuluukin olla. Mutta parannettavaa on, vaikka sarjaa johdetaankin. Jos lakkaat tänään olemasta parempi, huomenna et ole enää edes hyvä.

Zapolle kunniamaininta. Suuronen pelasi myös hyvä aktiivisen pelin eilen. Gagnon toki oli omassa luokassaan myös.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Nurmikin pelasi tanaan paljon paremmin kuin eilen, vaikka edelleen on aika mitaansanomaton. Kun tuohon lisataan Koski, Zajac, Lahti ja Vauhkonen....siina on melkoisia ketjukoostumuksia tarjolla. Kilpailu pelipaikoista tulee olemaan kovaa, ja kaikki karkijatkat ovat saaneet pelinsa kohdalleen loukkaantumisten varjolla

Huh, ihan sydän läpättää kun mietin mitä vielä voi olla tulossa. Varmasti uusia loukkaantumisiakin tulee, mutta kovat - järkyttävän kovat kentät pystyy rakentamaan.
Ja minä kun epäilin, ettei joukkueesta löydy johtotähteä vaan tylsä ja tasainen on...hyi minua. Sellaisella tasolla huitelevat nyt Niskala, Gagnon, Zapolski, Virtanen ja Koivisto että morjes.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Sarjan kolmostila näillä loukkaantumisilla on aivan loistava tulos. Paljon pahempaan olin varautunut. Hyvin on jätkät pelannut ja varsinkin Zapolski. On pelastanut Lukolle tukuittain pisteitä alkukaudella.
 

cornix

Jäsen
Lukko on kolmantena. P/O- taulukko on ainoa oikea mitä kuuluu katsoa, kun joukkueilla pelimäärät on ihan perseestä.

Ei pidä paikkaansa. Lukko on p/o-taulukossa kolmantena mutta sarjataulukon kärjessä niin kauan kuin sillä on eniten pisteitä. Ei sitä voi etukäteen arvioida miten vaikka SaiPa pelaa tulevat pelit. Eikä varsinkaan antaa mitään haamupisteitä.

Samalla logiikalla Sam Lofquist johtaa pistepörssiä ja Juuso Puustinen on painanut 7.2 maalia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä p/o on paljon parempi mittari kuin varsinaiset pisteet, niin kauan kuin otteluohjelma on täysin hanurista ja pelejä saattaa toisella olla jopa viisi enemmän kuin jollain toisella.
 

cornix

Jäsen
Kyllä p/o on paljon parempi mittari kuin varsinaiset pisteet, niin kauan kuin otteluohjelma on täysin hanurista ja pelejä saattaa toisella olla jopa viisi enemmän kuin jollain toisella.

On on, parempi mittari kyllä. Mutta vähän hölmöä se on puhua että Lukko olisi sarjassa kolmantena kun sillä eniten kerättyjä pisteitä kuitenkin. Vrt. Lukko on sarjanelosena mutta nousee sarjakärkeen vaikka itse ei pelaa yhtään peliä ja kaikki muut joukkueet pelaavat pari kolme.

No taitaa jossain NBA/NFL olla tuollainen systeemi mutta siellä se on ihan vakiintunut käytäntö ja % on määrittelevä tekijä pisteiden sijaan.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Negailijat voivat toki hakea tyydytystä jostain P/O-taulukosta, mutta pyydän saada huomauttaa, että a) tämä on Positiivisuusketju ja b) koko jääkiekkoa seuraava Suomi - Liiga ja kaikki mediat mukaan lukien - ovat sitä mieltä, että Lukko on tällä hetkellä "liigakärjessä"!
Kuten täällä jo muutama on yrittänyt rautalangasta vääntää - P/O-taulukkoa ei voi käyttää joukkueiden vertailuun, koska silloin oletettaisiin joukkueiden saavan pisteitä ko. kertoimen mukaiseen tahtiin. Jokainen piste on kuitenkin ansaittava!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei se mitään negailua ole. Olen menneisyydessä hehkuttanut kun Lukko on ollut p/o-tahdilla kärjessä. Itse koen että tuo merkkaa tilannetta paremmin, varsinkin näin alkukaudesta ja johtuen siitä että otteluohjelma on perseestä. Mutta se on positiivista että Lukolla on tällä hetkellä eniten pisteitä ja että Lukko on kärjessä.

Edit. Pistepörssiin tämä ei päde, kun missään ei oleteta että kaikki pelaavat saman määrän tai saavat yhtä paljon peliaikaa tai että ketjukaverit ovat yhtä hyviä, siinä merkkaavat vain tehdyt pisteet. Eikä kakkonen saa välttämättä saman verran pelejä kuin sen voittaja
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ehdottomasti kauden alku on ollut ja on positiivinen. En mäkään mitään negaile. En tosiaan. En montaa negatiivista asiaa tämän hetken Lukosta edes löydä. Ja jos löydänkin, niin en kerro.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Otetaanpa nyt vielä yksi rautalankamalli: HIFK oli pitkään p/o-tilastossa Lukon edellä, mutta ei enää, kun "rästipeleissä" ei ole tullut p/o-tahdilla pisteitä. Ilves on tällä hetkellä p/o-tilastossa Lukon edellä. Kun tiistaina pelataan HIFK (p/o 1,90) - Ilves (p/o 2,10), pelissä pitäisi olla jaossa 4,0 pistettä, jotta tuo vertailu esim. Lukkoon olisi mahdollinen.
 
Viimeksi muokattu:

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä katon pisteitä enkä p/o tilastoa, kun puhutaan sarjasijoituksista. P/o kertoo että Ilves ja HIFK voivat mennä Lukon ohi kun pelit ovat tasan, mutta aivan kuten @cornix sanoi, turha mitään haamupisteitä on jakaa etukäteen. Lukko on sarjakärki. Pelimäärän ollessa tasan tilanne voi tietysti olla eri.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mun ajatuksissani menee myös niin, että liigaa johtaa SaiPa, toisena Ilves ja kolmantena Lukko.

Ja lisätään nyt vielä, että tämä ei ole negailua. Näin sen vain ajattelen, pisteet / ottelu on minusta paras mittari sarjataulukon järjestelemiseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun ajatuksissani menee myös niin, että liigaa johtaa SaiPa, toisena Ilves ja kolmantena Lukko.

Ja lisätään nyt vielä, että tämä ei ole negailua. Näin sen vain ajattelen, pisteet / ottelu on minusta paras mittari sarjataulukon järjestelemiseksi.
Otatko ajatuksissasi aina huomioon sen jos p/o-vertailussa joukkueilla on keskinäinen rästiottelu? (kuten @Hearsay jo asian rautalangasta väänsikin)
 

cornix

Jäsen
Mun ajatuksissani menee myös niin, että liigaa johtaa SaiPa, toisena Ilves ja kolmantena Lukko.

Ja lisätään nyt vielä, että tämä ei ole negailua. Näin sen vain ajattelen, pisteet / ottelu on minusta paras mittari sarjataulukon järjestelemiseksi.

Jos Ilves häviää tänään yhdellä maalilla niin Lukko nousee Ilveksen ohi sarjataulukossa vaikka Ipalla on parempi maaliero ja Lukko ei edes pelaa.

En ota negailuna missään nimessä tätä tapaa laskea sijoitusta, yksiselitteisesti harhaanjohtavana kyllä. P/O on paras mittari laskea miten kausi on sujunut mutta ei se sarjasijoitusta määrittele.

Edit. Jos pelimäärät tasattaisiin nyt niin P/O keskiarvolla Ilves nousisi 25.2 pisteeseen Lukon 25 pistettä vastaan.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
En, katson vain tämänhetkistä pisteet/ottelu -taulukkoa, en suunnittele etukäteen tai laske keskinäisiä.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
P/O-taulukon totuus: Liigan paras kotijoukkue on Ässät (3,00 p/o) ja kakkosena Lukko (2,80). Ainoa oikea tapa vertailla, kun Liigan sarjaohjelma on perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös