Positiivisuusketju

  • 2 178 552
  • 11 126

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljon tuntuu mielipiteet vaihtelevan eilisestä pelistä. Ilta-Sanomien peliraportissakin sanotaan Lukkoa "vajaamiehiseksi ja aneemiseksi puolijääkiekkoa pelaavaksi joukkueeksi, jonka kenties pitäisi päästää katsojatkin puoleen hintaan peleihinsä".
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Paljon tuntuu mielipiteet vaihtelevan eilisestä pelistä. Ilta-Sanomien peliraportissakin sanotaan Lukkoa "vajaamiehiseksi ja aneemiseksi puolijääkiekkoa pelaavaksi joukkueeksi, jonka kenties pitäisi päästää katsojatkin puoleen hintaan peleihinsä".

Ja tästä olen samaa mieltä. Vaikka paikkoja olikin maalin tekoon, niin tietynlainen haluttomuus paistoi koko joukkueesta läpi ottelun. Ainoat jotka puhtailla papereilla selvisi oli Lindgren. Muut olivat enemmän tai vähemmän hukassa. Nelosketju pelasi ekan erän hyvin, mutta sitten nekin hyytyi.

Positiivisuusketju kun on, niin positiivista oli se, että pääsi hyvissä ajoin lähtemään kotiin päin. Eli noin neljä minuuttia ennen loppua. Näin vältti isomman ruuhkan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Positiivisuusketju kun on, niin positiivista oli se, että pääsi hyvissä ajoin lähtemään kotiin päin. Eli noin neljä minuuttia ennen loppua. Näin vältti isomman ruuhkan.

Tiesitkö muuten, että kiekkopelistä ei koskaan lähdetä pois ennen loppuvihellystä. Sairastumista lukuunottamatta. Kättel(y)yn (alkuun) asti kunnon Lukkofani on katsomossa kyllä. Nih!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tiesitkö muuten, että kiekkopelistä ei koskaan lähdetä pois ennen loppuvihellystä. Sairastumista lukuunottamatta. Kättel(y)yn (alkuun) asti kunnon Lukkofani on katsomossa kyllä. Nih!

Tiesin/tiedän. Yleensä näin toiminkin. Nyt oli vaan pyörätuolissa oleva isäni mukana, joten auton "lastaaminen" oli helpointa suorittaa ennen ruuhkaa.
 

Korinekki

Jäsen
Hyvältä näyttää! Ässät voitettiin, joten voidaan pari viikkoa vetää henkeä. Keväällä Lukko on kuitenkin vuodesta toiseen rautaa, joten en olisi huolissani. Joukkueesta huokuu kaikenlisäksi uskomaton taistelutahto. Avainpelaajia myöten tuntuu, että valmennus on saanut viritettyä äijät jopa kiimaan.
Ketään ei kannata hankkia, jottei se raumalaisten tärkein voimavara, loistava joukkuehenki mene pilalle. Pelillisestikin ei ole tarvetta, koska paikkaajaa löytyy ihan huipputasolle.
Pisteenä ii:n päälle joukkueen valmentajana toimii todellinen Äijä. Tästä on hyvä jatkaa!
 

luimuri

Jäsen
Teemu Aalto. Teki maalin ja on mielestäni tällä hetkellä omassa päässä ehkä jopa joukkueen varmin pakki. Voi toki kertoa enemmänkin muitten huonoudesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aalto oli HPK-pelissäkin hyvä ja jälkikäteen SM-liigan sivuilta vilkaisin niin pelasi siinä matsissa eniten koko joukkueesta, pari minuuttia enemmän kuin Lindgren.
 

Selootti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taitaa kavereilla olla jokin salainen suunnitelma, että yritetään taktikoida Ässät po-vastustajaksi. Sitten onkin taas juhlan paikka, jos saadaan puolivälierävastustajaksi paras mahdollinen vaihtoehto!
 

Lexa

Jäsen
Taitaa kavereilla olla jokin salainen suunnitelma, että yritetään taktikoida Ässät po-vastustajaksi. Sitten onkin taas juhlan paikka, jos saadaan puolivälierävastustajaksi paras mahdollinen vaihtoehto!

Tämä on tottavie hieno suunnitelma. Viime keväinen vastaavan tyylinen järjestely kun toimi suorastaan erinomaisesti!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taitaa kavereilla olla jokin salainen suunnitelma, että yritetään taktikoida Ässät po-vastustajaksi. Sitten onkin taas juhlan paikka, jos saadaan puolivälierävastustajaksi paras mahdollinen vaihtoehto!
Ja saadaan lisää Satakunnan paikallispelejä! Tai oikeastaan ihan sama kuka tulee vastaan. Kaikki on voitettavissa. Kaikki 13 on jo voitettu kertaalleen, jotkut jopa kahteenkin kertaan kuluvalla sesongilla.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Silmäpuoli johtaa puolustajien maalitilastoa.
 

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Kauhanen jutteli tuossa Ramonan jälki peli osiossa, että tällä hetkellä hieman paremmassa kondiksessa oleva joukkue olisi tullut ohi? + kumminkin voitosta!
 

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
Kuukan paras peli Lukossa. Maalit osuivat juuri oikeille miehille. Kauvo ja Nurmi ovat hyvässä vireessä - tiedä vaikka lupaisi hyvää. Etenkin Kauvo on tällä hetkellä täysin eri mies kuin pari kuukautta sitten, ja se myös näkyy kasvavana vastuuna.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Pitkävedossa Lukon peli oikein! Ei niin yllättävä tappio voiton jälkeen. Tosin Ässät kusi lapun kun voittivat vasta jatkoilla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Positiivista on se, että seuraaviin kahteen peliin Uraman (tahi muunkaan valmennusjohdon) ei tarvitse "sytyttää" joukkuetta taisteluun, vaan jokainen jätkä antaa automaattisesti kaikkensa, kun vastassa on Ässät.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Positiivista on se että minä jaksan edelleen uskoa siihen että Lukko tulee parantamaan peliään mitä pidemmälle kevät etenee ja olemaan pudotuspeleissä kova luu - ja ihan vieläpä tällä valmennuksella. Taidan olla ainoa, mutta mitäpä siitä.
 

Pluton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lukko
Positiivista on se että minä jaksan edelleen uskoa siihen että Lukko tulee parantamaan peliään mitä pidemmälle kevät etenee ja olemaan pudotuspeleissä kova luu - ja ihan vieläpä tällä valmennuksella. Taidan olla ainoa, mutta mitäpä siitä.

Tuo on kyllä positiivista...eipä sitä enää alemmas voi pelillisesti vajota.

Positiivista on myös että ainakin allekirjoittanut säästää rahaa kun ei tarvitse peleihin enää lähteä nin kauan kuin Urama koutsina tai tapahtuu ihme.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Positiivista on se että minä jaksan edelleen uskoa siihen että Lukko tulee parantamaan peliään mitä pidemmälle kevät etenee ja olemaan pudotuspeleissä kova luu - ja ihan vieläpä tällä valmennuksella. Taidan olla ainoa, mutta mitäpä siitä.

Mihin perustat uskosi?
Et ainakaan mihinkään peliesityksiin voi perustaa.
Viime kevääseen, ainiin,ei siihenkään. Sitä edelliseen kevääseen, ainiin..ei siihenkään.

Hienoa että uskoa löytyy ja tosiaan taidat olla ainoa jolla sitä on.
 

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Positiivista

Positiivista että Lukko pystyy vieläkin kilpailemaan hyvillä palkoilla ja pitkillä kesälomilla. Lisäksi positiivista että viimekaudella pudotuspelejä tuli kokonaista neljä mutta tälläkaudella päästään jo kahteen, ensikaudella Uraman jatkaessa ei sitten pudotuspelejä pelata ollenkaan.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mihin perustat uskosi?
Et ainakaan mihinkään peliesityksiin voi perustaa.
Viime kevääseen, ainiin,ei siihenkään. Sitä edelliseen kevääseen, ainiin..ei siihenkään.

Hienoa että uskoa löytyy ja tosiaan taidat olla ainoa jolla sitä on.

Toiset perustaa jumalaan ja toiset johonkin muuhun. Minä perustan vain elämänkatsomukseeni. Minä olen edelleen ainakin asiassa samaa mieltä ja positiivisin mielin ollaan. Mutta se onkin minun henkilökohtainen peruspositiivarin aivovamma. Aina olen tällainen ollut ja juu, en osaa ruattia yhtään. Liekö kyseessä postiljoonin vaikutusta vai mitä, mutta tällaiseksi minut on kasvatettu ja en tästä aio periksi antaa. En edes sen edessä, että minut kokonaan tällä foorumilla teilataan. Ja en aio tulla tälle foorumille hehkuttelemaan jos jotain metallia keväällä kaulaan saadaan. Ei kuulu tapoihin.

Mutta itse uskon, että parempaan suuntaan mennään kohti kevättä. Nyt tehdään sitä rotaatiota jolla ollaan paremmassa iskussa keväällä kuin kukaan muu joukkue. Pistetään vähän pienemmätkin mustelmat kuntoon ja annetaan pelaajien reenata vaan ihan rauhassa. Tämä on mielestäni positiivista. Vielä kun saadaan henkinen kantti kuntoon mallia JyP.

Ja lisää positiivista on, että tämä on todellakin vain urheilua. Penkkiurheilu on kanssa harrastus siinä kuin moottoripyöräily, laskuvarjohyppy ja laskettelu. Kuinka moni rehellisesti voi noistaa käden ylös, että aina on omassa harrastuksessa onnistunut aina järkevästi sijoittamaan rupiansa juuri oikeaan eikä ole yhtään harmittanut jälkikäteen. Ja raha joka on mennyt kankkulan kaivoon on varmasti ollut aina vähemmän kuin yksi kausari. Onhan? Vastatkaa nyt rehellisesti. Itse en ainakaan ole uskaltanut kertaakaan laskea vuoden aikana harrastukseen mennyttä rahaa. Voisi vahingossa vaikka tulla järkiinsä ja lopettaa harrastuksen.

Ja niille kateellisille RTK höpinöistä höpisijoille. S... .. ...k. Hommatkaa parempi toimintamalli ja lakatkaa itkemästä kun iski ei antanut parempia raappahousuja kotoa lähtiessä, eikä pyyhkiny nenää kun ovesta pihalle potkasi. Vai harmittaako kun eilen just poltin yhden tontun ihan vaan huvikseni? Vaikka näyttääkin teinijorman puuhun ruttuun ajamalta biimeriltä tää touhu, niin positiivinen puoli on se, että iksi ostaa ihan varmasti uuden ja naapuri on taas vielä kateellisempi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mihin perustat uskosi?
Et ainakaan mihinkään peliesityksiin voi perustaa.
Viime kevääseen, ainiin,ei siihenkään. Sitä edelliseen kevääseen, ainiin..ei siihenkään.

Hienoa että uskoa löytyy ja tosiaan taidat olla ainoa jolla sitä on.

Jos ei jaksa uskoa parempaan niin minusta tämä kannattaminen on aika mielenköyhää touhua. Kyllähän välillä tietenkin iskee epätoivo ja vitutus, mutta en minä kyllä koko ajan jaksa olla kyrpä otsassa ja odottaa vaan milloin se lopullinen romahdus tulee. Eli tässä on kyse jo ihan perus-ajattelutavasta.

Mutta jotenkin minulla on Uraman kaudella ollut jostain syystä koko ajan sellainen luottavainen olo että Urama saa vielä jossain vaiheessa kaikki palikat kohdalleen. Vaikka viime kauden loppu meni miten meni ja tällä kaudella on Lukon otteet olleet todella ailahtelevia niin minä edelleen vaan jaksan uskoa että se viime syksyn kaltainen "lentokeli" on mahdollista ajoittaa keväälle. Urama on koko valmennuskautensa aikana tehnyt koko ajan pieniä muutoksia tyyliinsä ja minusta on vaikuttanut siltä että hän on kyennyt oppimaan virheistään. Siksi minulla on vaan luottavainen olo sen suhteen että Urama saa vielä homman toimimaan vaikka välillä se epätoivoiselta ja epätodennäköiseltä näyttääkin.

Ei siinä, minun puolestani vetäkää ranteita auki ja rasvailkaa hirttoköysiä jos niin on hyvä mutta minä pyrin siihen että tämä joukkueen kannattaminen olisi ensisijaisesti positiivista ja mukavaa, enkä siihen että koko ajan vituttaa ja pitää vaatia kaikille potkuja. Yrittääpähän vaikka repiä positiivisuutta jostain pienistä asioista jos suureen riemuun ei olekaan aihetta.

Tokihan sitä tippuu korkeammalta mitä positiivisempi on ajatusmaailma mutta sen verran on elämä heitellyt kapuloita rattaisiin että sitä on oppinut käsittelemään pettymyksiä, loppujen lopuksi kun tämä ei ole mitään elämää suurempaa vaan pelkkää urheilua.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tavallaan on positiivista että aina kausi päättyy pettymykseen. Mitä sitten jos se mestaruus joskus tulisi? Aina sen jälkeen voisi jossitella että voitettiin sentään silloin ja seuraava mahdollinen mestaruus ei tuntuisi lähellekään yhtä hyvälle, vaikka iloinen tapahtuma varmaan olisikin.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos ei jaksa uskoa parempaan niin minusta tämä kannattaminen on aika mielenköyhää touhua. Kyllähän välillä tietenkin iskee epätoivo ja vitutus, mutta en minä kyllä koko ajan jaksa olla kyrpä otsassa ja odottaa vaan milloin se lopullinen romahdus tulee. Eli tässä on kyse jo ihan perus-ajattelutavasta.

Ei, kyllä sinunkin, arvon -OO-, kannattaisi jo tajuta miten mehukasta on vuosi toisensa jälkeen haukkua joukkuetta paskaksi jo ennen kauden alkua. Kun sitten todennäköisesti mestaruutta ei tule, voit hyvänä tietäjänä käydä, sanotaan nyt vaikka... seitsemässä eri ketjussa (päivän aikana) Lukko-osiossa toitottamassa mantraasi, että sanoinhan minä! Vain näin päästään kannattamisen ytimeen.

Ja kun se todella vaikea putki tulee joukkueelle ainakin kerran kaudessa, pitää osata yhdistää asioita sen verran, että on valmis löytämään tästä suuresta palapelista se yksi mätä palanen, joka vetää koko joukkueen alas. Hyviä kohteita ovat esim. Urama, Honkaheimo, Wiikman, Aalto, Pratt, Nurmi, Kauvosaari, kettulogo, Rajala (se päättävämpi tyyppi), puolustuspelaaminen yleensä, viisikkopelaaminen yleensä tai vaikkapa hallin nimi.

Mutta älköön sinäkään, arvon -OO-, edes yritä löytää yli kahta syytä vaikeuksille, sillä on olemassa vain yksi todellinen syy kerrallaan joukkueen paskuudelle. Sen syyn voit toki kopioida tuosta listasta, tai löytää ihan oman yllättävämmän pointin (esim Eepin valmennustaidot, kun suurimmat pelilliset vaikeudet ovat tällä kaudella olleet puolustuspelaamisessa).

Kannattaminen on kyllä mielenkiintoinen sana, ainakin jatkoaika.comin maailmassa. Normimaailmassa se on tukemista, suosionsa osoittamista kyseiselle kohteelle, tai muuta vastaavaa. Kyllä minä aion jatkossakin kannattaa Lukkoa, vaikka hommattaisiin Toivola&Tolvanen valmentamaan koko karusellia. Se ei silti vähennä tätä menestyksettömyyden tuomaa tuskaa. Vituttaa, niin auvoisesti vituttaa, kun sen aika on.

Positiivarina sanon, että vaikka Uraman Lukko pelaa vaihtelevaa ja välillä munatonta ja viimeaikoina tuloksetontakin kiekkoa, meillä ei kuitenkaan onneksi ole Toivola valmentamassa. Aika on kovasti kullannut muistoja jos Toivola oli Uramaa parempi valmentaja Lukossa.
 

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
Positiivista on se, että positiivisuusketjun(kaan) perusteella tällä hetkellä ei Raumalla ainakaan leijuta tai luulla liikoja (kaukalon ulkopuolella). Voipi olla, että altavastaaja-asetelma on Lukolle se sopivampi. Pettymys taitaa olla kuitenkin pienempi, kun tietää jo etukäteen häviävänsä pelin. :) Positiivista on sekin, että kuukauden vaihduttua voi lopettaa loppukauden rosterisekoilun ja voi sysätä kaiken tarmon pelin parantamiseen. Positiivista oli myös se, että Ilves-peli oli niitä harvoja pelejä tällä kaudella, joissa usko("me voidaan voittaa tää") palasi sekä allekirjoittaneelle että kaukalossa olleeseen joukkueseen. Tällä kertaa oli havaittavissa takaa-ajoa eikä tutuksi tullutta päiden painumista. Perjantaina voi Pataa viedä taas ärsytetty kettulauma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös